Met deze verkiezingen is het multiculturalisme ten grave gedragen

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Met deze verkiezingen is het multiculturalisme ten grave gedragen

Bericht door Tammy » 31 mar 2018, 18:58

Afbeelding
Sylvain Ephimenco.

Ik lees soms de columns van deze man.
Wat hij hier beschrijft ziet hij volgens mij zeer goed .
Zeer verhelderend om te lezen.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Met de meest analyses en commentaren na deze gemeenteraadsverkiezingen zullen we het volmondig eens kunnen zijn. Lokalo’s hebben van de nationalo’s gewonnen, CDA werd toch wel de grootste en GroenLinks won in alle bakfietssteden.

Toch zullen we de enige echte analyse na deze 21 maart nergens kunnen lezen: noem dit denkluiheid of koudwatervrees voor de ongemakkelijke waarheid. Feit is wel dat met deze verkiezingen het multiculturalisme en het immigrationisme dat aan de basis van het eerste ligt, ten grave zijn gedragen. Ooit leefde de droom van de multiculturele mens die met behoud van eigen identiteit de nieuwe maatschappij zou helpen vormgeven. .

De osmose tussen de ietwat vastgeroeste autochtoon en de vers aangelande nieuwkomer met al zijn attributen moest garant staan voor een universeel nieuw exemplaar. Een nieuwe mens wars van oude bekrompen sentimenten, gedachten en reflexen, geërfd uit nationale tradities en stoffige folklore. Verscheidenheid en diversiteit zouden de plaats van de gedateerde uniformiteit en homogeniteit innemen. Assimilatie, die toch altijd de meest tolerante vorm van acceptatie van de buitenlander is geweest, werd toen bijna als een misdaad beschouwd.

Het CDA liet in die tijd kamelen door Den Haag lopen ter gelegenheid van het gloednieuwe kiesrecht voor buitenlanders (1985), de PvdA ging campagne voeren in moskeeën en drukte verkiezingsaffiches in het Turks. GroenLinks haalde de fundamentalist Tariq Ramadan naar Rotterdam. Maar op 21 maart 2018 is een streep door de fata morgana van het multiculturele Utopia getrokken. Nadat ze zich gedurende drie decennia hebben warmgehouden onder de vleugels van naïeve multiculturalisten, zijn migranten die vreemde nesten definitief ontvlucht om hun eigen bunkers te stichten. Die dragen namen als Denk, Nida of Bij1 en zijn volgens criteria als etniciteit en geloof opgebouwd. Bij die clubs is ‘diversiteit’ de facto een vloek want men is vooral op zoek naar de homogene uniformiteit van de eigen groep. In Amsterdam stemde woensdag 75 procent van de opgekomen Nederturken op Denk.

De ex-multicultipartijen als GroenLinks en PvdA zagen de door hen opgeleide troetelmigranten met de noorderzon vertrekken en zitten nu met een electoraat dat zo bleek is als een pakje melk. Het failliet van het multiculturalisme is nu voor iedereen zichtbaar en zo erg is dat ook weer niet. Natuurlijk zullen beroeps­charlatans ons willen doen geloven dat deze fase van opsluiting in de eigen groep een verzuilde uiting is van emancipatie. Maar wat is er emancipatorisch aan een bende manipulators als de mollen van Denk die het bruggenhoofd van Erdogan in Nederland vormen? Die methodes van verraad en verklikken uit duistere tijden weer actueel maken voor Nederturken die niet in de Turkse pas lopen of de Armeense ‘kwestie’ genocide durven te noemen? Die het islamo-nationalisme van de AK-partij in Nederland propageren? Een dergelijke analyse van deze 21 maart zullen we voorlopig nergens lezen.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Met deze verkiezingen is het multiculturalisme ten grave gedragen

Bericht door gusteman » 02 apr 2018, 11:45

Sylvain Ephimenco schreef:
31 mar 2018, 18:58
Een dergelijke analyse van deze 21 maart zullen we voorlopig nergens lezen.
Klopt niet helemaal, want ik kan het toch maar mooi hier lezen ..... èn in het BRON artikel. Daarbij maak ik me sterk dat dit artikel, of toch op zijn minst de erin naar voor gebrachte conclusies, breed zal verspreid en becommentarieerd worden, zowel door voor- als door tegenstanders van die conclusies.

Het multiculturalisme is duidelijk een oud zeer, en velen zien/voelen het als een bedreiging.
Nochtans zijn er twee argumenten die aangeven dat dit multiculturalisme de enige oplossing is die de mensheid kan bedenken: het aanvaarden van elkaars "anders zijn" ..... en die twee argumenten zijn:

1) multiculturalisme is recht evenredig aan de aanwas van het aantal mensen op deze planeet; hoe meer mensen, hoe vaker culturen zullen moeten open staan voor elkaars "anders zijn";

2) dit fenomeen en deze problematiek bestaat reeds duizenden, zo niet tienduizenden jaren: in het aloude bijbel verhaal over de Toren van Babel wordt hiernaar gealludeerd; volgens dat verhaal was er bij de oorsprong slechts één cultuur, slechts één taal. De hoogmoed van de mens heeft er echter voor gezorgd dat die cultuur is open gespat in een verscheidenheid aan culturen, een verscheidenheid aan talen. Waaruit volgt dat het welzijn van de mens zit verborgen in een terug samensmelten van die diversiteit en er terug een éénheid van te maken.

In de verre oudheid had men dit al begrepen en het in een verhaal gegoten waar een goddelijke macht mee gemoeid was. De kern is echter aanwezig, ook zonder die god(-en): het voortbestaan van de mens zal afhangen van de bereidheid om terug te keren tot één cultuur, één mensdom, één taal, één planeet ..... waar iedereen gelijk is aan elkaar en niemand bekrompen is en zich vasthoudt aan een zogeheten "eigen" cultuur.

De wijsheid die reeds duizenden jaren geleden aanwezig was blijft nog steeds onbegrijpelijk voor het merendeel der mens-wezens ..... en dàt is voor mij dan weer onbegrijpelijk.

-----------------------
Aan het Team: geen sprake van vertraging of langzame werking
- openen van het forum: 10/10
- opstellen bericht: 10/10
- plaatsen bericht: 10/10

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Met deze verkiezingen is het multiculturalisme ten grave gedragen

Bericht door Tammy » 02 apr 2018, 19:28

Gusteman schreef :
het voortbestaan van de mens zal afhangen van de bereidheid om terug te keren tot één cultuur, één mensdom, één taal, één planeet ..... waar iedereen gelijk is aan elkaar en niemand bekrompen is en zich vasthoudt aan een zogeheten "eigen" cultuur.
Maar zie jij niet Gusteman dat dat nooit zal gebeuren ?
We hebben al duizenden jaren verschillende culturen.
Die gaan echt niet weg .
Tenminste niet hier op aarde.

Wat ik wel denk dat als we op een andere planeet gaan wonen , Mars is maar het begin, dat dat met de tweede generatie mogelijk kan zijn wat jij voorstelt.
Maar hier onmogelijk volgens mij.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Met deze verkiezingen is het multiculturalisme ten grave gedragen

Bericht door Kristof Piessens » 02 apr 2018, 19:56

Tammy schreef:
02 apr 2018, 19:28
Gusteman schreef :
het voortbestaan van de mens zal afhangen van de bereidheid om terug te keren tot één cultuur, één mensdom, één taal, één planeet ..... waar iedereen gelijk is aan elkaar en niemand bekrompen is en zich vasthoudt aan een zogeheten "eigen" cultuur.
Maar zie jij niet Gusteman dat dat nooit zal gebeuren ?
We hebben al duizenden jaren verschillende culturen.
Die gaan echt niet weg .
Tenminste niet hier op aarde.

Wat ik wel denk dat als we op een andere planeet gaan wonen , Mars is maar het begin, dat dat met de tweede generatie mogelijk kan zijn wat jij voorstelt.
Maar hier onmogelijk volgens mij.
Bijna verkeerde knopje ingedrukt...
Ik kan gusteman volledig volgen, en er zelfs mee eens zijn !

Men beschouwd cultuur in de meeste gevallen zelfs als een persoonlijke individuele eigenheid/goed, dat mag ge(mis)bruikt worden.

Als de mens zichzelf beter had gekend had het de kennis gehad zich niet in te laten met zaken die niet nodig zijn, talloze voorbeelden hiervan zijn bekend, oorzaken en gevolgen en vooral het resultaat van dit is dan dat de mensheid als geheel geen stap verder is, de genoemde concurrentie strijd gaat juist om de eigen cultuur als de beste van de wereld te zien of beter te zijn dan de andere culturen...

In ieder geval, de oplossing ligt voor de hand, maar ze moeten willen zich te houden aan wat ze werkelijk te leren hebben en zeker in te gaan op verloochening van deze wereld, als de uitgaanspunten bij de droom liggen van een wereld gecrontroleerd en beheerst door 1 man die het omgekeerde is van wat de wereld werkelijk had kunnen zijn...zit iedereen in de problemen, want continuiteit is hiermee nooit gegarandeert !

Tammy's oplossing brengt ook nooit soelaas, de mensheid moet het met die aarde doen waar ze op leven, ook al zal in de toekomst een mogelijkheid bestaan om naar mars te kunnen gaan...alleen als je rijk genoeg bent zul je in staat zijn om van de problemen af te zijn, als je arm bent, pech !
Er wordt ook vanuit gegaan dat als je wegtrekt je ook het nooit terugkeerbeleid toepast, net zoals vandaag de migratie van mensen gebeurd, een groot deel zal dit kunnen motiveren, maar een klein deel zal dit niet kunnen en moeten wel terugkeren als de situatie in het oorsprongsland stabiel is.
Hoe meer mensen wegtrekken van de aarde hoe minder ze geneigd zullen zijn terug te willen gaan...zal ook zo gebeuren als mars door de mensheid gekoloniseert zal worden !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Met deze verkiezingen is het multiculturalisme ten grave gedragen

Bericht door Tammy » 02 apr 2018, 20:05

Het is uiteindelijk ook niet de bedoeling om terug te keren Kristof maar verder te gaan voorbij Mars.
Het is de enigste manier om het menselijke ras te behouden.
Hier op aarde zullen we nooit vredig samen leven , na duizenden jaren is dat toch wel duidelijk gebleken.

We slaan elkaar de hersens in.
Jouw geloof is de mijne niet dus hoppa weer oorlog.
Derde generaties jongeren vliegen achter Erdogan aan terwijl ze hier zijn geboren en spugen op Nederland.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Allemaal 1 cultuur en 1 taal enz zoals Gusteman zegt ?
No way dat dat ooit gaat gebeuren op deze planeet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Met deze verkiezingen is het multiculturalisme ten grave gedragen

Bericht door Kristof Piessens » 02 apr 2018, 20:37

Weet wat je zegt, tammy !

Wel, hoe meer mensen weggaan, en nooit terugkeren wat dus niet de bedoeling is, hoe verder hoe beter, stel dat hetgeen wat jij zegt nooit zal gebeuren, wel zal gebeuren ?

Stel jij vertrekt en je stelt je dienstbaar om de mensheid te behouden, je vestigt je op een hele verre planeet na jaren voel je toch de behoefte om eens op reis te gaan, bestemming 'aarde', je komt aan en je ziet dat er heel wat verandert is, wat ga je beslissen ?
Op dat moment ben je toerist op de aarde, maar officieel geen bewoner van de aarde, hoe ga jij bewijzen dat je hier ooit hebt gewoond en geleefd vanuit gaande dat er nooit iets ging/gaat veranderen, destijds had je een reden om weg te gaan, maar nu verlies jij je reden om terug te keren immers aarde erkent jou wel als mens die op aarde ooit heeft geleefd, maar niet officieel er een woonplaats of familie heeft (je hebt je familie overtuigd om ook mee te reizen), nazaten zijn er niet immers de generaties die na jou komen na je vertrek zijn op een andere planeet geboren en getogen, dus je hebt geen contacten met aardse bewoners....
Na je vakantie vertrek je weer naar je officiële woonplaats/planeet, nadenkend over de ontvangst en de indrukken concludeer je dat er echt heel wat verandert is sinds jij weg bent getrokken, vat je het idee op om toch maar te proberen terug te keren, maar pas op dat wordt een moeilijke klus, daar jij nu aan zet bent om te bewijzen wat jouw situatie was voordat je vertrok, indien die bewijzen niet meer bestaan (met geluk wel een digitaal archief van de mensen die weggetrokken zijn)...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Met deze verkiezingen is het multiculturalisme ten grave gedragen

Bericht door Determinist » 02 apr 2018, 20:43

Eenmaal op Mars slaan we elkaar daar weer de hersens in.
Er zullen dan weer mensen de beste plekjes krijgen, met mooi uitzicht op Olympus Mons daar waar anderen dagelijks afdalen in de mijnen.

Total Recall, anyone?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Met deze verkiezingen is het multiculturalisme ten grave gedragen

Bericht door Tammy » 02 apr 2018, 20:47

Ik weet heel goed wat ik zeg Kristof.
Maar ik denk dat jij me niet helemaal begrijpt.
Ik heb het niet over vakanties als ik zeg dat het niet de bedoeling is om terug te keren.

Ik heb het over het vestigen van mensen op anderen planeten om daar een samenleving op te bouwen.
Het reizen tussen verschillende planeten kan natuurlijk altijd.
En als je voorgoed naar aarde wilt ook.
Maar de meesten die gaan zullen kiezen voor die andere planeet anders ga je namelijk niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Met deze verkiezingen is het multiculturalisme ten grave gedragen

Bericht door Tammy » 02 apr 2018, 20:50

Als dat zo is Determinist gaan we het niet redden uiteindelijk.
Dan houd het op.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Met deze verkiezingen is het multiculturalisme ten grave gedragen

Bericht door Determinist » 02 apr 2018, 20:58

Nou beste Tammy, ik ben optimistisch gestemd wat de mensheid betreft.
We zien een opgaande lijn door de geschiedenis heen. De mens maakt uiteraard nog steeds (dezelfde) fouten. Maar over het geheel gezien zien we dat het welzijn van de mens wordt vergroot.
Ook al zien we nog steeds ellende, het is vergeleken met eerdere periodes in onze geschiedenis vele malen minder erg.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Met deze verkiezingen is het multiculturalisme ten grave gedragen

Bericht door Tammy » 02 apr 2018, 21:07

Ik ben blij dat jij het zo positief ziet Determinist en dat meen ik echt. :grin:
Ik zie dat niet, ik zie het neerwaarts gaan.
Deze aarde herbergt zeer veel mensen en de verwachting is nog veel meer als de bevolkingsexplosie in Afrika doorzet wat men denkt.
Met nog meer armoede ziektes en dood door verhongering.

En de oorlogen zoals IS en nog veel meer.
Nee ik zie niks positiefs op dat gebied.
Niks meer welzijn voor de mens maar nog meer ellende.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Met deze verkiezingen is het multiculturalisme ten grave gedragen

Bericht door Kristof Piessens » 03 apr 2018, 06:58

Tammy schreef:
02 apr 2018, 20:47
Ik weet heel goed wat ik zeg Kristof.
Maar ik denk dat jij me niet helemaal begrijpt.
Ik heb het niet over vakanties als ik zeg dat het niet de bedoeling is om terug te keren.

Ik heb het over het vestigen van mensen op anderen planeten om daar een samenleving op te bouwen.
Het reizen tussen verschillende planeten kan natuurlijk altijd.
En als je voorgoed naar aarde wilt ook.
Maar de meesten die gaan zullen kiezen voor die andere planeet anders ga je namelijk niet.
Dat heb ik wel goed begrepen hoor, vergeet niet dat er een keuze is dat te maken heeft met de mogelijkheden die er zijn, als je rijk bent kun je weg en weet je als vanzelfsprekend dat je NOOIT zou terugkeren, maar de kans er toe is dat het loslaatprobleem veel meer een rol gaat spelen waardoor de neiging om terug te willen keren groter wordt, het is niet omdat de aarde in de ellende zit dat het wegreizen naar een andere planeet een oplossing is om van de problemen af te zijn, het is in regel een gemakkelijkheidsoplossing om te zeggen ik trek weg en wil nooit nog iets te maken hebben met de aarde.
Maar de vraag is ga je hiermee gelukkig zijn/worden, uiteraard valt een last van je af omdat je ervaart dat die problemen niet van jou zijn en niet wil oplossen, vraag je tevens ook eens af of die oplossing op termijn toch gevolgen gaat hebben voor degene die weggetrokken zijn mocht een klein deel de arme bevolking plots rijk zijn/worden en de mensen op andere planeten gaat opzoeken met maar een bepaalde doel voor ogen, wraak voor iets wat die mensen hen aangedaan hebben....tkomt voor mij inderdaad over als minachting als verloochening...stel u eens voor wat als je gelijk hebt in het feit dat dit nooit zal veranderen en de problemen blijven aanslepen ?
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Met deze verkiezingen is het multiculturalisme ten grave gedragen

Bericht door Tammy » 03 apr 2018, 07:43

Kristof schreef :
stel u eens voor wat als je gelijk hebt in het feit dat dit nooit zal veranderen en de problemen blijven aanslepen ?
Zoals ik al zei Kristof , dan gaan we het niet redden.
Dan vernietigen we onszelf uiteindelijk ook buiten moeder aarde.
We krijgen 1 kans als we vertrekken hier, hopelijk doen we het goed.
het is niet omdat de aarde in de ellende zit dat het wegreizen naar een andere planeet een oplossing is om van de problemen af te zijn, het is in regel een gemakkelijkheidsoplossing om te zeggen ik trek weg en wil nooit nog iets te maken hebben met de aarde.
Het is geen oplossing Kristof , het is een overlevinskans van het menselijk ras.
Geen oplossing dus voor de problemen op aarde.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Met deze verkiezingen is het multiculturalisme ten grave gedragen

Bericht door Gast1 » 03 apr 2018, 10:01

Determinist schreef:
02 apr 2018, 20:43
Eenmaal op Mars slaan we elkaar daar weer de hersens in.
Er zullen dan weer mensen de beste plekjes krijgen, met mooi uitzicht op Olympus Mons daar waar anderen dagelijks afdalen in de mijnen.

Total Recall, anyone?
Determinist schreef:
02 apr 2018, 20:58
Nou beste Tammy, ik ben optimistisch gestemd wat de mensheid betreft.
We zien een opgaande lijn door de geschiedenis heen. De mens maakt uiteraard nog steeds (dezelfde) fouten. Maar over het geheel gezien zien we dat het welzijn van de mens wordt vergroot.
Ook al zien we nog steeds ellende, het is vergeleken met eerdere periodes in onze geschiedenis vele malen minder erg.
2x :post:

Gast1

Re: Met deze verkiezingen is het multiculturalisme ten grave gedragen

Bericht door Gast1 » 03 apr 2018, 10:03

Met deze verkiezingen is het multiculturalisme ten grave gedragen
So what?
Voor mij is dat heel begrijpelijk.

Plaats reactie