Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Witte wel » 26 feb 2018, 12:28

Gast1 schreef:
26 feb 2018, 08:15
De ziel is de spirituele component van mensen, de drager van de geest, in saecula saeculorum.
De ziel zou men kunnen zien als de spirituele component van mensen, de fictieve drager van de geest, voor zolang het individu zich in de levende staat bevindt.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Gast1 » 26 feb 2018, 12:30

Witte wel schreef:
26 feb 2018, 12:28
De ziel zou men kunnen zien als de spirituele component van mensen, de fictieve drager van de geest, voor zolang het individu zich in de levende staat bevindt.
Klopt, zo zou men het kunnen zien. :wink:
Laatst gewijzigd door Gast1 op 26 feb 2018, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.


Gast1

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Gast1 » 26 feb 2018, 13:23

Witte wel schreef:
26 feb 2018, 12:28
De ziel zou men kunnen zien als de spirituele component van mensen, de fictieve drager van de geest, voor zolang het individu zich in de levende staat bevindt.
... en zo kan men het ook zien:

De ziel is de oneindige ruimte om ons heen.
Alle zielen van ieder mens, dier en plant bevinden zich daar.
Er is geen plek waar de ene ziel ophoudt en de andere begint.
Dit is waarom wij allen niet afgescheiden zijn van elkaar, waarom wij allen met alles één zijn.
En dat is wat ik al eerder beschreef ...
Je ziel was er altijd al.
Voor jouw geboorte -wat geresulteerd heeft in je huidige leven- heeft ze jouw mens-zijn opgebouwd.
Ze heeft jou gemanifesteerd door haar trilling aan te passen aan deze 3-dimensionale wereld, zodat je huidige kenbare en stoffelijke lichaam ontstond.
Ze heeft je precies zo opgebouwd, dat ze haar missie door middel van jou kan leven en verder direct in mijn, in onze kinderen.
Het 'andere -waarneembare- hiernamaals'.
Wanneer ik mijn nazaten in mijn ogen kijk, kijk ik in mijn eigen universum broeder Witte wel.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Witte wel » 26 feb 2018, 14:12

Gast1 schreef:
26 feb 2018, 13:23
Je ziel was er altijd al.
Voor jouw geboorte -wat geresulteerd heeft in je huidige leven- heeft ze jouw mens-zijn opgebouwd.
Ze heeft jou gemanifesteerd door haar trilling aan te passen aan deze 3-dimensionale wereld, zodat je huidige kenbare en stoffelijke lichaam ontstond.
Ze heeft je precies zo opgebouwd, dat ze haar missie door middel van jou kan leven en verder direct in mijn, in onze kinderen.
Het 'andere -waarneembare- hiernamaals'.
Wanneer ik mijn nazaten in mijn ogen kijk, kijk ik in mijn eigen universum broeder Witte wel.
Nee, volgens mijn theorie is de ziel een ontstaan uit het individu en is ontwikkeld vanuit het manifest en heeft zich gevormd naar de omstandigheid waarin het individu zich bevond en bevind.
Het woord "ziel" is er al lange tijd maar is geen collectief iets. Ziel is een betiteling van persoonlijkheid, gedrag, uitstraling ed. Na het leven van het individu houdt de ziel op te bestaan. Echter "de ziel" heeft zich wel "uitgezaaid" wat bepaalde eigenschappen voort doet leven in andere individuen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Gast1 » 26 feb 2018, 15:21

Dank voor jouw reactie.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Kristof Piessens » 27 feb 2018, 07:55

Vindt ziel geen toepasselijke naam voor iets collectief, echter de ziel waarover gesproken wordt is drager van het lichaam dat manifest is. Mijn benadering van de ziel heeft een functie binnen het groter geheel en die deel je met hetzelfde licht waar de mens deel van uitmaakt en zelf de bron is tot de schepping of maakbaarheid van de huidige wereld. Functioneren vanuit ego of vanuit je ware natuur is een heel groot verschil waar ik op doelde met weten en niet weten.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door MetalPig » 28 feb 2018, 08:07

Mypos schreef:
23 feb 2018, 10:42
De meeste dingen die Icke vertelt in zijn boeken geloof ik ook door oa zelf onderzoek, getuigeverklaringen, logisch denken en intuitie.
Youtube-filmpjes kijken is niet hetzelfde als onderzoek doen.

Gast1

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Gast1 » 28 feb 2018, 08:58

MetalPig schreef:
28 feb 2018, 08:07
Youtube-filmpjes kijken is niet hetzelfde als onderzoek doen.
[think]

Dat ligt er aan hoe je het bekijkt MetalPig ...

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door MetalPig » 28 feb 2018, 09:27

Gast1 schreef:
28 feb 2018, 08:58
MetalPig schreef:
28 feb 2018, 08:07
Youtube-filmpjes kijken is niet hetzelfde als onderzoek doen.
[think]

Dat ligt er aan hoe je het bekijkt MetalPig ...
Ik denk het niet, maar okee: onderzoek doen is meer dan Youtube-filmpjes kijken.


Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Mypos » 28 feb 2018, 12:13

MetalPig schreef:
28 feb 2018, 08:07
Mypos schreef:
23 feb 2018, 10:42
De meeste dingen die Icke vertelt in zijn boeken geloof ik ook door oa zelf onderzoek, getuigeverklaringen, logisch denken en intuitie.
Youtube-filmpjes kijken is niet hetzelfde als onderzoek doen.
Wat heeft deze opmerking met mijn opmerking te maken? :roll:

Gast1

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Gast1 » 28 feb 2018, 13:22

Mypos schreef:
28 feb 2018, 12:13
MetalPig schreef:
28 feb 2018, 08:07
Mypos schreef:
23 feb 2018, 10:42
De meeste dingen die Icke vertelt in zijn boeken geloof ik ook door oa zelf onderzoek, getuigeverklaringen, logisch denken en intuitie.
Youtube-filmpjes kijken is niet hetzelfde als onderzoek doen.
Wat heeft deze opmerking met mijn opmerking te maken? :roll:
Tja ... dat vroeg ik me ook al af.
Dit omdat ik probeer te vermijden dat ik het weer over een aanname of 'interpretatie' ga hebben.
Iets wat ik overigens vaker constateerde bij Guus ...
En ook wel bij MetalPig, maar ik probeer ook een beetje lief te doen ... :oops:

Blij dat je die vraag stelt Mypos.

Gast1

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Gast1 » 28 feb 2018, 17:32

Voor wat betreft de titel van het openingstopic: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest
Bij mij is het 'onder druk gezet', maar nog steeds niet gelukt om mij te ontslaan of weg te pesten. :mrgreen:
En dat heeft mijn werkgever al heel wat gekost, wat uiteraard niet mijn keuze was ...

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door MetalPig » 01 mar 2018, 09:38

Mypos schreef:
28 feb 2018, 12:13
MetalPig schreef:
28 feb 2018, 08:07
Mypos schreef:
23 feb 2018, 10:42
De meeste dingen die Icke vertelt in zijn boeken geloof ik ook door oa zelf onderzoek, getuigeverklaringen, logisch denken en intuitie.
Youtube-filmpjes kijken is niet hetzelfde als onderzoek doen.
Wat heeft deze opmerking met mijn opmerking te maken? :roll:
Misschien was het een vergissing.

Ik zou je onderzoek graag eens lezen [jaja]

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Mypos » 02 mar 2018, 13:42

MetalPig schreef:
01 mar 2018, 09:38
Mypos schreef:
28 feb 2018, 12:13
MetalPig schreef:
28 feb 2018, 08:07


Youtube-filmpjes kijken is niet hetzelfde als onderzoek doen.
Wat heeft deze opmerking met mijn opmerking te maken? :roll:
Misschien was het een vergissing.

Ik zou je onderzoek graag eens lezen [jaja]
Weer een vergissing als je denkt dat als ik onderzoek doe ik er een stuk over schrijf....

Maar als je wat wilt weten, mijn info is jou info! :peace:

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Determinist » 02 mar 2018, 13:55

Wat is dan dat "onderzoek" ?

Ik hoor dit wel vaker dat mensen "onderzoek" plegen, maar wat ze eigenlijk doen is gewoon boeken of artikelen lezen en podcasts en video's volgen.
Het volgen van een cursus wordt ook vaak gezien als onderzoek.

Wat mij betreft in deze context een verkeerde betekenis geven aan het woord.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Susan » 02 mar 2018, 15:34

Zó werkt het natuurlijk nooit goed.... [think]

CITAAT:

Klokkenluiders moeten veilig zijn bij het ‘Huis voor Klokkenluiders’.... Kan dat wel als er een AIVD’er werkte?

Merijn RengersJoep Dohmen
12 maart 2017

In de discrete spreekkamer op de begane grond van het Huis voor Klokkenluiders in Utrecht staat een nieuwe, manshoge kluis. Dat is niet vreemd want „de informatie die u ons geeft en de adviezen die wij u geven blijven strikt vertrouwelijk”, meldt de website van het Huis aan potentiële „melders van werkgerelateerde misstanden”.

Honderden mensen namen sinds de opening op 1 juli 2016 contact op met het Huis aan de Maliebaan in Utrecht, veel meer dan bij de oprichting was ingeschat. Zo’n 15 procent van hen meldt daadwerkelijk een duidelijke misstand. De overige dossiers gaan over arbeidsconflicten of behoeven nader onderzoek, bijvoorbeeld naar een „angstcultuur” in de organisatie van de melder.

De dossiers van alle potentiële klokkenluiders worden met de grootste „vertrouwelijkheid”, „onafhankelijkheid” en „geheimhouding” behandeld, benadrukt Paul Loven, voorzitter van het Huis.

Dat is wat het Huis, dat maandag zijn eerste jaarverslag naar de Tweede Kamer stuurt, wil uitstralen. Dat er eindelijk een veilige haven is voor klokkenluiders bij de overheid én het bedrijfsleven.

Zonder slag of stoot ging het eerste half jaar niet. Zo zijn enkele medewerkers van het eerste uur vertrokken, onder wie een juridisch medewerker die na de kerstvakantie niet meer terugkeerde.

Dat had alles te maken met zijn arbeidsverleden, blijkt uit onderzoek van NRC. Hij was, biechtte hij afgelopen herfst na enig aandringen op aan zijn kamergenoot, bij het Huis gedetacheerd vanuit de inlichtingendienst AIVD. Dat het onderwerp op de geheime dienst kwam, was omdat die dienst alle vijftien medewerkers vooraf gescreend had.

Voorzitter Loven houdt het er op dat de werkzaamheden van de man, wiens naam volgens het Huis „staatsgeheim” is, „simpelweg waren afgelopen”. Maar volgens betrokkenen leidde de informatie dat er uitgerekend een AIVD-medewerker gedetacheerd was bij de organisatie die volledige vertrouwelijkheid garandeert, intern tot „discussie”.

Atoomspionage

Zeker toen zich klokkenluiders meldden bij het Huis die zeiden gedwarsboomd te zijn door diezelfde geheime dienst. Zoals Frits Veerman, de man die in de jaren zeventig als klokkenluider de atoomspionage door de Pakistaanse Abdul Qadir Khan meldde. Veerman verloor zijn baan, werd door de Binnenlandse Veiligheidsdienst (BVD, voorloper van de AIVD) geïntimideerd en wil nu via het Huis voor Klokkenluiders eerherstel en een onderzoek afdwingen.

Eerdaags heeft hij een eerste gesprek bij het Huis, laat Veerman weten. De aanwezigheid van een AIVD’er bij het Huis vindt hij maar een raar verhaal. „Ze weten toch dat dat soort mensen overal in snuffelt?” zegt hij.

Onder bekende klokkenluiders, met wie NRC sprak, bestaan gemengde gevoelens over het Huis. Een deel wil het instituut, waarvoor zij jaren geijverd hebben, niet afvallen. Het is veel beter dan wat er was en verdient een echte kans, zeggen zij.

Hardliners zijn er ook. Zoals Henk Stil, voormalig personeelsmanager bij Fokker en Ballast-Nedam, en Harrie Timmerman (klokkenluider in de Schiedamse Parkmoord). Hun advies: „Begin niet aan klokkenluiden als je nog carrière wilt maken.” Hun tweede advies: „Begin geen procedure bij het Huis voor Klokkenluiders.”

Stil: „Dat kan geen goede bescherming bieden. De initiatiefwet van Kamerlid Ronald van Raak (SP) was een goede poging, maar is met amendementen uitgekleed. Zo is er geen geld om klokkenluiders juridisch en psychologisch hulp te bieden. Het Huis mag ook geen grondig onderzoek doen naar de misstanden.”

Ook zou de onafhankelijkheid onvoldoende gegarandeerd zijn. Timmerman: „Het feit dat er een AIVD-medewerker als personeelslid is aangetrokken, is voor mij een bewijs dat de overheid nog steeds alles in het werk stelt om de deksel op de doofpot te houden. Dat zoiets niet goed is voor klokkenluiders behoeft geen uitleg.”

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/03/12/ee ... 1-a1550009
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Mypos » 02 mar 2018, 22:30

Determinist schreef:
02 mar 2018, 13:55
Wat is dan dat "onderzoek" ?

Ik hoor dit wel vaker dat mensen "onderzoek" plegen, maar wat ze eigenlijk doen is gewoon boeken of artikelen lezen en podcasts en video's volgen.
Het volgen van een cursus wordt ook vaak gezien als onderzoek.

Wat mij betreft in deze context een verkeerde betekenis geven aan het woord.
Ik zou niet weten waarom. Onderzoek doen naar iets is inderdaad precies dat. Boeken lezen, en inderdaad ook bepaalde documentaires kijken, gebruik maken van google etc. We leven in het informatietijdperk, alle informatie waarvoor je vroeger bv naar de bieb moest staat nu op internet.

Ik zou niet weten wat je anders onder onderzoek kunt verstaan?

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Osiris » 03 mar 2018, 07:42

Mypos schreef:
02 mar 2018, 22:30
Determinist schreef:
02 mar 2018, 13:55
Wat is dan dat "onderzoek" ?

Ik hoor dit wel vaker dat mensen "onderzoek" plegen, maar wat ze eigenlijk doen is gewoon boeken of artikelen lezen en podcasts en video's volgen.
Het volgen van een cursus wordt ook vaak gezien als onderzoek.

Wat mij betreft in deze context een verkeerde betekenis geven aan het woord.
Ik zou niet weten waarom. Onderzoek doen naar iets is inderdaad precies dat. Boeken lezen, en inderdaad ook bepaalde documentaires kijken, gebruik maken van google etc. We leven in het informatietijdperk, alle informatie waarvoor je vroeger bv naar de bieb moest staat nu op internet.

Ik zou niet weten wat je anders onder onderzoek kunt verstaan?
Kan ik het alleen maar mee eens zijn :post:
Onderzoek doen is jezelf informeren,kennis opdoen van zaken.
Ik doe dat op dezelfde wijze ,aangevuld met stukken eigen ervaring, die in dit leven zijn opgedaan ( en soms een uitgebreide docu op YT ).
Waar Determinist op doelt is dat het dan ( wetenschappelijk ) door jezelf moet vastgelegd/gedocumenteerd zijn en goedgekeurd door belanghebbende (wetenschappelijke ) instanties,
alleen dan geldt het als legitiem onderzoek,wat natuurlijk grote onzin is.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie