Hoe kan je de gedachten van anderen lezen?

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Hoe kan je de gedachten van anderen lezen?

Bericht door taigitu » 28 jul 2018, 09:09



Hoe kan je de gedachten van anderen lezen?

Universiteit van Vlaanderen - Gepubliceerd op 26 mrt. 2018

Geen professor in de esoterische wetenschappen, maar wel in de sociologie die een antwoord brengt.
Heeft het met een zesde zintuig te maken? Hebben we een glazen bol nodig? Sociologen experimenteren er op los,
dat feit is zeker. Maar over het hoe we het kunnen bevorderen, waarom het nuttig is en of iedereen het kan,
doet neuro-socioloog Frank Van Overwalle u in een academisch kwartiertje uit de doeken.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Hoe kan je de gedachten van anderen lezen?

Bericht door Berjan » 30 jul 2018, 22:52

Serieus? Ik heb zelden zoiets gezien als dit. Maar wel typisch voor universiteiten vandaag de dag. We nemen iets dat interessant klinkt en daar doen we dan proefjes mee. Terwijl die proefjes met de titel niks te maken hebben. Gedachten lezen is iets heel specifieks. Namelijk "ik denk nu aan voetbal en de augurk die ik at maar niet goed was". Dit soort gedachten kunnen mensen lezen, zegt men. Dit heeft dna te maken met een zesde zintuig.
Wat je hier laat zien is of je logisch kan denken. Heeft degene gezien dat het balletje veranderd is of niet? En daar borduur je dan op voort door je linker hand op te steken of op je been te slaan.

Ook zegt deze man dat autisten dit niet kunnen. Maar ik heb die proefjes meegedaan en had alle opgaven goed. En ik ben gediagnosticeerd met autisme. Want dit heeft niks met gedachten lezen te maken, maar met logisch redeneren. Wat heeft iemand gezien, wat heeft iemand niet gezien. Ook logisch dat kinderen tot vier dit niet kunnen, die zijn nog niet getraind in logisch redeneren en die redeneren vanuit zichzelf.

Het enige wat ik boeiend vond was dat die JPG (of hoe dat ook maar noemde) jou de illusie geeft dat je in je lichaam zit, en dat dit dus niet zo was. Wel zegt hij letterlijk "als je aan jpg foefelt dan doorbreek je de illusie en denk je dat je ergens anders bent". Maar als de illusie is dat je in je lichaam zit dan denk je niet dat je buiten je lichaam bent maar ben je dat ook echt. Want twee tegenover elkaar staande zaken kunnen niet beide een illusie zijn. En dat laatste is dus een esoterisch geloof, dat we een wezen zijn dat buiten ons lichaam zit en we ons lichaam gebruiken om ervaring op te doen. Wat dat betreft is dit punt van dit filmpje wel een esoterisch interessant punt.
Dit lijkt dan wel op Avatar.

Plaats reactie