De Sint is aangekomen.....

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

De Sint is aangekomen.....

Bericht door taigitu » 18 nov 2017, 14:56

Sint deed verslag aan Taigitu over zijn visie voor veranderingen op zijn feest op
5 december 2017.


Afbeelding

De Sint heeft het niet makkelijk gehad de afgelopen jaren. Zoveel stress en verdriet. Door alle stress is hij gaan eten en eten, en dat heeft grote gevolgen gehad. Hij dacht er zelfs even aan om een eind aan zijn feest te maken, maar toen hij dacht aan alle kinderen die hij zou teleurstellen, dus moest hij bedenken hoe hij de volwassenen aan het verstand kan peuteren dat het een kinderfeest is. Geen aanleiding voor hun eigen frustraties over de ruggen van lieve kinderen.

Zo dacht hij het woordje 'zwart' geheel te schrappen. Uiteindelijk heten zijn assistenten
Piet en alle kleuren va de menselijke regenboog hebben......? Iedereen heeft een naam, ook de witte mensen en die noemen we ook niet Witte Kees, Witte Wiebe of Witte Frans. Dus Piet en daarbij de functie zou al een oplossing kunnen zijn. Piet van de pepernoten, Piet van de centen, Piet Schoonmaakdienst..... het zou allemaal kunnen, toch? Of misschien nog beter, ze allemaal dopen in een pepernotenbad en ze een dubbele naam geven. Sinterklaas ziet het al helemaal voor zich....
In zijn kerkhuis heeft Sint een speciale gebedsruimte die daar helemaal geschikt voor is. Dan een grote ballenbak kopen en die volgooien met pepernoten of heerlijk kruidnoten met chocolade er omheen. Het zou een groot feest kunnen worden met chocolademelk, suikerbeestjes, en taai-taai-popjes. Iedere piet wordt gedoopt en krijg een tweede naam. Zo zou één Piet de naam Piet-Paix gedoopt kunnen worden. Er zijn zoveel mogelijkheden...... Piet-Pepijn, Piet-Pierro. Sint wordt opgewonden van de mogelijkheden die er zijn en die ervoor kunnen zorgen dat het geruzie rond zijn feest kan oplossen. Om het nog leuker te maken bedenkt Sint dat iedere Piet-? zijn nieuwe naam in chocolade letters krijgt. En voor de Pieten die niet van chocolade houden koopt Sinterkaas-letters, dat zag hij gisteren op de televisie van een kaasboer die deze maakt. Helemaal te gek zeg!

Al mijmerend besluit Sint zijn idee over de Pieten, over te dopen, in praktijk te brengen. Hij neemt zich zelfs voor om zelf ook actief de Pieten te gaan helpen met het rondbrengen van kadootjes in zijn vrije uurtjes. Dat betekent wel dat hij als een haas van zijn overdadige rondingen af te komen. Maar dat kan gelijktijdig. Een fiets kopen en dan samen met de Pieten die ook bezorgen met de fiets, actief mee rijden... Sinterklaas voelt zich opeens een stuk vrolijker en staat op. Hij gaat de Pieten bij elkaar roepen om alles direct te gaan regelen. Misschien dat hij op 5 december zelfs weer zijn antieke feestkleding aan kan. Maar eerst het doopfeest..... en een mooie,stevige fiets bestellen.

Geïnspireerd verlaat Sint de studio waar het interview plaats vond, al mompelend..... "Zwarte Piet is nooit een slaaf geweest".....


AfbeeldingAfbeelding


Wat mompelde de Sint?:
https://www.volkskrant.nl/magazine/-zwa ... ~a3527041/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De Sint is aangekomen.....

Bericht door univers » 18 nov 2017, 15:19

Afbeelding
Nu snap ik het, de zak van sinterklaas. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gouwepeer

Re: De Sint is aangekomen.....

Bericht door gouwepeer » 18 nov 2017, 22:31

Iedereen weet dat de sint is aangekomen, maar niemand weet hoeveel :mrgreen:

Gast1

Re: De Sint is aangekomen.....

Bericht door Gast1 » 19 nov 2017, 05:52

taigitu schreef:Sint deed verslag aan Taigitu over zijn visie voor veranderingen op zijn feest op 5 december 2017.

De Sint heeft het niet makkelijk gehad de afgelopen jaren. Zoveel stress en verdriet. Door alle stress is hij gaan eten en eten, en dat heeft grote gevolgen gehad.
Oké, ik herken het allemaal.
Zelfs gisterenavond met de kinderen voor de buis betrapte ik me er op dat ik bijna alleen alle rumbonen opgegeten had en twee kommetjes chips.
Hoewel de foto erg confronterend is, herken ik me r wel in.

Dank voor het leermoment ... :shock:

Grappige avatar gouwepeer ... [joker]

Plaats reactie