Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Gast1

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Gast1 » 24 feb 2018, 08:32

Determinist schreef:
22 feb 2018, 11:25
David Icke is een fantast.
Determinist schreef:
22 feb 2018, 22:04
Ik herhaal, Icke is een fantast. Die er ook nog eens een fortuin aan verdient. Een slimme fantast dus.
gusteman schreef:
23 feb 2018, 13:37
Oh ja, David Icke is inderdaad een fantast. ;P!
Determinist schreef:
23 feb 2018, 08:01
Deze man is een fantast over bijna alles, dus een "rest" is er vrijwel niet.
Determinist schreef:
23 feb 2018, 08:01
Ik zie geen reden om deze man serieus te nemen.
Ik neem 'm zeker serieus want wat zijn 'reptilians' eigenlijk?
Hier de definitie:
Reptilians zijn gereïncarneerde wezens met een menselijk lichaam, maar de ziel van een reptiel.
Volgens definities stammen ze af van veel verschillende soorten reptielen op aarde, bijvoorbeeld de Koningscobra.
Ze zouden in staat zijn tot het gedeeltelijk of volledig aannemen van een andere vorm, al dan niet onwillekeurig.
... en jawel, ik doe er zelfs een schepje bovenop en laat ik ook op dit gebied eens even de rol aannemen van een klokkenluider:

'Ze zouden niet in staat zijn' maar 'het is zo dat' deze zielen -ook- de vorm aan kunnen nemen van een menselijk lichaam.

Het is slechts een simpele wijze van begrijpen en een heel klein beetje buiten de gebruikelijke kaders denken.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door univers » 24 feb 2018, 08:55

Ik neem 'm zeker serieus want wat zijn 'reptilians' eigenlijk?
Hier de definitie:
Reptilians zijn gereïncarneerde wezens met een menselijk lichaam, maar de ziel van een reptiel.
Volgens definities stammen ze af van veel verschillende soorten reptielen op aarde, bijvoorbeeld de Koningscobra.
Ze zouden in staat zijn tot het gedeeltelijk of volledig aannemen van een andere vorm, al dan niet onwillekeurig.
Dat vraag ik mij al zo'n 65 jaar af, of dat mogelijk is.
Mijn eerste contact was in het astrale, bij de eerste Bilderberg conferentie.
In de kamer waar de hoogbekleders zaten, waren 3 niet menselijke gedaanten aanwezig.
Heb mij altijd afgevraagd, hoe de mensen die aanwezig waren, die knakkers ook zo zagen als ik.
Of dat zij ze zagen in menselijke vorm.
In het astrale zie je alles in de zuivere vorm, hoe iemand is.
In het aardse wordt er weleens een rad voor je ogen gedraaid.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Mypos » 24 feb 2018, 09:04

Gast1 schreef:
24 feb 2018, 08:32
Determinist schreef:
22 feb 2018, 11:25
David Icke is een fantast.
Determinist schreef:
22 feb 2018, 22:04
Ik herhaal, Icke is een fantast. Die er ook nog eens een fortuin aan verdient. Een slimme fantast dus.
gusteman schreef:
23 feb 2018, 13:37
Oh ja, David Icke is inderdaad een fantast. ;P!
Determinist schreef:
23 feb 2018, 08:01
Deze man is een fantast over bijna alles, dus een "rest" is er vrijwel niet.
Determinist schreef:
23 feb 2018, 08:01
Ik zie geen reden om deze man serieus te nemen.
Ik neem 'm zeker serieus want wat zijn 'reptilians' eigenlijk?
Hier de definitie:
Reptilians zijn gereïncarneerde wezens met een menselijk lichaam, maar de ziel van een reptiel.
Volgens definities stammen ze af van veel verschillende soorten reptielen op aarde, bijvoorbeeld de Koningscobra.
Ze zouden in staat zijn tot het gedeeltelijk of volledig aannemen van een andere vorm, al dan niet onwillekeurig.
... en jawel, ik doe er zelfs een schepje bovenop en laat ik ook op dit gebied eens even de rol aannemen van een klokkenluider:

'Ze zouden niet in staat zijn' maar 'het is zo dat' deze zielen -ook- de vorm aan kunnen nemen van een menselijk lichaam.

Het is slechts een simpele wijze van begrijpen en een heel klein beetje buiten de gebruikelijke kaders denken.
Dit is voor types als Determinist heeeuuul heeeuuuul erg ver buiten de kaders denken hoor!

Eerlijk gezegd laat ik dat hele Reptilian "gedoe" gewoon links liggen. Ik weet niet of het waar is of niet waar is. De mogelijkheid hou ik open maar ik kan er verder weinig mee. Maar er zit zoveel waarheid en wijsheid in de andere dingen die hij zegt dat ik me niet blind staar op dat soort dingen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Mypos » 24 feb 2018, 09:06

univers schreef:
24 feb 2018, 08:55
Ik neem 'm zeker serieus want wat zijn 'reptilians' eigenlijk?
Hier de definitie:
Reptilians zijn gereïncarneerde wezens met een menselijk lichaam, maar de ziel van een reptiel.
Volgens definities stammen ze af van veel verschillende soorten reptielen op aarde, bijvoorbeeld de Koningscobra.
Ze zouden in staat zijn tot het gedeeltelijk of volledig aannemen van een andere vorm, al dan niet onwillekeurig.
Dat vraag ik mij al zo'n 65 jaar af, of dat mogelijk is.
Mijn eerste contact was in het astrale, bij de eerste Bilderberg conferentie.
In de kamer waar de hoogbekleders zaten, waren 3 niet menselijke gedaanten aanwezig.
Heb mij altijd afgevraagd, hoe de mensen die aanwezig waren, die knakkers ook zo zagen als ik.
Of dat zij ze zagen in menselijke vorm.
In het astrale zie je alles in de zuivere vorm, hoe iemand is.
In het aardse wordt er weleens een rad voor je ogen gedraaid.
65 jaar geleden had je je eerste contact in het astrale? Heb je dat nog steeds?

Ik ben nu een boek aan het lezen over sjamanisme en daar wordt precies beschreven hoe je kunt reizen. Dus daar ga ik binnenkort maar eens mee oefenen. :peace:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door univers » 24 feb 2018, 09:17

65 jaar geleden had je je eerste contact in het astrale? Heb je dat nog steeds?
Als ik er behoefte toe voel.
Ik ben nu een boek aan het lezen over sjamanisme en daar wordt precies beschreven hoe je kunt reizen. Dus daar ga ik binnenkort maar eens mee oefenen.
kijk je wel uit met dat reizen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Mypos » 24 feb 2018, 09:49

univers schreef:
24 feb 2018, 09:17
65 jaar geleden had je je eerste contact in het astrale? Heb je dat nog steeds?
Als ik er behoefte toe voel.
Ik ben nu een boek aan het lezen over sjamanisme en daar wordt precies beschreven hoe je kunt reizen. Dus daar ga ik binnenkort maar eens mee oefenen.
kijk je wel uit met dat reizen.
Is het gevaarlijk dan in jouw ogen?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door univers » 24 feb 2018, 10:02

Als jij geen goede verbinding hebt met je lichaam, is de kans groot, dat je stopt met ademen.
Voordat je er aan begint, probeer eerst alles onder controle te krijgen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Witte wel » 24 feb 2018, 11:22

Gast1 schreef:
24 feb 2018, 08:32
Reptilians zijn gereïncarneerde wezens met een menselijk lichaam, maar de ziel van een reptiel.
Volgens definities stammen ze af van veel verschillende soorten reptielen op aarde, bijvoorbeeld de Koningscobra.
Ze zouden in staat zijn tot het gedeeltelijk of volledig aannemen van een andere vorm, al dan niet onwillekeurig.
En dan ben je niet overtuigd van het bestaan van reïncarnatie of een ziel. Wat dan?
Dan ga je een andere definitie krijgen nl. dat reptilians een ander resultaat zijn van een optische waarneming waarbij de signalen uit een zelfde manifest middels andere criteria worden vertaald en daardoor een afwijkende beeldvorming tot stand komt. Dat betekend dat voor het ene individu een werkelijkheid anders kan zijn dan bij de ander terwijl dezelfde materie wordt waargenomen. Een shapeshifter is dan ook niet zelf de shifter maar de observator is de bepalende factor in het resultaat van optische waarneming vanuit het manifest. Ons waarnemingsproces is een logica gebaseerd op programmering van, door de hersenen, gehanteerde criteria. Als men reincarnatie- en ziels bijgeloof gaat betrekken bij observatie van materie dan zal het optisch resultaat afwijken van een zelfde observatie zonder deze gehanteerde criteria.

Ik denk dat ik hiermee de kadergrens nog iets heb verlegd en de denkpiste nog wat heb verruimd. Nu mogelijk wat tastbaarder en stabieler ipv het nagenoeg ontastbare aannameproces wat de mens zichzelf heeft aangeleerd om zaken te verklaren die buiten het bevattingsbereik lagen en nog steeds liggen. Daardoor ontstaat een misleiding welke hoofdzakelijk is gestaafd op eigen interpretatie en niet volgens werkelijkheid. Zo vormt het brein veelal de werkelijkheid en niet de geobserveerde materie zelf.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door univers » 24 feb 2018, 11:51

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Osiris » 24 feb 2018, 12:54

Witte wel schreef:
24 feb 2018, 11:22
Gast1 schreef:
24 feb 2018, 08:32
Reptilians zijn gereïncarneerde wezens met een menselijk lichaam, maar de ziel van een reptiel.
Volgens definities stammen ze af van veel verschillende soorten reptielen op aarde, bijvoorbeeld de Koningscobra.
Ze zouden in staat zijn tot het gedeeltelijk of volledig aannemen van een andere vorm, al dan niet onwillekeurig.
En dan ben je niet overtuigd van het bestaan van reïncarnatie of een ziel. Wat dan?
Dan ga je een andere definitie krijgen nl. dat reptilians een ander resultaat zijn van een optische waarneming waarbij de signalen uit een zelfde manifest middels andere criteria worden vertaald en daardoor een afwijkende beeldvorming tot stand komt. Dat betekend dat voor het ene individu een werkelijkheid anders kan zijn dan bij de ander terwijl dezelfde materie wordt waargenomen. Een shapeshifter is dan ook niet zelf de shifter maar de observator is de bepalende factor in het resultaat van optische waarneming vanuit het manifest. Ons waarnemingsproces is een logica gebaseerd op programmering van, door de hersenen, gehanteerde criteria. Als men reincarnatie- en ziels bijgeloof gaat betrekken bij observatie van materie dan zal het optisch resultaat afwijken van een zelfde observatie zonder deze gehanteerde criteria.

Ik denk dat ik hiermee de kadergrens nog iets heb verlegd en de denkpiste nog wat heb verruimd. Nu mogelijk wat tastbaarder en stabieler ipv het nagenoeg ontastbare aannameproces wat de mens zichzelf heeft aangeleerd om zaken te verklaren die buiten het bevattingsbereik lagen en nog steeds liggen. Daardoor ontstaat een misleiding welke hoofdzakelijk is gestaafd op eigen interpretatie en niet volgens werkelijkheid. Zo vormt het brein veelal de werkelijkheid en niet de geobserveerde materie zelf.
Kan me er redelijk in vinden als je uitgaat van waarnemen van verschillende trilling en frequentie niveaus.
Als het beperkt word door alleen waarnemen van de aan onze aarde gekoppelde trillingen en frequenties, zul je deze reptilians in menselijke vorm waarnemen.
Ben je in staat andere trillingen en frequenties waar te nemen ( zoals sommigen de aura kleuren rond iemand kunnen zien ) zou je ze in hun ware vorm herkennen.
Verstoringen in hun eigen trilling of frequentie of van de waarnemer,zou het mogelijk maken beide afwisselend te zien,shapeshifting.

Daarnaast ben ik er van overtuigd dat reincarnatie van de ziel niet alleen aan deze aarde gekoppeld is ,maar ook elders in het universum kan plaatsvinden,
waardoor de ziel zeker andere uitingsvormen ( emanaties van dezelfde ziel ) kan aannemen al naar gelang wat nodig is op de plek van incarnatie,
Hoeft dan ook zeker niet een vaste fysieke materie, zoals wij die hier kennen, te zijn.

Maar goed, ga dat maar eens rationeel/wetenschappelijk bewijzen..... :roll:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Witte wel » 24 feb 2018, 19:51

Osiris schreef:
24 feb 2018, 12:54
Daarnaast ben ik er van overtuigd dat reincarnatie van de ziel niet alleen aan deze aarde gekoppeld is ,maar ook elders in het universum kan plaatsvinden,
En deze beide zaken, reïncarnatie en zielsbeleving, komen in mijn overtuiging niet voor en worden daardoor in mijn definitie niet meegenomen.
Voor beiden heb ik wel een verklaring en zie ze niet als een onafhankelijkheid maar als een creatie uit een denkpiste, een verwachtingspatroon of een aanname maar geen onafhankelijke aanwezigheid. In feite dus niet aanwezig in mijn beeldvorming vanuit het manifest. De mens kent in mijn beleving enkel een "ziel", of hoe je het ook wilt noemen, als de materie welke is samengekomen en een mens heeft gevormd zich in een levende staat bevindt. Als de levende vorm op houdt te bestaan zal ook de "ziel" het bestaan verliezen.
Dus vandaar dat bij mij het zielenstruikelblok niet mee speelt en bij velen wel omdat velen de ziel zien als een iets wat in en uit de levende vorm treedt. In mijn optiek alleen aanwezig in een levende vorm.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Osiris » 24 feb 2018, 20:55

Vanwege die 2 verschillende overtuigingen valt dan niet te discussieren.

Wat vind je van het gegeven dat we als mens maar een miniscule fractie van het lichtspectrum kunnen waarnemen,iets waar David Icke het ook meermaals over gehad heeft.
En dat buiten dat waarneembare deel ( waar ik bijvoorbeeld ook visioenen,geestverschijningen,waarnemen van UFO's onder schaar ) wel degelijk buitenaards leven kan schuilhouden.
Simpelweg een ander trillingsniveau.
Dat we dat soms alleen kunnen waarnemen bij verstoringen van bijvoorbeeld magnetische velden ( van onszelf of de aarde of het waargenomene ).

Digitale camera's bijvoorbeeld willen wel eens dingen oppikken die niet met het blote oog zijn waargenomen ( zogenaamde orbs bijvoorbeeld en andere zaken ).
Maar dat sommigen onder ons wel ( tijdelijk van tijd tot tijd ) wel verder zien dan die begrenzing om wat voor 'fysieke of spirituele ' reden dan ook.

Trillingen en frequenties van dat lichtspectrum, die normaal buiten ons bereik vallen,dan toch zichtbaar zijn ??
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Witte wel » 24 feb 2018, 23:00

Eigenlijk is dat niet zo vreemd Osiris. Is wel een beetje ingewikkelder om het in een paar tellen uit te leggen.
Bedenk eens dat onze wetenschap slechts van een klein deel van onze hersenen weet welk doel deze hebben. Het overige deel is nog te verkennen terrein.
Het is er, heeft een functie anders werd het niet in stand gehouden, maar moet nog ontleed worden.
Bedenk maar eens dat wat jij denkt buitenaards is zeer waarschijnlijk niets buitenaards inhoud maar een onderdeel in ons manifest is wat wij nog niet kunnen vertalen als een aanwezigheid.
Een energie residu wat een beeldvorming triggerd waarbij wij denken een geest te zien. Het is werkelijkheid maar wij herkennen het nog niet. Mogelijk een overgangs fase in de evolutie van het brein.
Ons bewustzijn wordt steeds bewuster. Ontwikkeld zich ongeremd verder. Wordt hier en daar wel de vrije gang verstoord maar dat is dan zo. Deze kennis is al veel verder bekend bij sommigen dan wij weten en dat is in hun voordeel.
Dat neemt niet weg dat we steeds meer gaan waarnemen maar ook dat veel van deze waarnemingen mystiek blijft. De mens forceert zich te willen weten wat waar te nemen en omdat kennis ontbreekt wordt er een passende verklaring gecreëerd. Zo werkt dat bij onze wetenschap in vele gevallen ook zo. Zo nu en dan wordt deze bijgesteld.
Maar van wat we waarnemen en nog niet kennen maken we een verhaal. Al klopt er geen donder van, het moet een naam of verhaal krijgen. Dat is een dwangmatigheid van de mens. Alles moet een verklaring krijgen of een naam anders schieten we tekort.
Maar goed, zoals ik al schreef is het ietsje complexer dan in een paar tellen uit te leggen.
En wat Icke zijn lichtspectrum betreft. Je hoeft niet alles te kunnen zien om zeker te zijn dat het er is. En ja, we nemen meer waar dan onze optische waarneming alleen wat doet het brein met deze informatie.
Zichtbaarheid valt bij onze wetenschap onder wat middels optische waarnemingsmethodes is te verzamelen en wat ons brein kan vertalen in beeldvorming.
Wat doet temperatuur dan tijdens een waarneming of smaak, kan je je afvragen. Allemaal factoren die bijdragen tot een geheel.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Osiris » 25 feb 2018, 08:39

Ok dan ,het Reptilian stukje van David Icke is slechts een fractie van wat hij verkondigd.
Maar net datgene wat er elke keer uitgelicht word om hem weg te zetten als fantast en leugenaar.
Wat dus bij de meeste klokkenluiders gebeurt.

Zijn boeken en lezingen vertellen echter veel meer.
Hoe de politieke ,economische,militairistische,wetenschappelijke verhoudingen liggen in de wereld.
Oorzaak en gevolg, de Zionistische agenda etc.

En hoe dat de mensheid en onze planeet beinvloedt en ons bewustzijn in gevangenschap houdt via o.a. technologie en tal van andere manipulaties en misleidingen ( matrix ).
Er komen in zijn lezingen talloze zaken voorbij,die je op zijn minst aan het denken zetten in wat voor realiteit we eigenlijk leven en waar het naar toe gaat.

Anyway,dat moet een ieder dan maar voor zichzelf uitmaken.....

BTW de Reptilian connectie is niet van de hand van Icke.
Deze werd al veel langer geleden beschreven in The Emerald Tablets of Toth, vertaald door een vrijmetselaar insider genaamd Doreal ( Brotherhood of the White Temple/Great White Lodge ).
Voor degenen die daar weer in zijn geinteresseerd. :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Witte wel » 25 feb 2018, 11:59

Dat klopt Osiris. Ik ben ook niet degene die zegt dat Icke een fantast is. Bij de meeste klokkenluiders wordt dat inderdaad wel gedaan. Het zwakste puntje wordt uitgelicht en daarmee worden de zweepslagen gegeven zodat het totale plaatje op een gegeven moment geloofwaardigheid gaat verliezen. De fout welke Icke maakt is dat hij door blijft gaan met zijn reptielen theorie terwijl hij eigenlijk beter zijn overige verhaal kan blijven brengen. Mogelijk dat hij zijn reptielentheorie gebruikt als aandachtmiddel en men daardoor toch wel zijn overige theorieën ook onder de loep neemt.
Het is te kort door de bocht om Icke als een fantast weg te zetten. Men zou dan vele reguliere wetenschappers als sprookjesvertellers weg kunnen zetten want geen enkele wetenschapper heeft een totaal sluitend plaatje. En zo geld dat ook voor journalisten, activisten, schrijvers, reporters en wie nog meer. Iets is niet meteen onzin als een deel van de theorie niet klopt. Als één onderdeel van het totaal een gebrek bevat wil dat nog niet zeggen dat het geheel fantasie is. Dat is wat men bedoeld als men dat wel doet.
En shapeshifting is wel degelijk een aspect uit het holografisch model alleen niet zoals Icke het verteld. Maar dat moet je willen begrijpen.
Maar, en dan kom ik weer, als men de zij zielentheorieën hierin gaat betrekken dan wordt het allemaal weer wat lastiger.
Deze materie kennis is ook al erg oud en het liefst wil men dat hierover nagenoeg niet nagedacht wordt. Klokkenluiders die te ver gaan krijgen een ketting met bal aan het been.
Als men de krachten in zichzelf wil leren kennen zal men eerst de misleidende factoren moeten weghalen.
De alien theorie is ook zo'n mooi voorbeeld. Geen enkel bewijs maar wel enorm veel verhalen. Zelfs kinderen worden al decennia lang bestookt met alien cartoons. Veel geheimzinnigheid en zelfs professionele documentaires. Wie denk je dat dat betaald. Welk rendement zit hierin verscholen. Angst, emotie, nieuwsgierigheid, misleiding, fantasie of afleiding. Dat laatste is wel de belangrijkste. Men bezigen met afleidende zaken en in de tussentijd gewoon doorgaan met de verborgen agenda. En men zit maar met ET in het hoofd maar in de tussentijd gaat alles gewoon zonder noemenswaardige weerstand verder. Slim toch. En dat bewegende lichtpuntje in de lucht is natuurlijk een onbekend vliegend object. De bedoeling is dat men niet weet wat er vliegt en ET helpt daar prima bij.
Logisch toch. En daarom zie je op publieke omroepen ook zo nu en dan een UFO vermelding. De protocollen Osiris, leer ze begrijpen. Ze zijn al veel verder doorgevoerd dan je denkt of vermoed.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Gast1 » 25 feb 2018, 18:55

Witte wel schreef:
24 feb 2018, 11:22
En dan ben je niet overtuigd van het bestaan van reïncarnatie of een ziel. Wat dan?
Geen probleem Witte wel. :wink:

Zoals ik 'er tegen aan kijk' (weet) is dat wat 'we' nu zijn, de evolutionaire resultante van de kosmos.
In den beginne -zoals dat zo mooi heet- op deze planeet, was er enkel vuur en vlam.
En er was 'letterlijk en figuurlijk' chemie, de metafoor van liefde (binding, 'houden van').
Er ontstonden meerdere bindingen en er ontstond leven, er ontstond een soort van fylogenetische stamboom.
En ... nou ja, de rest ken je wel.
Veel later werd er een beetje 'gespeeld' met diverse soorten (w.o. genetische manipulatie) en inmiddels doen wij mensen dat ook.
Ja, wij zijn dat geworden wat de schijnbare persoonlijke God bedoelde, de evenknie.

Snij eens een komkommer door en snij daar dan weer een plakje van.
Dat plakje even tegen het licht aanhouden en met minder dan geen fantasie zie je menselijke spermatozoën.
Bij tal van planten zie je dat overigens ook.
In feite zou je zelfs kunnen zeggen dat wij ge-evolutioneerde planten zijn.
We hebben er in ieder geval een diepe verwantschap (bezieling) mee dus dat wij van reptielen afstammen of apen, is allemaal nog niet zo vreemd.
Ik meen zelfs op te merken dat ik sommige mensen wel eens verwar met apen -qua uitzien- of serpenti.

Laatst sprak ik er nog met een -op 13 november 2016- ... maar dat bleek zijn naam (Serpenti, Leo) te zijn.
Prima kerel trouwens.

Ik heb de energieën van talloze species in mij, net als iedereen en alles.
Alles heeft een 'ziel' en alles leeft.
De dood is een schijndood.
Even een beetje buiten het paradigma denken, ja toch? :wink:

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Mypos » 25 feb 2018, 20:07

Witte wel schreef:
24 feb 2018, 19:51
Osiris schreef:
24 feb 2018, 12:54
Daarnaast ben ik er van overtuigd dat reincarnatie van de ziel niet alleen aan deze aarde gekoppeld is ,maar ook elders in het universum kan plaatsvinden,
En deze beide zaken, reïncarnatie en zielsbeleving, komen in mijn overtuiging niet voor en worden daardoor in mijn definitie niet meegenomen.
Voor beiden heb ik wel een verklaring en zie ze niet als een onafhankelijkheid maar als een creatie uit een denkpiste, een verwachtingspatroon of een aanname maar geen onafhankelijke aanwezigheid. In feite dus niet aanwezig in mijn beeldvorming vanuit het manifest. De mens kent in mijn beleving enkel een "ziel", of hoe je het ook wilt noemen, als de materie welke is samengekomen en een mens heeft gevormd zich in een levende staat bevindt. Als de levende vorm op houdt te bestaan zal ook de "ziel" het bestaan verliezen.
Dus vandaar dat bij mij het zielenstruikelblok niet mee speelt en bij velen wel omdat velen de ziel zien als een iets wat in en uit de levende vorm treedt. In mijn optiek alleen aanwezig in een levende vorm.
Dat is volgens de wetenschappelijk wet van "energie gaat nooit verloren" niet mogelijk. Die wet klopt niet volgens jou?

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Kristof Piessens » 25 feb 2018, 20:08

In de laatste posten is er toch al wat me interesseert.

Ik ga voor een stuk in mee met de post van pierre maar niet volledig, witte wel benadert het min of meer het meest van wat ik zelf ook vermoedt.

Bijgevoegd is het grotere plaatje van hetgeen gesteld word ietsie pietsie anders daar dat de mindset van de mens geen natuurlijke gevolgen laat merken/zien, de natuurlijke orde lijkt mij meer geforceert binnen de persoonlijke context en hoe je de informatie verwerkt. Als de bedoelingen van de wereld wijzen op een te sterke verdediging van de persoonlijke en/of andere belangen, controle hebben over het leven geprojecteerd in een valse droom, waaraan je al dan niet (on) bewust aan meewerkt impliceert ook goed hoe mensen de zin van verantwoording niet al te nauw nemen in het kader van weten en niet weten en wat daar van belang is ?

Iets aan doen of actie ondernemen betekend daarom nog niet dat succes is gegarandeert. Ieder mens probeert zo weinig last/zorgen te ondervinden, en niets te doen als je denkt dat er misleiding aan de hand is. Persoonlijk vind ik niet dat je jezelf dwars gaat zitten omwille van een probleem, waarvan de oorzaak of de verandering tot het leven dat je nu hebt elders ontstaan is in de meer kosmologische zin van het woord, dus in een andere wereld waarvan jouw ziel invloed van ondervind zonder dat je dat ook beseft.

Het meest basale is de vraag of het bestaan creatieafhankelijk is of niet en dus de conclusie kan liggen op het feit van de wijze waarop je het bestaan als echt of onecht ervaart, misvatting van de persoonlijke perceptie is daaraan dus niet vreemd.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gast1

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Gast1 » 26 feb 2018, 08:15

Kristof Piessens schreef:
25 feb 2018, 20:08
Bijgevoegd is het grotere plaatje van hetgeen gesteld word ietsiepietsie anders daar dat de mindset van de mens geen natuurlijke gevolgen laat merken/zien, de natuurlijke orde lijkt mij meer geforceerd binnen de persoonlijke context en hoe je de informatie verwerkt. Als de bedoelingen van de wereld wijzen op een te sterke verdediging van de persoonlijke en/of andere belangen, controle hebben over het leven geprojecteerd in een valse droom, waaraan je al dan niet (on) bewust aan meewerkt impliceert ook goed hoe mensen de zin van verantwoording niet al te nauw nemen in het kader van weten en niet weten en wat daar van belang is ?

Iets aan doen of actie ondernemen betekent daarom nog niet dat succes is gegarandeerd. Ieder mens probeert zo weinig last/zorgen te ondervinden, en niets te doen als je denkt dat er misleiding aan de hand is. Persoonlijk vind ik niet dat je jezelf dwars gaat zitten omwille van een probleem, waarvan de oorzaak of de verandering tot het leven dat je nu hebt elders ontstaan is in de meer kosmologische zin van het woord, dus in een andere wereld waarvan jouw ziel invloed van ondervind zonder dat je dat ook beseft.

Het meest basale is de vraag of het bestaan creatieafhankelijk is of niet en dus de conclusie kan liggen op het feit van de wijze waarop je het bestaan als echt of onecht ervaart, misvatting van de persoonlijke perceptie is daaraan dus niet vreemd.
Het is geen 'valse droom', het is een 'weten' dat het niet 'jouw ziel' of mijn ziel is.
Het is het weten dat ik als mens mij bewust kan zijn van de ziel (verwant aan saeculum).
De ziel is de spirituele component van mensen, de drager van de geest, in saecula saeculorum.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Lot van klokkenluider: ontslagen, onder druk gezet of weggepest

Bericht door Witte wel » 26 feb 2018, 12:20

Mypos schreef:
25 feb 2018, 20:07
Dat is volgens de wetenschappelijk wet van "energie gaat nooit verloren" niet mogelijk. Die wet klopt niet volgens jou?
Dan moet deze wet wel ergens op van toepassing zijn en dat is deze niet op de zielsbeleving en reïncarnatie. Beiden zijn ontastbaar dus die wet kan dan mogelijk wel kloppen maar is niet op deze beide zaken van toepassing.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Plaats reactie