Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

De plek voor die wetenschappen waarbij niet wordt, of kan worden, voldaan aan wetenschappelijke criteria.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Vitharr » 02 sep 2016, 11:31

Osiris schreef:How much does it take .....?
In je oordeel lijk je aanzienlijk verder te zijn dan ik hoor Osiris.

Uit sportiviteit heb ik er samen met een automatiseerder naar gekeken. De site van Suspicious Observers was niet erg behulpzaam. We konden niet de benodigde informatie vinden over hun waarschuwingssysteem om te zien waar hulp nodig zou zijn of kosten beperkend zouden werken. Dus hebben we de filosofie geadopteerd dat OLR data een link zou hebben met Aardbevingen en zijn zelf aan de slag gegaan.

Het eerste wat we ontdekten is dat zowel de OLR data als de Aardbevingdata vrij gedeeld wordt en onbeperkt gebruikt mag worden. We hebben enkele datasets gebruikt van aardbevingen die reeds plaatsgevonden hadden en die gekoppeld aan de OLR data. Niet wetende welke analyses SO gebruikt hebben we dus een interface gemaakt om eenvoudig verschillende analyses uit te kunnen voeren.

In principe is dit alles wat nodig is om een werkend analysesysteem te bouwen. Het probleem wat ontstaat als je er een waarschuwingssysteem van zou willen maken is de hoeveelheid data die geanalyseerd moet worden. Om dat probleem op te lossen hebben we naar de SETI@home applicatie gekeken. De architectuur bleek eenvoudig aan te passen om OLR data te screenen op signalen. Deze trigger kan doorgezonden worden naar een mainframe wat de detailanalyse doet en dus de daadwerkelijke waarschuwing produceert.

Zoals je ziet zijn de echt kostbare zaken voor rekening van iemand anders. Het opzetten van het analysesysteem kostte nog geen half uur want het is gewoon straight forward data analyse. Daarom begrijp ik dus niet goed wat de hindernis voor SO is en waarom er veel geld mee gemoeid zou zijn?

Misschien weet jij wat we over het hoofd zien?
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door univers » 02 sep 2016, 13:36

Geboorte’ van de zonnewind in beeld gebracht
Gegevens van de NASA-ruimtesonde STEREO-A, die om de zon cirkelt, hebben meer inzicht gegeven in het gedrag van de zonnewind (The Astrophysical Journal, 1 september). De zonnewind is de gestage stroom (elektrisch geladen) deeltjes – ook wel plasma genoemd – die de zon de ruimte in blaast. Bij aankomst bij de aarde is de zonnewind vlagerig en turbulent. Maar dichtbij de bron, de zon dus, gedraagt de deeltjesstroom zich heel ordelijk: de deeltjes bewegen netjes straalsgewijs van de zon af. De overgang van ordelijk naar wanordelijk gedrag vindt plaats aan de rand van de ijle buitenste atmosfeer van de zon, de corona. De STEREO-gegevens bevestigen het al bestaande vermoeden dat magnetische krachten bepalend zijn voor de vrij abrupte overgang. Naarmate je verder van de zon komt, verliezen de magnetische velden van de zon hun greep op de deeltjes. Dit leidt ertoe dat de zonnewind zich meer als een (ongeladen) gas gaat gedragen dan als een (magnetisch beïnvloedbaar) plasma. Het effect is vergelijkbaar met de manier waarop water uit een waterpistool komt. Dichtbij de bron is het water een gelijkmatige, ononderbroken bundel. Maar uiteindelijk breekt deze in steeds kleinere druppeltjes uiteen. (EE)

Afbeelding

Conceptual animation (not to scale) showing the sun's corona and solar wind.
Credits: NASA's Goddard Space Flight Center/Lisa Poje

Afbeelding

Views of the solar wind from NASA's STEREO spacecraft (left) and after computer processing (right). Scientists used an algorithm to dim the appearance of bright stars and dust in images of the faint solar wind. This innovation enabled them to see the transition from the corona to the solar wind. It also gives us the first video of the solar wind itself in a previously unmapped region.
Credits: data from Craig DeForest, SwRI

Afbeelding

http://www.nasa.gov/feature/goddard/201 ... solar-wind
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 02 sep 2016, 16:34

Vitharr schreef:
Osiris schreef:How much does it take .....?
In je oordeel lijk je aanzienlijk verder te zijn dan ik hoor Osiris.

Uit sportiviteit heb ik er samen met een automatiseerder naar gekeken. De site van Suspicious Observers was niet erg behulpzaam. We konden niet de benodigde informatie vinden over hun waarschuwingssysteem om te zien waar hulp nodig zou zijn of kosten beperkend zouden werken. Dus hebben we de filosofie geadopteerd dat OLR data een link zou hebben met Aardbevingen en zijn zelf aan de slag gegaan.

Het eerste wat we ontdekten is dat zowel de OLR data als de Aardbevingdata vrij gedeeld wordt en onbeperkt gebruikt mag worden. We hebben enkele datasets gebruikt van aardbevingen die reeds plaatsgevonden hadden en die gekoppeld aan de OLR data. Niet wetende welke analyses SO gebruikt hebben we dus een interface gemaakt om eenvoudig verschillende analyses uit te kunnen voeren.

In principe is dit alles wat nodig is om een werkend analysesysteem te bouwen. Het probleem wat ontstaat als je er een waarschuwingssysteem van zou willen maken is de hoeveelheid data die geanalyseerd moet worden. Om dat probleem op te lossen hebben we naar de SETI@home applicatie gekeken. De architectuur bleek eenvoudig aan te passen om OLR data te screenen op signalen. Deze trigger kan doorgezonden worden naar een mainframe wat de detailanalyse doet en dus de daadwerkelijke waarschuwing produceert.

Zoals je ziet zijn de echt kostbare zaken voor rekening van iemand anders. Het opzetten van het analysesysteem kostte nog geen half uur want het is gewoon straight forward data analyse. Daarom begrijp ik dus niet goed wat de hindernis voor SO is en waarom er veel geld mee gemoeid zou zijn?

Misschien weet jij wat we over het hoofd zien?
En dat vraag je aan een totale non techneut :mrgreen: ??
Wat ik weet is dat het systeem nog in zijn kinderschoenen staat, waardoor voorspellingen 'slechts' per regio gedaan kunnen worden en ook niet een preciezer tijdstip.
Dus nog verre van 100% exact.

Het verfijnen ervan zal misschien qua techniek meer kosten met zich mee brengen of toegang krijgen tot meer data ??
Bijvoorbeeld satellietinformatie etc.

En ik mag toch aannemen als er geen acceptatie is van mensen uit de 'reguliere' wetenschap in bepaalde van belang zijnde sectoren ,dat dit systeem daadwerkelijk wel eens van belang zou kunnen zijn,dat het dan spaak loopt qua medewerking of toegang tot faciliteiten om het verder door te kunnen ontwikkelen.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Vitharr » 02 sep 2016, 21:28

Osiris schreef:En dat vraag je aan een totale non techneut :mrgreen: ??
Wat ik weet is dat het systeem nog in zijn kinderschoenen staat, waardoor voorspellingen 'slechts' per regio gedaan kunnen worden en ook niet een preciezer tijdstip.
Dus nog verre van 100% exact.

Het verfijnen ervan zal misschien qua techniek meer kosten met zich mee brengen of toegang krijgen tot meer data ??
Bijvoorbeeld satellietinformatie etc.

En ik mag toch aannemen als er geen acceptatie is van mensen uit de 'reguliere' wetenschap in bepaalde van belang zijnde sectoren ,dat dit systeem daadwerkelijk wel eens van belang zou kunnen zijn,dat het dan spaak loopt qua medewerking of toegang tot faciliteiten om het verder door te kunnen ontwikkelen.
Wat ik een beetje proef uit wat ik kan vinden is dat SO zevenmijlslaarzen aantrekt in dit project en het zichzelf daarmee erg moeilijk maakt. Tenminste, die conclusie trek ik aangezien getracht wordt voorspellingen te doen terwijl de vereiste nauwkeurigheid nog niet bereikt is. En dat kost altijd draagvlak hoor, op elk gebied.

De beschikbaarheid van data is echt geen probleem. Daarom is het beter om te testen op historische data. Dan weet je precies welke coördinaten je moet analyseren en je weet ook wat er uit moet komen omdat de magnitude van de aardbeving bekend is. Rekenkracht is dan geen probleem, en daardoor kun je focussen op de nauwkeurigheid van je voorspellingen. Pas als dat voor elkaar is zou ik aan de tweede fase beginnen, opschalen. Dan komt het probleem van rekenkracht om de hoek kijken. Maar dat is ook op te lossen zoals ik al eerder zei.

Als je medewerking nodig hebt, dan kan er inderdaad altijd wel ergens tegenwerking ontstaan. Maar ik ben gewend om zoveel mogelijk naar onafhankelijkheid te streven bij dit soort werk en voor zover ik kan overzien is dat bij dit project ook mogelijk. Vandaar ook mijn eerlijke opmerking dat ik niet zie wat de problematiek voor SO is om een werkend systeem van de grond te krijgen.

Maar nu ik je toch aan de lijn heb! :mrgreen:

Ik vind de keuze voor OLR vreemd. Weet je wat OLR is? Dat is de infraroodstraling (warmte) die de atmosfeer richting space afgeeft. In de filmpjes over het SO OLR systeem krijg ik de indruk dat ze denken dat de vlekken gerelateerd zijn aan grondcoordinaten maar dat is niet zo hoor. Het is een dwarsdoorsnede van de atmosfeer en o.a. het broeikaseffect zorgt ervoor dat wat je in de ruimte ziet niet correspondeert met het grondeffect.

Infrarood is een piepklein deel van de elektromagnetische straling. Andere voorspellingssystemen richten zich hier op en ik zou daar ook eerder mee aan de slag gaan dan met OLR denk ik?

En dan nog iets wat hier compleet offtopic is maar te mooi om via PB te sturen:

Ik heb het verschrikkelijk druk momenteel. Een tijd geleden zag ik je in discussie met iemand over bewustzijn en rampen. (he wacht, ik ben toch nog behoorlijk ontopic! :mrgreen: ) Ik ben toen vergeten om jullie op een wetenschappelijk onderzoek te wijzen:

http://global-mind.org/

Ik vind het een fantastisch voorbeeld van hoe wetenschap werkt. Over de hele wereld zijn RNG's (Random Number Generators) geplaatst. Deze gebruiken quantumfysica om tot totale willekeur te komen. Zoals we weten beinvloed het bewustzijn op quantumniveau het gedrag van elementaire deeltjes. Inmiddels blijkt dit ook op macro niveau een rol te spelen. (dit is nog steeds wetenschap! :wink: )

De RNG's blijken voor gebeurtenissen die een grote impact hebben hun willekeurigheid te verliezen. Dit wordt (tot nu toe) toegeschreven aan een anticiperend collectief bewustzijn! Omdat de resultaten nog lang niet significant genoeg zijn voor de wetenschap om conclusies aan te verbinden hoor je er nog niet veel over. Maar dat de RNG's op voorhand reageren wordt wel al als feit aangenomen.

In het brabbelstuk wat ik afgelopen week heb geplaatst in kant noch wal heb ik echter ook gewezen op een nieuwe ontdekking. Namelijk dat de toekomst het verleden beïnvloedt. Deze ontdekking is nog jong maar ook hier wordt inmiddels gedacht op micro- en op macroscopisch niveau.

Geheel in lijn met dat onderzoek vallen de RNG resultaten. Een gok op dit moment zou zijn dat een significante gebeurtenis in de toekomst in het verleden een effect op wekt waar ons collectief op reageert. En deze reactie heeft tot gevolg dat de RNG's willekeurigheid verliezen. Wat ik helaas niet goed uitgelegd krijg is dat vrije keuze wel bestaat maar zelfs ons collectief niet in staat is om de toekomstige gebeurtenis te voorkomen.

Afgezien van mijn speculatie is dit allemaal pure wetenschap. Dat wou ik toch even delen. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 02 sep 2016, 23:25

Zeker interessant :wink:
En laten we hopen dat SO met hun partners het i.d.d. zelf verder kunnen behappen om een waterdicht systeem te creeren,misschien door dit o.a. met de door jouw genoemde andere meet manieren te combineren.

Weet niet of dit met het zelfde van doen heeft ; een aantal jaren geleden alweer met prof. Nelson gecorrespondeerd over zijn Global Consciousness Project, wat toen ook nog in de kinderschoenen stond.

Overal ter wereld waren 'probes' geplaatst ,die 'voorgevoel' ( bewustzijn ) betreffende grote events en rampen konden meten, vlak voordat ze plaatsvonden.
In positieve en negatieve zin.

Misschien hebben we het over hetzelfde :wink:
Is inmiddels al wat jaren geleden zogezegd...

Iets meer on topic :mrgreen:
Zonnestorm blijft aanhouden,maar de spanningsverdeling van de impact,betreffende de aardbevingen blijft mooi gelijkwaardig verdeeld, met een enkele 5 punter.
Geen uitschieters na de 7.1 in Nieuw Zeeland.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 02 sep 2016, 23:28

Sorry, net pas de link bekeken van Global Mind en het antwoord is ja dus ;P!
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 03 sep 2016, 13:33

Trouwens mooie beelden Uni ;P!
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 06 sep 2016, 08:27

Toch nog een 6.3 aardbeving ten gevolge van de laatste stuiptrekking qua zonnestormpiek van vertrekkende CH.
De volgende is in het zuiden van de zon zichtbaar.

http://earthquaketrack.com/

http://www.solarham.net/planetk.htm

http://sdo.gsfc.nasa.gov/assets/img/lat ... 4_0211.jpg

Lijkt er op dat bij aanhoudende stormperiode zoals afgelopen week, de druk op onze planeet meer verdeeld word over de 'kleinere' aardbevingen en op ongebruikelijke plaatsen.

De laatste laat meer een 'stand alone' piek zien,waardoor schijnbaar wel de krachtiger aardbevingen plaatsvinden.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door univers » 14 sep 2016, 16:19

Omdat het wij hier ook over de invloed van aardbevingen hebben, lijkt dit artikel wel hier op zijn plaats.
Meer zware aardbevingen bij volle maan?

Nieuw onderzoek suggereert dat de kans op een zware aardbeving groter is bij volle maan en nieuwe maan.

De maan en zon trekken met hun zwaartekracht aan de aarde. Wanneer het volle maan (of nieuwe maan) is, staan de aarde, maan en zon op één lijn en valt de aantrekkingskracht van de maan en zon dus samen. In feite wordt er dan extra hard aan de aarde getrokken. Je kun je voorstellen dat een breuk die al op slippen staat, wanneer de aantrekkingskracht van de maan en zon samenvallen net dat duwtje krijgt dat deze nodig heeft om in beweging te komen en een aardbeving te veroorzaken. Maar is dat ook zo? Dat hebben onderzoekers van de universiteit van Tokyo uitgezocht. Hun bevinden zijn te lezen in het blad Nature Geoscience.

Getijdenkracht
De onderzoekers richtten zich op de grote aardbevingen (5.5 op de Schaal van Richter en zwaarder) die de afgelopen twintig jaar hebben plaatsgevonden. Ze gingen voor elke aardbeving na hoe sterk de getijdenkrachten (die ontstaan doordat de zon en maan aan de aarde trekken) in de twee weken voorafgaand aan de beving waren.

Zware bevingen
Uit het onderzoek blijkt dat er een duidelijk verband is tussen getijdenkrachten en zware aardbevingen. Zo vond een groot deel van de zwaarste aardbevingen plaats rond nieuwe of volle maan. Tevens bleek de verhouding tussen het aantal zware en het aantal lichte aardbevingen te veranderen rondom volle of nieuwe maan: er vonden dan in verhouding meer zware bevingen plaats.

Kleine rol
Het is een interessant onderzoek dat suggereert dat getijdenkrachten van invloed kunnen zijn op het ontstaan van een aardbeving. Maar we moeten niet vergeten dat nog veel meer factoren daarbij een rol spelen. Tenslotte vallen ook lang niet alle zware aardbevingen in het onderzoek van de Japanners samen met volle of nieuwe maan. Volle maan of nieuwe maan is an sich dan ook zeker geen reden om een gebied waarin wel eens aardbevingen optreden, te vermijden, zo benadrukken deskundigen.

En toch is het Japanse onderzoek – als het door vervolgonderzoek onderschreven wordt – belangrijk. Want als we aardbevingen heel nauwkeurig willen kunnen voorspellen, moeten we alle factoren die aan het ontstaan van een beving bijdragen, kennen.

https://www.scientias.nl/meer-zware-aar ... olle-maan/

http://www.nature.com/ngeo/journal/vaop ... o2796.html
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 14 sep 2016, 22:45

Er spelen zeker meer factoren mee, vaak genoeg hier besproken.
Activiteiten van de zon zelf.
En als de maan al een factor is qua uitlijning zon/aarde/maan, geeft het het toch duidelijk te denken als er meer planeten uitgelijnd zijn,die qua massa toch wel ietsje meer zijn dan onze maan :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 26 sep 2016, 06:04

Tweede onrustige nacht op rij.
Zonnestorm van gisterennacht triggerde al een 6.4 en 6.9 respectievelijk in Tonga en Fiji.
Vannacht dus wederom een piek,zal nog moeten uitwijzen of er zwaardere aardbevingen/vulkaanuitbarstingen aan vast zitten.

http://www.solarham.net/planetk.htm

http://earthquaketrack.com/
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 27 sep 2016, 19:13

Solarham kleurt aardig rood.
Afgelopen dagen al wat meer stormactiviteit,maar zal nog verder intensiveren.
Oorzaak een immens coronal hole, wat van noord naar zuid voor een groot deel de zon 'bedekt'.

Al de nodige 'oprispingen' bij mij e.a. gaande afgelopen paar dagen i.i.g.

http://www.solarham.net/

http://www.solarham.net/planetk.htm

http://sdo.gsfc.nasa.gov/assets/img/lat ... 4_0211.jpg

Aardbevingen tot nog toe betrekkelijk rustig,wel weer meer op ongebruikelijke plekken.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 29 sep 2016, 06:03

Stormen blijven onverminderd door gaan.

http://www.solarham.net/planetk.htm

Pittige week voor degenen die daar fysiek en mentaal gevoelig voor zijn.
Komt een hoop energie deze kant op.

Qua aardbevingen word het spanningsveld behoorlijk verdeeld, hoewel er meer zijn en op ongebruikelijke plaatsen blijven de echt zwaardere tot nog toe uit.
Wel weer wat nieuwe vulkaan activiteit.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 13 okt 2016, 18:48

Voor mij persoonlijk onrustige dag, onregelmatige ademhaling waar ik me herhaaldelijk op betrapte.

De volle maan ( 16e ) energie die ong. een week van te voren a.h.w. opbouwt, word nu vergezeld van coronal hole zonnestorm.
Dus weer een aardige mix.

Wat betreft e.v.t. zwaardere aardbevingen zeer ongebruikelijk rustig.
Slechts 9 wereldwijd boven de 3 schaal Richter afgelopen 24 uur ??
Kijken wat de rest van de week gaat brengen....

http://www.solarham.net/

http://www.solarham.net/planetk.htm

http://earthquaketrack.com/
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 13 okt 2016, 21:00

Storm neemt toe.
Solarham heeft voor morgen de zonnestorm piek bijgesteld naar zwaar.

Take care everyone !

http://www.solarham.net/
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 24 okt 2016, 06:13

De naweeen van vorige storm zijn amper voorbij of de volgende CH storm, hoewel paar dagen vertraagd, staat weer voor de deur.
De vorige van 13/14 oktober had als gevolg dat bij velen voornamelijk het solar plexus gebied het te verduren had.
Vorige week veel zieken door buikgriep verschijnselen en verschillende darmklachten/verstoringen.

Kijken wat de huidige weer gaat opbrengen/zuiveren/stimuleren.....

http://www.solarham.net/

http://sdo.gsfc.nasa.gov/assets/img/lat ... 4_0211.jpg

http://www.solarham.net/planetk.htm
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 25 okt 2016, 05:59

Tot nog toe is de stormverwachting van Solarham voor afgelopen dagen niet ingelost.
Slechts wat milde verstoringen.
Zal komende dagen zeker gaan veranderen,door de wenteling van de zon.
Immense CH ,die zo'n 40% van de zon 'bedekt' is nu direct aarde gericht.

http://www.solarham.net/planetk.htm

http://sdo.gsfc.nasa.gov/assets/img/lat ... 4_0211.jpg

http://www.solarham.net/cmewatch2.htm

In de laatste link van WSA Enlil CME tracker zijn niet alleen de CME's te volgen ( uitbarstingen van de sunspots,die de laatste paar jaar amper meer voorkomen ) maar ook de verwachte snelheid van zonnewind beweging afkomstig van de CH's.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 25 okt 2016, 19:24

Allereerst een correctie [joker]
De immense CH bedekt natuurlijk niet 40% van de zon, maar 40%, van het voor ons zichtbare deel, van de zon.

Storm is inmiddels goed begonnen en zal wel even een paar dagen duren voordat deze uitgeraasd is....

http://www.solarham.net/planetk.htm

Tijd om weer even in de standby modus te gaan.
Later.... [wave]
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door univers » 25 okt 2016, 20:17

Zorg dat je eigen magnetisch veld in balans blijft.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 26 okt 2016, 19:24

Al sinds het weekend Shungite op zak.
Volgens mij tempert/balanceert het de binnenkomende energie behoorlijk.
[jaja]

Nog maar even waar het ook weer over ging;

http://www.solarham.net/planetk.htm
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie