Zwaartekracht een illusie?

De plek voor die wetenschappen waarbij niet wordt, of kan worden, voldaan aan wetenschappelijke criteria.
Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door MetalPig » 19 okt 2013, 19:35

Pindar schreef:
MetalPig schreef:
Pindar schreef:uiteindelijk, als je eerlijk bent heeft natuurlijk iedereen gelijk en zijn/haar eigen waarheid.
"nee "nee "nee
absoluut!
maar, dat is mijn waarheid en bovenstaande is jouw waarheid.
Ik vind dat iets waar moet zijn voordat je het een waarheid kan noemen. Onze stellingen zijn in tegenspraak en kunnen dus niet allebei een waarheid zijn.
Pindar schreef:Ik vind wetenschappers en wetenschap echt knettergek, en een ander vind ze doodnormaal.
Dat zijn meningen, geen waarheden.

Pindar

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Pindar » 19 okt 2013, 19:38

MetalPig schreef: Ik vind dat iets waar moet zijn voordat je het een waarheid kan noemen. Onze stellingen zijn in tegenspraak en kunnen dus niet allebei een waarheid zijn.
Pindar schreef:Ik vind wetenschappers en wetenschap echt knettergek, en een ander vind ze doodnormaal.
Dat zijn meningen, geen waarheden.
Tcoh zijn ze geheel en al alle twee helemaal waar! ;)

de ene is de jouwe en de andere is de mijne
geen enkel probleem hoor.


Met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door MetalPig » 19 okt 2013, 19:41

Pindar schreef:
MetalPig schreef:
Pindar schreef:Ik vind wetenschappers en wetenschap echt knettergek, en een ander vind ze doodnormaal.
Dat zijn meningen, geen waarheden.
Tcoh zijn ze geheel en al alle twee helemaal waar! ;)

de ene is de jouwe en de andere is de mijne
Jouw mening en en andere mening ja. Geen waarheden. Hooguit een van de twee kan een waarheid blijken te zijn, wanneer je objectief vaststelt of wetenschappers en wetenschap knettergek zijn of doodnormaal of iets anders.

Pindar

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Pindar » 19 okt 2013, 19:42

MetalPig schreef: Jouw mening en en andere mening ja. Geen waarheden. Hooguit een van de twee kan een waarheid blijken te zijn, wanneer je objectief vaststelt of wetenschappers en wetenschap knettergek zijn of doodnormaal of iets anders.
jawel hoor, iedereen zijn eigen waarheid. Waarom is dat zo'n probleem voor jou? ;)


Met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door MetalPig » 19 okt 2013, 19:56

Pindar schreef:
MetalPig schreef: Jouw mening en en andere mening ja. Geen waarheden. Hooguit een van de twee kan een waarheid blijken te zijn, wanneer je objectief vaststelt of wetenschappers en wetenschap knettergek zijn of doodnormaal of iets anders.
jawel hoor, iedereen zijn eigen waarheid. Waarom is dat zo'n probleem voor jou?
Dat heb ik je net uitgelegd. Domme vraag dus.

Pindar

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Pindar » 19 okt 2013, 20:41

MetalPig schreef:
Pindar schreef:
MetalPig schreef: Jouw mening en en andere mening ja. Geen waarheden. Hooguit een van de twee kan een waarheid blijken te zijn, wanneer je objectief vaststelt of wetenschappers en wetenschap knettergek zijn of doodnormaal of iets anders.
jawel hoor, iedereen zijn eigen waarheid. Waarom is dat zo'n probleem voor jou?
Dat heb ik je net uitgelegd. Domme vraag dus.

nee hoor, je hebt niks uitgelegd, je hebt jouw versie van een waarheid gegeven.

Meer is het echt niet.


Ik doe het ook niet maar heb het wel eens gedaan en doet psychologisch veel. Ga eens in e-prime schrijven. ;)



Met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Vitharr » 19 okt 2013, 20:47

Pindar schreef:Ga eens in e-prime schrijven. ;)
Wow Pindar, bedankt voor dat begrip. ;P!
Morgen is vandaag ook gisteren....

Pindar

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Pindar » 19 okt 2013, 20:50

Vitharr schreef:
Pindar schreef:Ga eens in e-prime schrijven. ;)
Wow Pindar, bedankt voor dat begrip. ;P!
bekend mee?

Met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Vitharr » 19 okt 2013, 20:55

Pindar schreef:
Vitharr schreef:
Pindar schreef:Ga eens in e-prime schrijven. ;)
Wow Pindar, bedankt voor dat begrip. ;P!
bekend mee?
Nee, tot zo net nog nooit van gehoord. Maar enkele maanden geleden maakte ik kennis met het begrip 'linguïstische relativiteit'. Was heel verhelderend. Wat ik lees over e-prime smaakt ongeveer hetzelfde. Ik duik er dus even in. ;P!
Morgen is vandaag ook gisteren....

Pindar

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Pindar » 19 okt 2013, 20:59

Vitharr schreef: Nee, tot zo net nog nooit van gehoord. Maar enkele maanden geleden maakte ik kennis met het begrip 'linguïstische relativiteit'. Was heel verhelderend. Wat ik lees over e-prime smaakt ongeveer hetzelfde. Ik duik er dus even in. ;P!
ja het is zeker zeer interessant
Maar psychologisch gezien heel intens en verhelderend als je het zelf doet. Ik heb zelf enmet mensen in mijn omgeving gexperimenteerd en je komt tot mooie inzichten EN zo vind ik, je gaat weer meer verantwoordelijkheid dragen voor wat je zelf zegt of schrijft
(ahum ik had dit stuk even in e-prime kunnen doen maar effe druk nu)
Ben benieuwd naar je ervaring er mee!

Met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door MetalPig » 19 okt 2013, 21:13

Pindar schreef:nee hoor, je hebt niks uitgelegd, je hebt jouw versie van een waarheid gegeven.
Als jij het een waarheid vindt dan ben je het dus met me eens. Mooi!

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4697
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Witte wel » 19 okt 2013, 22:28

Pindar schreef: Ga eens in e-prime schrijven.
Vitharr schreef: bedankt voor dat begrip.
Pindar blijft steeds verbazen. ;P!
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Pindar

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Pindar » 20 okt 2013, 09:48

MetalPig schreef:
Pindar schreef:nee hoor, je hebt niks uitgelegd, je hebt jouw versie van een waarheid gegeven.
Als jij het een waarheid vindt dan ben je het dus met me eens. Mooi!

nope, jij hebt jouw versie van een waarheid , ik mijn versie van de waarheid..

pick your choice or create a new one.;)

De toekomst zal volgens mij zo zijn dat er net zo veel waarheden zijn als er mensen zijn.

Dat zijn veel waarheden ;)

Wat een feest!

Met vriendelijke groeten

Pindar

Nu in E-prime:
Nee, volgens mij niet.
Ik vind dat jij jouw versie van een waarheid ervaar of zie.
Ik denk of vind dat ik mijn versie van een waarheid ervaar of beleef.

pick your choice, or create a new one

Ik vermoed dat de toekomst er zo uit zal zien dat er net zo veel waarheden kunnen zien (geen zijn!) als dat er allemaal verschilende mensen rondlopen.

In mijn ogen zijn dat heel veel waarheden ;)

Ik ervaar dat voornamelijk als een feest.
feel the difference?

Met vriendeljike groeten

Pindar
Laatst gewijzigd door Pindar op 20 okt 2013, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door MetalPig » 20 okt 2013, 09:55

Pindar schreef:De toekomst zal volgens mij zo zijn dat er net zo veel waarheden zijn als er mensen zijn.

Wat een feest!
Waarom zeik je dan iedereen af die het niet met je eens is? Ik kan dat niet rijmen met wat je nu schrijft.

Pindar

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Pindar » 20 okt 2013, 09:57

MetalPig schreef:
Pindar schreef:De toekomst zal volgens mij zo zijn dat er net zo veel waarheden zijn als er mensen zijn.

Wat een feest!
Waarom zeik je dan iedereen af die het niet met je eens is? Ik kan dat niet rijmen met wat je nu schrijft.

nee hoor. ik heb al eerder geschreven dat iedereen zijn eigen idee mag hebben. Je leest blijkbaar (wederom) niet erg goed.

Ik zal nooit iemand afzeiken omdat hij/zij het niet met me eens is. Er zal dan uiteraard een andere reden voor zijn.


Met vriendelijke groeten


Pindar

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door MetalPig » 20 okt 2013, 10:05

Pindar schreef:Ik zal nooit iemand afzeiken omdat hij/zij het niet met me eens is. Er zal dan uiteraard een andere reden voor zijn.
Het zou mooi zijn als je die reden er dan even bij zet.

Als ik jou een vraag stel omdat ik het (nog) niet met je eens ben, dan zeg jij dat ik niet goed lees. Dat komt over als afzeiken omdat ik het niet met je eens ben.

Je komt hier op het forum blijkbaar heel anders over dan dat je zelf denkt dat je bent. Doe met die informatie wat je wilt.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4697
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Witte wel » 20 okt 2013, 11:21

MetalPig schreef:Dat komt over als afzeiken omdat ik het niet met je eens ben.
Is jou mening die je als waarheid ziet en opdringt.
Schreef je zelf niet ergens anders dat jij de "afzeiker" was en daar geen moeite mee had.
MetalPig schreef:Je komt hier op het forum blijkbaar heel anders over dan dat je zelf denkt dat je bent. Doe met die informatie wat je wilt.
Ik zie hier het spiegel-effect wat ik niet alleen zal zien. Het Ego moet wel van grote omvang zijn vermoed ik.

Doe met die informatie wat je wilt. [think]
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door MetalPig » 20 okt 2013, 12:08

Witte wel schreef:Schreef je zelf niet ergens anders dat jij de "afzeiker" was en daar geen moeite mee had.
Ja. Hoe is dat relevant binnen de context van mijn bericht aan Pindar?

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door The Grey » 20 okt 2013, 13:05

Witte wel schreef:
MetalPig schreef:Je komt hier op het forum blijkbaar heel anders over dan dat je zelf denkt dat je bent. Doe met die informatie wat je wilt.
Ik zie hier het spiegel-effect wat ik niet alleen zal zien. Het Ego moet wel van grote omvang zijn vermoed ik.

Doe met die informatie wat je wilt. [think]
Ik denk dat iedereen dat wel heeft Witte Wel, jij, ik en iedereen hier ;)
-

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4697
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Witte wel » 20 okt 2013, 13:26

MetalPig schreef:binnen de context van
Een forum als dit is een open platform en wordt gelezen door vele mensen. Wat jij hier neer zet is een insinuering dat Pindar afzeikt en de zwarte Piet is.
Het betreft mij niet Pindar de hand boven het hoofd te houden maar de vinger die naar hem gewezen wordt om te buigen.
Je geeft zelf toe het afzeiken boven normaal reageren te verkiezen en verziekt bewust nagenoeg iedere post van Pindar terwijl dat Pindar zijn visie en mening hier op zijn eigen wijze neer zet. En dat mag hier op dit forum.
Jij wekt op deze wijze de indruk bij vele lezers dat Pindar’s posten niet serieus genomen zouden moeten worden en probeert hiermee met de zwarte kwast zijn posten te overschilderen.
Dat trekt niet alleen jou zelf in de drek maar zet ook een bepaalde sfeer hier neer zodat andere topics in het vervolg ook niet meer gelezen worden door de velen bezoekers van dit forum waardoor de vele variatie aan informatie niet meer de aandacht verkrijgt die ze verdient.
Daar gaat het mij hier om. Dat jij jezelf voor paal zet is aan jou en zal mij niet beroeren. Ik ondervind daar geen hinder van en de lezer trekt een eigen conclusie buiten wat jij de lezer opdringt.
Ik kan mij goed voorstellen dat er hier op het forum mensen actief zijn die deze “afzeik methodiek” zat zijn en daardoor de motivatie verliezen hier bij te dragen. En dat is waar het mij om gaat. Het forum zakt hierdoor af, het onvermijdelijke resultaat van dit handelen.
Blijkbaar zijn er altijd mensen die zich niet kunnen verenigen met een afwijkende theorie of gedachtegang buiten het geconditioneerde reguliere goedje en vinden het dan een noodzaak hier tegen in te moeten gaan op een wijze door zichzelf te verheffen boven de ander.
Ik heb je de spiegel al voor gehouden maar heb de indruk dat je hierin niet durft te kijken af het beeld niet geheel duidelijk is.

Nogmaals, het gaat mij niet om de persoon, of welke context dan ook, maar om het belang van het forum. Als normaal forum lid vind ik dat ik mijn mening hierover mag geven en heb de overtuiging hierin een gelijk te hebben.
The Grey schreef:Ik denk dat iedereen dat wel heeft hier
Met alle respect The grey, ik deel niet die overtuiging. Ik ben van mening dat het Ego bij velen zeer zeker niet deze zware beladenheid kent als waar ik hier op doel.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Plaats reactie