Ziekte als signaal van genezing

De plek voor die wetenschappen waarbij niet wordt, of kan worden, voldaan aan wetenschappelijke criteria.
Ufo

Ziekte als signaal van genezing

Bericht door Ufo » 03 sep 2016, 18:58

Manipulerende medicijnfabrikanten, pillenmaffia, medicijndoden. Het zijn begrippen die steeds vaker en indringender in de media opduiken. Een duidelijk verweer tegen de misleidende en inhalige praktijken van de medische industrie, komt van oncoloog dr. Ryke Hamer. Na jarenlang nauwgezet onderzoek komt hij tot de conclusie dat symptomen geen signalen van ziekte zijn, maar juist een teken van herstel. Zijn visie op ziekte en gezondheid staat daarmee lijnrecht tegenover die van de reguliere geneeskunde. Ziekte dus als een signaal van genezing! Een bewering die enige toelichting vraagt.

Blad 1
http://imgur.com/a/D8bxB

Blad 2
http://imgur.com/a/CR6si

Blad 3
http://imgur.com/a/ZmAWK

Blad 4
http://imgur.com/a/ymREa

Blad 5
http://imgur.com/a/sjf7C

Bron: http://frontierworld.nl/webshops/?produ ... -juni-2016

gusteman

Re: Ziekte als signaal van genezing

Bericht door gusteman » 03 sep 2016, 20:57

Dokter Ryke Hamer is een levensgevaarlijke gek die al tientallen doden op zijn geweten heeft.
Hij is trouwens al sinds 1986 zijn licentie kwijtgespeeld wegens fraude en oplichterij.

Hij verkondigt dat de "reguliere geneeskunde" een Joodse samenzwering is waarvan het de bedoeling is alle niet-Joden te decimeren.

Zijn "Germaanse geneesmethode" is gebaseerd op de antisemitische "Neue Deutsche Heilkunde" die opgang kende tijdens het Nazi bewind.

Tot op heden is nog geen enkel geval bekend van mensen die genezing vonden in de behandelingen door 'wonderdokter Hamer'.

Ik durf te wedden dat hij gelooft in chemtrails. :mrgreen:

Gast1

Re: Ziekte als signaal van genezing

Bericht door Gast1 » 04 sep 2016, 08:26

gusteman schreef:Dokter Ryke Hamer is een levensgevaarlijke gek die al tientallen doden op zijn geweten heeft.
Is dat zo?
Is daar een betrouwbare bronvermelding van?
Nicolas Copernicus was in zijn tijd ook een 'levensgevaarlijke gek', maar veel later bleek dat hij gewoon gelijk had (om maar eens een voorbeeld te noemen).
Veel mensen die anders denken en 'weten' worden vaak uitgemaakt voor levensgevaarlijke gekken.
In de middeleeuwen zijn talrijke heksen en tovenaars op de brandstapel beland omdat het levensgevaarlijke gekken waren.
Nu worden ze gewaardeerd en noemt men ze anders.
Het kan ook een teken zijn dat de veroordelaar zo'n 'gek' gewoon niet begrijpt of wil begrijpen.
Of niet kan begrijpen.
Toch?

gusteman

Re: Ziekte als signaal van genezing

Bericht door gusteman » 04 sep 2016, 08:48

Gast1 schreef:Het kan ook een teken zijn dat de veroordelaar zo'n 'gek' gewoon niet begrijpt of wil begrijpen.
Of niet kan begrijpen.
Toch?
Dat kan inderdaad, beste Gast1.
En dat gaat zeker op wanneer het gaat om theorieën over verschijnselen waarvoor (nog) geen betrouwbare verklaring werd gevonden. Je verwijzing naar Copernicus valt onder dat soort verschijnselen.

Wanneer het echter gaat over kwakzalverij betreft het theorieën waarvan wordt beweerd dat zij 'genezend' werken en kunnen we ons dan ook baseren op resultaten van genezingsprocessen om na te gaan of deze beweringen kunnen worden hard gemaakt.

Zoals ik reeds schreef bestaat tot op vandaag geen enkel geval waaruit zou blijken dat de theorieën van de heer Hamer effectief tot genezing leiden.

Daar tegenover staat dan weer dat er voldoende gedocumenteerde gevallen zijn waar mensen wel genezen zijn nadat zij over stapten van een behandeling door de heer Hamer naar een behandeling volgens de reguliere geneeskunde.
En dan heb ik het nog niet eens over de honderdduizenden gevallen van genezing bij patiënten die uitsluitend beroep hebben gedaan op de reguliere geneeswijzen.

Ufo

Re: Ziekte als signaal van genezing

Bericht door Ufo » 04 sep 2016, 09:52

Natuurlijk zullen er toch nog mensen overlijden. Maar er zijn ook genoeg mensen overleden die zich gewoon hebben laten behandelen volgens de reguliere geneeskunde.
Met betrekking tot de hoofdgroepen van de ICD overleden in 2011 de meeste mensen aan kanker (goedaardige en kwaadaardige nieuwvormingen samen). Sinds 2007 is de absolute sterfte aan kanker groter dan aan hart- en vaatziekten. Van de 135.741 personen die in 2011 in Nederland overleden, stierven 44.038 personen (32,4%) aan kanker en 38.132 personen (28,1%) aan hart- en vaatziekten. Van de totale sterfte ging 9,8% dood aan een ziekte van de ademhalingswegen en 5,6% aan een psychische stoornis. De overige ICD-hoofdgroepen waren ieder verantwoordelijk voor minder dan 5% van de totale sterfte.

http://www.nationaalkompas.nl/gezondhei ... nederland/

Gast1

Re: Ziekte als signaal van genezing

Bericht door Gast1 » 04 sep 2016, 10:24

gusteman schreef:... en dan heb ik het nog niet eens over de honderdduizenden gevallen van genezing bij patiënten die uitsluitend beroep hebben gedaan op de reguliere geneeswijzen.
Heu ... dat klinkt redelijk conservatief Guus. [think]
gusteman schreef:Dat kan inderdaad, beste Gast1.
En dat gaat zeker op wanneer het gaat om theorieën over verschijnselen waarvoor (nog) geen betrouwbare verklaring werd gevonden. Je verwijzing naar Copernicus valt onder dat soort verschijnselen.
Ik schreef nog iets:
Gast1 schreef:In de middeleeuwen zijn talrijke heksen en tovenaars op de brandstapel beland omdat het levensgevaarlijke gekken waren.
Nu worden ze (veelal) gewaardeerd en noemt men ze anders.
... en ik stelde een ... heu ... twee vraagjes:
Gast1 schreef:
gusteman schreef:Dokter Ryke Hamer is een levensgevaarlijke gek die al tientallen doden op zijn geweten heeft.
Is dat zo?
Is daar een betrouwbare bronvermelding van?

gusteman

Re: Ziekte als signaal van genezing

Bericht door gusteman » 05 sep 2016, 00:10

Gast1 schreef:Heu ... dat klinkt redelijk conservatief Guus. [think]
Als iets zijn deugdelijkheid heeft bewezen is dat voor mij voldoende reden om er vertrouwen in te hebben, beste Gast1.
En als dit dan conservatief klinkt, dan houd ik mij toch alleen maar aan de wijze raad van de apostel Paulus in zijn schrijven aan de Tessalonicenzen: "Onderzoek alles, behoud alleen het goede".
Gast1 schreef:
Gast1 schreef:In de middeleeuwen zijn talrijke heksen en tovenaars op de brandstapel beland omdat het levensgevaarlijke gekken waren.
Nu worden ze (veelal) gewaardeerd en noemt men ze anders.
... en ik stelde een ... heu ... twee vraagjes:
In de middeleeuwen werden mensen "gemerkt" als tovenaar of heks omdat ze afwijkend gedrag vertoonden ..... of omdat ze om één of andere hebzuchtige reden uit de weg moesten geruimd worden ..... of omdat het een tijdlang een behoorlijk lucratieve zaak was om heksenjager te zijn.
De levensgevaarlijke gekken toen waren meestal diegenen die mensen als te vernietigen tovenaar of heks behandelden.
Gast1 schreef:
gusteman schreef:Dokter Ryke Hamer is een levensgevaarlijke gek die al tientallen doden op zijn geweten heeft.
Is dat zo?
Is daar een betrouwbare bronvermelding van?
At your service, my dear.
  • Euuuuhhhh .... blijkbaar vindt de Apache Server weer gegevens die niet koosjer zijn. Eerst kreeg ik het bericht dat ik geen toegang had tot het document (hoe verzinnen ze het :shock: ... ik heb dat "document" zelf opgemaakt :shock: ) en nadat ik de URL's heb 'aangepast' en klik op 'voorbeeld' blijft het document een tijdje 'hangen' om daarna weer terug te keren naar de bericht opmaakpagina, zonder een voorbeeld te tonen.
Dus hieronder een afbeelding met een lijst van hyperlinks. Je zal ze zelf moeten intikken maar ik vertik het om nog tijd te spenderen aan het zoeken naar 'fouten' waarvan de server niet eens wil vermelden WAT er nu precies niet door de beugel kan.

Afbeelding

En dan ook nog eventjes, los van bronmateriaal, een eigen bedenking bij het artikel wat ufo plaatste (nu ja, het artikel zelf kan enkel gelezen worden via de diverse hyperlinks welke geplaatst werden): zowat bij de aanvang van het artikel wordt verwezen naar de "oncoloog" Hamer, wat een grandioze leugen is.
De man is er ternauwernood in geslaagd, na verschillende pogingen, om op 38 jarige leeftijd eindelijk het getuigschrift van huisarts te behalen.
Niet echt een toonbeeld van genialiteit, een doorsnee student geneeskunde lukt het om datzelfde getuigschrift te behalen tegen de leeftijd van 25.
Maar dit (afgaan op prestatie) zal waarschijnlijk ook wel een conservatieve benadering zijn, veronderstel ik?
Nu ja, dan ben ik maar conservatief. :wink:

Een feit blijft: tot op heden bestaat geen enkel (niet één!) gedocumenteerd geval van een patiënt die zou genezen zijn door het volgen van de methode van de heer Hamer.

Gast1

Re: Ziekte als signaal van genezing

Bericht door Gast1 » 05 sep 2016, 07:54

gusteman schreef:... dan houd ik mij toch alleen maar aan de wijze raad van de apostel Paulus in zijn schrijven aan de Tessalonicenzen: "Onderzoek alles, behoud alleen het goede".
:post:
gusteman schreef:De levensgevaarlijke gekken toen waren meestal diegenen die mensen als te vernietigen tovenaar of heks behandelden.
Wederom Guus: :post:
gusteman schreef:
Gast1 schreef:Is daar een betrouwbare bronvermelding van?
At your service, my dear. Je zal ze zelf moeten intikken ...
Het is mij ook niet gelukt, waarbij ik constateer dat de bronvermelding dus niet te vinden is.
gusteman schreef:...een eigen bedenking bij het artikel wat ufo plaatste ...
Ik las van Ufo het volgende:
Ufo schreef:Ziekte dus als een signaal van genezing!
Los van 'oncoloog' dr. Ryke Hamer, kan ik het met dat wat ik benoem van Ufo het wel redelijk eens zijn.
Als je koorts hebt ben je ziek, maar het is wel een teken dat het lichaam zich aan het verzetten is. Een signaal van genezing dus.
gusteman schreef:De man is er ternauwernood in geslaagd, na verschillende pogingen, om op 38 jarige leeftijd eindelijk het getuigschrift van huisarts te behalen.
Niet echt een toonbeeld van genialiteit, een doorsnee student geneeskunde lukt het om datzelfde getuigschrift te behalen tegen de leeftijd van 25.
Wat ik hier lees is dat de man niet opgegeven heeft en het doel uiteindelijk behaald heeft.
In al die tijd heeft hij zich misschien zelfs wel beter kunnen oriënteren op al dat wat wetenschappelijk vast lag, terwijl hij zich ook vragen stelde.
Ik ben één keer op dezelfde klas blijven zitten van het MBO, in het tweede jaar haalde ik niets dan 8-en, 9-en en zelfs een paar 10-en.
Wie kan beter rijden, iemand die heel snel het rijbewijs haalt of iemand die er 3x voor op examen is geweest?
De laatste heeft waarschijnlijk ook gereden met gladheid en in de duisternis (meer ervaring).

Kijk, onze zeer gewaardeerde Mark Rutte met zijn ingenomen grijns heeft 2x zo lang gedaan over zijn het behalen van zijn papiertje geschiedenisstudie.
Uiteindelijk staat hij voor de klas (hij geeft dus heus lessen aan het MBO) en dat is toch prachtig.
De man zal ongetwijfeld weten waar hij over praat inzake de geschiedenis.
Jammer dat dit soort mensen dan uiteindelijk toch een beroep kiezen waar ze minder goed in zijn.
Het Nederlandse volk schijnt inmiddels wakker te gaan worden en het is niet onmogelijk dat de meeste mensen het met mij eens zullen zijn als ik zeg ende schrijf:

Laat Mark maar fijn voor de klas van het MBO staan en er een fulltime job van maken. [joker]
gusteman schreef:Maar dit (afgaan op prestatie) zal waarschijnlijk ook wel een conservatieve benadering zijn, veronderstel ik?
Nu ja, dan ben ik maar conservatief. :wink:
Dat ben je ook, maar dat is allerminst een soort van veroordeling.
Integendeel zelfs (op sommige vlakken dan).
Ik merkte het slechts op en ben zelf ook op bepaalde gebieden conservatief. :wink:

gusteman

Re: Ziekte als signaal van genezing

Bericht door gusteman » 05 sep 2016, 13:15

Gast1 schreef:Het is mij ook niet gelukt, waarbij ik constateer dat de bronvermelding dus niet te vinden is.
Oeps ... :shock:
Geen nood hoor, beste Gast1, je kan ze ook vinden op dezelfde plaats waar ik ze (grotendeels dan toch) gevonden heb en dat is de Wikipedia pagina over de man (zijn naam vermeld ik hier niet meer, dat brengt de server helemaal in de war :mrgreen: )

Wil je meer, dan even in Google zoeken onder (*) fraud waarbij (*) dient vervangen te worden door de naam van de persoon.
Gast1 schreef:Als je koorts hebt ben je ziek, maar het is wel een teken dat het lichaam zich aan het verzetten is. Een signaal van genezing dus.
Als je koorts hebt is er sprake van verhoging van de lichaamstemperatuur, meestal veroorzaakt door één of andere vorm van ontsteking.
Of, zoals Wikipedia het omschrijft
Wikipedia/Koorts schreef:Betekenis van koorts

Koorts kan opgevat worden als een bescherming tegen ziekteverwekkers, maar ook als een manier van bacteriën om het afweersysteem te ontlopen.

Door een verhoogde lichaamstemperatuur versnelt het metabolisme en kan er een sneller herstel optreden van aangetaste cellen of weefsels.
Koorts versnelt het hartritme en daarmee de bloedsomloop, waardoor de cellen van het immuunsysteem sneller aangevoerd worden.

Koorts kan dus een natuurlijk beschermingsmechanisme zijn. Heel hoge koorts kan echter schade veroorzaken of ons zeer onbehaaglijk doen voelen. Als de lichaamstemperatuur boven de 42 °C stijgt, leidt deze tot de dood door denaturatie van eiwitten (proteïnen).

Daarnaast kan koorts opgewekt worden door bacteriën zelf door middel van pyrogenen zodat zij door de hoge temperatuur zich sneller kunnen vermeerderen en zo het afweersysteem kunnen ontlopen.
Gast1 schreef:Een signaal van genezing dus.
Hmmmmmm ..... niet echt, neen.
Nog maar eens Wikipedia aanhalen:
Wikipedia/Genezing schreef:Genezing (Latijn: curatie) is het proces waarbij de verschijnselen van een ziekte, spontaan of door een behandeling verdwijnen, waardoor de gezondheid hersteld wordt.

Soms zijn er ook na genezing nog restklachten, restverschijnselen of beperkingen. Bij verwonding vindt wondgenezing plaats, bij infectieziekten eliminatie van de veroorzaker en herstel van de aangetaste weefsels. Een belangrijk proces bij wondgenezing is angiogenese, de aanmaak van nieuwe bloedvaten door het lichaam.

Bij het onderzoek naar geneesmiddelen wil men zeker zijn dat de genezing optreedt door het geneesmiddel, en niet door spontane genezing of een toevallige factor. Daarom worden zogenaamde dubbelblinde studies opgezet bij een voldoende groot aantal personen waarbij noch de patiënt, noch de toediener weet of hij om het echte geneesmiddel of de placebo gaat. Indien het onetisch zou zijn om de patiënt een placebo toe te dienen, wordt hier van afgeweken, bijvoorbeeld bij dodelijke ziektes als kanker. Dan wordt het te testen geneesmiddel gecombineerd met een geneesmiddel dat men anders zou toedienen.
Koorts is dus geen teken van genezing maar wel een teken dat er sprake is van een infectie waartegen het lichaam zich verzet.
Teken van genezing zal dan zijn dat de koorts verdwijnt en/of niet meer terugkeert.
Twee verschillende processen dus.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _

En hier laat ik het bij, ik ben nu al meer dan twee uur bezig om een belachelijk kort stukje tekst wat enkele URL's bevat doorheen een server te krijgen en die blokkeert mij telkens weer.
Wie meer info wil over die charlatan dokter (die trouwens geen dokter IS "nee ): ga het net op en doe wat gericht (naam + fraud) zoekwerk, aangename lectuur is het niet maar het weerlegt alles wat de man beweert op zijn eigen websites (en vertakkingen daarvan). [jaja]

Gast1

Re: Ziekte als signaal van genezing

Bericht door Gast1 » 05 sep 2016, 14:00

gusteman schreef:En hier laat ik het bij, ik ben nu al meer dan twee uur bezig om een belachelijk kort stukje tekst wat enkele URL's bevat doorheen een server te krijgen en die blokkeert mij telkens weer.
:oops:

Dank voor de vele moeite en het zoekwerk gusteman.
Ik zal het er komend weekend eens over hebben met mijn zoon, die in zijn laatste jaar geneeskunde zit op de universiteit van Maastricht.

gusteman

Re: Ziekte als signaal van genezing

Bericht door gusteman » 15 sep 2016, 00:26

Gast1 schreef:Ik zal het er komend weekend eens over hebben met mijn zoon, die in zijn laatste jaar geneeskunde zit op de universiteit van Maastricht.
En, beste Gast1, wat was nu het standpunt van je zoon?

gusteman

Re: Ziekte als signaal van genezing

Bericht door gusteman » 04 okt 2016, 09:24

Blijkbaar was Gast1 er even niet toen ik de vraag stelde, maar aangezien hij terug actief is op het forum kan hij misschien nu wel antwoorden?

Gast1

Re: Ziekte als signaal van genezing

Bericht door Gast1 » 04 okt 2016, 09:35

Ik ben er inderdaad weer.
Sorry Gusteman, maar door drie weken lang vakantie te hebben gehad in nog zonnigere oorden dan hier geweest, ben ik het vergeten.
De vraag had je ook aan mij linea recta mogen stellen hoor. :wink:

Ik ga even opzoeken wat ik mijn zoon had moeten vragen, belofte maakt immers schuld alzo het gezegde. :wink:
Volgend weekend zal ik het er met hem over hebben, tot die tijd kan ik nog bijkomen van de vakantie en van de belachelijke brief die ik van mijn werkgever heb gekregen.

Gast1

Re: Ziekte als signaal van genezing

Bericht door Gast1 » 04 okt 2016, 19:34

Eigenlijk duurt dat nog lang voordat in mijn zoon zie (volgend weekend), dus heb ik zelf ook maar even een beetje gespeurd:
Koorts is een natuurlijk beschermingsmechanisme dat het menselijk lichaam helpt om bacteriële en virale infecties te onderdrukken en heeft dus een zeer nuttige functie.
Het menselijk lichaam kan virussen en bacteriën beter bestrijden bij een hoge kerntemperatuur en zet de interne thermostaat in de hersenen (hypothalamus) daarom hoger.
Meestal heeft het lichaam het bij het rechte eind en treedt koorts op om een bacterie of virus te bestrijden, maar soms raakt de thermostaat van slag door een kleine beschadiging van de hersenen (hypothalamus) zelf.
Bron
Koorts is gezond! Koorts is een teken dat het immuunsysteem voor ons aan het werk is en daarom een goed teken.
Het geeft aan dat ziekteverwekkers worden aangevallen of beschadigingen gerepareerd.
Het lichaam geeft meer signalen wanneer ze aan het werk is voor ons, zoals pijn, die vaak het gevolg is van zwellingen of weefselbeschadigingen zoals bij kneuzingen.
Ook het voelen van pijn is een goed teken want het is voor het lichaam een belangrijk signaal waarmee aangegeven wordt dat er een probleem is dat aandacht vraagt.
Bron

Onderschrijft toch wel wat ik eerder schreef: "Als je koorts hebt ben je ziek, maar het is wel een teken dat het lichaam zich aan het verzetten is. Een signaal van genezing dus."
Ik heb tot nu toe nergens het tegendeel kunnen ontdekken. [think]

Toch nog maar eens aankaarten bij zoonlief.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Ziekte als signaal van genezing

Bericht door Susan » 04 okt 2016, 20:15

Gast1 schreef:Onderschrijft toch wel wat ik eerder schreef: "Als je koorts hebt ben je ziek, maar het is wel een teken dat het lichaam zich aan het verzetten is. Een signaal van genezing dus."
Ik heb tot nu toe nergens het tegendeel kunnen ontdekken. [think]

Toch nog maar eens aankaarten bij zoonlief.
Pierre, dat klopt niet hoor wat jij zegt. Koorts is geen teken van genezing.
Maar het is inderdaad wél een teken dat er iets niet in orde is, óók dat er een 'gevecht' gaande is om de ziekte verwekkers een bacterie of virus te bestrijden en uit te schakelen, vandaar de koorts.
Pas als de koorts minder wordt en verdwijnt zou er eventueel sprake kunnen zijn, dat de zieke op weg naar genezing is...maar zelfs zonder koorts kan iemand nog een tijd ziek blijven, of zelfs ongeneeslijk ziek zijn/blijven.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Ziekte als signaal van genezing

Bericht door Gast1 » 05 okt 2016, 08:35

Susan schreef:
Gast1 schreef:Onderschrijft toch wel wat ik eerder schreef: "Als je koorts hebt ben je ziek, maar het is wel een teken dat het lichaam zich aan het verzetten is. Een signaal van genezing dus."
Ik heb tot nu toe nergens het tegendeel kunnen ontdekken. [think]

Toch nog maar eens aankaarten bij zoonlief.
Pierre, dat klopt niet hoor wat jij zegt. Koorts is geen teken van genezing.
Maar het is inderdaad wél een teken dat er iets niet in orde is, óók dat er een 'gevecht' gaande is om de ziekte verwekkers een bacterie of virus te bestrijden en uit te schakelen, vandaar de koorts.
Pas als de koorts minder wordt en verdwijnt zou er eventueel sprake kunnen zijn, dat de zieke op weg naar genezing is...maar zelfs zonder koorts kan iemand nog een tijd ziek blijven, of zelfs ongeneeslijk ziek zijn/blijven.
Susan, ik begrijp dat helemaal, maar zie wat je schrijft en wat ik schreef in blauw ... [jaja]

Cognitieve consonantie? [think]

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Ziekte als signaal van genezing

Bericht door univers » 05 okt 2016, 08:45

Susan, ik begrijp dat helemaal, maar zie wat je schrijft en wat ik schreef in blauw ... [jaja]
Niet altijd, je kan er ook de pijp van uitgaan.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Ziekte als signaal van genezing

Bericht door Gast1 » 05 okt 2016, 09:03

Jazeker, koorts kan heel gevaarlijk zijn maar koorts is een signaal van verzet ende genezing.
Soms helpt dat verzet niet en gaat het mis ... zie *klik*

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Ziekte als signaal van genezing

Bericht door Susan » 05 okt 2016, 09:20

Gast1 schreef:
Susan schreef:
Gast1 schreef:Onderschrijft toch wel wat ik eerder schreef: "Als je koorts hebt ben je ziek, maar het is wel een teken dat het lichaam zich aan het verzetten is. Een signaal van genezing dus."
Ik heb tot nu toe nergens het tegendeel kunnen ontdekken. [think]

Toch nog maar eens aankaarten bij zoonlief.
Pierre, dat klopt niet hoor wat jij zegt. Koorts is geen teken van genezing.
Maar het is inderdaad wél een teken dat er iets niet in orde is, óók dat er een 'gevecht' gaande is om de ziekte verwekkers een bacterie of virus te bestrijden en uit te schakelen, vandaar de koorts.
Pas als de koorts minder wordt en verdwijnt zou er eventueel sprake kunnen zijn, dat de zieke op weg naar genezing is...maar zelfs zonder koorts kan iemand nog een tijd ziek blijven, of zelfs ongeneeslijk ziek zijn/blijven.
Susan, ik begrijp dat helemaal, maar zie wat je schrijft en wat ik schreef in blauw ... [jaja]

Cognitieve consonantie? [think]
Nee geen cognitieve resonantie.
Pierre, ik heb jou heel goed gelezen en ik hoef ook helemaal geen gelijk te hebben, of dat 'mijn overtuigingen' kloppen...is niet aan de orde.
(zijn mijn eigen woorden he! Anders ga je misschien weer zeggen dat jij dat ook niet zei enz..) :wink: :mrgreen:

Maar nogmaals: koorts is géén signaal van genezing, wat jij dus schreef, dát is het pas indien het weg blijft.
Koorts geeft alleen aan dat er iets mis is!
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Ziekte als signaal van genezing

Bericht door Gast1 » 05 okt 2016, 09:27

Susan schreef:Nee geen cognitieve resonantie.
Susan ... ik heb het niet over cognitieve resonantie maar over cognitieve consonantie.
Dat is geheel iets anders dan cognitieve resonantie.
Het vraagteken wat ik plaatste achter cognitieve consonantie plaatste was voor mijzelf bedoeld en heeft niets met jou(w reactie) te maken.
Ik ben gewoon heel kritisch op mezelf -en dat weet je- ... en jij weet nu ook dat je iets te snel reageerde en daardoor een vergissing maakte. :wink:

Plaats reactie