Hoe de rijkste mens op aarde op één dag nog eens 10 miljard euro op zijn rekening mocht bijschrijven

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Hoe de rijkste mens op aarde op één dag nog eens 10 miljard euro op zijn rekening mocht bijschrijven

Bericht door taigitu » 30 apr 2018, 11:52

Hoe de rijkste mens op aarde op één dag nog eens 10 miljard euro op zijn rekening mocht bijschrijven
Afbeelding
28/04/2018

Hij was al de rijkste mens ter wereld, en zag zijn fortuin op één dag tijd nog met 12 miljard dollar (net geen 10 miljard euro) aandikken.

Jeff Bezos, oprichter en CEO van webwinkelbedrijf Amazon, kon zich ­donderdag in de handen wrijven toen het Amazon-aandeel een koersopstoot kende, na ­alweer schitterende kwartaalresultaten die alle verwachtingen overtroffen.

Amazon rapporteerde een omzetgroei van 43 procent ten opzichte van een jaar eerder, tot ruim 51 miljard dollar (ca. 42 miljard euro). De kwartaalwinst verdubbelde ruimschoots tot 1,6 miljard dollar.

Bezos “weegt” nu 134 miljard dollar en kan meteen de kater van vorige dinsdag doorspoelen:
toen zag hij in één dag 4,6 miljard dollar in rook opgaan nadat ­beleggers slecht reageerden op tegenvallende ­resultaten van Google-moeder Alphabet.
Het kan verkeren.

25 badkamers

Wat een mens met zoveel geld doet, vraagt u zich af? Het grootste huis van Washington DC kopen, bijvoorbeeld. Bezos kocht in 2016 twee aan elkaar ­gekoppelde historische panden – het ‘Pope House’ en het ‘Wood House’ – in Kalorama, een chique wijk in het noordwesten van Washington. Hij betaalde er 23 miljoen dollar voor en laat er nu voor 12 miljoen dollar renovatie- en uitbreidingswerken aan uitvoeren.

Het optrekje van ruim 2.500 m2groot zal 25 badkamers, 11 slaapkamers, 5 zitkamers, 5 trappenhallen, 3 keukens, 2 bibliotheken, 2 liften, 2 fitnesszalen en een enorme balzaal tellen, plus een wijn- en een whiskykelder.

De oplevering is gepland voor december dit jaar.
Dan mag Bezos zich ­officieel de buurman noemen van de Obama's en de familie Kushner-Trump.
Je weet nooit waar zoiets goed voor is…


https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180427_03487779
Als hij maar gelukkig is.......
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Hoe de rijkste mens op aarde op één dag nog eens 10 miljard euro op zijn rekening mocht bijschrijven

Bericht door Tammy » 30 apr 2018, 12:22

25 badkamers.

Wat een mens met zoveel geld doet, vraagt u zich af? Het grootste huis van Washington DC kopen, bijvoorbeeld. Bezos kocht in 2016 twee aan elkaar ­gekoppelde historische panden – het ‘Pope House’ en het ‘Wood House’ – in Kalorama, een chique wijk in het noordwesten van Washington. Hij betaalde er 23 miljoen dollar voor en laat er nu voor 12 miljoen dollar renovatie- en uitbreidingswerken aan uitvoeren.

Het optrekje van ruim 2.500 m2groot zal 25 badkamers, 11 slaapkamers, 5 zitkamers, 5 trappenhallen, 3 keukens, 2 bibliotheken, 2 liften, 2 fitnesszalen en een enorme balzaal tellen, plus een wijn- en een whiskykelder.
Heerlijk, ben dol op historische panden. :mrgreen:
Als ik het geld had zou ik het ook kopen.
En Washington DC is prachtige stad. :grin:

En ja ik weet dat ik nu moet zeggen eigenlijk wat schandalig wat die man doet en hoe rijk hij is maar dat doe ik niet.
Deze man had eens een idee en is nu schatrijk.
Heeft hij zelf voor gezorgd en dus mag hij van mij doen wat hij wilt met zijn geld.
En als hij het had gehad via erfenis was het een Lucky Bastard zoals ze dat noemen. [joker]

Ik heb niet die eeuwige Nederlandse afgunst en allergie als mensen succesvol zijn in hun leven.
Heb ik nooit gehad.
Als iemand twee auto`s heeft zeg ik well done !
En niet wat je zo vaak hoort , waar doen ze het toch van he ?
En dat met zuinig trekkend koppie erbij natuurlijk. :mrgreen:

Misschien doneert hij in stilte aan goede doelen ook maar misschien ook niet.
Van mij mag hij heel gelukkig zijn met zijn rijkdom.
Wat lijkt me dat geweldig historische panden kunnen kopen, harstikke leuk. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hoe de rijkste mens op aarde op één dag nog eens 10 miljard euro op zijn rekening mocht bijschrijven

Bericht door univers » 30 apr 2018, 12:44

Heerlijk, ben dol op historische panden. :mrgreen:
Als ik het geld had zou ik het ook kopen.
En Washington DC is prachtige stad. :grin:
Als ik geld had, zou ik een grote iglo bouwen op de zuidpool, met een grote telescoop ernaast.

Ik vraag me af, maakt geld gelukkig?
Weet wel dat het verrot makkelijk is. :mrgreen:
En zonder geld heb je minder zorgen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Hoe de rijkste mens op aarde op één dag nog eens 10 miljard euro op zijn rekening mocht bijschrijven

Bericht door Tammy » 30 apr 2018, 12:49

Enig Univers dan kom ik je opzoeken ! :mrgreen:
En het is daar lekker koud daar ben ik dol op. [joker]

Als je ziek bent en miljonair ben je ongelukkig maar het maakt alles erom heen wel iets makkelijker.
Er is niks mis met rijk zijn.
Is het eerlijk verdeeld in de wereld ?
Nee en dat zal het ook nooit worden.
Denken dat dat wel kan is een utopie.
Helaas maar waar.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Hoe de rijkste mens op aarde op één dag nog eens 10 miljard euro op zijn rekening mocht bijschrijven

Bericht door taigitu » 30 apr 2018, 13:00

Tammy schreef:
30 apr 2018, 12:22

En ja ik weet dat ik nu moet zeggen eigenlijk wat schandalig wat die man doet en hoe rijk hij is maar dat doe ik niet.
Deze man had eens een idee en is nu schatrijk.
Heeft hij zelf voor gezorgd en dus mag hij van mij doen wat hij wilt met zijn geld.
En als hij het had gehad via erfenis was het een Lucky Bastard zoals ze dat noemen. [joker]
Ik gun hem alle geluk en ben niet afgunstig, Gelukkig niet.
Als kind kon ik nog weleens jaloers zijn. En dat kon 'zeer' doen.
Zo weet ik al jaren niet wat ik voor mijn verjaardag wil, als mijn kinderen erom vragen.
Ik ben gelukkig met een zak pecannoten, die vind ik lekker en ze zijn gezond.
Zo zit ik dus af en toe met een leuk voorraadje noten. Prima kadootjes waar ik blij mee ben.
Zo wilde mijn zoon dat ik geld stortte op het Kika-fonds voor zijn verjaardag.
Ik heb toen wel nog wel LaChouffe bier voor hem gekocht omdat hij dat lekker vind.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hoe de rijkste mens op aarde op één dag nog eens 10 miljard euro op zijn rekening mocht bijschrijven

Bericht door univers » 30 apr 2018, 13:05

Enig Univers dan kom ik je opzoeken ! :mrgreen:
De koffie staat altijd klaar.

Afbeelding

Ik weet niet of je dit erbij lust.

Afbeelding

Zo niet dan heb ik er geen moeite mee.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Hoe de rijkste mens op aarde op één dag nog eens 10 miljard euro op zijn rekening mocht bijschrijven

Bericht door Tammy » 30 apr 2018, 13:14

Taigitu schreef :
Als hij maar gelukkig is.......
Door de puntjes in de zin proefde ik wat afgunst maar dat is dus niet zo. :grin:
Leuk wat je schrijft over je verjaardag ook van je zoon.
Cadeaus hoeven ook niet groot te zijn, het hangt er vanaf wat je zelf leuk vind.

Univers koffie is genoeg voor mij hoor. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hoe de rijkste mens op aarde op één dag nog eens 10 miljard euro op zijn rekening mocht bijschrijven

Bericht door univers » 30 apr 2018, 13:35

Gelukkig. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie