De toerist en zijn gedrag

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

De toerist en zijn gedrag

Bericht door Tammy » 29 mei 2018, 08:57

Afbeelding

De zomer komt eraan en veel mensen gaan weer op vakantie.
Harstikke leuk natuurlijk .
Op vakantie zie je natuurlijk ook anderen vakantiegangers , de toerist.
En die zijn er in verschillende soorten en maten. :mrgreen:

Ik open deze topic omdat ik net lees dat Drenthe de Chinese toerist wil lokken: 'Hier hebben we rust, dorpjes en natuur' zeggen ze.
En toen ik het artikel las dacht ik meteen : ooh nee weg rust.
Want wat ik zelf heb gezien in het buitenland is niet meer normaal.

Ik heb ze in Roma gezien waar ze straatjes blokkeren en alleen hun groep zien.
Want ze gaan in groepen en lopen achter een vlaggetje van de leidster aan als een kip zonder kop.
Ik vergelijk ze met Lemmingen.
Ze hebben hun blik gericht op iets achter je en stormen daar naar toe.
Ze lopen je bijna omver, ik ben de slankste niet dus mij kan je niet missen maar hun lukt dat bijna is gewoon eng. :mrgreen:

Ik zie ze overal notabene tussen de cowboys in Wyoming !
Ze lijken zo geprogrammeerd en alles word bekeken met Ipads die ze voor hun neus houden of mobieltjes.
Iedereen heeft recht op vakantie natuurlijk maar wat zijn er grote verschillen bij toeristen.
Deze mensen vallen mij gewoon op, ze zien mij niet aan komen lopen , hoe is dat mogelijk ?
1 Keer spreidde ik mijn armen wijd en riep hard BOE!
Hielp niet ze vlogen om mijn armen heen en keken me niet aan. :rolfl:

Welke toeristen valt jullie op ?


Afbeelding
Fijne vakantie allemaal ! :grin:

Hieronder de link van Drenthe , zal het ook nog onder plaatsen :

https://nos.nl/artikel/2233938-drenthe- ... atuur.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Arminius

Re: De toerist en zijn gedrag

Bericht door Arminius » 29 mei 2018, 09:17

Even iets recht zetten. Lemmingen zijn NOT stupid. Mensen wel. ;)
In an infamous sequence, the lemmings reach the edge of a precipitous cliff, and the voiceover tells us that "this is the last chance to turn back, yet over they go, casting themselves bodily out into space."

It certainly looks like suicide. "Only they didn't march to the sea," says Stenseth. "They were tipped into it from the truck."

http://www.bbc.com/earth/story/20141122 ... t-lemmings
Oftewel, het was allemaal in scene gezet.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De toerist en zijn gedrag

Bericht door Tammy » 29 mei 2018, 09:19

Drenthe wil Chinese toerist lokken: 'Hier hebben we rust, dorpjes en natuur'.

Trekpleisters zoals Amsterdam en het Overijsselse dorp Giethoorn hebben langzamerhand genoeg van de vele toeristen die jaarlijks langskomen, maar in Drenthe kunnen ze buitenlandse bezoekers goed gebruiken. Daarom heeft de provincie deze week een bus vol Chinese touroperators op bezoek.

'Er is nog ruimte'.

"Drenthe is een toeristische provincie. Het is belangrijk voor onze economie en de leefbaarheid op het platteland", zegt gedeputeerde Henk Brink. "We denken dat er nog ruimte zit in de toeristische markt." Volgens Brink heeft zijn provincie Chinese toeristen een hoop moois te bieden. "Het hunebedcentrum, radiosterrenwacht Westerbork, historische dorpjes, rust en mooie natuur bijvoorbeeld."
Het is de bedoeling dat de Chinese touroperators straks Europese reizen zullen aanbieden waarin ook Drenthe als bestemming is opgenomen. Initiatiefnemer Jaap Alkema is niet bang voor concurrentie van bezienswaardigheden in Amsterdam. "De hoofdstad zullen ze ook willen zien, maar hier leren ze een andere kant van Nederland kennen."

Afgelopen weekend bezocht de groep het monumentendorp Orvelte. De komende dagen hebben ze nog een druk programma. Het bevalt de touroperators tot nu toe prima. "Voorheen dacht ik bij Nederland alleen aan klompen en bier, maar nu zie ik dat het ook mooie landschappen, meren en dorpjes heeft", zegt een van hen.
Amsterdam kwam onlangs met een plan om massatoerisme in te dammen. Giethoorn werkt met zogenoemde omgevingsregisseurs om de balans tussen toeristen en inwoners terug te vinden. Voor Drenthe is dat nog lang niet nodig, denkt gedeputeerde Brink. "Inwoners van bijvoorbeeld Orvelte zijn gewend aan zo'n 150.000 bezoekers per jaar. Dat kunnen nog best een paar Chinezen bij."

BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Amsterdam kwam onlangs met een plan om massatoerisme in te dammen. Giethoorn werkt met zogenoemde omgevingsregisseurs om de balans tussen toeristen en inwoners terug te vinden. Voor Drenthe is dat nog lang niet nodig, denkt gedeputeerde Brink. "Inwoners van bijvoorbeeld Orvelte zijn gewend aan zo'n 150.000 bezoekers per jaar. Dat kunnen nog best een paar Chinezen bij."
Dat dacht Giethoorn ook. :mrgreen:
Daar lopen ze in de tuintjes en kijken door de ramen.
Heel apart deze toeristen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De toerist en zijn gedrag

Bericht door Tammy » 29 mei 2018, 09:25

Aha weer een mysterie opgelost Arminius. :grin:
Maar je snapt mijn vergelijking als ik Lemmingen noem.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De toerist en zijn gedrag

Bericht door Tammy » 29 mei 2018, 09:36

Afbeelding
Inwoners uit Giethoorn liepen met Hemelvaartsdag in een optocht met hun rolkoffers door het dorp, als ludieke actie tegen de vele toeristen.

De haat-liefdeverhouding van 'openluchtmuseum' Giethoorn met Chinezen.

Rust, schone lucht en een oer-Hollands plaatje. Het pittoreske dorp Giethoorn in Overijssel staat bovenaan het lijstje van menig toerist uit Azië en het dorp heeft daar in toenemende mate last van. Het aantal toeristen overstijgt de bevolking: er wonen zo'n 2600 mensen in Giethoorn, terwijl er jaarlijks honderdduizenden toeristen op bezoek komen.
Het voelt steeds meer als een openluchtmuseum, zegt Nick Altena in het radioprogramma Nieuws en Co. "Als bewoner ervaar ik dat zeker zo, zeker bij de Aziatische toeristen. Ze maken foto's door je huis heen. Ze zetten hun lens gewoon op je raam."
Altena woont al 22 jaar in Giethoorn en nu heeft hij zijn rolgordijnen maar dichtgetrokken. Ook heeft een hek om zijn huis heen, maar veel helpt dat niet: "ze klimmen er gewoon overheen". Met enige regelmaat treft hij toeristen aan op het bankje naast zijn huis.

Tolerantie neemt wat af.

Gisteren maakte Amsterdam een plan wereldkundig waarmee wordt geprobeerd om het aantal toeristen in te dammen. Giethoorn gooit het over een andere boeg en probeert met een speciale 'omgevingsregisseur' de balans te vinden tussen toerisme en leven. Omgevingsregisseur Bert Kleen vertelt dat hij moet werken in een spanningsveld: met economische belangen aan de ene kant en de leefbaarheid aan de andere.
Bijna iedereen vindt wel dat de toeristen erbij horen, benadrukt hij. Hij zegt weinig 'Gietersen' te hebben ontmoet die helemaal tegen toerisme zijn, maar merkt dat de tolerantie wat aan het afnemen is. "Als je jarenlang naast je buurman hebt gewoond, waarmee je zelfs je bruggetje deelt, en dat wordt een bed and breakfast, dan heb je ineens iedere dag een andere buurman. Dan krijg je minder het gevoel dat het dorp nog van jezelf is."

Huizen te koop.

Wie door Giethoorn wandelt, ziet op veel plekken huizen te koop staan. Toch is er nog geen sprake van Venetiaanse taferelen, waar de inwoners massaal verhuisd zijn. Makelaar Martijn Mennink liet eerder weten dat hij niet de indruk heeft dat mensen wegtrekken. "Het zuidelijke en het noordelijke deel zijn nog heel idyllisch en rustig." Wel speelt de vergrijzing een rol denkt hij, omdat er veel huizen met grote tuinen en dus veel onderhoud zijn.
Vorig jaar kocht een Chinese ondernemer, die zijn kapitaal verdiende met de verkoop van babymelk, zeven panden op in Giethoorn. Alarmerend nieuws voor de inwoners, die vreesden dat hun dorp steeds meer zou worden ingenomen. Het avontuur was echter snel weer voorbij. De ondernemer heeft spijt van zijn investing. "Giethoorn is niet wat we ervan verwacht hadden", zei hij in december tegen De Stentor. Inmiddels heeft hij de panden alweer te koop gezet.

Begrip.

Ondernemer Gabriella Esselbrugge heeft zich actief ingezet om meer Chinese toeristen naar Giethoorn te krijgen. Ze runt een familiehotel in het dorp. Ze komt regelmatig in China en probeert haar Aziatische gasten meer uitleg te geven over wat wel en niet gewaardeerd wordt in het dorp. "Daarom zijn we vier jaar geleden begonnen met uitgeven van de Giethoorngids, ook in het Chinees. Daarin leggen we uit dat Giethoorn een dorp is waarin gewoond, gewerkt en gerecreëerd wordt."
Ze probeert vooral het begrip te vergroten. Toerisme hoort er nou eenmaal bij, zegt ze en Esselbrugge is blij dat de mensen massaal naar het dorp komen. "We zorgen graag dat mensen hiernaartoe komen en we zijn er blij mee dat er het hele jaar door gasten zijn. We kunnen moeilijk na de herfstvakantie tegen ons personeel zeggen: het was gezellig, we zien jullie volgend jaar weer."
Omgevingsregisseur Kleen vat het treffend samen: "Gietersen vinden dat we wel gastvrij moeten zijn als dorp, maar we moeten het wel in goede banen leiden."

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De toerist en zijn gedrag

Bericht door univers » 29 mei 2018, 09:59

Dat dacht Giethoorn ook. :mrgreen:
Daar lopen ze in de tuintjes en kijken door de ramen.
Heel apart deze toeristen.
Dan kunnen ze een traktatie krijgen, knuppel in de nek.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Arminius

Re: De toerist en zijn gedrag

Bericht door Arminius » 29 mei 2018, 10:01

Tammy schreef:
29 mei 2018, 09:25
Aha weer een mysterie opgelost Arminius. :grin:
Maar je snapt mijn vergelijking als ik Lemmingen noem.
Jazeker :hands:

Arminius

Re: De toerist en zijn gedrag

Bericht door Arminius » 29 mei 2018, 10:03

univers schreef:
29 mei 2018, 09:59
Dat dacht Giethoorn ook. :mrgreen:
Daar lopen ze in de tuintjes en kijken door de ramen.
Heel apart deze toeristen.
Dan kunnen ze een traktatie krijgen, knuppel in de nek.
Ja, dat volk hebben wij hier helaas ook. Daarom zijn mijn luxaflex [aan de voorkant] in de zomer de hele dag ook dicht haha.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De toerist en zijn gedrag

Bericht door Tammy » 29 mei 2018, 10:09

Je bent weer heel duidelijk Univers. :lol:

Arminius kijken ze bij jou naar binnen door de ramen ? :shock:
Zijn ze daar ook al dus.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Arminius

Re: De toerist en zijn gedrag

Bericht door Arminius » 29 mei 2018, 10:29

Tammy schreef:
29 mei 2018, 10:09
Je bent weer heel duidelijk Univers. :lol:

Arminius kijken ze bij jou naar binnen door de ramen ? :shock:
Zijn ze daar ook al dus.
Ja, ik woon op 50 mtr van een futuristische brug. [Groene Verbinding, wij noemen hem De Netkous ] In het weekend komen hier hele busladingen chinezen naar kijken. :(

Afbeelding Afbeelding

Het enige wat ze doen is foto`s maken en dan weer snel de bus in.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De toerist en zijn gedrag

Bericht door taigitu » 29 mei 2018, 10:30

Chinese toeristen zijn te irritant, zegt... China

22-12-2015


Ooit met een grote groep Chinezen in een hotel gezeten?
Grote kans dat je ze irritant vond, want dat vinden veel niet-Chinezen van Chinezen.
Althans, dat zegt de Chinese Academie voor Toerisme. Die ziet het zelfs als zo'n groot probleem dat ze er wat aan gaat doen.

Het probleem: Chinezen hebben heel andere manieren dan wij.
Over gras of door bloemenperkjes lopen is voor Chinezen misschien niet zo'n probleem, in de Keukenhof wel.

Hieronder de top-7 van irritant gedrag door Chinese toeristen, volgens ons: de rest van de wereld.
Video afspelen (zie de link) - 7 irritaties bij Chinese toeristen

Aan dat slechte gedrag moet dus een eind komen. Vorig jaar kregen Chinese toeristen al een folder van hun reisbureau mee,
waarin stond wat wel en niet mag. Maar dat heeft nog niet veel veranderd. Nu begint de overheid een grote mediacampagne,
met daarin een 'eed van goed gedrag'.

De vier geboden voor Chinese toeristen
- Wees vriendelijk en bescheiden. Kleed je netjes, spreek niet te luid in het openbaar en wees geen ramptoerist.
- Ken je manieren. Wees stipt, volg instructies op, wacht in de rij, scheld niet.
- Houd van de natuur. Loop niet op het gras, spuug niet, laat geen afval achter, rook niet in rookvrije zones.
- Wees vriendelijk en vrijgevig. Wees beleefd tegen lagere klassen, behandel anderen vriendelijk, wees bescheiden en tolerant.

Benedict is een Oostenrijker die in China woont.
Hij herkent de irritante trekjes van de Chinezen wel.
En ook de Chinese Peter vindt dat er iets moet veranderen.
Video afspelen (zie link) - Benedict en Peter over Chinese toeristen

China moedigt z'n eigen toeristen niet alleen aan om het gedrag aan te passen.
Er wordt ook gestraft. Zo is er een zwarte lijst van mensen die zich misdragen hebben.
Vorige week kwamen daar nog toeristen op terecht die zich hadden misdragen in een vliegtuig.

Een paar jaar geleden maakten we al een reportage toen een Chinese jongen een tempel in Egypte had bekrast.
Video afspelen (zie link)

Chinese toeristen zijn niet zo netjes (reportage 2013)

Ook een grote ergernis is het voordringen, zoals op het vliegveld bij de tax refund.
Een Thaise celebrity maakte hiervan zelfs een Youtube film en die is bijna 2 miljoen keer bekeken:

Slecht gedrag of niet, bijna niemand wil van de Chinese toeristen af.
China vroeg buitenlanders ook of ze maatregelen willen om het aantal Chinese toeristen te verminderen.
Meer dan de helft van de deelnemers zegt dat ze dat zeker niet willen, een kleine 18 procent wil dat wel.

https://www.google.nl/search?biw=1512&b ... nTHs0wAV5I
Afbeelding

Dat Chinezen die uit China zich zo afstandelijk gedragen heeft een oorzaak.
Ze worden niet opgevoed van kleins af maar (naar mijn mening) gedrild'.
In documentaires over China zie je hoe kleine kinderen zich op school al
gedragen. Spontaniteit is ver te zoeken. En dat zet zich voort in hun hele leven.
Een goed voorbeeld zijn de regels die het bewind oplegt aan mensen die op
vakantie gaan in andere landen. En 'fout' gedrag wordt genoteerd.
Zie jij het al dat Rutte ons oplegt hoe ons te gedragen in bijvoorbeeld Spanje
waar veel jongeren zich lam en stupid zuipen, met alle gevolgen van dien....

Dat China vraagt aan het buitenland om het aantal Chinese reizigers te verminderen kan natuurlijk
ook zijn omdat ze nu hun geld in het buitenland besteden.
En ze mochten eens op het idee komen om zich niet meer zo te laten 'manipuleren' door de regering?
Laatst gewijzigd door taigitu op 29 mei 2018, 10:32, 2 keer totaal gewijzigd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De toerist en zijn gedrag

Bericht door MetalPig » 29 mei 2018, 10:31

De Netkous :rolfl: :rolfl:

Arminius

Re: De toerist en zijn gedrag

Bericht door Arminius » 29 mei 2018, 10:33

Weet je wat helemaal een smerig volk is? Koreanen Die stinken een uur in de wind. Zeer onbeschoft volk ook.

Arminius

Re: De toerist en zijn gedrag

Bericht door Arminius » 29 mei 2018, 10:35

MetalPig schreef:
29 mei 2018, 10:31
De Netkous :rolfl: :rolfl:
Rotterdammers geven alles een bijnaam, dat weet je toch?

Koopgoot [winkels in de stad]
De Zwaan [brug]
De Kuip [hoef ik niet uit te leggen]

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De toerist en zijn gedrag

Bericht door Tammy » 29 mei 2018, 10:46

Dat is een mooie brug Arminius en leuke naam ervoor. :mrgreen:
Maar jij hebt daardoor dus veel toeristen daar.

Taigitu ik heb tot voor jaren terug altijd gedacht dat Aziatische mensen super beleefd waren mede doordat gedril.
Maar ik zie dat dat helemaal niet zo is met hun gedrag.
Die Chinese regering met die regels is ook niet normaal.
Maar die krijgt dus wel die klachten te horen dat is ook niet voor niks.
Ikzelf trouwens zie het verschil niet tussen Japanners en Chinezen of Koreanen enz.
Ik heb het over uiterlijk dus als ik over Chinezen praat kan het net zo goed een Japanner zijn.
De meeste mensen zien dat wel maar ik niet.

Al met al zeer apart om te zien hoe ze zich als toerist gedragen en ook eigenlijk knap irritant.
Maar dat hebben meer volkeren dan alleen Aziatische.
Fatsoen is soms ver te zoeken.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie