'Voor Van Gogh stond vrijheid van meningsuiting gelijk aan vrijheid te beledigen'

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80671
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

'Voor Van Gogh stond vrijheid van meningsuiting gelijk aan vrijheid te beledigen'

Bericht door Tammy » 13 jan 2024, 09:26

Afbeelding

'Voor Van Gogh stond vrijheid van meningsuiting gelijk aan vrijheid te beledigen'

Hij was misschien wel hét symbool van de vrijheid van meningsuiting: regisseur, columnist én ruziezoeker Theo van Gogh. Dit jaar twintig jaar geleden werd hij vermoord. Volgende week komt een vuistdikke biografie uit over het leven van Van Gogh. "Hij is altijd provocerend gebleven."

Lees verder via link :

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/250469 ... -beledigen

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Alweer 20 jaar geleden, waar blijft de tijd.
Ik herinner mij die moord nog goed.
Echt walgelijk.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: 'Voor Van Gogh stond vrijheid van meningsuiting gelijk aan vrijheid te beledigen'

Bericht door Fenna » 13 jan 2024, 09:48

't is een van Gogh hè, daar zit blijkbaar een steekje aan los.:wink:

Vrijheid van meningsuiting heeft best grenzen en hij ging vaak over de grens, maar om iemand daarom te vermoorden gaat te ver.
Als je een christen zijn God beledigd word door misschien boos, maar steekt je niet neer en dat doen door korte lontjes van de islam wel en dat om een fantasiefiguur uit hun Koran.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80671
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: 'Voor Van Gogh stond vrijheid van meningsuiting gelijk aan vrijheid te beledigen'

Bericht door Tammy » 13 jan 2024, 10:02

Mee eens Fenna , mijn stijl was het ook niet maar daar hoef je niet voor vermoord te worden.
Ik denk dat 20 jaar na dato vrijheid van meningsuiting nog minder is geworden.
Behalve de grote schreeuwers op de Dam bijvoorbeeld of demonstraties met slogans die uiterst ongepast zijn.
Maar voor de rest is het op elk woordje oppassen in deze woke wereld van tegenwoordig.
Zo zie ik het tenminste.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie