Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

De plek voor die wetenschappen waarbij niet wordt, of kan worden, voldaan aan wetenschappelijke criteria.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Fenna » 22 sep 2017, 11:07

Pfffffff.
We kunnen niet anders dan de rit maar weer uitzitten.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door univers » 22 sep 2017, 11:10

Ja, je kan er toch niets aan veranderen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 22 sep 2017, 11:40

De ook nabij aanwezige coronal hole kan de sunspots e.v.t. temperen.
Wat ik begrepen heb o.a. van SO, onttrekken deze soms de energie van aanwezige sunspots, waardoor ze afzwakken.

Net wat je zegt, tegen dit soort events zijn we fysiek machteloos.
Als je in een grotere macht gelooft,op welke wijze dan ook, is de enige voorbereiding een mentale/spirituele/religieuse.
Het komt zoals het komt.....
We zullen zien.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Gast1 » 23 sep 2017, 08:55

Interessanter dan Trump en Kim en al het andere.
Het circus op Aarde zal nimmer veranderen, maar de Zon stelt geen ultimata ...

gusteman

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door gusteman » 23 sep 2017, 10:24

Osiris schreef:Maar goed ,de meesten hebben geen flauw benul.
Als een dief in de nacht ......
Nu ja, in Indonesië kijken ze daar toch anders tegenaan, daar is een "High Alert" gegeven voor Mount Agung op het eiland Bali, een vulkaan die op uitbarsten staat.
Evacuatie van de plaatselijke bevolking is al volop aan de gang.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 23 sep 2017, 12:19

Een vulkaan uitbarsting is totaal niet te vergelijken met een e.v.t. killshot van de zon, beste.

Dan heeft de hele wereldbevolking hooguit tussen 8 en 24 uur de tijd om in veiligheid te komen ( voor zover dat uberhaupt mogelijk is ),voordat CME impact de aarde bereikt.

Alle hulpdiensten zullen er op gericht zijn om de elite in veiligheid te brengen, en vanwege die logistieke complexiteit,zal de 'gewone' bevolking hiervoor niet of te laat gewaarschuwd worden, om eerder genoemde groep hun plekje in de bunkers te garanderen ( waarvan ik geloof dat dat eveneens weinig zin heeft ).

Maar goed , zover is het voorlopig nog niet :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door gusteman » 23 sep 2017, 13:07

Osiris schreef:Een vulkaan uitbarsting is totaal niet te vergelijken met een e.v.t. killshot van de zon, beste.
Maar jij hebt toch altijd beweerd, en je haalt daarvoor je info bij OS, dat de zon verantwoordelijk zou zijn voor aardbevingen en vulkaanuitbarstingen.
Het feit dat nu de vulkaan Mount Agung op uitbarsten staat (zoals in 1963*) zou dan toch moeten een verband houden met de zonne-activiteit, killshot of niet.
Maar daar bericht SO dan weer niet van ..... raar gedoe toch allemaal hoor.

* Gunung Agung
Osiris schreef:Alle hulpdiensten zullen er op gericht zijn om de elite in veiligheid te brengen, en vanwege die logistieke complexiteit,zal de 'gewone' bevolking hiervoor niet of te laat gewaarschuwd worden, om eerder genoemde groep hun plekje in de bunkers te garanderen ( waarvan ik geloof dat dat eveneens weinig zin heeft ).
Een conclusie wordt doorgaans bereikt aan de hand van de informatie waarover iemand beschikt. Eventjes de randinformatie weggefilterd en ik kom tot de volgende uitspraak
Alle hulpdiensten zullen er op gericht zijn om de elite in veiligheid te brengen om hun plekje in de bunkers te garanderen ( waarvan ik geloof dat dat eveneens weinig zin heeft )
Ik lees hier dat jij van mening bent dat het voor de elite weinig zin heeft om een onderkomen in bunkers te zoeken.
Waaruit volgt dat jij gelooft dat de info waarover jij beschikt meer betrouwbaar is dan de info waarover de elite beschikt.
Is dat ook zo, beste Osiris? En als dat zo is, hoe komt het dan dat jij wèl over die info beschikt en de elite niet? Want als dat zo zou zijn dan stelt die "elite" echt niet veel voor hoor.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Fenna » 23 sep 2017, 17:04

Osiris schreef:
Dan heeft de hele wereldbevolking hooguit tussen 8 en 24 uur de tijd om in veiligheid te komen ( voor zover dat uberhaupt mogelijk is ),voordat CME impact de aarde bereikt.
Je kan beter als gewone burger buiten staan, dan is het sneller voorbij want geroosterd word je toch en slow cooking in niet zo fijn.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 23 sep 2017, 19:35

gusteman schreef:
Osiris schreef:Een vulkaan uitbarsting is totaal niet te vergelijken met een e.v.t. killshot van de zon, beste.
Maar jij hebt toch altijd beweerd, en je haalt daarvoor je info bij OS, dat de zon verantwoordelijk zou zijn voor aardbevingen en vulkaanuitbarstingen.
Het feit dat nu de vulkaan Mount Agung op uitbarsten staat (zoals in 1963*) zou dan toch moeten een verband houden met de zonne-activiteit, killshot of niet.
Maar daar bericht SO dan weer niet van ..... raar gedoe toch allemaal hoor.

* Gunung Agung
Osiris schreef:Alle hulpdiensten zullen er op gericht zijn om de elite in veiligheid te brengen, en vanwege die logistieke complexiteit,zal de 'gewone' bevolking hiervoor niet of te laat gewaarschuwd worden, om eerder genoemde groep hun plekje in de bunkers te garanderen ( waarvan ik geloof dat dat eveneens weinig zin heeft ).
Een conclusie wordt doorgaans bereikt aan de hand van de informatie waarover iemand beschikt. Eventjes de randinformatie weggefilterd en ik kom tot de volgende uitspraak
Alle hulpdiensten zullen er op gericht zijn om de elite in veiligheid te brengen om hun plekje in de bunkers te garanderen ( waarvan ik geloof dat dat eveneens weinig zin heeft )
Ik lees hier dat jij van mening bent dat het voor de elite weinig zin heeft om een onderkomen in bunkers te zoeken.
Waaruit volgt dat jij gelooft dat de info waarover jij beschikt meer betrouwbaar is dan de info waarover de elite beschikt.
Is dat ook zo, beste Osiris? En als dat zo is, hoe komt het dan dat jij wèl over die info beschikt en de elite niet? Want als dat zo zou zijn dan stelt die "elite" echt niet veel voor hoor.
Als je je wat beter verdiept had in de data van de vulkaan,had je kunnen zien dat verhoogde activiteit begonnen is op 13 september en de dagen erna steeds verder.
Wat verrassend; precies ten tijde van een zonnestorm op de 13e van de Killshot uitbarsting.
Dus wrong again.

http://earthalerts.manyjourneys.com/web/

Betreffende de bunkers;Ik baseer me op gegevens uit Openbaring;

Dat de rijksten en machtigsten der aarde zich zullen verschuilen in 'spelonken en in de steenrotsen',waar het 'instorten van de bergen' een einde maakt aan hen.
Omdat ze weigerden zich 'te bekeren'.

Dus ja ,daar kan je vast weer niets mee :mrgreen:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door univers » 23 sep 2017, 19:49

Dus ja ,daar kan je vast weer niets mee :mrgreen:
Wedden van wel. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 23 sep 2017, 20:08

Ben bang dat je gelijk hebt [joker]
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 24 sep 2017, 06:08

De sunspot heeft nog steeds activiteit,gelukkig nog niet aardegericht.
Te zien op de CME tracker ,waar een grote eruptie ( nu nog ) aan de achterkant te zien is;

https://iswa.gsfc.nasa.gov/IswaSystemWe ... gnetId=261

Eerst zullen we nog storm activiteit afkomstig van coronal holes gaan zien,komende dagen.
Links op de foto's zijn de magnetische lussen van aankomende sunspot al zichtbaar.

http://www.solarham.net/regions/ch.jpg

https://sdo.gsfc.nasa.gov/assets/img/la ... 4_0171.jpg
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1551
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Kristof Piessens » 24 sep 2017, 08:52

Osiris schreef:
gusteman schreef:
Osiris schreef:Een vulkaan uitbarsting is totaal niet te vergelijken met een e.v.t. killshot van de zon, beste.
Maar jij hebt toch altijd beweerd, en je haalt daarvoor je info bij OS, dat de zon verantwoordelijk zou zijn voor aardbevingen en vulkaanuitbarstingen.
Het feit dat nu de vulkaan Mount Agung op uitbarsten staat (zoals in 1963*) zou dan toch moeten een verband houden met de zonne-activiteit, killshot of niet.
Maar daar bericht SO dan weer niet van ..... raar gedoe toch allemaal hoor.

* Gunung Agung
Osiris schreef:Alle hulpdiensten zullen er op gericht zijn om de elite in veiligheid te brengen, en vanwege die logistieke complexiteit,zal de 'gewone' bevolking hiervoor niet of te laat gewaarschuwd worden, om eerder genoemde groep hun plekje in de bunkers te garanderen ( waarvan ik geloof dat dat eveneens weinig zin heeft ).
Een conclusie wordt doorgaans bereikt aan de hand van de informatie waarover iemand beschikt. Eventjes de randinformatie weggefilterd en ik kom tot de volgende uitspraak
Alle hulpdiensten zullen er op gericht zijn om de elite in veiligheid te brengen om hun plekje in de bunkers te garanderen ( waarvan ik geloof dat dat eveneens weinig zin heeft )
Ik lees hier dat jij van mening bent dat het voor de elite weinig zin heeft om een onderkomen in bunkers te zoeken.
Waaruit volgt dat jij gelooft dat de info waarover jij beschikt meer betrouwbaar is dan de info waarover de elite beschikt.
Is dat ook zo, beste Osiris? En als dat zo is, hoe komt het dan dat jij wèl over die info beschikt en de elite niet? Want als dat zo zou zijn dan stelt die "elite" echt niet veel voor hoor.
Als je je wat beter verdiept had in de data van de vulkaan,had je kunnen zien dat verhoogde activiteit begonnen is op 13 september en de dagen erna steeds verder.
Wat verrassend; precies ten tijde van een zonnestorm op de 13e van de Killshot uitbarsting.
Dus wrong again.

http://earthalerts.manyjourneys.com/web/

Betreffende de bunkers;Ik baseer me op gegevens uit Openbaring;

Dat de rijksten en machtigsten der aarde zich zullen verschuilen in 'spelonken en in de steenrotsen',waar het 'instorten van de bergen' een einde maakt aan hen.
Omdat ze weigerden zich 'te bekeren'.

Dus ja ,daar kan je vast weer niets mee :mrgreen:
Het laatste stuk waar jij je op baseert heeft een totaal andere context, voor zover ik me dat boek herinner en over gelezen heb is er een samenhang met de manier hoe jij je bvb gedragen hebt en dus rechtvaardig gehandeld hebt of niet, de bedoeling is dat voor die superrijken niets zal helpen zich te verweren tegen iets wat er niet is, schuilen in zulke bunkers helpt de waarheid in progressieve zin niet vooruit, althans eens de overgang aantreedt over 100 jaar van de huidige tijdperk naar het tijdperk van de waterman, iets niets bijzonders zal voordoen zelfs geen dreigende zonnevlam die op de aarde is gericht waarna alles in het honderd loopt, witte wel heeft in dat verband wel een punt uiteengezet in het trump topic dat de chaos hiermee in samenwerking zal moeten treden met een dreigende iets of escalatie van de misdragingen, mensen vergeten constant hun ware rol binnen het geheel te vervullen, superrijken laten dat na omdat ze streven naar een rijkdom die in bezittelijke termen dient verdedigd te worden, wat naar mijn inziens een verkeerde interpretatie is van de welstand dat daaruit zou voortvloeien, integendeel het streven naar een welstand doodt de geestelijke als spirituele oefening dat gevraagd wordt volgens sommige delen in de bijbelboeken en daarmee onterecht een heel groot deel van de populatie in het gewisse laat, daar werken ze zich naartoe om van die verwarring gebruik te maken en de chaos plaats te laten vinden.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 24 sep 2017, 11:04

Niet geheel in andere context.
Het is net welke vertaling van de bijbel je voor je hebt.
Waar jij op doelt is 'het blijven godslasteren' , waarvoor gestraft gaat worden, wat in mijn ogen betekent;

liefdeloos,gewetenloos,onrechtvaardig,egoistisch,gewelddadig etc etc
Oftewel het negatieve naar buiten laten komen, alles ten koste van anderen.
Waar die rijksten en machtigsten veelal hun posities en rijkdom door verkregen hebben.

Met het 'niet willen bekeren' bedoelde ik dus hetzelfde als 'het blijven godslasteren'.

M.i. ook niet alleen met overgang Vissen/Waterman te maken,ook met grotere cycli.

Maar goed, ken Openbaring niet letter voor letter uit mijn hoofd en veel is ook voor mij niet echt begrijpbaar.
Zou dat terug moeten zoeken hoe de verdere context is.

Verder baseer ik het einde van een tijdperk van de mensheid niet alleen op het bijbelse,maar veel meer op wat de Maya's,Inca's en oude Egyptenaren hierover schreven.
Waar eerdere tijdperken door de elementen verwoest werden en de huidige door vuur zal verdwijnen.

Huidige nakomelingen van die Maya's geven aan dat we in die tijdsetting zitten en spreken voornamelijk over de bewustzijnsverandering als belangrijkste,wat dat teweeg gaat brengen.
Maar spreken ook over verwoesting van de 'oude wereld' door vuur, omkering van de polen etc etc in fysiek aardse stoffelijke zin.
Die twee aspecten zijn met elkaar verbonden,het loslaten van alles wat we kennen/bezitten om tot dat hogere bewustzijnslevel te kunnen komen.
Dit kom je ook tegen bij de Inca's en Egyptenaren, een Dag des Oordeels, waar gekeken/gewogen word naar hoe iedereen zich in het leven gedragen heeft,qua acties, zuiver of niet.
Waarna een scheiding tussen goed en kwaad zal plaatsvinden.

In het bijbelse; scheiden van kaf en koren en de zogenaamde wegvoering van de bewusten/144000 om alle ( fysiek aardse stoffelijke ) ellende, alszijnde die zuivering door vuur, bespaard te blijven en dat hogere bewustzijns level te bereiken.

Anyway, er zijn verschillende interpretaties daarover :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 24 sep 2017, 19:08

The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 25 sep 2017, 08:00

Volgens Solarham ontspringen we de sundance weer eens, dus voorlopig uitstel van executie.
Voormalige sunspot 2673 ( hernoemd 2682 ) lijkt in verval geraakt en waarschijnlijk niet meer in staat tot de extreme X-flares van 14 dagen geleden.
Echter komt nu ook de daarboven gelegen 2674 in beeld ( nu 2683 ).
Niet duidelijk welke verantwoordelijk was voor de 2-tal grotere flares aan achterzijde van de zon.

Dus afwachten wat de komende tijd nog aan eruptie activiteit brengt.
In ieder geval nog wel de zonnestorm impacts van de coronal holes komende dagen.

http://www.solarham.net/pictures/regions2.jpg

http://www.solarham.net/

http://www.solarham.net/regions/ch.jpg
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 25 sep 2017, 11:50

Langzamerhand wat meer zichtbaar,wat er overgebleven is van de zeer actieve spot van 2 weken geleden 2682.
In grootte zeker afgenomen,maar nog wel de magnetische mix ( rood en blauw in magnetogram ) om flares te produceren.
Ook 2683 heeft deze mix hoewel daar nog een deel niet helemaal van zichtbaar is.
Of deze verder gaan afnemen of weer groeien word pas komende tijd duidelijk.....

http://www.solarham.net/regions/2682.htm

http://www.solarham.net/regions/2683.htm
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 26 sep 2017, 18:52

Tot nu toe rustig op de zon.
Enige activiteit is van filamenten rond de sunspots,die wat beroering geven ,maar geen erupties.
Sunspots zelf lijken vooralsnog over weinig tot geen magnetische complexiteit te beschikken,verwachting van e.v.t. erupties zijn laag tot nul.
Morgen word impact van zonnestorm afkomstig van de grote coronal hole verwacht.

http://www.solarham.net/

http://www.suspicious0bservers.org/
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 28 sep 2017, 02:29

Maar weer eens exact om 1.44 wakker en nog niet in staat slaap te hervatten,dus maar even update.

De 3 aanwezige sunspots zijn verder in verval geraakt,hebben geen magnetische complexiteit meer,waardoor flare verwachting nagenoeg nihil is.
Wel behoorlijk wat filamenten,die de laatste dagen wel beroering in de corona veroorzaakten,maar vooralsnog geen erupties veroorzaken ( deze zijn normaliter helemaal niet te voorspellen en /of te meten,maar krachtiger dan sunspot erupties ).

Qua zonnestormen zijn het de coronal holes die op het moment de show stelen ;

http://www.solarham.net/regions/ch.jpg

http://www.solarham.net/planetk.htm
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 28 sep 2017, 02:51

Naast de op uitbarsting staande vulkaan Agung op Bali,waar inmiddels bijna 100.000 mensen zijn geevacueerd en ondergebracht in shelters, op Vanuatu eveneens een uitbarsting aanstaande en nog 1 met verhoogde activiteit, respectievelijk Aoba en Lopevi.
Ook hier 8.000 mensen die geevacueerd moeten gaan worden.

http://earthalerts.manyjourneys.com/web/
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie