Halsema: verkoop van cocaïne moet niet langer strafbaar zijn

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80670
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Halsema: verkoop van cocaïne moet niet langer strafbaar zijn

Bericht door Tammy » 25 jan 2024, 17:15

Afbeelding

Halsema: verkoop van cocaïne moet niet langer strafbaar zijn.

AMSTERDAM - Verkoop en gebruik van cocaïne en andere drugs moeten niet langer strafbaar zijn. Dat zegt de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema in een interview in Het Financieele Dagblad (FD). Volgens de burgemeester is de strijd tegen drugs „pervers en contraproductief.” Ze wil dat drugsmarkten gereguleerd worden, om het verdienmodel van „gewetenloze criminelen” onderuit te halen, zegt ze tegen het FD.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3687297 ... fbaar-zijn

>>>>>>>>>>>>>>

Ik gebruik geen drugs en ik zit niet in de drugswereld dus weet niet wat het beste is.
Mij lijkt het een vrijbrief voor meer criminaliteit als het niet strafbaar meer word maar misschien denk ik te simpel.
Zoals gezegd ik heb er weinig verstand van.

Wat vinden jullie van het standpunt van Femke Halsema ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Halsema: verkoop van cocaïne moet niet langer strafbaar zijn

Bericht door Tet » 25 jan 2024, 17:27

truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1557
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Halsema: verkoop van cocaïne moet niet langer strafbaar zijn

Bericht door Kristof Piessens » 26 jan 2024, 21:25

Er is ergens wel iets logisch achter, ene groep gelooft dat het beter is drugsvrij te zijn en de andere groep wil dat ze legaal verkrijgbaar zijn, die twee groepen staan lijnrecht tegenover elkaar aangaande het idee achter het verbod op middelen waarop een verbod op geldt...

Mijn gedachte is dat drugs worden meestal gebruikt als ontsnappingsmiddel, de druk van de ketel even wegnemen, ik nuttig van tijds ook eens een joint maar dan weet ik dat ik tijdens de duur van gebruik niet de openbare weg op mag met de wagen, de pakkans zal er wel zijn dat je tegengehouden wordt een boete moet betalen en/of je rijbewijs ingetrokken voor een bepaalde tijd...het probleem is bij vaststelling NA gebruik zal er nog sporen van terug te vinden zijn en dan denkt men dat je nog onder invloed bent, terwijl je de vragen nuchter beantwoordde en dat je laatste gebruik van zeker meer dan 48 uur geleden was...een grens zou kunnen getrokken worden in verband gebruik en openbare weg...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Halsema: verkoop van cocaïne moet niet langer strafbaar zijn

Bericht door Fenna » 27 jan 2024, 09:07

Het is een beetje dubbel.
Aan de ene kant voorkom je een hoop ellende met diefstal, maar aan de andere kant neemt de overlast toe voor politie en ambulance omdat deze veel meer werk hebben om de overlast gevende drugsgebruiker (geweld, agressie, zwalken over straat en ongelukken veroorzaken) op te pikken.

In Engeland zijn drugs vrijgeven (misschien niet alle soorten, maar veel wel) en het ambu personeel moet nu veel tijd steken in deze drugsklanten omdat ze verplicht zijn ze op te pikken van straat en naar het ziekenhuis te brengen want ten koste gaat van andere patiënten.

Wat mij betreft mag het vrij worden gegeven, want de verslaafde neemt het toch wel en om mijn part neemt die een overdosis en gaat in een zalige roes zijn einde tegemoet.
Maar ja, als ze hem of haar van straat oppikken en weer opkalefateren in een ziekenhuis begint het hele verhaal opnieuw een zal het uiteindelijk nog meer geld kosten.

Ik ben er nog niet helemaal uit.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie