Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

De plek voor die wetenschappen waarbij niet wordt, of kan worden, voldaan aan wetenschappelijke criteria.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 09 dec 2016, 05:46

Doe ik zeker Uni :mrgreen:
Sommigen hebben nu eenmaal hun eigen 'geloofsovertuiging'.
En dat is met de wetenschap niet anders als met Islam,christendom etc...
Zonder die 'bewijzen' bestaat het niet.

Zelfde gebied Solomon Islands, vannacht nog een 6.5 en een tiental naschokken boven de 5.

http://earthquaketrack.com/

En nogmaals ; zonnestorm is niet eens echt gaande, 'slechts' in het geel....

http://www.solarham.net/planetk.htm
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11970
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door MetalPig » 09 dec 2016, 12:09

Osiris schreef:Doe ik zeker Uni :mrgreen:
Sommigen hebben nu eenmaal hun eigen 'geloofsovertuiging'.
En dat is met de wetenschap niet anders als met Islam,christendom etc...
:roll:

Triest dat je wetenschap moet betitelen als geloof omdat anders je eigen geloof onderuit gaat.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 09 dec 2016, 15:18

Voor bepaalde mensen is wetenschap als een geloof, dat maken ze er zelf van; alsof het de alomvattende waarheid en alle antwoorden bevat.
Valt niet te tornen aan het vastgeroeste paradigma.

En zeker heb ik een eigen geloofsovertuiging, als je dat zo kunt stellen.
Echter is dat gebaseerd op talrijke samengevoegde facetten van onze realiteit,eigen ervaringen ,lessen uit de geschiedenis,verleden etc etc ,zonder dat er een dominante factor overheerst.

De in dit topic beschreven ervaringen en gebeurtenissen betreffende de zon spreken voor zich....
Ik en velen anderen gaan niet zitten wachten op wetenschappelijke bewijzen, de ervaring die ik zelf opdoe spreekt voor mij boekdelen.
Heb daar geen academicus voor nodig.

En voor de goede orde on topic 50 aardbevingen boven de 3 van Richter gemeten in 24 uur.
En dat is uitzonderlijk in zo'n tijdsperiode
Kan elke moment weer een zwaardere voorkomen,aangezien het magnetisch veld weer in het geel springt.

http://earthquaketrack.com/

http://www.solarham.net/planetk.htm
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 09 dec 2016, 21:12

En helaas .....
Weer raak zoals verwacht,gezien de schommelingen;

Wederom Solomon Islands,word wel een heel erg instabiele regio daar.

Een 6.9 deze keer.

http://earthquaketrack.com/

Nog even de grafiek met impact op ons magnetisch veld van Solarham; niet meer dan in het geel.

http://www.solarham.net/planetk.htm
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 09 dec 2016, 21:34

Hoewel de milde zonnestorm langzaam zal afnemen,omdat verantwoordelijke coronal hole wegdraait op de zon,kunnen de aardbevingen nog even aanhouden.

Volgens SO News nog planetaire uitlijningen komende dagen.
En niet te vergeten de super ( volle ) maan komende dinsdag.
Zal waarschijnlijk nog even duren voordat het wat rustiger word betreffende de bevingen.

http://www.solarham.net/regions/ch.jpg

http://www.suspicious0bservers.org/
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door gusteman » 10 dec 2016, 07:55

Osiris schreef:En voor de goede orde on topic 50 aardbevingen boven de 3 van Richter gemeten in 24 uur.
En dat is uitzonderlijk in zo'n tijdsperiode
Neen hoor, helemaal niet uitzonderlijk.
Een klein overzichtje van het aantal aardbevingen 3> van 1 tot en met 9 december:

1 dec: 77; 2 dec: 69; 3 dec: 69; 4 dec: 64; 5 dec: 54; 6 dec: 58; 7 dec: 67; 8 dec: 111; 9 dec: 93.
Osiris schreef:Wederom Solomon Islands,word wel een heel erg instabiele regio daar.
Wordt?
Net alsof dit niet dagelijkse kost zou zijn voor die regio?

De Solomon Eilanden zijn het resultaat van vulkanische activiteit pal op een breuklijn die elk jaar tussen de 6 en 10 centimeter beweegt.
Aardbevingen zijn daar meer regel dan uitzondering. Ze vinden trouwens meestal plaats op een diepte tussen 50 en 60 km.
Voor 2016 geeft dit (1 jan tot vandaag 10 dec):
mag 3.0 -> 3.9: -
mag 4.0 -> 4.9: 58
mag 5.0 -> 5.9: 39
mag 6.0 -> 6.9: 5
mag 7.0 -> 7.9: 1

Opvallend aan die regio is dat aardbevingen van een magnitude minder dan 4.0 zeer zeldzaam zijn.
In het ganse jaar 2016 werd er niet één geregistreerd. Ook voor 2015 is dit het geval.

Wel wat vreemd om dan te gaan stellen dat die regio "heel erg instabiel" aan het worden is. :shock:

Wie graag betrouwbare gegevens heeft om dit alles met iets meer objectiviteit te benaderen kan ik deze website aanbevelen.
Je kan daar vrij gericht zoeken door zelf de parameters te kiezen, zoals de locatie, magnitude, diepte enzovoort.
Dat geeft dan meteen bruikbare gegevens om één en ander te vergelijken. :wink:

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 10 dec 2016, 08:00

Zeer onrustige nacht,slaappatroon ernstig verstoord,veel dromen.

Hoewel verwachting was dat zonnestormcondities zouden gaan afnemen, toch nog pieken in het rood vannacht,krachtiger impact op ons magnetisch veld,dus weer niet zo vreemd die onrust.

Echter (nog ) geen significante grotere aardbevingen,behalve talloze 'kleinere' naschokken voornamelijk Solomon Islands.
Spreekwoordelijke 'stilte voor de storm' ??
Of we hebben het ergste inmiddels al gehad.

http://www.solarham.net/planetk.htm

http://earthquaketrack.com/
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 10 dec 2016, 08:21

gusteman schreef:
Osiris schreef:En voor de goede orde on topic 50 aardbevingen boven de 3 van Richter gemeten in 24 uur.
En dat is uitzonderlijk in zo'n tijdsperiode
Neen hoor, helemaal niet uitzonderlijk.
Een klein overzichtje van het aantal aardbevingen 3> van 1 tot en met 9 december:

1 dec: 77; 2 dec: 69; 3 dec: 69; 4 dec: 64; 5 dec: 54; 6 dec: 58; 7 dec: 67; 8 dec: 111; 9 dec: 93.
Osiris schreef:Wederom Solomon Islands,word wel een heel erg instabiele regio daar.
Wordt?
Net alsof dit niet dagelijkse kost zou zijn voor die regio?

De Solomon Eilanden zijn het resultaat van vulkanische activiteit pal op een breuklijn die elk jaar tussen de 6 en 10 centimeter beweegt.
Aardbevingen zijn daar meer regel dan uitzondering. Ze vinden trouwens meestal plaats op een diepte tussen 50 en 60 km.
Voor 2016 geeft dit (1 jan tot vandaag 10 dec):
mag 3.0 -> 3.9: -
mag 4.0 -> 4.9: 58
mag 5.0 -> 5.9: 39
mag 6.0 -> 6.9: 5
mag 7.0 -> 7.9: 1

Opvallend aan die regio is dat aardbevingen van een magnitude minder dan 4.0 zeer zeldzaam zijn.
In het ganse jaar 2016 werd er niet één geregistreerd. Ook voor 2015 is dit het geval.

Wel wat vreemd om dan te gaan stellen dat die regio "heel erg instabiel" aan het worden is. :shock:

Wie graag betrouwbare gegevens heeft om dit alles met iets meer objectiviteit te benaderen kan ik deze website aanbevelen.
Je kan daar vrij gericht zoeken door zelf de parameters te kiezen, zoals de locatie, magnitude, diepte enzovoort.
Dat geeft dan meteen bruikbare gegevens om één en ander te vergelijken. :wink:
De gegeven december periode is ook wat ik bedoelde nml de periode van de zonnestorm,dus heb je gelijk, had alleen niet al die dagen zitten tellen,alleen net die dag .
Echter is het over een jaar genomen wel uitzonderlijk, zoveel in 24 uur,zeker de laatste dagen.
Check de gebruikte site een aantal keren per week dus....

Dat de Solomon Islands instabiel zijn ,gezien de situatie die je beschrijft, ook correct,komen meestal wel een keer in het aardbevingsplaatje voor.

Maar niet zo extreem als de afgelopen dagen, waar dus de 'gemiddelde' aantallen die je geeft voor 2016, grotendeels in de afgelopen week plaatsvonden ....
Vandaar dus de afgelopen week erg instabiel,gezien de hoeveelheid aardbevingen zoals genoemd in deze paar dagen.

En is nog niet rustig....

Daarbij heb ik niks met gemiddelden,omdat die bijna altijd een vertekend beeld geven van werkelijk afwijkende momenten.
Details worden dan niet meegenomen,veel hogere pieken en/of diepere dalen worden daarmee volledig afgevlakt en 'lijkt' het allemaal 'koek en ei'.
En is op veel meer vlakken in onze maatschappij aan de orde....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 10 dec 2016, 08:49

Off topic.
Om het gebruik van gemiddelden duidelijker te maken.
Hier in NL is in september door regering glorieus verkondigd dat IEDEREEN er GEMIDDELD 1% op vooruit gaat.
Er werd niet bij gezegd dat de berekening gebaseerd was op een GEMIDDELDE loonstijging van 1,6 % voor IEDEREEN.

De werkelijkheid is dat de bovenste lagen van de samenleving er 5 tot 10% op vooruit gaat ( door veel meer loonstijging dan 1,6% ),de middelste lagen ongeveer gelijk blijven, de onderste lagen er 3 tot 8 % op achteruit gaat ( door geen of veel minder dan 1.6% loonstijging ).

Zo komen ze aan dat gemiddelde van 1 % verbetering.

Tel daarbij op dat door die ' goednieuws show ' met een totaal afgevlakt en vertekend beeld, de bedrijven en winkels dit aangrijpen om hun verkoopprijzen omhoog te gooien, wat ook niet in de oorspronkelijke berekening is meegenomen.
Waardoor de verschillen nog groter worden....

En zo zie je oorzaak en gevolg van GEMIDDELDEN.
Niets is wat het 'lijkt'.
Gelukkig beginnen steeds meer mensen dat principe door te krijgen....

On topic.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 11 dec 2016, 10:48

Met het vertrek van de coronal hole richting achterkant van de zon,die de zonnewind snelheid verhoogde/zonnestorm creeerde,neemt het spanningsveld op ons magnetisch veld en onze aardkorst ook langzamerhand verder af.

Afgelopen uren geen bevingen meer boven de 5.

http://www.solarham.net/regions/ch.jpg

http://www.swpc.noaa.gov/products/real-time-solar-wind

http://www.solarham.net/planetk.htm

http://earthquaketrack.com/
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door gusteman » 11 dec 2016, 11:56

Osiris schreef:En zo zie je oorzaak en gevolg van GEMIDDELDEN.
Niets is wat het 'lijkt'.
Godfried Bomans schreef ooit:
"Een statisticus waadde door een beek van gemiddeld één meter diep: hij verdronk."
Dit is al veertig jaar mijn vertrekpunt waar het gemiddelden betreft; je zal die van mij dan ook niet krijgen wanneer het er op aan komt na te gaan of iets al dan niet betrouwbaar is of klopt met de werkelijkheid.
Osiris schreef:De gegeven december periode is ook wat ik bedoelde nml de periode van de zonnestorm,dus heb je gelijk, had alleen niet al die dagen zitten tellen,alleen net die dag .
Echter is het over een jaar genomen wel uitzonderlijk, zoveel in 24 uur,zeker de laatste dagen.
Over een jaar (of elke langere periode) genomen is dat inderdaad correct.
Maar het gaat hier over frictie tussen tektonische platen en daarvan werd reeds lang geleden vastgesteld dat die ontstaat uit opgebouwde spanning.
Om te bestuderen of aardbevingen onderhevig zijn aan invloeden van buiten de aarde is het zinloos om dat over een langere periode te doen; je moet afgaan op de metingen per geval afzonderlijk.
Osiris schreef:Met het vertrek van de coronal hole richting achterkant van de zon,die de zonnewind snelheid verhoogde/zonnestorm creeerde,neemt het spanningsveld op ons magnetisch veld en onze aardkorst ook langzamerhand verder af.
Interessant dat je hier verwijst naar een "spanningsveld" dat invloed zou hebben op onze aardkorst.

Hieronder enkele grafieken die ik gisteren heb aangemaakt op basis van de aardschokken die werden gemeten ter hoogte van de Solomon Eilanden.
De eerste grafiek geeft de metingen weer van vrijdag 9 december, over een periode van 24 uren.
Op de tweede grafiek heb ik de bevingen gerangschikt naar de diepte waarop zij zich manifesteerde, volgens de redenering dat een uit de ruimte afkomstig 'spanningsveld' logischerwijze aan kracht zal verliezen naargelang die 'spanning' dieper in de aardkorst door dringt (behoud van energie, weet je wel?).
Op de derde grafiek heb ik ook een aantal van de aardschokken van zaterdagvoormiddag 10 december mee opgenomen (ook gerangschikt volgens diepte) om na te gaan of er sprake is van een geleidelijke afname van die 'spanning'.

Persoonlijk vind ik geen enkel verband wat er zou kunnen op wijzen dat, naast de in de aardkorst aanwezige spanning tussen tektonische platen, een van de zon afkomstig 'spanningsveld' zich zou hebben gemanifesteerd.
Ik heb rekening gehouden met de diepte, magnitude en tijdsintervallen in de hoop een patroon terug te vinden wat zou moeten veroorzaakt zijn door een 'spanningsveld' maar jammer genoeg heb ik dat niet kunnen vinden.

Misschien kan jij op de grafieken aanduiden waar de impact van dat veld zou gebeurd zijn en hoe het zich verder manifesteerde?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Vitharr » 11 dec 2016, 13:47

gusteman schreef:Op de tweede grafiek heb ik de bevingen gerangschikt naar de diepte waarop zij zich manifesteerde, volgens de redenering dat een uit de ruimte afkomstig 'spanningsveld' logischerwijze aan kracht zal verliezen naargelang die 'spanning' dieper in de aardkorst door dringt (behoud van energie, weet je wel?).
Zonder diepgaande kennis van de aard van dat spanningsveld is dat nog helemaal niet zo logisch hoor. Je logica lijkt hier te volgen uit een serie aannames. :wink:

Als het spanningsveld de aardkorst moet penetreren en daarbij onderweg enige interactie met materie of energie ondervind alleen dan zal het spanningsveld aan kracht inboeten. Dat ook andere opties mogelijk zijn bewijst bijvoorbeeld de ondergrondse LUX detector. De aarde wordt hierbij gebruikt als ruisfilter omdat de deeltjes die men hiermee zoekt daar geen interactie mee hebben, maar wel met de Xenonkamer die het hart van de detector vormt. De aanwezigheid van die Xenonkamer is hier dan ook een voorwaarde om aan kracht in te boeten en het geheel voldoet nog steeds uitstekend aan de wet van behoud van energie.

Maar gezien de zaken die in dit topic aan bod komen gaan mijn vermoedens betreffende de suggestie van het spanningsveld een andere kant op. Ervan uitgaande dat de Dynamohypothese over ons magnetisch veld klopt (want dat weet men niet eens zeker) is ons magnetisch veld het gevolg van een roterende ijzeren kern. Indien een externe bron, zoals de zon, een tegengesteld magnetisch veld produceert dan ontstaat er in de ruimte een elektromagnetische 'wrijving' die op zijn beurt weer een effect heeft bij die kern.

Indien het wrijvingseffect een directe invloed heeft op aardbevingen mag je inderdaad verwachten dat het vanaf de toplaag gezien afneemt richting de diepte. Wanneer echter het effect op de kern de oorzaak is van de aardbevingen mag je het tegenovergestelde verwachten. Het effect komt dan immers uit het centrum en hoewel de oorzaak van buiten naar binnen gaat, zal het effect zich dan in omgekeerde richting presenteren.

Mijn reactie gaat puur over het denkpatroon wat ik meende te ontwaren. Inhoudelijk bezit ik niet genoeg kennis om iets toe te voegen, noch heb ik het idee dat er momenteel iets bijzonders aan de hand is op dit gebied. Wel baart de devolutie van de mens tot paniekzaaiende angsthaas me zorgen. Vroeger corrigeerde je vriendenkring dat, tegenwoordig zoekt en vind men gelijkgestemden op internet. En dus aanschouw ik een wonderlijke wereld waarin velen een aanstaande ondergang in enige vorm propageren maar eigenlijk nauwelijks iemand zich daar verder serieus op voorbereid. Ik snap die inconsistentie niet, al heb ik daar dan wel weer een stevige mening over. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

gusteman

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door gusteman » 11 dec 2016, 14:24

Vitharr schreef:Zonder diepgaande kennis van de aard van dat spanningsveld is dat nog helemaal niet zo logisch hoor. Je logica lijkt hier te volgen uit een serie aannames. :wink:

Als het spanningsveld de aardkorst moet penetreren en daarbij onderweg enige interactie met materie of energie ondervind alleen dan zal het spanningsveld aan kracht inboeten. Dat ook andere opties mogelijk zijn bewijst bijvoorbeeld de ondergrondse LUX detector. De aarde wordt hierbij gebruikt als ruisfilter omdat de deeltjes die men hiermee zoekt daar geen interactie mee hebben, maar wel met de Xenonkamer die het hart van de detector vormt. De aanwezigheid van die Xenonkamer is hier dan ook een voorwaarde om aan kracht in te boeten en het geheel voldoet nog steeds uitstekend aan de wet van behoud van energie.
Bedankt voor de opmerking, beste Vitharr.
Ik was inderdaad vertrokken vanuit de veronderstelling dat het zou gaan om een energievorm die beantwoordt aan de universele natuurwetten waarbij interactie met materie zou zorgen voor een afname van de energie.
Je verwijst naar de Xenonkamer en dat fenomeen is inderdaad verklaarbaar.
De stelling echter dat energie afkomstig van de zon zou zorgen voor een toename aan magnitude bij aardbevingen houdt in dat dit wereldwijd voorvalt (zo wordt toch beweerd door de geciteerde bronnen), ongeacht de samenstelling van de ondergrond.
Het moet dus gaan om een energievorm die zich niet specifiek richt op één bepaald element.

Ik wil hier wel aan toevoegen dat ik de bedoeling had om hier (na enige vorm van reactie) dieper op in te gaan.

Ik hoop hiermee te achterhalen over welke energievorm het precies zou gaan: energie welke 'hinder' ondervindt van materie/energie die ze onderweg ontmoet ofwel een energievorm die onderweg geen hinder ondervindt.
In beide gevallen echter moet er een verband verschijnen in de grafieken, en dat zie ik niet zo meteen (hierbij ga ik wel uit van de stelling dat er inderdaad beïnvloeding zou zijn van de zon uit, zoals wordt beweerd in dit topic).
Vitharr schreef:Indien het wrijvingseffect een directe invloed heeft op aardbevingen mag je inderdaad verwachten dat het vanaf de toplaag gezien afneemt richting de diepte. Wanneer echter het effect op de kern de oorzaak is van de aardbevingen mag je het tegenovergestelde verwachten. Het effect komt dan immers uit het centrum en hoewel de oorzaak van buiten naar binnen gaat, zal het effect zich dan in omgekeerde richting presenteren.
Inderdaad, en in beide gevallen moet dit zich vertalen in de grafieken ... maar daar vind ik geen sporen van.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Vitharr » 11 dec 2016, 14:46

Helder gusteman. Je lijkt energie snel mechanisch te beschouwen qua effect. Maar het mechanische aspect van energie heeft de verborgen eis van interactie die bij materie onderling meestal standaard is.

Als we de maan (materie) tegen de Aarde (materie) ketsen is het effect puur mechanisch. Wanneer je echter spreekt over bijvoorbeeld kosmische gammastraling (energie) die op de Aarde botst dan komen kansberekening en gemiddelden om de hoek kijken. Het mechanische concept 'botsing' beperkt zich hier dan ook niet tot het oppervlak van de planeet.

De grootste moeite die ik zelf heb met de vermeende invloed van het magnetisch veld op aardbevingen is gestoeld op de bekende functie van dat veld als paraplu. Als zonneactiviteit een dusdanig effect op ons magnetisch veld heeft dat het tot aardbevingen leidt dan zou het ook een enorme invloed op het paraplueffect moeten hebben. En dat heeft het niet.

Ik was dan ook veel sneller mee toen ik een echtpaar hoorde beweren dat de getijdekrachten van de maan van invloed op aardbevingen zouden zijn. Ik vind het eigenlijk wonderlijk dat dit niet vastgesteld kon worden. En net zo verwonderlijk vind ik het verschijnsel dat het wandelen van de rotatieas van onze planeet er ook niet aan bijdraagt. Gevoelsmatig is de torsie in het planetair lichaam enorm als je de rotatieas een stukje verschuift.

Maar zoals ik al zei ontbeer ik dieptekennis op dit gebied. Ik lees dus geïnteresseerd mee. ;P!
Morgen is vandaag ook gisteren....

gusteman

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door gusteman » 11 dec 2016, 18:39

Vitharr schreef:Maar zoals ik al zei ontbeer ik dieptekennis op dit gebied.
Haha, dat ken ik, beste Vitharr.
Mijn dieptekennis is hopeloos ontoereikend.
Maar dat belet niet dat ik vanuit mijn beperkte kennis al onverenigbare elementen ontdek, en daar stel ik dan ook vragen bij.

Zoals wat jij ook aangeeft: de onverenigbaarheid van een selectieve invloed op het aardmagnetisch veld.

Als ik vaststel dat de zon een volume heeft van meer dan een miljoen keer de aarde, en een zonnestorm bestaat uit een enorme wolk geladen deeltjes die aan lichtsnelheid op onze aarde af stormen, kan ik me niet voor stellen dat van die wolk één enkele nauw gebundelde straal door het aardmagnetisch veld zou breken en een energiestoot afleveren aan de aardkorst waardoor een zware aardbeving zou ontstaan op één specifieke plaats, en niet bijvoorbeeld een zone van enkele honderden vierkante kilometer.

En ik neem inderdaad geen genoegen met "onderbuikgevoel" of "spiritueel weten".

Daar heb ik mij, tot eigen scha en schande, in het verleden maar al te vaak laten door misleiden.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 11 dec 2016, 19:09

Ik ontbeer zeker ook die wetenschappelijke kennis,dus valt er van mijn kant weinig in te vullen.

Wat ik al een aantal jaren vergelijk zijn de momenten waar de zon-activiteit toeneemt ( terug te vinden via de Solarham bron en/of het SO News ) hetzij via solarflares, filament erupties of zonnestormen, naast de momenten van verhoogde aardbevingsactiviteit en vulkanische activiteit ( via de earthquake track en earth alert site ).

Daarnaast kan ik het peilen aan fysieke en mentale toestand van mijzelf en een tiental anderen ( waar ik de zonactiviteit voor in de gaten houdt ) die onder de noemer HSP vallen.

Door deze telkens weer naast elkaar te leggen komen periodes van toename en afname vanuit die bronnen elke keer weer exact overeen.

Wat betreft het spanningsveld wat gecreeerd word via die zonactiviteit impact op ons magnetisch veld.
Lang niet alles word meer afgebogen door dat veld ( door de sterkte afname van het veld zelf,maar ook de door NASA gedane bewering dat er 'gaten' in het veld zouden zijn ontstaan ).
Hoe de interactie met onze atmosfeer en de binnengekomen deeltjes verloopt; geen idee.
Maar dat er een interactie plaatsvindt, ben ik van overtuigd,ook dat het veel extremere weerssituaties veroorzaakt;

Via SO News kun je regelmatig de term earth-spots tegenkomen ( gekozen omdat ze dezelfde karakteristieken vertonen als sunspots,echter dan hier op aarde ).
Die earthspots zijn zware depressies orkanen, tropische stormen e.d., waar met regelmaat van de klok in exact dezelfde regio,waar die storm huishoudt, aardbevingen of vulkaanuitbarstingen plaatsvinden.
Die stormen ontstaan door atmosferische interferentie van extreme warmte en kou.
En kan er niet aan ontkomen door te stellen dat het mee die interactie van binnengekomen zondeeltjes te maken heeft.

Maar zoals gezegd is dat voor mij wetenschappelijke mumbo jumbo.

Wat betreft de grafieken van spanning rond Solomon Islands ( voor mij ook dezelfde mumbo jumbo,kan ik toch geen touw aan vastknopen )

Door alleen maar het spanningsveld rond Solomon Islands te nemen schiet je tekort.
Het hele tektonische systeem komt m.i. onder druk te staan en de ontlading vindt plaats waar op dat moment van impact de zwakste plek zit en is dus variabel/verschuift, totdat er weer een soort van tijdelijke stabiliteit is ontstaan.
Ook heeft de zon/dag zijde van de aarde op het moment van impact vanaf de zon daarmee te maken.
Daar krijgt het magnetisch veld het het zwaarst te verduren,aardbevingen zullen niet zo snel aan de nachtzijde ontstaan.

Je zou het simpelweg kunnen vergelijken met ons eigen lichaam.
Daar waar de zwakke plekken/blokkades in ons systeem zitten fysiek of energetisch, daar komt de stress/spanning/overbelasting,whatever naar buiten.
Heel vaak zijn de oorzaken van aandoeningen niet te herleiden naar diezelfde plek,maar komen ergens totaal anders vandaan, vandaar de briljante analyse " het zit tussen je oren ''.
Simpelweg omdat de knappe koppen geen fysieke oorzaak kunnen vinden,terwijl er wel degelijk een spanningsveld/stressituatie is.
Wat dus een externe ,non eigen fysieke oorzaak heeft.

En zo is het met de planeet zelf m.i. eveneens.

Wat betreft de zon invloed, ook al laat hij destructieve krachten ( maar alleen gezien vanuit 'menselijke perceptie' als belangrijkst zijnde op deze planeet ) los op de aarde, het creeert een andere vorm van bewustzijn, is een constante factor van beinvloeding van transformatie en evolutie.


Ben het dus nog steeds eens met topicstarter en zijn topictitel, lang geleden.
Met één uitzondering ; het zijn niet alleen de solarflares,ook andere zon activiteit.

Een fikse gammaburst van een totaal ander ster, enigszins richting aarde kan daar nog een schepje bovenop doen.

En heeft voor mij persoonlijk , niet met een stuk fatalisme van doen ,waarom ik mij hier mee bezig houdt.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 11 dec 2016, 19:25

Vitharr schreef:
Ik was dan ook veel sneller mee toen ik een echtpaar hoorde beweren dat de getijdekrachten van de maan van invloed op aardbevingen zouden zijn. Ik vind het eigenlijk wonderlijk dat dit niet vastgesteld kon worden. En net zo verwonderlijk vind ik het verschijnsel dat het wandelen van de rotatieas van onze planeet er ook niet aan bijdraagt. Gevoelsmatig is de torsie in het planetair lichaam enorm als je de rotatieas een stukje verschuift.
Zeker ook een reden, ik stel het nog verder, dat ook planetaire uitlijningen diezelfde invloed kunnen hebben.
Zons/maansverduisteringen zijn zulke momenten,maar alleen vanuit de aardse perceptie.
Wat zou het betekenen als de aarde exact tussen, laten we zeggen, de zon en Jupiter staat en misschien een nog andere planeet op diezelfde lijn.

Welke krachten spelen er dan mee ? Misschien wel krachten die natuurkundig ( nog) lang niet begrepen of verklaard zijn.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 17 dec 2016, 22:41

Een week verder.
Nu is Nieuw Guinea aan de beurt met 7.9 6.3 en talloze aardbevingen/naschokken boven de 5.
Echter dit keer ( nog ) geen zon-activiteit in de vorm van zonnestormen aanwezig.
Deze word wel verwacht komende dagen van inkomend coronal holes.
Opbouwende spanning ??

http://earthquaketrack.com/

http://www.solarham.net/regions/ch.jpg

Of is er iets anders gaande....
Aantal berichten op het net over aankomende impact de 26e, van gamma uitbarsting van een ster buiten ons zonnestelsel.
Eentje die exact 12 jaar geleden eveneens een puls onze kant op stuurde, verantwoordelijk zou zijn voor de desastreuse aardbeving en tsunami in Indonesie.
Die een kwart miljoen mensen het leven kostte.

Twee weken daarvoor echter een zelfde soort signatuur als nu, van zwaardere aardbevingen zonder de gebruikelijke zon-activiteit.
We hadden al Indonesie en Solomon Islands de afgelopen tijd.

Geen idee of dit een kloppend verhaal is,maar volgens diegenen, schampte de golf gamma energie 12 jaar geleden ons magnetisch veld,deze volgende zou wel eens meer impact kunnen gaan hebben.
Deze golven zouden dan dus een interval van 12 jaar hebben.

Meer hierover;

http://in5d.com/massive-burst-of-transf ... mber-26th/

Daarnaast recentelijk vreemde pulsen wereldwijd van onze aarde zelf,die niet als aardbevingen geregistreerd worden door seismografen.

https://www.youtube.com/watch?v=NE_KgYLQCK0

Vreemde verschijnselen in een steeds vreemder wordende wereld.......
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 17 dec 2016, 22:47

SO News van vanochtend ( nog niet ge-update ) over de aardbevingen,die wel in die regio door het OLR systeem wat ze hanteren, verwacht werden.

http://www.suspicious0bservers.org/
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 18 dec 2016, 20:56

Rommelt aardig wereldwijd op talloze ( ongebruikelijke ) plekken, terwijl er tot nog toe maar minimale toename van verstoring is op ons magnetisch veld.

http://earthquaketrack.com/

http://www.solarham.net/planetk.htm

Waaronder 3 stuks boven de 6 schaal Richter ; 6.0 Solomon Islands, 6.1 Micronesie, 6.4 Brazilie.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie