De Aarde groeit.. en geen klein beetje

De plek voor die wetenschappen waarbij niet wordt, of kan worden, voldaan aan wetenschappelijke criteria.
Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11970
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De Aarde groeit.. en geen klein beetje

Bericht door MetalPig » 02 mar 2015, 23:09

Frank51 schreef:Ik ga weer te rap gotver, gebrainwashte mensen zijn moeilijker dan ik dacht
Okee laat maar. Je bent net zo'n klootzak als Pindar/realdreamers. Altijd maar die minachting voor je gesprekspartners. Waarom toch? Zoek daar eens een antwoord op. Maak de wereld een stukje mooier door niet zo'n hufter te zijn.

realdreamers

Re: De Aarde groeit.. en geen klein beetje

Bericht door realdreamers » 02 mar 2015, 23:17

Frank51 schreef:
Yep, vandaar dat ik op het punt sta om dit forum voorgoed te verlaten
Hebben we zoiets niet meegemaakt in de topic over 9/11?
Je moet ze tegenwoordig in elkaar kloppen om iets duidelijk te maken. Feiten, argumenten én bewijzen alleen zijn niet goed genoeg.


Yep, en enorm veelzeggend dat de modjes het maar laten gebeuren. Slappe hap dus allemaal.







Dag.

Frank51

Re: De Aarde groeit.. en geen klein beetje

Bericht door Frank51 » 02 mar 2015, 23:18

Platentektoniek

Afbeelding

Oei, ik zie een probleem. De onderste convectiestromingen gaan helemaal rond de planeet. Want daar zijn geen troggen meer!
Rare dingen toch die convectiestromingen.. Ze hebben blijkbaar een eigen willetje. "We gaan ons eens concentreren onder Pangea en dat spel hier uiteentrekken! " :grin:

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: De Aarde groeit.. en geen klein beetje

Bericht door oktagon » 02 mar 2015, 23:19

Ik dacht vandaag gelezen te hebben, dat je al afscheid had genomen van het forum, maar dat is dus nog niet zo.

Stel dat de Aarde aan het uitzetten zou zijn, vraag ik me af waarom we ons nog moeten druk maken over een mogelijke stijging van de zeespiegel door smelten van de ijskappen bij de polen. [think]
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Frank51

Re: De Aarde groeit.. en geen klein beetje

Bericht door Frank51 » 02 mar 2015, 23:21

MetalPig schreef:
Frank51 schreef:Ik ga weer te rap gotver, gebrainwashte mensen zijn moeilijker dan ik dacht
Okee laat maar. Je bent net zo'n klootzak als Pindar/realdreamers. Altijd maar die minachting voor je gesprekspartners. Waarom toch? Zoek daar eens een antwoord op. Maak de wereld een stukje mooier door niet zo'n hufter te zijn.
Let op eh meisje. Als je niet gebrainwashed bent, waarom hou je dan zo hardnekkig vast aan wat de wetenschap zegt?
We weten dat je 9/11 ook al niet snapt.

Als de wetenschap zegt: "trek 1 kolom uit een stalen gebouw weg, en het stort in" , geloof je dat direct. Blindelings.
Wie heeft er dan een probleem denk je? Jij.
Laatst gewijzigd door Frank51 op 02 mar 2015, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Frank51

Re: De Aarde groeit.. en geen klein beetje

Bericht door Frank51 » 02 mar 2015, 23:25

oktagon schreef:Ik dacht vandaag gelezen te hebben, dat je al afscheid had genomen van het forum, maar dat is dus nog niet zo.

Stel dat de Aarde aan het uitzetten zou zijn, vraag ik me af waarom we ons nog moeten druk maken over een mogelijke stijging van de zeespiegel door smelten van de ijskappen bij de polen. [think]
Hehe, ja idd. Maar tgaat wel traag eh de groei. 2mm per jaar ofzo. Kun je uitrekenen. Ze hebben zoiets al opgemeten
Trouwens, de polen smelten NIET af, ze groeien aan. Zoek maar op (is voor volgende topic ooit :))

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11970
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De Aarde groeit.. en geen klein beetje

Bericht door MetalPig » 02 mar 2015, 23:35

Frank51 schreef:Let op eh meisje. Als je niet gebrainwashed bent, waarom hou je dan zo hardnekkig vast aan wat de wetenschap zegt?
Is dat het enige wat je leest? Dan moet jij misschien beter opletten.
Jouw idee faalt op eigen merites; of de wetenschap gelijk heeft maakt daarbij helemaal niet uit. Je idee is slecht. En aangezien jij faalt bij het uitleggen ervan vermoed ik dat het niet eens je eigen idee is. Je zit vast weer te googlen en andermans ideeen te kopieren, net als bij 9/11. Toen begin je ook al te schelden omdat je geen gelijk kreeg.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11970
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De Aarde groeit.. en geen klein beetje

Bericht door MetalPig » 02 mar 2015, 23:36

Frank51 schreef:Yep, vandaar dat ik op het punt sta om dit forum voorgoed te verlaten
Alweer? Dat zou de derde keer zijn.

Frank51

Re: De Aarde groeit.. en geen klein beetje

Bericht door Frank51 » 02 mar 2015, 23:38

MetalPig schreef:
Frank51 schreef:Let op eh meisje. Als je niet gebrainwashed bent, waarom hou je dan zo hardnekkig vast aan wat de wetenschap zegt?
Is dat het enige wat je leest? Dan moet jij misschien beter opletten.
Jouw idee faalt op eigen merites; of de wetenschap gelijk heeft maakt daarbij helemaal niet uit. Je idee is slecht. En aangezien jij faalt bij het uitleggen ervan vermoed ik dat het niet eens je eigen idee is. Je zit vast weer te googlen en andermans ideeen te kopieren, net als bij 9/11. Toen begin je ook al te schelden omdat je geen gelijk kreeg.
Excuseer, er zijn niet veel mensen die de expanderende Aarde aan de holle Aarde theorie koppelen. Ik heb dit zelf bedacht, met mijn eigen hersenen. Iets wat enkel in jouw piercings zit.
Waarom is mijn idee slecht?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11970
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De Aarde groeit.. en geen klein beetje

Bericht door MetalPig » 02 mar 2015, 23:39

Frank51 schreef:Let op eh meisje. Als je niet gebrainwashed bent, waarom hou je dan zo hardnekkig vast aan wat de wetenschap zegt?
We weten dat je 9/11 ook al niet snapt.

Als de wetenschap zegt: "trek 1 kolom uit een stalen gebouw weg, en het stort in" , geloof je dat direct. Blindelings.
Over hardnekkig vasthouden gesproken. Je hebt nooit enige moeite gedaan om uit te zoeken wat ik geloof omtrent 9/11.

Ik trok jouw (nou ja, niet echt jouw) idee in twijfel, en jij dacht meteen te weten wat ik wel en niet geloof. Hoezo gebrainwashed?

Frank51

Re: De Aarde groeit.. en geen klein beetje

Bericht door Frank51 » 02 mar 2015, 23:39

MetalPig schreef:
Frank51 schreef:Yep, vandaar dat ik op het punt sta om dit forum voorgoed te verlaten
Alweer? Dat zou de derde keer zijn.
Ik zou je missen, schat :loveU:

Frank51

Re: De Aarde groeit.. en geen klein beetje

Bericht door Frank51 » 02 mar 2015, 23:40

MetalPig schreef:
Frank51 schreef:Let op eh meisje. Als je niet gebrainwashed bent, waarom hou je dan zo hardnekkig vast aan wat de wetenschap zegt?
We weten dat je 9/11 ook al niet snapt.

Als de wetenschap zegt: "trek 1 kolom uit een stalen gebouw weg, en het stort in" , geloof je dat direct. Blindelings.
Over hardnekkig vasthouden gesproken. Je hebt nooit enige moeite gedaan om uit te zoeken wat ik geloof omtrent 9/11.

Ik trok jouw (nou ja, niet echt jouw) idee in twijfel, en jij dacht meteen te weten wat ik wel en niet geloof. Hoezo gebrainwashed?
Je hebt GEEN mening over 9/11. Dat heb ik gemerkt ja. Als ik vragen stel, weet je niks
Keer op keer verneuk je mijn posts! Werk je voor de overheid ofzo? ;)
Laatst gewijzigd door Frank51 op 02 mar 2015, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11970
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De Aarde groeit.. en geen klein beetje

Bericht door MetalPig » 02 mar 2015, 23:40

Frank51 schreef:
MetalPig schreef:
Frank51 schreef:Yep, vandaar dat ik op het punt sta om dit forum voorgoed te verlaten
Alweer? Dat zou de derde keer zijn.
Ik zou je missen, schat :loveU:
Zwaktebod. Geeft niks, is een passend afscheid. Doegies!

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11970
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De Aarde groeit.. en geen klein beetje

Bericht door MetalPig » 02 mar 2015, 23:42

Frank51 schreef:Je hebt GEEN mening over 9/11. Dat heb ik gemerkt ja. Als ik vragen stel, weet je niks
Ik pretendeer niet de volledige waarheid te kennen inderdaad. Dat is voorbehouden aan mensen zoals jij. Alles weten, maar niks kunen opschrijven.

Frank51

Re: De Aarde groeit.. en geen klein beetje

Bericht door Frank51 » 02 mar 2015, 23:43

Ik heb al van minstens 5 personen een pm in mijn mailbox gekregen in de aard van "Die Metalpig, gewoon negeren"
Vanaf nu zal ik dat doen dus

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11970
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De Aarde groeit.. en geen klein beetje

Bericht door MetalPig » 02 mar 2015, 23:44

Frank51 schreef:Ik heb al van minstens 5 personen een pm in mijn mailbox gekregen in de aard van "Die Metalpig, gewoon negeren"
Vanaf nu zal ik dat doen dus
Weer zo'n loze belofte.

Frank51

Re: De Aarde groeit.. en geen klein beetje

Bericht door Frank51 » 02 mar 2015, 23:48

Dit haalde ik op een zeer skeptische website:


Then he gets to the most glaring problem with the growing earth theory (among the myriad of problems it has):

The problem with Growing Earth Theory, mainstream scientists say, is that it would require the creation of brand new matter — a mechanism for which they claim has not been confirmed and therefore is not accepted as happening.

Not only has a mechanism not been confirmed – there is no plausible mechanism at all. The growing earth theory has also been “disproved” by the multiple independent lines of evidence for plate tectonics and the lack of evidence, despite accurate enough observations for decades, that the earth is, you know, growing.

Growing earth enthusiasts think they are solving “problems” with modern geology, but actually they are addressing non-problems by creating many more.

So where is all the new matter coming from? From particle-anti-particle creation from quantum fluctuations
(Neal Adams zijn theorie - lijkt me niet correct). Without getting into this in detail, the processes Ogrisseg is referring to does not result in the creation of new matter – the matter/anti-matter particles annihilate each other almost instantaneously. They do not form stable matter (other than, perhaps, for black hole evaporation, which is not applicable to the earth).

The bottom line is that the lack of a mechanism or evidence for the creation of new matter is a far more significant problem than anything the growing earth theory claims to solve (but actually doesn’t).


Aha! Maar de holle Aarde theorie heeft wel een verklaring voor dit probleem!
Dat is voor later. Ik mag niet te snel gaan.
Eerst moet er iemand groeiende Aarde doorhebben of ergens begrijpen. Anders heeft dit geen zin.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11970
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De Aarde groeit.. en geen klein beetje

Bericht door MetalPig » 02 mar 2015, 23:50

Frank51 schreef:Aha! Maar de holle Aarde theorie heeft wel een verklaring voor dit probleem!
Ja, maar dat idee (het is geen theorie) heeft weer andere problemen.

Frank51

Re: De Aarde groeit.. en geen klein beetje

Bericht door Frank51 » 02 mar 2015, 23:58

Wetenschappelijke metingen die aantonen dat de Aarde ongeveer 20mm per jaar groeit


-According to the _record_ of the ages of the seafloor (isochron areas converted to radius and plotted against time, and assuming no subduction, the recent rate is 22 mm/yr (increase in radius) (James Maxlow).

-“Consider the great circle through Tokyo, Hawaii, and the All-American Observatory in Peru. Nearly 8000 km of new crust has been inserted in the Peru-Hawaii segment during the last 100 million years, and the East Pacific rise is still spreading, whereas no new crust has been inserted between Honolulu and Tokyo in that time. According to the above rate of expansion, the great circle has increased by 17,600+-5000 km whereas the Honolulu-Tokyo segment of this great circle has remained constant in length, which means that the angle substended by this arc at the earth’s center has nearly halved. Hence if the analysis of the NASA measurements of this arc assumed constant radius, the Hawaii-Tokyo distance would _appear_ to be shortening by about 6 cm per year although in fact the distance had not altered” (S. Warren Carey, Theories of the Earth and Universe, Stanford, 1988, p. 171).

And the following, extracted from a reply I posted in an earlier discussion on Astronomycast, after their PT show:

-The short answer here is that studies are equivocal, because analysis of this data has generally incorporated the assumption of a static-radius earth. Tellingly, Maxlow (pp. 130-31) cites a study which combined fifteen years of data from both sources:

“When Robaudo and Harrison (1993) first combined SLR solution UT/LLA9101 (including all data from 1976 to the beginning of 1991) and VLBI solution GBL660 (containing data up to the end of 1990) data sets to determine horizontal motions for plate motion studies, they allowed all stations to have three independent X-Y-Z motion velocities. When these motion velocities were used to establish a global geodetic network, they calculated ‘a Root Mean Squared value of up-down [variation in Earth radius] of over 18 mm/year’ … In other words, the Earth was found to be expanding by 18 millimetres per year.

-“Robaudo and Harrison considered this increase in Earth radius to be extremely large. They obviously did not consider Earth expansion when making this judgement, but instead compared this to values that were expected from areas undergoing crustal rebound during glacial melting, estimated at less than 10 millimetres per year.

“It is significant to note that Robaudo and Harrison ‘expected that most VLBI stations will have up-down [radial] motions of only a few mm/year,’ and they then recommended that the vertical motion be ‘restricted to zero, because [they considered that] this is closer to the true situation than an average motion of 18mm/year.’

“Robaudo and Harrison were, in fact, faced with a daunting problem. When they calculated the global geodetic network from 15 years’ worth of observational data, they found, but failed to acknowledge, that the Earth was expanding by 18 millimetres per year. This value is very close to the value of 22 millimetres per year calculated here using oceanic mapping, especially when error margins are also considered.” (Terra Non Firma Earth, pp. 130-31, citing S. Robaudo and C.G. Harrison (1993) “Plate Tectonics from SLR and VLBI global data,” in D.E. Smith and D.L. Turcotte, eds., Contributions of Space Geodesy to Geodynamics: Crustal Dynamics, Geodynamics Series, Volume 23, American Geophysical Union.)

Het lijkt me wel niet evident om de grootte van de Aarde op te meten en ieder jaar te gaan vergelijken
De verschillen zijn zeer klein

Frank51

Re: De Aarde groeit.. en geen klein beetje

Bericht door Frank51 » 03 mar 2015, 00:02

NASA heeft ook een meting gedaan, maar gebaseerd op zwaartekracht:

The team applied a new data calculation technique to estimate the rate of change in the solid Earth's average radius over time, taking into account the effects of other geophysical processes. The previously discussed geodetic techniques (satellite laser ranging, very-long baseline interferometry and GPS) were used to obtain data on Earth surface movements from a global network of carefully selected sites. These data were then combined with measurements of Earth's gravity from NASA's Gravity Recovery and Climate Experiment (GRACE) spacecraft and models of ocean bottom pressure, which help scientists interpret gravity change data over the ocean.

The result? The scientists estimated the average change in Earth's radius to be 0.004 inches (0.1 millimeters) per year, or about the thickness of a human hair, a rate considered statistically insignificant.

"Our study provides an independent confirmation that the solid Earth is not getting larger at present, within current measurement uncertainties," said Wu.

Het is dan ook fout om te denken dat de zwaartekracht 100% gekoppeld is aan de grootte van de Aarde.
Ze gaan natuurlijk uit van een volle Aarde.
Nasa zit er dus naast

Plaats reactie