Docenten denken aan stoppen door toenemende agressie leerlingen

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80668
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Docenten denken aan stoppen door toenemende agressie leerlingen

Bericht door Tammy » 08 mar 2024, 05:15

Afbeelding

'Houd je bek of ik vermoord je': docenten denken aan stoppen door toenemende agressie leerlingen.

Ze vinden het allemaal een roeping, het mooiste vak dat er is. Maar leraren in het voortgezet onderwijs zijn het zat om vooral als schietschijf of politieagent te fungeren in plaats van onderwijs te geven. In gesprek met RTL Nieuws doen tientallen docenten een boekje open over toegenomen wangedrag van leerlingen, ouders en de schoolleiding.

Lees verder via link :

https://www.rtlnieuws.nl/onderzoek/arti ... an-stoppen

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Vreselijk dat de leerkrachten zich vaak niet gesteund voelen door de directies van de school zelf.
Veel te slap en wegkijk beleid van scholen in dit land.
En dit is het resultaat.
Hondsbrutale en ook gevaarlijke leerlingen in de klas , ik snap die leraren wel die willen stoppen.

Dit boeiende beroep is niet meer wat het is geweest met zulke leerlingen.
Echt zonde , maar wat gaat er tegenwoordig niet kapot in dit land vraag ik mij steeds vaker af.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Docenten denken aan stoppen door toenemende agressie leerlingen

Bericht door Fenna » 08 mar 2024, 08:50

Crèche kinderen.
Het gevolg van dat ouders de opvoeding aan anderen overlaten die het allemaal pedagogisch benaderen terwijl ze beter eens een pak voor de broek of draai om de oren moeten hebben.

Meestal zijn die moderne ouders zelf ook opgevoed in de crèche of door de leerkrachten op school en hebben geen benul wat kinderen nodig hebben.

Ik hoor nog die jonge moeder met een verveeld gezicht op een grote camping in Z. Frankrijk zeggen tegen haar partner toen haar kleine dreumes vrolijk met zijn laarsjes in een regenplas stond de stampen "ik dacht dat ze hier een crèche hadden".
Zij begreep niet dat een klein kind dat juist geweldig vind, spetteren in een plas.
Arm ventje.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80668
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Docenten denken aan stoppen door toenemende agressie leerlingen

Bericht door Tammy » 08 mar 2024, 09:21

Ikzelf denk niet dat het alleen door de creche komt Fenna.
Eigenlijk meer de situatie thuis .
Ik denk dan meer aan de tijdgeest hoe ouders zijn gaan denken.
Die snowflakeachtige generatie.

Alles in het teken van “ontplooing” en dat ze zich kunnen uiten op allerlei mogelijke manieren .
Allergisch zijn om het woord nee uit te spreken en een totaal gebrek aan regels.
Met als dieptepunt een discussie over regels aangaan met een tweejarige.

Maar die moeder die jij hoorde in Zuid Frankrijk is wel erg zeg.

In het artikel staat dat de straatcultuur ook de klas in komt.
Heeft dat beestje ook nog een naam ?
Want dat word niet vermeld.
Welke soort straatcultuur ?

Wat voor soort jongeren zeggen tegen een leraar ik ga je vermoorden en wat voor soort jongeren zoeken de leraren thuis op en bedreigen ze daar verder.
Het lijkt mij zinvol om dat te weten zodat dit onacceptabele gedrag gerichter kan worden aangepakt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie