Is de aarde plat?

De plek voor die wetenschappen waarbij niet wordt, of kan worden, voldaan aan wetenschappelijke criteria.
Ufo

Is de aarde plat?

Bericht door Ufo » 11 jun 2016, 13:04

Duizenden jaren dacht de mensheid dat de aarde een platte schijf was waar je vanaf kon vallen of glijden. Rond de 14e eeuw waren de meeste wetenschappers het eens met het standpunt van de oude Grieken, namelijk dat de aarde een bol was.

Het blijkt nu dat vele duizenden mensen toch weer zijn overgestapt op de platte aarde-theorie. Er zijn zelfs mensen die zeggen dat de schijf zich onder een glazen koepel bevindt, waardoor we niet weg kunnen. Door middel van YouTube-filmpjes en websites wordt geprobeerd de mensheid ervan te overtuigen dat de aarde een platte schijf is.

Op de website Enclosedworld.com valt te lezen dat we zouden leven onder een gigantische koepel. Er staan een aantal YouTube-filmpjes op de site, getiteld Flat Earth Clues, die sinds vorig jaar worden gemaakt.

http://www.express.co.uk/news/science/6 ... opped-disc


Ufo

Re: Is de aarde plat?

Bericht door Ufo » 11 jun 2016, 13:16

Zaterdag 2 en zondag 3 juli, Egmond aan Zee.

De informatie omtrent de werkelijke vorm van de aarde is niet meer tegen te houden.
Vanaf Copernicus zijn we al voor het lapje gehouden. In 2016 komt er wat ons betreft een eind aan.

Het eerste weekend voor (beginnende en gevorderde) flat earthers in Nederland komt eraan. Het werd tijd! Met seminars, meetingen, goede gesprekken, prachtige verbindingen, nieuwe en aanvullende inzichten en uiteraard maken we ook tijd om te genieten.
Exacte locatie en programma volgt snel!

En, zoals u weet, flat earthers hoeven geen zaken te bewijzen, wij hoeven alleen maar leugens en onwaarheden aan te tonen.

http://flatearthweekend.weebly.com

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Is de aarde plat?

Bericht door Vitharr » 11 jun 2016, 17:20

Nee, de Aarde is wel degelijk rond, alleen leven we aan de binnenkant en is de zon een gloeilamp.

http://www.wildheretic.com/concave-earth-theory/
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Is de aarde plat?

Bericht door univers » 11 jun 2016, 18:30

Trek jij dan steeds aan dat touwtje? :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Is de aarde plat?

Bericht door Vitharr » 11 jun 2016, 18:38

Vroeger wel, maar met de huidige stroomprijzen moet je met je tijd mee. Er zit nu een klokje op. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Ufo

Re: Is de aarde plat?

Bericht door Ufo » 11 jun 2016, 19:58

Vitharr schreef:Nee, de Aarde is wel degelijk rond, alleen leven we aan de binnenkant en is de zon een gloeilamp.

http://www.wildheretic.com/concave-earth-theory/
Het word steeds gekker. Geloof jij dat?

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Is de aarde plat?

Bericht door Vitharr » 11 jun 2016, 22:47

Ufo schreef:Het word steeds gekker. Geloof jij dat?
Nee hoor, net zo min als dat de Aarde plat zou zijn. Maar ik heb veel respect voor dit soort werk. The Flat Earth Society presenteert argumenten met voorbeelden om zelf experimenten te doen die inderdaad uit lijken te wijzen dat de Aarde plat is. Het vereist dan behoorlijk wat dieptekennis om die argumenten te herkennen als foutief. (En tevens vaak moeilijke experimenten)

Wanneer iemand zegt dat de Aarde plat is wordt dat vaak weggelachen. Maar is dat ook terecht als die persoon dat kan onderbouwen en de tegenpartij het niet kan weerleggen en dus gewoon zomaar iets aan heeft genomen? Ik vind persoonlijk van niet.

Ik ben rotsvast overtuigd van mijn eigen ideeën. Maar ik sta open voor bewijs van het tegendeel. Zomaar iets aannemen zal ik niet doen. En ik ben dus ook overtuigd dat dit een goede methode is.

Napraters, daar moet ik om lachen. Maar mensen met totaal afwijkende ideeën waar wel over nagedacht is verwelkom ik graag.

Enerzijds plaatste ik de link dus als spot, maar anderzijds ook zeer zeker uit respect. Ik begrijp hoe mensen het idee kunnen krijgen dat de Aarde plat is, en wilde daarom graag een soortgelijk alternatief presenteren. Misschien zet dat een denkproces in werking. Ik denk namelijk dat dat de beste manier is om werkelijk kennis te vergaren. Al is die kennis soms afwijkend of onjuist. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Is de aarde plat?

Bericht door Gast1 » 12 jun 2016, 06:56

:post: fellow ;P!

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Is de aarde plat?

Bericht door Fenna » 12 jun 2016, 21:36

Er zijn zelfs mensen die zeggen dat de schijf zich onder een glazen koepel bevindt, waardoor we niet weg kunnen.
Ik denk dat deze mensen te serieus hebben gekeken naar de serie "under the dome".
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Is de aarde plat?

Bericht door taigitu » 13 jun 2016, 10:05

Het idee van een platte aarde is geloof ik van alle tijden.
Hier een uitleg van een oude man die zijn kennis o.a. uit de Koran heeft.....
En de uitleg waarom een ronde aarde, volgens de andere heren.

Maar ook het christelijk geloof heeft leden voor een platte aarde.
Flat Earth Truth of the UFO Alien Deception
Gepubliceerd op 23 nov. 2015

This hour and a half documentary explores the connection with the big bang universe lie and the UFO Alien deception from a Christian perspective. The Flat Earth truth is that we are not some random spinning ball flying through space. This has all been put in place so we will fall for the great deception coming to this world. There are no planets. These are wandering stars. There is no other life out there. The only other life that exists are the fallen ones, the demonic entities that take many shapes and forms. Don't fall for the lies of NASA and the mainstream science community. This big bang universe giving us evolution has been planned for thousands of years. We are now at the point where most of humanity will fall for the UFO Alien Agenda. The Bible warns us.

This presentation will help guide you to the truth. The bible is the final authority for all things and once you come to the saving knowledge of Christ you can resist the devil and he will flee from you. Blessings.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Is de aarde plat?

Bericht door herman50 » 13 jun 2016, 10:57

Fenna schreef:
Er zijn zelfs mensen die zeggen dat de schijf zich onder een glazen koepel bevindt, waardoor we niet weg kunnen.
Ik denk dat deze mensen te serieus hebben gekeken naar de serie "under the dome".
phhhw, bedankt Fenna , zat me rot te prakepeinze hoe die serie hete ...... maar hebben het ook op Comedie Central kunnen zien bij Futurama -leuke -komische -serie :peace:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Is de aarde plat?

Bericht door Determinist » 13 jun 2016, 13:24

En ufo, wat denk jij, is de aarde plat?

gusteman

Re: Is de aarde plat?

Bericht door gusteman » 13 jun 2016, 16:35

Ufo schreef:Het blijkt nu dat vele duizenden mensen toch weer zijn overgestapt op de platte aarde-theorie. Er zijn zelfs mensen die zeggen dat de schijf zich onder een glazen koepel bevindt, waardoor we niet weg kunnen. Door middel van YouTube-filmpjes en websites wordt geprobeerd de mensheid ervan te overtuigen dat de aarde een platte schijf is.
Vele duizenden mensen?
Als dat er pakweg 700.000 zouden zijn dan nog is dat maar 1/10.000ste van de wereldbevolking, dus amper 0,01 procent.
Er lopen er wel meer rond met nog gekkere waanideeën.

Maar de vraag van Determinist is hier wel heel terecht: gelooft forumlid ufo nu of de aarde plat is?

Gast1

Re: Is de aarde plat?

Bericht door Gast1 » 13 jun 2016, 17:20

Ik heb me er niet in verdiept hoor, maar áls de Aarde plat zou zijn, vraag ik me af hoe 'dik' de Aarde dan is.
Als de Aarde plat is, is er ook een andere kant lijkt mij en waar bevindt zich dan de grens van de ene naar de andere kant?
Wat is er en wat gebeurd er aan de zijkant van die platte Aarde?
Ik die zijkant ook plat of maakt deze een kleine bolling?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Is de aarde plat?

Bericht door Vitharr » 13 jun 2016, 19:00

Gast1 schreef:Ik heb me er niet in verdiept hoor, maar áls de Aarde plat zou zijn, vraag ik me af hoe 'dik' de Aarde dan is.
Als de Aarde plat is, is er ook een andere kant lijkt mij en waar bevindt zich dan de grens van de ene naar de andere kant?
Wat is er en wat gebeurd er aan de zijkant van die platte Aarde?
Ik die zijkant ook plat of maakt deze een kleine bolling?

Afbeelding
Ik denk dat de Terry Pratchett theorie jou het beste zou bevallen. En ik denk dat uni dat beaamt.

In het kort bevind zich aan de andere kant een enorme schildpad en de vraag waar de wetenschap zich werkelijk mee bezig zou moeten houden is of het een mannetje of een vrouwtje is. Maar dat is te moeilijk, en daarom hebben ze ons de hoax van een bolle aarde opgespeld. Hoe komen ze er bij. En hij draait nog ook, dan wordt hij toch vanzelf plat? :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Is de aarde plat?

Bericht door Gast1 » 13 jun 2016, 19:14

Afbeelding

Ja, die ken ik.
Vanuit Univers volgens mij nog op het andere forum zaliger.
Hij plaatste destijds een soortgelijke bovenstaande afbeelding.

Maaruhhh ... ik heb er niets mee hoor. :wink:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Is de aarde plat?

Bericht door univers » 13 jun 2016, 19:38

Wat is er en wat gebeurd er aan de zijkant van die platte Aarde?
Ik die zijkant ook plat of maakt deze een kleine bolling?
Als het goed is, is de rand rond, en staat er geschreven " God zij met ons ". :mrgreen:
Maaruhhh ... ik heb er niets mee hoor.
Je moet eens de boeken van Terry Pratchett lezen, Gast1, zit vol met humor.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Is de aarde plat?

Bericht door Vitharr » 13 jun 2016, 20:53

The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Terry Pratchett
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Is de aarde plat?

Bericht door herman50 » 14 jun 2016, 10:21

Afbeelding .... [wave]
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie