Zwaartekracht een illusie?

De plek voor die wetenschappen waarbij niet wordt, of kan worden, voldaan aan wetenschappelijke criteria.
Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door MetalPig » 20 okt 2013, 13:39

Witte wel schreef:Nogmaals, het gaat mij niet om <...> welke context dan ook
Oh okee. Ik dacht dat je ergens op reageerde, maar het was dus gewoon een losse flodder.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door MetalPig » 20 okt 2013, 13:42

Witte wel schreef:Je geeft zelf toe het afzeiken boven normaal reageren te verkiezen
Dat is een leugen. Ik heb in eerste instantie normaal gereageerd tegen Pindar omdat dat mijn voorkeur heeft. Pas toen hij niets inhoudelijks te melden bleek te hebben en op de man ging spelen ben ik ook gaan afzeiken.

Je mag mij best aanspreken op mijn gedrag, maar ik vind niet netjes als je dat met leugens doet.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Witte wel » 20 okt 2013, 14:20

Ik lieg niet en blijf altijd netjes, fatsoenlijk en beleeft.
Ik trek conclusies uit argumenten en feiten. Je verstopt jezelf nu achter een beschuldiging naar mij toe. Je begrijpt mij verkeerd en ziet dit als een persoonlijke aanval want anders is het een losse flodder, toch.
En ik vind dat ik hier zeker netjes probeer duidelijk te maken dat waar ik naar verwees een absurd gedrag is en geef duidelijk aan dat je hiermee jezelf meer tegen werkt buiten een effect te verkrijgen bij een ander. Hoe netjes wil je het hebben.
Ik kan hier ook een post neerzetten en je verrot schelden en voor rotte vis uitmaken. Ik zou mijzelf enkel daarmee naar beneden trekken buiten welk doel dan ook te bereiken.

Maar lees je eigen post nu eens terug.
Ik heb in eerste instantie normaal gereageerd tegen Pindar omdat dat mijn voorkeur heeft. Pas toen hij niets inhoudelijks te melden bleek te hebben en op de man ging spelen ben ik ook gaan afzeiken.

"Pas toen hij niets inhoudelijks te melden bleek te hebben"
Een getrokken conclusie door jouzelf.
"ben ik ook gaan afzeiken."
Hij gaf zijn visie en mening op zijn eigen wijze.
Dat bevalt jou niet en ziet de eigen wijze als afzeiken en gaat dat dan ook maar doen.

Denk hier nu eens over na, wat voor een puberaal gedrag dit blijkt te zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand die hier meer dan 8000 posten neer heeft gezet dit gedrag er op na houdt. Begrijp je mijn standpunt. Waar zijn we mee bezig.
En en dergelijk gedrag verziekt de sfeer van het forum terwijl het zo anders kan.
Een dikkere spiegel kan ik je niet voorhouden.

Is mekaar een beetje meer accepteren en respecteren niet beter dan een strijd te voeren?
Dat bedoel ik. :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door univers » 20 okt 2013, 14:57

:post: ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door MetalPig » 20 okt 2013, 15:25

Witte wel schreef:Ik trek conclusies uit argumenten en feiten.

Laat je feiten maar zien dan.
Witte wel schreef:"Pas toen hij niets inhoudelijks te melden bleek te hebben"
Een getrokken conclusie door jouzelf.
En meermaals expliciet bevestigd door Pindar zelf.
Witte wel schreef:"ben ik ook gaan afzeiken."
Hij gaf zijn visie en mening op zijn eigen wijze.

Ja, en zijn eigen wijze is middels afzeiken.

Ik reageer ook op mijn eigen wijze. Waarom is dat in mijn geval een probleem voor je en bij anderen niet?
Witte wel schreef:Denk hier nu eens over na, wat voor een puberaal gedrag dit blijkt te zijn.
Je vertelt me niets nieuws. Natuurlijk zou ik volwassen kunnen reageren op Pindars persoonlijke aanvalletjes, maar dat zou net zo weinig uithalen als wat ik nu doe.
Witte wel schreef: Ik kan mij niet voorstellen dat iemand die hier meer dan 8000 posten neer heeft gezet dit gedrag er op na houdt.
Wat heeft mijn berichtenaantal er mee te maken?
Witte wel schreef:Begrijp je mijn standpunt.
Tuurlijk, maar ik begrijp niet waarom je mij eruit pikt.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Witte wel » 20 okt 2013, 17:10

Je verlangt toch niet dat ik hier een analyse neer ga zetten van het hoe en waarom. Ik vertel je toch niets nieuws zeg je zelf.

Ja, en zijn eigen wijze is middels afzeiken.
Je valt in herhaling want het betreft wederom een door jezelf getrokken conclusie.
En natuurlijk mag je op je eigen wijze reageren maar als je dan werkelijk afzeikt dan kan je de verwachting wekken een reactie daarop te verkrijgen.

Wat heeft mijn berichtenaantal er mee te maken?
Een malloot of iemand die onzin uitkraamt haalt doorgaans de 300 posten niet eens op een forum en vertrekt al voor die tijd.
En van iemand die meer dan 8000 posten neer heeft gezet mag toch wel vanuit gegaan worden dat de persoon een hoge inschatting mag genieten. Daarom begrijp ik totaal niet waarom je hier plotseling op de man een aanval aangaat op een nieuw forum lid die een afwijkend patroon, in jou ogen, vertoond.

Tuurlijk, maar ik begrijp niet waarom je mij eruit pikt.
Heel eenvoudig, ik pik je er niet uit, je biedt jezelf hiervoor aan.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door The Grey » 20 okt 2013, 17:10

Witte wel schreef:Met alle respect The grey, ik deel niet die overtuiging. Ik ben van mening dat het Ego bij velen zeer zeker niet deze zware beladenheid kent als waar ik hier op doel.
Hmm, ik kan het helaas niet met je eens zijn. De anonimiteit van het internet is al een eerste punt. En daarnaast komt de constructie van een forum erbij kijken. Hier op het forum kan je de tijd nemen om een reactie te formuleren, eventueel nog even wat te googlen en alles nog een keertje door te lezen. Dat kan niet als je een normaal gesprek voert. Teven hebben we alleen woorden, en geen non-verbale communicatie op het internet.

In mijn ogen is het dus per definitie dat iemand zich anders gedraagt op het internet dan in het echte leven.
Sommige hebben dat meer dan andere, denk aan de filmpjes van online Call of Duty met kindjes van 12 jaar die roepen dat ze je moeder aan het neuken zijn als ze worden neergeschoten (ik denk dat iedereen wel zoiets heeft gezien).

Dat daarbuiten gelaten.
Ik vind dat Metalpig wel een punt heeft. Er wordt in eerste instantie serieus gereageerd op Pindar's stellingen en beweringen. Zodra er wordt aangegeven dat het niet klopt weigert Pindar dat uit te leggen, en begint te blazen. Hij valt iemand persoonlijk aan op zijn interlect, raad je een paar boeken aan (als het daar in staat kan je het toch net zo makkelijk vertellen?), komt met ongefundeerde beweringen of niet controleerbare artikelen of geef je simpelweg een knipoog en begint door te preken.

Ik herinner me een bewering van Pindar dat mensen in India een paar maanden over iets doen waar we hier in de westerse wereld decennia over doen. Toen ik vroeg om toelichting kreeg ik niet thuis.

Ook vraag ik je om te kijken naar de verloop van dit topic
-

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Witte wel » 20 okt 2013, 17:18

The Grey schreef:Ook vraag ik je om te kijken naar ...
Begrijp ik allemaal wel The Grey. Er zijn ook wel punten. Maar dat is wederzijds.
Maar is geen reden om een "afzeik methodiek" te gaan toepassen in mijn ogen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door MetalPig » 20 okt 2013, 19:50

Witte wel schreef:Je verlangt toch niet dat ik hier een analyse neer ga zetten van het hoe en waarom. Ik vertel je toch niets nieuws zeg je zelf.
Mooi verdraaid.
De feiten die ik vraag zouden jouw bewering moeten ondersteunen dat ik afzeiken de voorkeur geef boven inhoudelijke discussie. Dat wat ik een leugen noemde en waarvan jij zei dat het op feiten gebaseerd was.

Geef die feiten of slik je leugen in.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door MetalPig » 20 okt 2013, 19:51

Witte wel schreef:Tuurlijk, maar ik begrijp niet waarom je mij eruit pikt.
Heel eenvoudig, ik pik je er niet uit, je biedt jezelf hiervoor aan.
Er zijn er meerdere die zich aanbieden. Waarom pik je mij eruit?

Pindar

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Pindar » 24 okt 2013, 17:44

in verband met zwaartekacht, iets om over na te denken:

The Anti-Gravity Secret of Coral Castle - FULL VERSION
http://www.youtube.com/watch?v=o15_DQUm94s
Met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
Einstein01
Onderzoeker
Berichten: 645
Lid geworden op: 26 aug 2011, 20:42

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Einstein01 » 26 nov 2013, 21:33

vibraties (frequenties) - magnetisme - elektriciteit - massa - energie

Iedere vorm van energie heeft zijn eigen frequentie.
Alles heeft zijn eigen frequentie.

Dat zou een keihard natuurkundig feit moeten zijn, is dat zo?
Het 'niets' is de drijvende kracht achter het 'iets'.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Determinist » 01 dec 2013, 22:59

Einstein01 schreef:vibraties (frequenties) - magnetisme - elektriciteit - massa - energie

Iedere vorm van energie heeft zijn eigen frequentie.
Alles heeft zijn eigen frequentie.

Dat zou een keihard natuurkundig feit moeten zijn, is dat zo?
Hey Einstein01.

Geinig dat je de vraag omgedraaid stelt.

Je geeft eerst een stelling en je vraagt je af dat dit een natuurkundig feit zou moeten zijn.
Het zou andersom moeten zijn, met een natuurkundig feit (of zeg beter een theorie) kan je stellingen poneren.

Dus uit natuurkundige feiten/theorieën komt je stelling dat, in jouw woorden, alles een eigen frequentie heeft.

En ik denk dat er inderdaad iets is dat dit zegt, al is dit niet zo simpel in een enkel zinnetje te vervatten.

Quantum Field Theory.

Frank51

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Frank51 » 30 jan 2015, 20:41

[youtube-2]http://mindfulnessangermanagement.com/w ... galaxy.png[/youtube-2]

Is een planeet een dubbele tegengestelde vortex vanuit het centrum? :

Gebruikersavatar
Einstein01
Onderzoeker
Berichten: 645
Lid geworden op: 26 aug 2011, 20:42

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Einstein01 » 30 jan 2015, 21:01

Mooi filmpje!
Het is dezelfde natuurlijke manier Hoe een forel tegen de stroom in zwemt.
De natuur werkt in de basis via implosies en explosies, een vortex is een voorbeeld van een implosie.

Ik ga me nog verdiepen in je andere posts! :hands:
Het 'niets' is de drijvende kracht achter het 'iets'.

Frank51

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Frank51 » 30 jan 2015, 21:02

Zwaartekracht is iets wat we vaststellen, maar nog niet kunnen verklaren. Dat staat vast.
Waarom moeten ze de 'donkere materie' erbij sleuren denk je?
Waar zit die anti-materie? In de kern van de planeten en zonnen?
Zwarte gaten hebben soms een miljoen keer de massa van de zon? Uit welke materie bestaat dit dan?
Als massa aantrekt, dan moet dit wel een ferm element op de tabel van Mendeljev betekenen
http://tweakers.net/nieuws/95776/wetens ... ement.html
ununseptium
Duitse wetenschappers zijn erin geslaagd een atoom met 117 protonen te maken in het lab. Daarmee werden eerdere resultaten van Russische wetenschappers bevestigd en krijgt het atoom waarschijnlijk een plaatsje in het periodiek systeem als zwaarste element.

Een zwart gat bestaat dan uit materie die vb duizend keer zwaarder is dan Ununseptium? Dit houdt geen steek.

Frank51

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Frank51 » 30 jan 2015, 21:04

Einstein01 schreef:Mooi filmpje!
Het is dezelfde natuurlijke manier Hoe een forel tegen de stroom in zwemt.
De natuur werkt in de basis via implosies en explosies, een vortex is een voorbeeld van een implosie.

Ik ga me nog verdiepen in je andere posts! :hands:
Het onderste filmpje werkt niet bij mij.. raar. Staat in hollow earth post als laatste

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door MetalPig » 30 jan 2015, 22:19

Frank51 schreef:Een zwart gat bestaat dan uit materie die vb duizend keer zwaarder is dan Ununseptium? Dit houdt geen steek.
Wat gaat je volgende stap zijn op weg naar begrip? Of is "dit houdt geen steek" voor jou een eindpunt?

Frank51

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Frank51 » 30 jan 2015, 23:16

Ik ben nog deze topic aan het lezen, is een hele boterham,
maar misschien is het woord NEUTRINO al gevallen.

Neutrino's worden uitgestoten door zonnen. EN hebben een massa
Vroeger dacht men van niet maar ze hebben wel degelijk een massa.

http://www.newscientist.nl/nieuws/neutr ... -gedaante/

Massa houdt de neutrino's tegen. Aan de andere kant van de Aarde, de 'donkere' kant, worden veel minder neutrino's van onze Zon opgevangen.
Tot nu toe is er geen enkel bewijs dat massa elkaar rechtstreeks aantrekt, door middel van een golf of straling ofzo
Maar massa trekt elkaar dus 'onrechtstreeks' aan. Dat is exact wat Le Sage bedoelde, en volgens mij heeft hij nog gelijk ook

http://en.wikipedia.org/wiki/Le_Sage's_ ... ravitation

Afbeelding

Zwaartekracht is een DUW kracht van buitenaf, komt uit iedere kern van de zonnen en planeten. Dus deze 'neutrinostraling' komt van alle kanten uit het heelal.
Aangezien enkel massa die neutrinostraling kan tegenhouden, ontstaat er tussen 2 planeten een soort onderdruk, waardoor beide planeten door elkaar aangetrokken worden. Dus is zwaartekracht inderdaad een illusie zoals Einstein01 het zegt.
In de KERNEN van de planeten en zonnen worden deze neutrino's afgeschoten met een vortexbeweging, zodat de schil steeds verder van de kern wordt geduwd (groeiende en holle planeten en zonnen)

Begrijp je wat ik bedoel?
Het is maar een theorie die nog in zijn kinderschoenen staat maar die zou perfect de wisselwerking tussen materie en anti-materie kunnen verklaren. Dus ook holle planeten.
Licht stoot af, massa 'trekt aan' (onrechtstreeks). Vandaar waarschijnlijk dat ook het heelal expandeert.

Frank51

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Frank51 » 30 jan 2015, 23:20

Le Sage's theory of gravitation is a kinetic theory of gravity originally proposed by Nicolas Fatio de Duillier in 1690 and later by Georges-Louis Le Sage in 1748. The theory proposed a mechanical explanation for Newton's gravitational force in terms of streams of tiny unseen particles (which Le Sage called ultra-mundane corpuscles) impacting all material objects from all directions. =NEUTRINO'S!! According to this model, any two material bodies partially shield each other from the impinging corpuscles, resulting in a net imbalance in the pressure exerted by the impact of corpuscles on the bodies, tending to drive the bodies together. This mechanical explanation for gravity never gained widespread acceptance, although it continued to be studied occasionally by physicists until the beginning of the 20th century, by which time it was generally considered to be conclusively discredited.

Plaats reactie