Vergaat de wereld op 23 september?

De plek voor die wetenschappen waarbij niet wordt, of kan worden, voldaan aan wetenschappelijke criteria.
Plaats reactie
Ufo

Vergaat de wereld op 23 september?

Bericht door Ufo » 12 aug 2017, 14:08

Het is een vraag die veel mensen kennelijk bezighoudt. Wat staat de wereld op 23 september te wachten? Op die dag wordt een bijzondere samenstand verwacht van de zon, de maan en Jupiter. Sterrenbeeld Leeuw krijgt gezelschap van Mercurius, Venus en Mars en vormt een kroon van 12 sterren op het hoofd van sterrenbeeld Maagd. Deze samenstand valt bovendien precies in de periode dat de Joden Rosj Hasjana (Nieuwjaar) vieren.

Er is nu commotie ontstaan door het boek Signs of the End van pastor Daniel Matson. Volgens hem wordt de bijzondere samenstand precies zo beschreven in Openbaring 12:1-2. “En er werd een groot teken gezien in den hemel, namelijk een vrouw, bekleed met de zon, en de maan was onder haar voeten, en op haar hoofd een kroon van twaalf sterren.”

Aan de hand van een pagina’s lange berekening komt Matson uit op 23 september 2017 als datum voor deze ‘opname’, waarna volgens hem de oordeelsdag volgt. Al in 1850 zouden er theologen zijn geweest die beweerden dat er op 23 september iets bijzonders stond te gebeuren. Een planetaire samenstand zoals op 23 september vond in het afgelopen millennium slechts vier keer eerder plaats: in 1827, 1483, 1293 en 1056.

Ook David Meade zorgt voor ophef met zijn boek Planet X – The 2017 Arrival. Hij zegt dat de wereld zal eindigen in oktober. Volgens Meade zal Planeet X of Nibiru binnenkort in botsing komen met de aarde, schrijft de Independent.

Dit is overigens niet de eerste eindtijdprofetie. In 2002 zou planeet Nibiru in botsing komen met de aarde. In 2010 was komeet Elenin op weg naar de aarde. En in december 2012 zou de Mayakalender aflopen. De Amerikaanse pastor Mark Biltz dacht daarnaast dat er grote dingen te gebeuren stonden in Israël, aangezien er vier bloedmanen waren in twee jaar tijd.

https://www.rd.nl/meer-rd/wetenschap-te ... -1.1418658

http://www.independent.co.uk/news/scien ... 68766.html

Gast1

Re: Vergaat de wereld op 23 september?

Bericht door Gast1 » 12 aug 2017, 14:58

Vergaat de wereld op 23 september?
Nee.

Ufo

Re: Vergaat de wereld op 23 september?

Bericht door Ufo » 12 aug 2017, 16:50

Gast1 schreef:
Vergaat de wereld op 23 september?
Nee.
Weet je dat zeker?

Op verschillende plekken in Nederland is een tweede lichtbron gezien.

http://niburu.co/index.php?option=com_c ... &Itemid=22

Een vrouw fotografeerde vanuit een vliegtuig de planeet Nibiru.

http://niburu.co/index.php?option=com_c ... &Itemid=50

Gast1

Re: Vergaat de wereld op 23 september?

Bericht door Gast1 » 12 aug 2017, 16:53

Ufo schreef:
Gast1 schreef:
Vergaat de wereld op 23 september?
Nee.
Weet je dat zeker?
Ja.

Ufo

Re: Vergaat de wereld op 23 september?

Bericht door Ufo » 12 aug 2017, 17:00

@Pierre

Hoe weet je dat dan?

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Vergaat de wereld op 23 september?

Bericht door Witte wel » 12 aug 2017, 17:28

Nou als het dan gebeurd kan ik het in ieder geval goed zien want dan heb ik net twee nieuwe lenzen in mijn ogen zitten.
Ik kijk er naar uit. ;P!
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vergaat de wereld op 23 september?

Bericht door univers » 12 aug 2017, 17:44

want dan heb ik net twee nieuwe lenzen in mijn ogen zitten.
Gekleurd? :mrgreen:

Afbeelding

Ik verheug me wel, voor wat vuurwerk.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gouwepeer

Re: Vergaat de wereld op 23 september?

Bericht door gouwepeer » 12 aug 2017, 19:59

Ufo schreef:Wat staat de wereld op 23 september te wachten?
Heel simpel. Aan het eind van die dag word het nacht. Maar dat schijnt 365 tot 366 (in een schrikkeljaar) keer per jaar te gebeuren.
Ufo schreef:Volgens Meade zal Planeet X of Nibiru binnenkort in botsing komen met de aarde, schrijft de Independent.
De grote vraag hierbij word dan: wie kwam er van rechts? Gelukkig hoeft het schadeformuliertje nog niet worden opgezocht. Mocht Planeet 9 bestaan dan is de kans dat alle forumleden hier een prijs van 1 miljoen euro of meer winnen nog altijd groter dan de kans op deze botsing op 23 september. Met een beetje goede hoop gaan we dan dus allemaal als miljonair ten onder.
Ufo schreef:In 2002 zou planeet Nibiru in botsing komen met de aarde.
Niburu stond toen waarschijnlijk ergens in de file waardoor deze ontmoeting niet door is gegaan.

Ufo schreef:En in december 2012 zou de Mayakalender aflopen.
Nog sterker: Hier loopt de kalender elk jaar af na 31 december. Onze kalender is gebaseerd op een rondje om de Zon, wat de Aarde in 12 maanden doet. De Mayakalender was op een geheel andere wijze samengesteld, maar daar kan Wikipedia meer over vertellen.
Ufo schreef:Een vrouw fotografeerde vanuit een vliegtuig de planeet Nibiru.
Nasa heeft een behoorlijke smak geld geïnvesteerd in een zoektocht naar deze planeet, en een doodnormale vrouw fotografeerde de planeet vanuit het vliegtuig?
Ufo schreef:niburu.co
Dat verklaard al een hoop :mrgreen:
Ken je deze reactie nog: Re: Meeste mensen blijven kalm en sociaal als de aarde vergaat?

Gast1

Re: Vergaat de wereld op 23 september?

Bericht door Gast1 » 12 aug 2017, 20:49

Ufo schreef:@Pierre

Hoe weet je dat dan?
De wereld zal niet vergaan, maar het is niet onmogelijk dat er op 23 september iets gaat gebeuren.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Vergaat de wereld op 23 september?

Bericht door Determinist » 12 aug 2017, 22:27

Ufo schreef:@Pierre

Hoe weet je dat dan?
Het klassieke voorbeeld van de omgedraaide bewijslast. Een fenomeen dat als een soort virus door het grote publiek wordt toegepast met als gevolg het ontstaan van de meest bizarre "theorieen".

Ufo, bij een positieve claim hoort de bewijslast.

Simpel voorbeeld:

Eenhoorns bestaan.

(dit een een positieve claim dat eenhoorns bestaan)

Diegene die deze claim maakt, is diegene die de claim moet onderbouwen. De redenen aangeven waarom eenhoorns bestaan. En de redenen waarom de claim gemaakt kan worden moet gegrond onderbouwd zijn.

Nu zeg ik: ik geloof deze claim niet omdat de redenen om het wel te geloven niet zodanig onderbouwd zijn om die claim enige aannemelijkheid te geven.

NU zegt de ander: ja,maar weet je het zeker. Bewijs maar eens dat eenhoorns NIET bestaan.

Dat is het omdraaien van bewijslast. IK moet niet bewijzen dat ze NIET bestaan, jij moet bewijzen dat ze WEL bestaan. En jouw wedervraag om mij te laten bewijzen dat ze NIET bestaan is geen bewijs dat ze WEL bestaan.

Dit is een simpel voorbeeld, maar zo dient het gespeeld te worden.

Iedereen kan claimen wat hij wil. Echter elke claim dient onderbouwd te worden met aannemelijke "bewijzen".
Zijn de bewijzen niet aannemelijk dan is de claim te verwerpen en kan je zeggen dat je niet in de claim gelooft.

Maar dat houdt niet in dat je meteen het tegendeel aanneemt.

Voorbeeld:

Hij zegt : "eenhoorns bestaan".

Hij kan geen aannemelijke bewijzen leveren om zijn claim te onderbouwen.

Ik kan dan zeggen: "ik geloof niet in zijn claim dat eenhoorns bestaan"

Maar ik zeg niet: "eenhoorns bestaan niet".

Dat zou op zich een positieve claim zijn voor het NIET bestaan van eenhoorns. En dan moet ik bewijslast leveren.


Terug naar de TS:

De aarde vergaat op 23 september.

Ik hoef niet te bewijzen dat de aarde NIET vergaat, jij moet bewijzen dat deze WEL vergaat.
En aangezien de argumenten voor het WEL vergaan zodanig belachelijk en evident verzonnen zijn kan ik niet anders aannemen dat ik niet kan geloven dat deze gaat vergaan.

Kan ik bewijzen dat de Aarde NIET vergaat op 23 september. Nee. Die mogelijkheid is er altijd.

Echter acht ik deze kans zeer klein en wel zodanig klein dat ik eigenlijk geen energie zou moeten steken om mij daarmee bezig te houden. Dat doe ik nu blijkbaar wel, maar dat doe ik om duidelijk te maken hoe het werkt met bewijslast en wie deze bewijslast dient aan te leveren en hopelijk dat men later met die informatie dit ook zelf verder gaat toepassen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Vergaat de wereld op 23 september?

Bericht door MetalPig » 14 aug 2017, 08:37

:post:

Zo heeft ook nog geen enkel forumlid kunnen bewijzen dat er geen draak in mijn fietsenschuurtje zit.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vergaat de wereld op 23 september?

Bericht door univers » 14 aug 2017, 08:40

Zo heeft ook nog geen enkel forumlid kunnen bewijzen dat er geen draak in mijn fietsenschuurtje zit.
Ben ook nog nooit in je schuurtje geweest.
Bewaakt hij de kolen? :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Vergaat de wereld op 23 september?

Bericht door MetalPig » 14 aug 2017, 08:46

univers schreef:
Zo heeft ook nog geen enkel forumlid kunnen bewijzen dat er geen draak in mijn fietsenschuurtje zit.
Ben ook nog nooit in je schuurtje geweest.
Je mag komen hoor, geen probleem. Als je denkt dat dat helpt... :wink:

Plaats reactie