Miljonair laat levenspartner geen cent na, maar rechter grijpt in

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Miljonair laat levenspartner geen cent na, maar rechter grijpt in

Bericht door taigitu » 10 mei 2018, 10:18

Miljonair laat levenspartner geen cent na, maar rechter grijpt in

13-04-18

Een bejaarde vrouw uit Wales heeft de rechter zover gekregen het testament van haar overleden partner aan te passen.
De man was bij zijn dood zo'n 1,5 miljoen pond (ruim 1,7 miljoen euro) waard, maar liet geen cent na aan de vrouw
met wie hij al 42 jaar samen was. ,,Een fout", aldus de rechter.

Prostaatkankerpatiënt Wynford Hodge, eigenaar van een landgoed met een caravanpark in Wales,
overleed vorig jaar op 94-jarige leeftijd.
Voor zijn dood liet de man tien verschillende testamenten opstellen, meldt BBC News.
In het laatste exemplaar liet hij zijn vermogen na aan twee hulpjes, die de laatste jaren van zijn leven onder meer
boodschappen voor hem hadden gedaan.

De man benadrukte dat er absoluut niets zou gaan naar Joan Thompson (79), de vrouw met wie hij al vier decennia samen
was en die hem de laatste jaren had verzorgd.
Ook haar vier kinderen hoefden op niks te rekenen. De vrouw kon haar hoofd zelf prima boven water houden, vond hij.

Daar denkt de rechter anders over; Thompson heeft slechts 2.500 pond (ruim 2.800 euro) aan spaargeld op de bank.
En ze verblijft tegen haar zin in een verzorgingshuis, terwijl ze dolgraag op het land van haar man was blijven wonen.

De rechter vindt dat de overleden Hodge niet heeft voldaan aan de verantwoordelijkheden die hij tegenover zijn levenspartner had.
Daarom krijgt de vrouw een huis op het landgoed van haar man, dat omgerekend ruim 258.000 euro waard is.
Daarnaast krijgt ze zo'n 217.000 euro om de woning op te knappen en om voortaan van rond te komen.

Het merendeel van de erfenis belandt nog steeds bij de twee hulpjes, Karla Evans en Agon Berisha.
De twee zijn een stel en hebben volgens The Mirror twee jonge kinderen. De vrouw heeft benadrukt
dat ze niet zo nodig miljonair hoeft te zijn, maar tevreden is als ze jaarlijks op vakantie kan en genoeg geld
heeft om haar kinderen te verzorgen.

Eindhovens Dagblad
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Miljonair laat levenspartner geen cent na, maar rechter grijpt in

Bericht door Tammy » 10 mei 2018, 11:27

Hoe rot het ook voor die vrouw is maar haar man heeft een testament gemaakt en zij krijgt niks.
Dat een rechter dat ongedaan maakt vind ik niet ok.
Ik gun die vrouw ook alles maar wat heeft een testament maken voor zin als het toch niet word uitgevoerd ? [think]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Miljonair laat levenspartner geen cent na, maar rechter grijpt in

Bericht door taigitu » 10 mei 2018, 11:51

Tammy schreef:
10 mei 2018, 11:27
Hoe rot het ook voor die vrouw is maar haar man heeft een testament gemaakt en zij krijgt niks.
Dat een rechter dat ongedaan maakt vind ik niet ok.
Ik gun die vrouw ook alles maar wat heeft een testament maken voor zin als het toch niet word uitgevoerd ? [think]
Blijkbaar kan dit in Amerika, ook in de wetgeving, als die rechter het zo regelt.
Zo kan een ouder in Nederland ook zijn/haar kinderen niet helemaal uitsluiten van erving.
Kinderen hebben wettelijk recht op een kindsdeel.
Als ze volgens het testament niets erven is er de mogelijkheid binnen
1 jaar, of 2 jaar, om een rechtszaak hierover aan te spannen.
En die zal gehonoreerd worden voor zover ik weet.
Misschien geld deze regel in Engeland ook voor partners,
en krijgt daarom deze vrouw ook haar deel.
Laatst gewijzigd door taigitu op 10 mei 2018, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Miljonair laat levenspartner geen cent na, maar rechter grijpt in

Bericht door Susan » 10 mei 2018, 11:57

taigitu schreef:
10 mei 2018, 10:18
Miljonair laat levenspartner geen cent na, maar rechter grijpt in

13-04-18

Een bejaarde vrouw uit Wales heeft de rechter zover gekregen het testament van haar overleden partner aan te passen.
De man was bij zijn dood zo'n 1,5 miljoen pond (ruim 1,7 miljoen euro) waard, maar liet geen cent na aan de vrouw
met wie hij al 42 jaar samen was. ,,Een fout", aldus de rechter.

Prostaatkankerpatiënt Wynford Hodge, eigenaar van een landgoed met een caravanpark in Wales,
overleed vorig jaar op 94-jarige leeftijd.
Voor zijn dood liet de man tien verschillende testamenten opstellen, meldt BBC News.
In het laatste exemplaar liet hij zijn vermogen na aan twee hulpjes, die de laatste jaren van zijn leven onder meer
boodschappen voor hem hadden gedaan.

De man benadrukte dat er absoluut niets zou gaan naar Joan Thompson (79), de vrouw met wie hij al vier decennia samen
was en die hem de laatste jaren had verzorgd.
Ook haar vier kinderen hoefden op niks te rekenen. De vrouw kon haar hoofd zelf prima boven water houden, vond hij.


Het merendeel van de erfenis belandt nog steeds bij de twee hulpjes, Karla Evans en Agon Berisha.

Eindhovens Dagblad
Nou.....als ik dit zo lees zou ik als rechter óók mijn bedenkingen hebben in het onrechtvaardige er van.
Het lijkt wel op een soort wraak naar vrouw en kinderen in mijn gevoel. En dan tien keer!...het testament voor
zijn dood veranderen? [think] Hoef je niet achterdochtig voor te zijn om hier vraagtekens bij te zetten denk ik,
terwijl die twee hulpen misschien geheel te goeder trouw waren/zijn en misschien nu als 'verdachte figuren' worden beschouwd
door de omgeving...Of zij straks nog zo blij zijn met deze erfenis...
Laatst gewijzigd door Susan op 10 mei 2018, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Miljonair laat levenspartner geen cent na, maar rechter grijpt in

Bericht door Tammy » 10 mei 2018, 11:57

Taigitu schreef :
Zo kan een ouder in Nederland ook zijn/haar kinderen niet helemaal uitsluiten van erving.
Kinderen hebben wettelijk recht op een kindsdeel.
Dat vind ik ook al zo raar.
Dat moet niet mogen , ook al zijn het de kinderen van de overledene.
Dat zou niet uit mogen maken.
Maar schijnbaar dus wel, net als in Amerika met de partners.
Heel raar vind ik.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Miljonair laat levenspartner geen cent na, maar rechter grijpt in

Bericht door Tammy » 10 mei 2018, 12:01

Susan schreef :
Nou.....als ik dit zo lees zou ik als rechter óók mijn bedenkingen hebben in het onrechtvaardige er van.
Het lijkt wel op een soort wraak naar vrouw en kinderen in mijn gevoel.
Dat zou goed kunnen wraak.
Wie weet had hij een bloedhekel aan zijn vrouw en kinderen.
En misschien wel met een goede reden ook.
We weten niet hoe de verhoudingen waren en die rechter ook niet want de persoon is dood en kan je niet meer ondervragen.

Zijn laatste wens word niet ingewilligd, dat vind ik toch een kwalijke zaak.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Arminius

Re: Miljonair laat levenspartner geen cent na, maar rechter grijpt in

Bericht door Arminius » 10 mei 2018, 12:02

Misschien was ze wel een kreng van een echtgenote :)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Miljonair laat levenspartner geen cent na, maar rechter grijpt in

Bericht door Tammy » 10 mei 2018, 12:14

Tsja dat zou heel goed mogelijk zijn.
Hoelang ze ook getrouwd zijn zegt niks.
Kan uit geloofsovertuiging misschien niet scheiden, of financieel niet gunstig enz.
En wie weet kozen de kids de kant van hun moeder, we weten het gewoon niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Miljonair laat levenspartner geen cent na, maar rechter grijpt in

Bericht door Fenna » 10 mei 2018, 12:22

Volgens mij speelt het in Engeland girls, niet in Amerika.
Ze hebben het over Wales, ponden en the mirror (roddelblad)
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Miljonair laat levenspartner geen cent na, maar rechter grijpt in

Bericht door Tammy » 10 mei 2018, 12:25

Verhip ja is Wales, goed opgemerkt Fenna. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Miljonair laat levenspartner geen cent na, maar rechter grijpt in

Bericht door taigitu » 10 mei 2018, 13:14

Fenna schreef:
10 mei 2018, 12:22
Volgens mij speelt het in Engeland girls, niet in Amerika.
Ze hebben het over Wales, ponden en the mirror (roddelblad)
Je hebt gelijk, ik ga het veranderen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Miljonair laat levenspartner geen cent na, maar rechter grijpt in

Bericht door taigitu » 10 mei 2018, 13:23

Als deze miljonair wilde dat zijn vrouw niets zou erven had hij voor overlijden moeten geven/schenken
of in een andere constructie vast moeten zetten. Bij voorbeeld een stichting of zo.
Maar als hij een tiental keer zijn testament veranderde...... trekt dan niemand aan de bel als de man
eventueel 'warrig' zou zijn. Want ook een notaris kan hier ingrijpen als hij vermoed dat deze man
hier niet meer capabel is toe is en voorstellen een toerekeningsvatbaarheidstest (wat een lang woord)
te doen aan zijn vrouw of aan die twee personen die hem verzorgen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Miljonair laat levenspartner geen cent na, maar rechter grijpt in

Bericht door Tammy » 10 mei 2018, 13:33

Maar hij zei schijnbaar duidelijk wat hij wilde.
De man benadrukte dat er absoluut niets zou gaan naar Joan Thompson (79), de vrouw met wie hij al vier decennia samen
was en die hem de laatste jaren had verzorgd.
Ook haar vier kinderen hoefden op niks te rekenen. De vrouw kon haar hoofd zelf prima boven water houden, vond hij.
Lijkt mij niet verward en wie weet hebben ze hem ook onderzcht.
Jammer dat daar niks over staat in het artikel.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Miljonair laat levenspartner geen cent na, maar rechter grijpt in

Bericht door taigitu » 10 mei 2018, 14:22

Millionaire landowner, 94, leaves NOTHING of his £1.5m fortune to his partner of 42 years
only for judge to overturn his wishes and give her a £225,000 cottage and cash anyway

9 april 2018
Joan Thompson lived with Wynford Hodge for 42 years until he died last year
He was worth £1.5million when he died aged 94 but left her without a penny
Mr Hodge gave everything to two tenants who had worked on the caravan park
Now a judge has effectively re-written Mr Hodge's will to save her from poverty

An elderly Pembrokeshire woman who was left nothing in her millionaire partner's will has been saved from poverty by a senior judge.
Joan Thompson, 79, lived with Amroth landowner Wynford Hodge for 42 years before his death, aged 94, in 2017.
Mr Hodge, who owned Parsonage Farm and Caravan Park, along with land and other properties, was worth over £1.5 million when he died.
But he left Mrs Thompson without a penny, instead bequeathing everything to two of his tenants who had been kind to him in his final years.
Wynford Hodge, who owned Parsonage Farm and Caravan Park, along with land and other properties, was worth over £1.5 million when he died

Afbeelding

Wynford Hodge, who owned Parsonage Farm and Caravan Park, along with land and other properties, was worth over £1.5 million when he died

In a letter attached to his will, Mr Hodge was adamant that he did not want Joan or her four children to inherit any of his fortune.
Describing Joan as 'financially comfortable', he said she had 'her own finances' and would have no need of his money.


But Judge Milwyn Jarman said that was a 'mistake' and Mrs Thompson had in fact been left with only modest savings of about £2,500.

Reluctantly living on benefits in a nursing home, she wanted to return to the family estate where she had friends on the caravan park.
Now, in an extremely rare decision, Judge Jarman has ruled that Mr Hodge failed to match up to his responsibilities to his long-term partner.
And he effectively re-wrote the wealthy businessman's will by awarding Mrs Thompson a cottage on the estate worth £225,000.
She will also receive almost £190,000 in cash to pay for the cottage's refurbishment and to provide her with reasonable financial support.

Mr Hodge, who suffered from prostate cancer, made more than 10 wills before his death, the High Court in Cardiff heard.
In hospital shortly before he died, he told Mrs Thompson 'not to worry as she would be well looked after', said the judge.
But, in the last will he signed in December 2016, Mr Hodge left everything he had to tenants, Karla Evans and Agon Berisha.
Working as subsistence market gardeners and on the caravan park, the kindly couple became instant millionaires on Mr Hodge's death.

Parents of two young children, they rented a house called Penffordd, in Narbeth, from Mr Hodge, doing unpaid errands for him and helping him with his shopping.
But, when asked, Ms Evans said she didn't want to be a millionaire and would be happy with an annual holiday and enough money to bring up her kids.
Judge Jarman said that, even after his ruling, the couple would receive 'by far the major part' of Mr Hodge's seven-figure estate.

But the landowner's belief that Mrs Thompson would need no financial support after his death was simply a 'mistake', he said.
She and her son, Dean, then a young boy, moved into a caravan at Parsonage Farm in the 1970s and into the farmhouse with Mr Hodge soon afterwards.
She worked on the farm and on the caravan site without pay and helped care for Mr Hodge's mother, said the judge.
They were together for over 40 years and, after Mr Hodge's health began to fail, she acted as his main carer.
Mrs Thompson had a serious stroke about 12 years ago and has suffered heart attacks since then, the court heard.
And, since her husband's death, her only income has been benefits of little more than £1,000 per month.

Mrs Thompson, who gave evidence from a wheelchair, said she was determined to leave the nursing home and return to the family estate.
Granting her wish, Judge Jarman said that, by disinheriting her, Mr Hodge had failed to meet the 'obligations and responsibilities' he owed her.
He ordered that a property called Elidyr Cottage should be transferred to her, where she can be looked after by Dean and his wife.
Mrs Thompson will also receive almost £30,000 from Mr Hodge's estate, to pay for the cottage's refurbishment, and £160,000 to cover future expenses.

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -will.html

******************************************************************************************************************************************************************************************

Dit geeft iets meer duidelijkheid?
Het lijkt er op als het gezegde 'uit het oog, uit het hart' hier van toepassing is.
Hij werd niet meer door zijn vrouw verzorgd maar door de twee huurders.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Miljonair laat levenspartner geen cent na, maar rechter grijpt in

Bericht door Gast1 » 10 mei 2018, 19:07

Ik kan er niet over 'oordelen' .......................

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Miljonair laat levenspartner geen cent na, maar rechter grijpt in

Bericht door Tammy » 11 mei 2018, 08:00

Die vrouw was dus ook ziek.
Ik heb geen idee hoe die relatie was maar een testament lijkt zo wel niks waard meer.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie