Man of vrouw?

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Man of vrouw?

Bericht door Fenna » 07 jun 2018, 09:47

Determinist schreef:
06 jun 2018, 13:00
Ik heb geen moeite met unisex toiletten. Zolang je maar een eigen hokje hebt.

Als man plas ik nooit in urinoirs. Het lukt mij gewoon niet, komt geen druppel uit.
Daarbij zit ik graag tijdens plassen. Ik kan maar 1 ding tegelijkertijd.
En voornamelijk....ik vind het uitermate goor om een natte slurf terug te steken in mijn onderbroek.
Ik wil papier hebben...

Of is dit alles iets te prive om te delen?

:rolleys:
Moet je niet van dat papier hebben van de Lidl, dan blijft het halve velletje er aan hangen.
Ik spreek uit ervaring, ook al heb ik geen slurfje :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Man of vrouw?

Bericht door Tammy » 07 jun 2018, 09:51

Haha Fenna jij bent ook leuk zeg. :rolfl:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Man of vrouw?

Bericht door MetalPig » 07 jun 2018, 09:52

Pisbakken afschaffen en toiletten voor iedereen; dat zou mijn oplossing zijn.Het maakt mij niet uit of ik bij het handenwassen naast een man of en vrouw sta.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Man of vrouw?

Bericht door Tammy » 07 jun 2018, 09:56

Daar zeg je me iets MetalPig over die plasbakken.
Hoe zijn die ooit in de maatschappijen beland ?
Waarom hebben vrouwen altijd wel de privacy gehad van gesloten ruimtes en moeten jullie mannen naast elkaar staan. [think]

Ik ga eens kijken of ik er iets over kan vinden.
Het is nu 10 uur in de ochtend en ik ga zoeken naar het ontstaan van de plasbakjes voor kerels , waarom niet op dit veelzijdige forum. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Man of vrouw?

Bericht door Tammy » 07 jun 2018, 10:12

Ontstaan kan ik niet vinden.
Hieronder wel wat informatie en tegelijkertijd uitleg over uitdrukking : geld stinkt niet. :grin:
Nooit geweten dat het van de Romeinen afstamde.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Urinoir_(sanitair)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Toilet
In de tijd van de Romeinen werden er al 'kleinste kamertjes' op een continu spoelend rioolsysteem aangesloten. Deze kan men de eerste toiletten noemen. Het gewone volk ('plebs') moest de behoefte doen in een emmer.
In deze tijd ontstonden de eerste openbare toiletten. Hier ligt de oorsprong van een spreekwoord dat wij nu nog steeds kennen. Nero had ooit urinebelasting opgelegd aan eigenaren van openbare toiletten, die de urine aan wasserijen en volders verkochten. Keizer Vespasianus herintroduceerde deze urinebelasting. Toen zijn zoon Titus bezwaar maakte tegen deze belasting, liet hij hem ruiken aan een munt. Titus moest toegeven dat hij niets rook. Hierop antwoordde Vespasianus: Pecunia non olet (geld stinkt niet).
Jaja dat wisten jullie niet of wel ? :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Man of vrouw?

Bericht door Determinist » 07 jun 2018, 10:40

Fenna schreef:
07 jun 2018, 09:47
Moet je niet van dat papier hebben van de Lidl, dan blijft het halve velletje er aan hangen.
Ik spreek uit ervaring, ook al heb ik geen slurfje :wink:
Ja heb ik ervaring mee, maar heb je daar ook geen last van met een sleufje?

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Man of vrouw?

Bericht door taigitu » 07 jun 2018, 10:42

Tammy schreef:
07 jun 2018, 09:56
Daar zeg je me iets MetalPig over die plasbakken.
Hoe zijn die ooit in de maatschappijen beland ?
Waarom hebben vrouwen altijd wel de privacy gehad van gesloten ruimtes en moeten jullie mannen naast elkaar staan. [think]
Waarom waren mannen bevoorrecht en kregen zij urinoirs op straat.
Daar kon een vrouw niet op terecht. Vrouwen mochten het ophouden?

Honderden 'zeikwijven' de straat op voor protestactie tegen tekort aan openbare wc's voor vrouwen

Honderden vrouwen hebben zaterdag gehoor gegeven aan de oproep om in openbare mannenurinoirs te plassen.
'In Rotterdam waren 170 vrouwen, in Haarlem zo'n 200 en online hebben al meer dan 650 mensen de petitie voor meer plasgelegenheden
voor vrouwen ondertekend', vertelt initiatiefneemster Cathelijne Hornstra (46). Ze deed zelf ook mee.

23 september 2017

Afbeelding
Een dame plast voor de actie #zeikwijf bij de openbare plaskrul op het Janskerkhof in Utrecht. Foto Mandy van Pelt / Facebook

Uit protest tegen het tekort aan openbare wc's voor vrouwen zette Hornstra (46) de actie 'zeikwijf' op poten, de landelijke urinoirplasdag voor vrouwen.
In Amsterdam, Eindhoven, Haarlem, Rotterdam en Utrecht lieten vrouwen dit weekeinde zien dat het onmogelijk is om schoon, netjes en waardig
in een mannenurinoir te plassen. Op sociale media zoals Twitter en Facebook circuleren foto's met blote billen.

Directe aanleiding voor de actie is de uitspraak van de rechter eerder deze week tegen een wildplassende vrouw.
Volgens de rechter had deze vrouw ook best op een openbaar mannenurinoir kunnen plassen.


Hornstra trapte het protest daartegen zaterdagochtend af bij een plaskrul op het Amstelveld in Amsterdam.
'Met een stel vriendinnen heb ik laten zien dat als je daar door je knieën gaat, je billen eronderuit steken.
We hebben de plaskrul versierd met slogans. Later heeft iemand er nog roze wc-papier omheen gewikkeld en maandverbandjes op geplakt.'
De actie is volgens Hornstra een succes. 'Ik krijg alleen maar positieve reacties.
Iedereen vindt het goed dat we hier aandacht aan besteden en veel mensen noemen de uitspraak van de rechter belachelijk.
Ook mannen zijn solidair met ons.'

Hornstra heeft alle deelnemers opgeroepen te blijven doorgaan met foto's op sociale media te plaatsen onder de hashtag #zeikwijf.
Ze is van plan de foto's te bundelen en aan te bieden aan demissionair minister Jet Bussemaker van Emancipatie.
Wanneer ze dit gaat doen, weet ze nog niet. 'Ik moet nu eerst even bijkomen.'

De rechter oordeelde uiteindelijk dat de vrouw die de wildplasboete aanvocht, deze toch moet betalen.
Het bedrag werd wel verlaagd van 140 euro naar 90 euro, omdat de zaak pas na 2,5 jaar voor de rechter kwam.

Lees ook deze stukken over wildplassende vrouwen (zie link)

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b16c1f30/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Man of vrouw?

Bericht door Fenna » 07 jun 2018, 10:48

Dat laatste wel :wink:

Maar wist je dat in China van jonge jongetjes de urine op word gevangen om daar eieren in te koken.
Deze eieren zouden goed zijn voor je gezondheid en je zou er jeugdig van blijven. :shock:

Het zijn net als de Romeinen rare jongens die Chinezen.
Aan al dat gezeik word aardig verdient :grin:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Man of vrouw?

Bericht door Tammy » 07 jun 2018, 10:53

Taigitu schreef :
Waarom waren mannen bevoorrecht en kregen zij urinoirs op straat.
Daar kon een vrouw niet op terecht. Vrouwen mochten het ophouden?
Helemaal waar, dit is nog erger.
Nederland loopt hopeloos achter wat betreft openbare toiletten.
In Amerika is dat totaal anders , daar zijn in supermarkten en ook vaak in andere winkels allemaal toiletten.

Voor mij is dat geweldig met mijn zwakke blaas.
En ook vaak gratis.

Ik kan daar dus wel uren vertoeven in een stad want overal om mij heen zijn toiletten.

Nederland is echt verschrikkelijk op dit gebied.

Waarom dat hier zo is snap ik niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Man of vrouw?

Bericht door Tammy » 07 jun 2018, 10:59

Fenna schreef :
Maar wist je dat in China van jonge jongetjes de urine op word gevangen om daar eieren in te koken.
Deze eieren zouden goed zijn voor je gezondheid en je zou er jeugdig van blijven.

Daarom is mijn gezondheid op het ogenblik zo belabberd en zie ik eruit als een oud wijffie momenteel. :?
Moet van dokters eitjes eten voor het eiwit wat mijn lichaam heel hard nodig heeft om te herstellen van operatie .
Ik eet zelden eieren maar moet het nu.


Maar ik kook ze in...…..water ….verdorie is dus fout ?
Ik ga nu die dokters bellen . :evil: :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Man of vrouw?

Bericht door MetalPig » 07 jun 2018, 11:06

taigitu schreef:
07 jun 2018, 10:42
Waarom waren mannen bevoorrecht en kregen zij urinoirs op straat.
Daar kon een vrouw niet op terecht. Vrouwen mochten het ophouden?
Omdat mannen het van oudsher voor het zeggen hebben.
En vrouwen horen überhaupt niet thuis in de openbare ruimte *1*

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Man of vrouw?

Bericht door MetalPig » 07 jun 2018, 11:09

Slurfjes en sleufjes :rolfl:

gusteman

Re: Man of vrouw?

Bericht door gusteman » 07 jun 2018, 11:22

Voor de dames die gans dat "neutrale gender gedoe" erover vinden gaan heb ik een oplossing.

Ga gewoon zo'n toilet binnen waar urinoirs zijn (en wacht vooral tot je weet dar er een behoorlijk aantal mannen staan), ga tussen die mannen in staan, vestig je blik richting de "edele delen", kijk de eigenaars ervan recht in de ogen met een meewarige blik en verlaat de ruimte.

Het duurt geen drie weken of al die ruimtes worden ofwel verboden terrein voor dames ofwel gaat er geen enkele man nog binnen en hebben de dames de toiletten terug voor eigen gebruik.

Offtopic: En ja, ook ik vind het samen urineren geen "mannelijk gedoe" en verkies privacy waar het erom gaat afstand te nemen van voor mijn lichaam niet noodzakelijke vloeistoffen.

[quote="Tammy"]
In Amerika is dat totaal anders , daar zijn in supermarkten en ook vaak in andere winkels allemaal toiletten.[/quote]
Hier in België is dat ook zo geregeld: elk gebouw waartoe mensen vrij toegang hebben (dus waar geen beperkingen bestaan op de toegang) moet voorzien zijn van toiletten die vrij en gratis toegankelijk zijn voor de bezoekers.
Zo kan je bijvoorbeeld een café binnenstappen, naar het toilet gaan en terug vertrekken zonder dat er een verplichting bestaat om er iets te consumeren.
Het gaat zelfs zo ver dat wanneer iemand heel erg dringend naar het toilet moet en er geen openbare toiletten in de buurt zijn, of er is geen mogelijkheid een gebouw binnen te gaan wat voor publiek toegankelijk is, dan kan die persoon gewoon aanbellen aan een privé woning: de bewoners zijn verplicht die persoon de mogelijkheid te bieden om een toiletbezoek af te leggen. Net zoals bijvoorbeeld bewoners verplicht zijn om iemand een glas/beker/flesje water aan te bieden wanneer die erom vraagt en er niet meteen op een andere manier aan de nood tot drinken kan worden voldaan.


P.S. De offtopic mogelijkheid lijkt toch niet zo handig als ik in eerste instantie dacht: alle andere HTML codes worden gewoon genegeerd ... wat best wel jammer is. :?

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Man of vrouw?

Bericht door Fenna » 07 jun 2018, 11:40

Determinist schreef:
07 jun 2018, 10:40
Ja heb ik ervaring mee, maar heb je daar ook geen last van met een sleufje?
Nou reken maar! [jaja]
Dat zeg ik ook met mijn laatste zin
Ik spreek uit ervaring, ook al heb ik geen slurfje :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Man of vrouw?

Bericht door Fenna » 07 jun 2018, 11:47

gusteman schreef:
07 jun 2018, 11:22

Ga gewoon zo'n toilet binnen waar urinoirs zijn (en wacht vooral tot je weet dar er een behoorlijk aantal mannen staan), ga tussen die mannen in staan, vestig je blik richting de "edele delen", kijk de eigenaars ervan recht in de ogen met een meewarige blik en verlaat de ruimte.

Het duurt geen drie weken of al die ruimtes worden ofwel verboden terrein voor dames ofwel gaat er geen enkele man nog binnen en hebben de dames de toiletten terug voor eigen gebruik.
Ik ben een beeld denker en ik zie dit helemaal voor me :rolfl:
Die arme mannen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Man of vrouw?

Bericht door Determinist » 07 jun 2018, 12:02

En dat gelul tijdens het zeiken....hele verhalen soms.
Ik hoor het aan, als ik rustig in mijn afgesloten hokje zit. Ik denk dan...."kijk nou voor je en spetter niet zo"

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Man of vrouw?

Bericht door Tammy » 07 jun 2018, 12:10

Gusteman schreef :
Voor de dames die gans dat "neutrale gender gedoe" erover vinden gaan heb ik een oplossing.

Ga gewoon zo'n toilet binnen waar urinoirs zijn (en wacht vooral tot je weet dar er een behoorlijk aantal mannen staan), ga tussen die mannen in staan, vestig je blik richting de "edele delen", kijk de eigenaars ervan recht in de ogen met een meewarige blik en verlaat de ruimte.

Het duurt geen drie weken of al die ruimtes worden ofwel verboden terrein voor dames ofwel gaat er geen enkele man nog binnen en hebben de dames de toiletten terug voor eigen gebruik.
Schitterende oplossing, alleen mogen anderen vrouwen dat voor mij doen. :rolfl:

Belgie is tenminste klantvriendelijk als ik jou zo hoor.
Maar prive thuis iemand die je niet kent binnen laten ? :shock:
Doen mensen dat echt ?

Over die HTML codes waar je het over hebt, Determinist weet daar alles van , ik niet.
Hij kan je helpen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Man of vrouw?

Bericht door univers » 07 jun 2018, 12:11

Ga gewoon zo'n toilet binnen waar urinoirs zijn (en wacht vooral tot je weet dar er een behoorlijk aantal mannen staan), ga tussen die mannen in staan, vestig je blik richting de "edele delen", kijk de eigenaars ervan recht in de ogen met een meewarige blik en verlaat de ruimte.
:rolfl:
Heb 1 advies voor de dames, neem een vergrootglas mee. :mrgreen:
Ik vind als je naar het toilet gaat, is dat privé.
Toen ik vroeger nog op de tax zat, en ik had behoefte, ging ik altijd naar het Hilton.
Je hebt daar altijd schone toiletten, en je kan op je gemak je behoefte doen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Man of vrouw?

Bericht door Tammy » 07 jun 2018, 12:12

Kletsen kerels ook zo erg Determinist ?
Wow ik leer veel vandaag in een wc topic. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Man of vrouw?

Bericht door Tammy » 07 jun 2018, 12:14

Een vergrootglas ook nog meenemen ?
Jeetje is het zo erg ? :rolfl:

Mocht je in Hilton gewoon naar binnen voor het toilet ?
Dat valt me mee.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie