Limburger vindt 'Hollander' bedreigender dan buitenlander

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Gast1

Re: Limburger vindt 'Hollander' bedreigender dan buitenlander

Bericht door Gast1 » 29 okt 2017, 06:56

gusteman schreef: -aan het adres van Susan- Het resultaat blijft onveranderd: ik zie een logica in wat ik schreef ...
Ik zie zelfs nog meer dan dat alleen ... dit is wat je immers -en zeer recent- ook schreef:
gusteman schreef:Dus pas ik mij lekker niet aan en blijf denken, redeneren en mijn mening vormen als geboren en getogen Vlaming.
[klets] [klets] [klets]

gusteman

Re: Limburger vindt 'Hollander' bedreigender dan buitenlander

Bericht door gusteman » 29 okt 2017, 11:13

Gast1 schreef:
gusteman schreef: -aan het adres van Susan- Het resultaat blijft onveranderd: ik zie een logica in wat ik schreef ...
Ik zie zelfs nog meer dan dat alleen ... dit is wat je immers -en zeer recent- ook schreef:
gusteman schreef:Dus pas ik mij lekker niet aan en blijf denken, redeneren en mijn mening vormen als geboren en getogen Vlaming.
[klets] [klets] [klets]
Nou, beste Gast1, je snapt er dus echt geen bal van hè?

Ik zal het dus nog maar eens uitleggen:

de zin die door jou hopeloos verkeerd werd geïnterpreteerd stond in de context waarin ik ernaar verwees dat ik er op gewezen was mijn schrijfsels en bedenksels neer te pennen op een Nederlands forum en ik derhalve dus ook maar moest leren als Nederlander te denken en redeneren.
Daarom schreef ik Dus pas ik mij lekker niet aan en blijf denken, redeneren en mijn mening vormen als geboren en getogen Vlaming.
Met andere woorden: ik doe geen afstand van mijn eigenheid omdat iemand vindt dat ik zijn/haar eigenheid zou moeten overnemen.

Maar om heel duidelijk te zijn zal ik die zin herschrijven, namelijk Dus pas ik mij lekker niet aan (en ga ik niet denken, redeneren en mijn mening vormen als een Nederlander) en blijf denken, redeneren en mijn mening vormen als geboren en getogen Vlaming.

Waarom had ik de eerste keer dat stukje, wat hier tussen haakjes staat, er niet bij geschreven?

Omdat het zooooooo voor de hand liggend is dat dit was wat ik bedoelde dat het te belachelijk voor woorden was om het er ook nog eens bij te plaatsen.

Maar ook hier merk ik weer dat het gewoon onmogelijk is om een aanvaardbare tekst neer te zetten wanneer iemand echt op de loer ligt om zwakheden te ontdekken.
Want indien ik het er wèl had bij vermeld dan was mogelijks (want ook reeds eerder voorgevallen) de opmerking gekomen dat ik mij gedroeg als een schoolmeester met een lerend vingertje en dat dit absoluut niet nodig was omdat de lezer dit best wel begreep.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Limburger vindt 'Hollander' bedreigender dan buitenlander

Bericht door Susan » 29 okt 2017, 16:39

gusteman schreef:
Susan schreef:
gusteman schreef: Als je de moeite zou nemen om even wat verder na te denken dan wat er op het eerste zicht staat te lezen zou je waarschijnlijk wel begrijpen wat ik schreef en zou je inzien dat mijn opmerkingen wel hout snijden.
Ook dit is een standaard toontje van jou Gusteman.... "als je de moeite zou nemen om"....enz enz

Ik had het goed begrepen, het blijft dan ook: het stuk van jou sloeg nergens op.

Verder alleen nog even dit:

Afbeelding
Allemaal goed en wel, en daar bovenop best nog leuk ook, beste Susan, maar dit brengt ons nergens.

Want je begrijpt hopelijk toch wel dat datgene waar je hier naar verwijst een mes is dat aan twee kanten snijdt en evengoed op jou van toepassing is?

Want ik zou net zo goed kunnen schrijven dat jij, vooraleer te stellen dat mijn reactie nergens op sloeg, eerst eens in mijn schoenen mag komen staan.

Het resultaat blijft onveranderd: ik zie een logica in wat ik schreef, jou lukt het niet die te ontdekken.
Jammer voor jou.
Jammer voor mij...?
Nee hoor, dat is echt niet jammer voor mij. :grin:

Je hebt nml niet begrepen wat jij zelf aan het doen bent Gusteman, door even een oordeel te gaan vellen dat ik niet verder nagedacht zou hebben...
Jij kent mij helemaal niet! Vandaar die afbeelding, je gaat nietemin maar invullen dat ik niet verder nagedacht zou hebben, omdat...ik het niet met jou eens ben.
Deze houding van jou laat zien dat je geen respect hebt voor mijn eigenheid en het feit dat ik er een andere mening over heb dan jij met wat je schreef, wat ik wel degelijk begrepen had, waarvan ik nog steeds vind dat het nergens op sloeg.
Jammer voor jou.

Weet je wat, blijf jij nu maar gewoon volhouden dat jouw stuk en de logica hier van het enige is wat klopt.

En dat ik er natúúrlijk niets van begrepen heb... :mrgreen:
"solved:

Nog even iets anders anders als laatste:
Ik probeer ten alle tijde mij te verplaatsen in anderen, (alleen jouw schoenen passen mij niet.. [think] ) wat niet betekent dat ik hen dan 100% ken. Al helemaal niet op een forum waar de meesten de anderen alleen maar een beetje kunnen leren kennen door wat ze schrijven!
Ik zou mijzelf een hele grote aanmatigende hufter vinden, indien ik dan zou menen te pretenderen te weten hoe een ander in elkaar steekt. Laat staan daar dan over te gaan oordelen dat ze onvoldoende nagedacht hebben, of zoals je in andere topics deed, en etiketten met denigrerende bejegeningen op ga plakken dat ze dom, simpel zijn, achter lopen enz enz .

Eerder schreef je dit (ivm taalgebruik) ook nog:
Daarbij neem ik genoegen met wederzijds respect voor de eigenheid van de ander, ik geef het gratis en verwacht het ook terug.
Die eigenheid geldt mijn inziens tevens voor andermans gedachtengoed en dat iedereen er een andere zienswijze, maar ook in levenshouding op na mogen houden.
Gusteman als jij niet goed weet wat dit precies betekent, het ook niet in de praktijk toepast zoals je regelmatig laat zien in jouw reacties naar mensen hier op het forum, dan kan je het ook niet 'gratis' weggeven...
Het woord gratis heb ik tussen haakjes geplaatst, omdat ik respect hebben voor de eigenheid van ieder ander vanzelfsprekend vind en dit ook nooit te koop is..terwijl jij met dat woordje gratis suggereerd dat dat wel het geval zou kunnen zijn.
Zelfs al ben ik het niet eens met een ander, heb ik meestal respect voor haar of zijn zienswijze en eigenheid, mits hun eigenheid,meningen, met daaruit voortvloeiende handelswijze niet zodanig is dat ze schade berokkenen aan anderen in woorden en daden.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Limburger vindt 'Hollander' bedreigender dan buitenlander

Bericht door Gast1 » 29 okt 2017, 19:22

gusteman schreef:
Gast1 schreef:
gusteman schreef: -aan het adres van Susan- Het resultaat blijft onveranderd: ik zie een logica in wat ik schreef ...
Ik zie zelfs nog meer dan dat alleen ... dit is wat je immers -en zeer recent- ook schreef:
gusteman schreef:Dus pas ik mij lekker niet aan en blijf denken, redeneren en mijn mening vormen als geboren en getogen Vlaming.
[klets] [klets] [klets]
Nou, beste Gast1, je snapt er dus echt geen bal van hè?

Ik zal het dus nog maar eens uitleggen:

de zin die door jou hopeloos verkeerd werd geïnterpreteerd stond in de context waarin ik ernaar verwees dat ik er op gewezen was mijn schrijfsels en bedenksels neer te pennen op een Nederlands forum en ik derhalve dus ook maar moest leren als Nederlander te denken en redeneren.
Daarom schreef ik Dus pas ik mij lekker niet aan en blijf denken, redeneren en mijn mening vormen als geboren en getogen Vlaming.
Met andere woorden: ik doe geen afstand van mijn eigenheid omdat iemand vindt dat ik zijn/haar eigenheid zou moeten overnemen.
*O* *O* *O*
Ik zal het dus nog maar eens uitleggen:
Je past je niet enkel op dit gebied aan, maar ook op andere gebieden, zoals bijvoorbeeld de dubbele haakjes plaatsen waar 'enkele' zouden moeten geschreven worden.
Hier schreef je eerder ook al dat je lekker dwars blijft liggen.
En kijk wat je nu weer schrijft:
gusteman schreef:Maar om heel duidelijk te zijn zal ik die zin herschrijven, namelijk Dus pas ik mij lekker niet aan (en ga ik niet denken, redeneren en mijn mening vormen als een Nederlander) en blijf denken, redeneren en mijn mening vormen als geboren en getogen Vlaming.
[joker] [joker] [joker]

Welnu. mochten alle geboren en getogen Vlamingen dan zo zijn, dan zou deze Limburger de Vlaming bedreigender vinden dan een andere buitenlander, daar een discussie dan immers niet mogelijk is. :mrgreen:
Halsstarrigheid pur sang Guus.
En dit is zoals jij er over denkt:
gusteman schreef:Maar ook hier merk ik weer dat het gewoon onmogelijk is om een aanvaardbare tekst neer te zetten wanneer iemand echt op de loer ligt om zwakheden te ontdekken.
Welke zwakheden? Je benoemt dit woord zelf.
"Op de loer liggen?" ... wtf?
Wat een achterdocht ... :shock:
gusteman schreef:Want indien ik het er wèl had bij vermeld dan was mogelijks (want ook reeds eerder voorgevallen) de opmerking gekomen dat ik mij gedroeg als een schoolmeester met een lerend vingertje en dat dit absoluut niet nodig was omdat de lezer dit best wel begreep.
Toon me waar ik dat ooit geschreven heb ...

Ik stel voor dat we het hier maar weer bij laten mijn Vlaamse vriend. [wave]

gusteman

Re: Limburger vindt 'Hollander' bedreigender dan buitenlander

Bericht door gusteman » 29 okt 2017, 19:27

Ik lees hier heel wat oneigenlijke argumenten, er worden doelpalen verzet en tekst wordt uit zijn context gehaald.
Allemaal behoorlijk zinloos maar als dit volstaat om het gevoel te krijgen een punt gemaakt te hebben dan is het voor mij al lang goed hoor.

Wel te rusten allemaal. :wink:

Gast1

Re: Limburger vindt 'Hollander' bedreigender dan buitenlander

Bericht door Gast1 » 29 okt 2017, 19:40

[fox]

Ik wacht nog een paar uurtjes om te gaan slapen Guus.

Tipje voor tv vanavond:

20:15 - 21:10 uur Robo sapiens NPO
Jelle Brandt Corstius bezoekt voor Robo sapiens pioniers op het gebied van kunstmatige intelligentie.
Hij wil de toekomst van de samenleving tonen en die ziet er volgens hem gerobotiseerd uit. Robot Robin vergezelt hem op zijn reis.
Of we het nu willen of niet: de samenleving robotiseert in een rap tempo en de verwachting is dat die ontwikkeling de komende decennia alleen maar sneller gaat.
Jelle Brandt Corstius reist voor Robo sapiens de wereld over om pioniers op het gebied van kunstmatige intelligentie te bezoeken.

21:00 - 22:00 uur blue Planet II BBC 1
De zevendelige spektakelreeks vervolgt het onderzoek naar het leven in de oceanen.
Met nog betere camera’s dan in de spraakmakende eerste serie.
De trailer van de serie werd de afgelopen dagen wereldwijd 43 miljoen keer bekeken.

Mocht je toch al naar bedje gaan, welnu ... dan welterusten kerel. :wink:

Zoals je weet woon ik in het Noord-Limburgse Well.
Het duurt dus nog even voordat ik me in Well-te-rusten leg ... :rolfl:

[fox]

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Limburger vindt 'Hollander' bedreigender dan buitenlander

Bericht door Susan » 30 okt 2017, 10:01

gusteman schreef:Ik lees hier heel wat oneigenlijke argumenten, er worden doelpalen verzet en tekst wordt uit zijn context gehaald.
Allemaal behoorlijk zinloos maar als dit volstaat om het gevoel te krijgen een punt gemaakt te hebben dan is het voor mij al lang goed hoor.
In dit geval zegt het meer/alles over jou zelf Gusteman.
Vermoedelijk wil jij zelf 'jou punten maken' gezien jouw talloze reacties overal op, die ik overigens vaak las,
en bezie je ons nu ook zo. Beetje treurig gevoel krijg ik hier door.
Als je het niet tegen ons had, zou ik er niet eens meer op gereageerd hebben.

Ik zit in elk geval niet op het forum 'om het gevoel te krijgen een punt gemaakt te hebben'.
In de meeste gevallen wordt er zelfs nooit gereageerd op wat ik er neer zet, ook niet als ik
op iemands stuk/topic heb gereageerd/vraag heb gesteld etc. Is dat erg? Nee hoor, het staat iedereen
toch vrij om wel of niet alleen op bepaalde mensen en hun onderwerpen te reageren omdat dat hen boeit.
Zou voor mijn gevoel 'punten willen maken' mijn drijfveer zijn, was ik hier al lang weg gegaan hoor!
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

gusteman

Re: Limburger vindt 'Hollander' bedreigender dan buitenlander

Bericht door gusteman » 30 okt 2017, 11:30

Susan schreef:Zou voor mijn gevoel 'punten willen maken' mijn drijfveer zijn, was ik hier al lang weg gegaan hoor!
Ik denk, beste Susan, dat je hier iets anders bedoelt dan wat je schrijft.
Zoals het er nu staat is het de beschrijving van een onmogelijkheid.

Want: indien jouw drijfveer zou zijn "punten willen maken" dan zou jij dit als volstrekt normaal beschouwen en zou dit geen aanleiding vormen om het forum te verlaten; in tegendeel zelfs.

De beide, zowel de drijfveer om punten te maken als de nood voelen om het forum te verlaten (alhoewel elk op zich perfect mogelijk), kunnen niet samengaan zoals jij het hier stelt.
Tenzij je schizofreen zou zijn, of bipolair?
Susan schreef:Vermoedelijk wil jij zelf 'jou punten maken' gezien jouw talloze reacties overal op, die ik overigens vaak las, en bezie je ons nu ook zo.
En kijk, dat zou toch moeten positief zijn, of niet?
Want, indien dit zou stroken met de werkelijkheid, zou het betekenen dat ik mijzelf niet hoger inschat dan om het even welke lezer op dit forum.

Het kan ook gelezen worden als het vaststellen van een waarde, een zeker niveau van wellevendheid en/of gedrag. dan zou uit je zin blijken dat één van ons beiden zich minder netjes gedraagt dan de ander. Wie dat zou moeten zijn blijkt dan weer uit de context die stelt dat ik bepaald gedrag vertoon wat jij dan weer niet vertoont, gedrag waarvan je stelt dat het jammer is dat ik het vertoon.
Indien dat is wat je bedoelt begrijp ik uit je reactie dat ik niet het niveau haal wat ik zou behoren te doen, en zelfs dat ik jou en de andere lezers op dit forum beschouw als denkend op datzelfde niveau.
Waarmee ik jullie dus zou neerhalen tot een lager niveau.
In feite zeg je hier dus, met andere woorden, hetzelfde wat ik in een ander onderwerp deed en wat niemand toen begreep: dit kan verwoord worden als "er boven staan" ---> jij staat boven het "punten maken" in een discussie.

Leuk dat dit eindelijk ook eens door een ander wordt gezegd, al is het dan met andere woorden. :mrgreen:

Het gaat de goede kant op: nu nog een reactie op waar ik naar verwees (de oneigenlijke argumenten, het verzetten van doelpalen en het uit de context halen van argumenten) en er zal nog wat meer duidelijkheid ontstaan zijn. ;P!

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Limburger vindt 'Hollander' bedreigender dan buitenlander

Bericht door Susan » 30 okt 2017, 11:48

Ik ga de zon in Gusteman op deze mooie
zonnige herfstdag, lekker ontspannend! :grin:
Dat hoop ik voor jou ook, fijne dag [wave]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

gusteman

Re: Limburger vindt 'Hollander' bedreigender dan buitenlander

Bericht door gusteman » 30 okt 2017, 12:43

Susan schreef:Ik ga de zon in Gusteman op deze mooie
zonnige herfstdag, lekker ontspannend! :grin:
Dat hoop ik voor jou ook, fijne dag [wave]
Geniet ervan, beste Susan, hier moeten we het stellen met druilerige grijze wolken; maar dat mag de ontspanning niet in de weg staan.
Elke dag is een feest op zich en wat we hebben gehad kan ons niet meer ontnomen worden.

Let the good times roll !
Of via ---> klik

Gast1

Re: Limburger vindt 'Hollander' bedreigender dan buitenlander

Bericht door Gast1 » 30 okt 2017, 13:16

gusteman schreef:
Susan schreef:Zou voor mijn gevoel 'punten willen maken' mijn drijfveer zijn, was ik hier al lang weg gegaan hoor!
Ik denk, beste Susan, dat je hier iets anders bedoelt dan wat je schrijft.
Zoals het er nu staat is het de beschrijving van een onmogelijkheid.
Want: indien jouw drijfveer zou zijn "punten willen maken" dan zou jij dit als volstrekt normaal beschouwen en zou dit geen aanleiding vormen om het forum te verlaten; in tegendeel zelfs.
De beide, zowel de drijfveer om punten te maken als de nood voelen om het forum te verlaten (alhoewel elk op zich perfect mogelijk), kunnen niet samengaan zoals jij het hier stelt.
Tenzij je schizofreen zou zijn, of bipolair?
Nou, nou, nou, zeg ... Ik vind dit laatste toch wel erg onbeschoft zeg ... je zakt steeds dieper bij mij. Bah!
gusteman schreef:
Susan schreef:Vermoedelijk wil jij zelf 'jou punten maken' gezien jouw talloze reacties overal op, die ik overigens vaak las, en bezie je ons nu ook zo.
En kijk, dat zou toch moeten positief zijn, of niet?
Want, indien dit zou stroken met de werkelijkheid, zou het betekenen dat ik mijzelf niet hoger inschat dan om het even welke lezer op dit forum.

Het kan ook gelezen worden als het vaststellen van een waarde, een zeker niveau van wellevendheid en/of gedrag. dan zou uit je zin blijken dat één van ons beiden zich minder netjes gedraagt dan de ander. Wie dat zou moeten zijn blijkt dan weer uit de context die stelt dat ik bepaald gedrag vertoon wat jij dan weer niet vertoont, gedrag waarvan je stelt dat het jammer is dat ik het vertoon.
Indien dat is wat je bedoelt begrijp ik uit je reactie dat ik niet het niveau haal wat ik zou behoren te doen, en zelfs dat ik jou en de andere lezers op dit forum beschouw als denkend op datzelfde niveau.
Waarmee ik jullie dus zou neerhalen tot een lager niveau.
In feite zeg je hier dus, met andere woorden, hetzelfde wat ik in een ander onderwerp deed en wat niemand toen begreep: dit kan verwoord worden als "er boven staan" ---> jij staat boven het "punten maken" in een discussie.

Leuk dat dit eindelijk ook eens door een ander wordt gezegd, al is het dan met andere woorden. :mrgreen:

Het gaat de goede kant op: nu nog een reactie op waar ik naar verwees (de oneigenlijke argumenten, het verzetten van doelpalen en het uit de context halen van argumenten) en er zal nog wat meer duidelijkheid ontstaan zijn. ;P!
Gusteman, ik walg van dat wat je hier geschreven hebt.
Bah, weer een trede dieper gezakt.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Limburger vindt 'Hollander' bedreigender dan buitenlander

Bericht door MetalPig » 30 okt 2017, 14:08

gusteman schreef:
Susan schreef:Zou voor mijn gevoel 'punten willen maken' mijn drijfveer zijn, was ik hier al lang weg gegaan hoor!
Ik denk, beste Susan, dat je hier iets anders bedoelt dan wat je schrijft.
Zoals het er nu staat is het de beschrijving van een onmogelijkheid.
Oneens.
Iemand die graag punten maakt maar er hier (om welke reden dan ook) niet in slaagt, zou dat best als reden kunnen zien om te vertrekken.

gusteman

Re: Limburger vindt 'Hollander' bedreigender dan buitenlander

Bericht door gusteman » 30 okt 2017, 18:08

MetalPig schreef:
gusteman schreef:
Susan schreef:Zou voor mijn gevoel 'punten willen maken' mijn drijfveer zijn, was ik hier al lang weg gegaan hoor!
Ik denk, beste Susan, dat je hier iets anders bedoelt dan wat je schrijft.
Zoals het er nu staat is het de beschrijving van een onmogelijkheid.
Oneens.
Iemand die graag punten maakt maar er hier (om welke reden dan ook) niet in slaagt, zou dat best als reden kunnen zien om te vertrekken.
Indien het zou gaan om het niet slagen in een opzet dan zou dit inderdaad correct zijn.
Maar dat is niet het geval, beste MetalPig.

Zoals ik het lees (rekening houdend met de context en de aan deze zin voorafgaande discussie) staat er: "zou het mijn drijfveer zijn om te winnen dan was ik al lang weg".

Elke studie over menselijk gedrag zal aantonen dat mensen bij wie een drijfveer tot winnen aanwezig is nooit of extreem zelden zullen weglopen van een situatie waar het om winnen gaat.
In tegendeel, indien die drijfveer aanwezig is zullen zij de confrontatie eerder opzoeken dan ervoor te vluchten.

Daarom ben ik er van overtuigd dat Susan datgene wat zij bedoelde niet heeft geformuleerd zoals zij dat bedoelde.


Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80383
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Limburger vindt 'Hollander' bedreigender dan buitenlander

Bericht door Tammy » 30 okt 2017, 19:46

Ok , misschien goed idee om hier weer ontopic te gaan ?
:hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie