Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

De plek voor die wetenschappen waarbij niet wordt, of kan worden, voldaan aan wetenschappelijke criteria.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 29 dec 2015, 20:30

Solarham heeft de storm impact naar boven bijgesteld voor morgen; word een pittige...
Merkte vanavond onder de mensen in 'my favorite quiet spot' ( sauna ) de onrust en confrontatie al fiks toe nemen.

http://www.solarham.net/

Take care, voor degenen die er gevoelig voor zijn :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 29 dec 2015, 20:44

Toename aardbevingen; weliswaar nog niet in kracht, maar in aantal, de afgelopen 8 uur.
En op ongebruikelijke plaatsen.

http://earthquaketrack.com/
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door gusteman » 30 dec 2015, 01:04

Osiris schreef:En als het onze atmosfeer binnendringt; gelijk een verklaring voor de klimaatveranderingen die we voor onze kiezen krijgen [think]
Die zonnewinden zijn dus eigenlijk zo'n beetje de "steen der wijzen" van de huidige tijd? Want, als ik het goed begrijp, kan je middels die straling, afkomstig van de zon, zowat alles verklaren wat voor "niet ingewijden" onverklaarbaar lijkt te zijn: grote rampen, aardbevingen, tsunami's, klimaatverandering, kleine en grotere kwaaltjes, ergernis, spanning, terroristische aanslagen, oorlogen en ........... bewustzijnssprongen :shock:
En die straling is dan ook nog eens intelligent, ze kan keuzes maken en een selectie doorvoeren, want
Osiris schreef:Kwam tegen dat een bijna een heel land in Afrika ( Zambia, 16 miljoen inwoners ) ) zonder stroom is komen te zitten.
De geladen deeltjes die door de zon de ruimte worden in geslingerd zijn dus in staat om zich te concentreren op één welbepaalde plaats, en dan nog eens rekening te houden met de grenzen van een natie op de planeet aarde. Hier kan enkel een intelligente kracht achter zitten.

Dit valt toch af te leiden uit wat de auteur vlak erna had geschreven
Osiris schreef:Oorzaak onbekend ( niet toevallig de behoorlijke zonnestorm van afgelopen week ?? dussss....)
Dusss ...... ja, dus wat?

Dus niks, want als iemand echt gelooft dat een zonnestorm in staat is om selectief de stroomvoorziening van één natie plat te leggen zonder daarbij enig ander spoor na te laten dan ........ ja, dan vult u de rest zelf maar in. :roll:

Gast1

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Gast1 » 30 dec 2015, 04:03

Osiris schreef:Solarham heeft de storm impact naar boven bijgesteld voor morgen; word een pittige...
Merkte vanavond onder de mensen in 'my favorite quiet spot' ( sauna ) de onrust en confrontatie al fiks toe nemen.

http://www.solarham.net/

Take care, voor degenen die er gevoelig voor zijn :wink:
Ik ben hartstikke klaarwakker en kon in bed niet verklaren waarom.
Ik lijk helemaal uitgeslapen te zijn en ben maar weer een beetje gaan speuren.

Daar kwam ik dit tegen.
Altijd maar weer die pijnappelklier ...

Verder:
De aarde is in de Middeleeuwen twee keer getroffen door enorme zonnevlammen, geladen deeltjes die de zon het heelal in slingert.
Dat gebeurde rond het jaar 774 en rond 993. De sporen daarvan zijn nog terug te vinden in lagen ijs en sneeuw, diep onder de oppervlaktes van Groenland en de Zuidpool.

Zweedse wetenschappers hebben het ijs onderzocht en publiceren er dinsdag over in het belangrijke wetenschapsblad Nature.
De zonnestorm van 774 was minstens vijf keer zo sterk als de zwaarste storm die in de afgelopen decennia is geregistreerd.
"Als zulke enorme stormen de aarde nu zouden raken, kunnen ze een verwoestend effect op onze stroomvoorziening, satellieten en communicatie hebben'', zeggen de onderzoekers.
Het zou zelfs een gat in de ozonlaag hebben kunnen slaan, met gevolgen voor het klimaat op aarde.

Een zonnevlam ontstaat door een magnetisch veld op de zon. Die velden bewegen en daardoor kan spanning zich opbouwen.
Als die energie vrijkomt, schiet de zon een wolk van elektromagnetisch geladen deeltjes de ruimte in.
Die deeltjes zijn niet gevaarlijk voor mensen. Als ze de dampkring binnenkomen, ontstaat poollicht.
Bron, 27 oktober 2015

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 30 dec 2015, 08:30

Stukje terug in de tijd;
1989 tijdens een X-15 flare,waar Canada 'selectief' het zwaarst getroffen werd.

https://en.wikipedia.org/wiki/March_198 ... etic_storm

Hier de link van de 'map' van Solarham ,waar te zien is in welk gebied op de wereld de impact het grootst is tijdens de stormen.
En waar elektrische verstoringen dus het sterkst kunnen voorkomen ( nu nog rustig ).

http://www.solarham.net/globald.htm


Zoals Vitharr in zijn link liet zien opent ons magnetisch veld zich van tijd tot tijd tijdens de zonnestormen,waardoor de straling binnen komt in onze atmosfeer,echter vooraf niet te voorspellen waar...
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 30 dec 2015, 08:32

Gast1 schreef:
Osiris schreef:Solarham heeft de storm impact naar boven bijgesteld voor morgen; word een pittige...
Merkte vanavond onder de mensen in 'my favorite quiet spot' ( sauna ) de onrust en confrontatie al fiks toe nemen.

http://www.solarham.net/

Take care, voor degenen die er gevoelig voor zijn :wink:
Ik ben hartstikke klaarwakker en kon in bed niet verklaren waarom.
Ik lijk helemaal uitgeslapen te zijn en ben maar weer een beetje gaan speuren.

Daar kwam ik dit tegen.
Altijd maar weer die pijnappelklier ...

Verder:
De aarde is in de Middeleeuwen twee keer getroffen door enorme zonnevlammen, geladen deeltjes die de zon het heelal in slingert.
Dat gebeurde rond het jaar 774 en rond 993. De sporen daarvan zijn nog terug te vinden in lagen ijs en sneeuw, diep onder de oppervlaktes van Groenland en de Zuidpool.

Zweedse wetenschappers hebben het ijs onderzocht en publiceren er dinsdag over in het belangrijke wetenschapsblad Nature.
De zonnestorm van 774 was minstens vijf keer zo sterk als de zwaarste storm die in de afgelopen decennia is geregistreerd.
"Als zulke enorme stormen de aarde nu zouden raken, kunnen ze een verwoestend effect op onze stroomvoorziening, satellieten en communicatie hebben'', zeggen de onderzoekers.
Het zou zelfs een gat in de ozonlaag hebben kunnen slaan, met gevolgen voor het klimaat op aarde.

Een zonnevlam ontstaat door een magnetisch veld op de zon. Die velden bewegen en daardoor kan spanning zich opbouwen.
Als die energie vrijkomt, schiet de zon een wolk van elektromagnetisch geladen deeltjes de ruimte in.
Die deeltjes zijn niet gevaarlijk voor mensen. Als ze de dampkring binnenkomen, ontstaat poollicht.
Bron, 27 oktober 2015
:post:

Behalve dat het niet 'gevaarlijk' zou zijn voor mensen.
Doordat onze fysieke en emotionele toestand beinvloed word via de pijnappelklier ,maar m.i. ook de schildklier,kunnen er wel degelijk situaties ontstaan die gevaarlijk zijn .
Denk bijvoorbeeld aan conflictsituaties,niet alleen op het eigen persoonlijk vlak,maar ook op grotere schaal in onze wereld,zie je dit vaak escaleren tijdens impact van zonnestormen en CME impact van sunspot/filamenten erupties.

En nog maar niet te spreken van mensen met hart problemen en evt hersenfunctie problemen.
Hartaanvallen en disfunctioneren hersenen ( sommige kunnen 'doordraaien' ) of infarcten krijgen.
Ook hier weer hangt het af van de gevoeligheid en kwetsbaarheid.
Net als bij andere elektrische systemen.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 30 dec 2015, 09:02

Concentratie van ongebruikelijke aardbevingen voornamelijk te vinden op het Noord Amerikaanse continent en Midden Amerika.
Echter nog niet boven de schaal van 5 Richter.

http://earthquaketrack.com/

De 'opbouwende spanning' daar het hoogst ?
Voorbode van waar de solar-impact het grootst zal zijn ?? [think]

Wait and see.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door gusteman » 30 dec 2015, 11:10

Gast1 schreef:Daar kwam ik dit tegen.
Nou, beste Gast1, ik ben van mening dat een mens nooit te oud is om bij te leren, dus ging ik even kijken naar "dit".

Wat mij zo goed als meteen intrigeerde (ik heb afgeleerd zomaar alles te geloven wat wordt gepubliceerd) was
Nieuwetijdskind schreef:Elk mens, elk dier en elk levend wezen heeft ook een eigen magnetisch veld. Dit magnetisch veld is vooral bedoeld om ons te beschermen, om ervoor te zorgen dat we energie kunnen ontvangen en geven. Dit magnetisch veld dient ook om ons de vorm te geven die we op dit moment aannemen (zowel fysiek, emotioneel als spiritueel).
Wetende dat een menselijk lichaam bestaat uit:
- 60% water
- 25% bacteriën
- 15% lichaamseigen celstof
vraag ik me nu het volgende af: welk van die elementen genereert dat "eigen magnetisch veld"?
En op welke manier bepaalt dat "eigen magnetisch veld" de fysieke vorm die het lichaam aanneemt?

Persoonlijk vind ik in die elementen waaruit een lichaam bestaat geen enkel onderdeel wat in staat zou kunnen zijn om een elektromagnetisch veld op te wekken. Ben dus wel benieuwd naar hoe dit dan wel zou kunnen.

Maar om nu nog even op dat aardmagnetisch veld terug te komen: hoe meer informatie er is om te vergelijken, hoe groter de kans dat de kern van de werkelijkheid wordt benaderd.
Daarom geef ik even een verwijzing naar een pagina waar een behoorlijk uitgebreide uitleg wordt verstrekt over het wat, hoe en waarom van de invloed van zonnestormen op onze planeet.
-----> Forget global warming worry about Earths magnetic field collapsing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door univers » 30 dec 2015, 11:19

Eerst en vooral: indien zo'n komeet op ramkoers met onze planeet zou komen te zitten dat hebben de astronomen dit al langer dan een maand op voorhand in de gaten.
Niet helemaal mee eens.
Onlangs hebben ze een meteoriet op het laatste moment ontdekt, de laatste tijd lees je steeds meer van dit soort berichten.
Moest er werkelijk een reële kans bestaan op zo'n impact dan worden raketten met kernkoppen afgevuurd op zo'n komeet. De bedoeling hierbij is om de komeet (of asteroïde) voldoende schade toe te brengen dat zij niet alleen uiteenspat in kleinere stukken die elk een andere koers gaan volgen maar zelfs al zou de toegebrachte schade gering zijn dan zou de klap volstaan om het object voldoende uit koers te sturen dat een klap op de planeet wordt vermeden.
Kernraketten is niet de oplossing, de komeet verbrokkeld in meerdere stukken, de kans is dan dat er meerdere inslagen komen, verspreid over de aarde, dan kan de schade veel groter zijn.
Momenteel zijn ze aan het experimenteren wat de beste oplossing is.
Ik ben de andere docu. nog aan het zoeken, daar zie je hoe ze op verschillende manieren een komeet uit zijn baan willen duwen.

ik zie dat Guus ook weer gereageerd heeft.
lees het later wel, ga eerst boodschappen doen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Vitharr » 30 dec 2015, 11:36

gusteman schreef:Persoonlijk vind ik in die elementen waaruit een lichaam bestaat geen enkel onderdeel wat in staat zou kunnen zijn om een elektromagnetisch veld op te wekken. Ben dus wel benieuwd naar hoe dit dan wel zou kunnen.
Ik neem aan dat je dit bericht hebt getikt op een toetsenbord. De noodzakelijke beweging werd mede veroorzaakt door elektrische impulsen die door je lichaam liepen. Elektrische stromen wekken magnetische velden op.

Het zit hem dan ook niet in de onderdelen, maar in de samenstelling daar van. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

gusteman

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door gusteman » 30 dec 2015, 11:44

univers schreef:Niet helemaal mee eens.
Onlangs hebben ze een meteoriet op het laatste moment ontdekt, de laatste tijd lees je steeds meer van dit soort berichten.
Inderdaad, beste Univers.
Maar ik had het wel over een komeet, niet over een meteoriet, je kan die twee bezwaarlijk gaan vergelijken.
Je zou het kunnen vergelijken met de impact van een voorwerp op de voorruit van een rijdende auto: een vliegje zal je niet zien aankomen, een roofvogel echter wel.
univers schreef:... de komeet verbrokkelt in meerdere stukken, de kans is dan dat er meerdere inslagen komen, verspreid over de aarde, dan kan de schade veel groter zijn.
Op het ogenblik dat een komeet in duizenden fragmenten verbrokkelt ten gevolge van een explosie dan zullen die brokstukken alle kanten opgaan. Eventueel kunnen enkele brokstukken exact dezelfde koers blijven aanhouden maar de kans hierop is extreem klein.
In een dergelijk scenario dien je er wel rekening mee te houden dat, alhoewel onze planeet voor ons mensen immens groot is, de aarde slechts de grootte van een zandkorreltje in een oceaan vertegenwoordigt wanneer je de afstanden in de ruimte correct inschat.

Het is echter wel zo dat er toch rekening wordt gehouden (de Wet van Murphy indachtig) met een inslag van diverse brokstukken en er daarom wordt gezocht naar andere oplossingen.
Het experiment met Philae past ook binnen dit kader waarbij wordt gedacht aan de mogelijkheid om stuurraketten op een komeet of asteroïde te plaatsen met de bedoeling deze van baan te doen veranderen.

gusteman

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door gusteman » 30 dec 2015, 11:48

Vitharr schreef:Elektrische stromen wekken magnetische velden op.
Inderdaad, beste Vitharr, en daar komen we terecht bij het tweede deel van mijn opmerking: indien dat "eigen magnetisch veld" de vorm van het lichaam bepaalt, dan zou elke verandering aan dat veld ook een verandering van die vorm moeten inhouden.
Op welke wijze manifesteert dit zich dan?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door univers » 30 dec 2015, 12:40

Het is echter wel zo dat er toch rekening wordt gehouden (de Wet van Murphy indachtig) met een inslag van diverse brokstukken en er daarom wordt gezocht naar andere oplossingen.
Het experiment met Philae past ook binnen dit kader waarbij wordt gedacht aan de mogelijkheid om stuurraketten op een komeet of asteroïde te plaatsen met de bedoeling deze van baan te doen veranderen.
;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door univers » 30 dec 2015, 16:17

Maar ik had het wel over een komeet, niet over een meteoriet,
Ik heb het niet over een meteoriet, maar over een asteroïden.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door gusteman » 30 dec 2015, 16:34

univers schreef:Ik heb het niet over een meteoriet, maar over een asteroïden.
Effe sjekke ..... :search:
univers schreef:Geplaatst: Wo Dec 30, 2015 11:19 am
Niet helemaal mee eens.
Onlangs hebben ze een meteoriet op het laatste moment ontdekt, de laatste tijd lees je steeds meer van dit soort berichten.
Ja hoor, je had toch wel meteoriet geschreven zie ik :mrgreen:

Gast1

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Gast1 » 30 dec 2015, 17:15

gusteman schreef:
Gast1 schreef:Daar kwam ik dit tegen.
Nou, beste Gast1, ik ben van mening dat een mens nooit te oud is om bij te leren, dus ging ik even kijken naar "dit".
Wetende dat een menselijk lichaam bestaat uit:
- 60% water
- 25% bacteriën
- 15% lichaamseigen celstof
vraag ik me nu het volgende af: welk van die elementen genereert dat "eigen magnetisch veld"?
En op welke manier bepaalt dat "eigen magnetisch veld" de fysieke vorm die het lichaam aanneemt?


Persoonlijk vind ik in die elementen waaruit een lichaam bestaat geen enkel onderdeel wat in staat zou kunnen zijn om een elektromagnetisch veld op te wekken.
Ben dus wel benieuwd naar hoe dit dan wel zou kunnen.
Je benadert het 'wetenschappelijk' Guus :wink:
Wetenschappelijk heb je waarschijnlijk momenteel gelijk.
Het is niet direct te vinden in één van die elementen en het is niet direct te vinden 'op welke manier' ...

Afbeelding

Ik zie 'dit' meer als 'beeldspraak' en benader het spiritueel.

Elk mens, elk dier en elk levend wezen heeft een eigen 'veld'.
De een noemt het magnetisch, de ander energetisch.
Weer een ander noemt het een krachtveld en er zijn er die het een aura noemen.
Een elektrisch geladen energieveld.
Weer een ander een 'levensveld' ...

Hoeveel namen heeft God?

Er zijn mensen die stellig zijn en zeggen dat die God niet bestaat.
Er zijn mensen die stellig zijn en zeggen dat dat veld niet bestaat.

Ik geloof niet in beiden, ik weet dat ze er zijn.

Al je het bijvoeglijk naamwoordje weg laat, lees je deze quote:
Nieuwetijdskind schreef:Elk mens, elk dier en elk levend wezen heeft ook een eigen magnetisch veld. Dit magnetisch veld is vooral bedoeld om ons te beschermen, om ervoor te zorgen dat we energie kunnen ontvangen en geven. Dit magnetisch veld dient ook om ons de vorm te geven die we op dit moment aannemen (zowel fysiek, emotioneel als spiritueel).
... anders:

Elk mens, elk dier en elk levend wezen heeft ook een eigen veld.
Dit veld is vooral bedoeld om ons te beschermen, om ervoor te zorgen dat we energie kunnen ontvangen en geven.
Dit veld dient ook om ons de vorm te geven die we op dit moment aannemen (zowel fysiek, emotioneel als spiritueel).


Vul alle bijvoeglijke naamwoordjes maar in, het maakt niet uit.
Het gaat om de boodschap ende betekenis.
Het gaat er waarschijnlijk nog meer om aan de betekenis die je er zelf aan geeft.

God bestaat niet en het veld bestaat niet, zelfs kleuren bestaan niet.
Er zijn er die dat beweren.
Het zij zo...

Ik echter zie de kleuren ...

Afbeelding

En laat mij dus maar, misschien 'in die waan' ...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door univers » 30 dec 2015, 19:50

Ja hoor, je had toch wel meteoriet geschreven zie ik
Je hebt gelijk. :oops:
Ik krijg ouderdom verschijnselen, komt door de zon. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11975
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door MetalPig » 31 dec 2015, 08:26

Gast1 schreef:Je benadert het 'wetenschappelijk' Guus :wink:
Wetenschappelijk heb je waarschijnlijk momenteel gelijk.
<...>Ik zie 'dit' meer als 'beeldspraak' en benader het spiritueel.

Elk mens, elk dier en elk levend wezen heeft een eigen 'veld'.
De een noemt het magnetisch, de ander energetisch.
Weer een ander noemt het een krachtveld en er zijn er die het een aura noemen.
Een elektrisch geladen energieveld.
Weer een ander een 'levensveld' ...
En dat brengt ons bij de vraag waarom de spirituelen zo graag woorden van de wetenschap 'lenen' en er vervolgens heel andere betekenissen aan geven.
Noem het gewoon 'aura' of 'levensveld' zodat iedereen kan zien dat het geen enkele link met wetenschap heeft.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Vitharr » 31 dec 2015, 09:05

MetalPig schreef:En dat brengt ons bij de vraag waarom de spirituelen zo graag woorden van de wetenschap 'lenen' en er vervolgens heel andere betekenissen aan geven.
Noem het gewoon 'aura' of 'levensveld' zodat iedereen kan zien dat het geen enkele link met wetenschap heeft.
En dit brengt ons dan bij de vraag waarom sommigen menen dat bepaalde woorden aan de wetenschap toebehoren. :wink:

Ik ben het met je eens wat de 'nieuwe' woorden betreft, maar woorden als magnetisme en energie gaan terug tot de pre-deterministische wetenschap en het denken in die periode vertoont sterke overeenkomsten met redenaties van wat je hier als 'spirituelen' duidt.

Moderne wetenschap vult die begrippen zelf opnieuw in waardoor discrepanties ontstaan met oudere betekenissen. Denk aan het atoom. Het atoom, wat Grieks voor 'ondeelbaar' is, werd door pre-deterministische wetenschappers gefilosofeerd als zijnde de ondeelbare basisbouwstenen van materie. Toen de wetenschap het atoom ontdekte dachten zij deze basisbouwstenen gevonden te hebben en noemden ze dus 'atomen'. Toen later ontdekt werd dat atomen weer opgebouwd zijn uit andere deeltjes is deze 'vergissing' niet ongedaan gemaakt.

Ik denk dus niet dat een eigendomsclaim heel erg zinvol is. Wel zouden beide partijen wat meer duidelijkheid mogen betrachten in het overbrengen van hun boodschap. Want dat het meervoudige gebruik verwarrend is ben ik volkomen met je eens.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Vitharr » 31 dec 2015, 09:15

Ik kwam dit net tegen. Misschien leuk om eens door te nemen:

http://www.digitaljournal.com/science/w ... cle/448073
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie