Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Susan » 04 mar 2018, 10:53

Osiris schreef:
03 mar 2018, 12:26
Mypos schreef:
03 mar 2018, 12:15
Osiris schreef:
03 mar 2018, 12:08
Ben ik toch benieuwd hoe je het volgende dan wil benoemen.

Het uit totaal verschillende bronnen ( wetenschappelijk of niet ) kennis/informatie vergelijken,samenvoegen/elimineren en tot een geheel kneden van een steekhoudend overzicht ( uiteraard voor degenen die dat doet ).
Ongeacht of het door instanties getoetst en ok bevonden is .

In mijn ogen is dat gewoon zelf onderzoek doen.

Blijkbaar zijn daar de meningen over verdeeld.....
Helemaal mee eens.

Als iedereen voor elk dingetje een peer reviewed onderzoek moet gaan doen dan heb je aan miljoenen levens niet genoeg tijd. Komt bij dat het onderzoek dat Determinist bedoeld ook maar 1 kant van de zaak belicht.

Wat ik nog vergeten te melden was trouwens dat onderzoek ook is het in jezelf keren, luisteren naar je stilte en je emoties voelen. Ook dit soort onderzoek kan je enorm veel inzichten verwerven. Wat mij betreft veel meer en belangrijker dan wetenschappelijk onderzoek...
Dat bedoelde ik ook met het eigen ervaring stukje ,waar het intuitieve deel van uitmaakt.
Hierdoor zijn makkelijker patronen en samenstellingen te herkennen, van hier uit verschillende bronnen een geheel te construeren.
Dus niet alleen de ratio word gebruikt voor de geleverde info.
;P!
Wat ik hier van jullie lees Osiris en Mypos, daar denk ik net zo over.
Ik schuif wetenschappelijke onderzoeken niet zo maar aan de kant, maar net zo belangrijk is het op
onze eigen ervaringen, gevoelens en innerlijk af te gaan.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Susan » 04 mar 2018, 11:08

Gast1 schreef:
03 mar 2018, 17:14
... en het bijzondere hieraan is, dat we allen al miljoenen levens al hebben geleefd.
Die levens hebben geleid tot Mypos en Gast1 wie ze nu zijn en verder iedereen.
Ook Determinist. [jaja]

We zijn in staat ons 'oergevoel' (herinneringen/oerweten aan die levens) op te roepen én te raadplegen. ;P!

Goed geschreven Mypos, en ik weet dat Osiris er ook zo in staat.
Ook hier ben ik het mee eens Gast1, niet voor niets krijgen mensen wel flarden of juist veel langere beelden/gevoelens van vorige levens
terug, wat jammer genoeg nog vaak als 'iets tussen de oren' zittende fantasie afgedaan wordt.
(nét als visioenen die over iets gaan wat beslist niets uit het verleden is, maar pas jaren lat soms, precies zo gebeurd)
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Gast1 » 04 mar 2018, 11:12

Dat weet ik van jou lieverd ...

:loveU:

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Mypos » 04 mar 2018, 12:26

Gast1 schreef:
03 mar 2018, 17:14
Mypos schreef:
03 mar 2018, 12:15
Wat ik nog vergeten te melden was trouwens dat onderzoek ook is het in jezelf keren, luisteren naar je stilte en je emoties voelen.
Ook dit soort onderzoek kan je enorm veel inzichten verwerven. Wat mij betreft veel meer en belangrijker dan wetenschappelijk onderzoek...
Wat ik nog vergeten te melden was, was te reageren op deze zeer wijze opmerking van jou Mypos.
Alhier ben ik vooral de laatste twaalf jaar mee bezig geweest.
Eigenlijk mijn hele leven al, maar een jaar of twaalf geleden kon ik het allemaal wat beter gaan 'kanaliseren'.
Mypos schreef:
03 mar 2018, 12:15
Als iedereen voor elk dingetje een peer reviewed onderzoek moet gaan doen dan heb je aan miljoenen levens niet genoeg tijd.
... en het bijzondere hieraan is, dat we allen al miljoenen levens al hebben geleefd.
Die levens hebben geleid tot Mypos en Gast1 wie ze nu zijn en verder iedereen.
Ook Determinist. [jaja]

We zijn in staat ons 'oergevoel' (herinneringen/oerweten aan die levens) op te roepen én te raadplegen. ;P!

Goed geschreven Mypos, en ik weet dat Osiris er ook zo in staat.
:knuffie:


Plaats reactie