Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

De plek voor die wetenschappen waarbij niet wordt, of kan worden, voldaan aan wetenschappelijke criteria.
Plaats reactie
gusteman

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door gusteman » 21 sep 2017, 10:21

Osiris schreef:
gusteman schreef:
Osiris schreef:Iets wat bij SO News reacties ook aangegeven word; een naschok.
Echter is het nieuws van vandaag nog niet geupdate, dus ms dat de planetaire uitlijning ook daar nog aangegeven word.
SO News heeft er dus ook geen benul van dat naschokken zich in de buurt van de oorspronkelijke aardbeving voordoen, en niet 600km verderop. :roll:
Of jij hebt er geen benul van dat het dus wel kan.
Na jaren SO gevolgd te hebben denk ik toch dat ze wat meer expertise in huis hebben dan jijzelf.
Jij beweert hier dus dat omdat SO al jaren beweert dat aardbevingen worden opgewekt door onduidelijk vastgelegde krachten uit de ruimte zij expertise hebben.
En wat voor expertise zou dit dan moeten zijn? Voor zover ik heb kunnen ontdekken beweren zij dat buitenaardse krachten aan de basis liggen van (bij voorkeur dan nog zware) aardbevingen maar zijn zij nog niet in staat om ook daadwerkelijk te bewijzen dat die theorie steek houdt; het blijven veronderstellingen. Bedoel jij dan misschien dat SO expertise hebben in het maken van veronderstellingen of wat? Want dat is het enige aantoonbare wat zij doen.
Osiris schreef:BTW was het metal pig die die stelling deponeerde, die jij klakkeloos ondersteunt.
Zonder enige vorm van onderbouwing of bron.

Maar ook hier weer, what's new....
Nou, klakkeloos ondersteunen is wel een vreemde omschrijving van het volgen van een door de wetenschap bewezen stelling. Als je daar nog onderbouwing of bronverwijzing voor nodig hebt dan weet ik het niet meer hoor.
Begin jij dan ook maar met voortaan (onnodige) onderbouwing en bronverwijzingen mee te geven elke keer dat je het hebt over zonnevlekken en zo, want als je iets of wat consequent bent dan heb je ook daar telkens weer verwijzingen voor nodig.

gusteman

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door gusteman » 21 sep 2017, 10:37

univers schreef:Komt het dan niet bij jou op, dat het allemaal met elkaar te maken heeft.
Natuurlijk kan het allemaal met elkaar te maken hebben, beste univers, natuurlijk kan er een verband zijn.
Maar het is niet omdat er een verband zou kunnen zijn dat je zomaar kan gaan beweren dat er een verband is.
Want dan kom je aanzetten met een drogreden, zoals er hier een aantal worden aangereikt
Wikipedia/Drogreden schreef:Retrorsum causa et effectus (omkering van oorzaak en gevolg)
  • "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."
Deze redenering is onjuist, omdat het gebruik van een rolstoel meestal geen oorzaak is van een ongeval, maar het gevolg.


Post hoc ergo propter hoc (na dit, dus door dit)
Er wordt een oorzakelijk verband gesuggereerd dat er in werkelijkheid niet hoeft te zijn. Feit B treedt op na feit A en feit B wordt daarom gepresenteerd als gevolg van feit A.
  • "De patiënt genas enkele dagen nadat hij middel X kreeg, dus dit middel heeft hem genezen."
    "De zon komt altijd op nadat de haan gekraaid heeft, dus de zon komt op doordát de haan kraait."
    "Gisteren vlogen de zwaluwen hoog en het is vandaag mooi weer. Nu vliegen de zwaluwen weer hoog, dus het zal morgen ook mooi weer worden."

Cum hoc ergo propter hoc (met dit, dus door dit)
Net als bij de bovenstaande drogreden wordt hier een oorzakelijk verband gesuggereerd dat er in werkelijkheid niet hoeft te zijn. Het verschil is dat feit A en B nu tegelijk optreden.
  • "Zij was in augustus op vakantie met Gijs. Zij is in augustus zwanger geworden. Dus zij is zwanger van Gijs."
    "Ik dacht net aan jou toen de telefoon ging. Dat kan toch geen toeval zijn!"

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door univers » 21 sep 2017, 11:40

Laat maar.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11957
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door MetalPig » 21 sep 2017, 11:43

univers schreef:Ook nooit van breuklijnen gehoord.
Ja daar hebben ze vrij veel van in Mexico.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11957
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door MetalPig » 21 sep 2017, 11:45

Dank je. Veel informatie; daar zal ik wat tijd voor moeten maken.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11957
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door MetalPig » 21 sep 2017, 11:47

Osiris schreef: Toch vreemd dat er dan ruim 115.000 x dit topic bezocht is.
Misschien dat anderen ( niet leden of alleen lezers ) dat verband wel gevonden hebben ??
Mischien wel, misschien niet. Uit het aantal bezoeken kun je dat niet concluderen.
Osiris schreef:Bewustzijnssprongen,zoals Univers al aangaf, 'voel' je ,'ervaar' je als energie die je verandert/transformeert en is voor iedereen ook weer verschillend.
Dus er is niet echt een meter voor, begrijp ik. Dank je.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11957
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door MetalPig » 21 sep 2017, 11:55

univers schreef:Komt het dan niet bij jou op, dat het allemaal met elkaar te maken heeft.
Tuurlijk, maar als er geen onderbouwing volgt...

Iemand zou bijvoorbeeld kunnen laten zien dat er bij planetaire oplijningen meer of zwaardere aardbevingen zijn.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4740
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 21 sep 2017, 19:29

MetalPig schreef:
univers schreef:Komt het dan niet bij jou op, dat het allemaal met elkaar te maken heeft.
Tuurlijk, maar als er geen onderbouwing volgt...

Iemand zou bijvoorbeeld kunnen laten zien dat er bij planetaire oplijningen meer of zwaardere aardbevingen zijn.
En dat is nu juist wat SO heeft laten zien,wat al eerder door bijv. Gusteman genegeerd werd.
Echter is deze discussie al veel eerder in dit topic gevoerd,tja helaas ergens in die 70 pagina's.
Dus ben ik er weer klaar mee hier tijd in te blijven steken om dezelfde ouwe koeien uit de sloot te halen.
Jullie gaan er zelf maar moeite voor doen [wave]

PS voor al die anderen van die 115.000, zal het houden bij de data van Solarham, SO e.a..
Want dit soort welles /nietes discussies mag een ander gaan voeren....
Want het maakt toch geen bal uit hoe vaak ik de info overleg bij sommigen.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4740
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 21 sep 2017, 20:27

SO News van vandaag,waar ook de toenemende/afnemende kracht van orkanen gelinkt word aan respectievelijk veel of weinig zon-activiteit.

http://www.suspicious0bservers.org/
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1549
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Kristof Piessens » 22 sep 2017, 06:38

Ik ga dat hier ook niet volledig doornemen.

Waarom het verband er wel leggen terwijl een groot deel van de populatie verkeerd gerichte gedachten heeft met betrekking de wereld die ze waarnemen ?

Zo vatte ik het idee van het feit dat de bijbel, wat ik trouwens nooit heb gezien en gelezen, mij geen idee geeft van hoe de wereld werkelijk ineen steekt, dan ben ik verplicht te aanvaarden wat de wetenschap mij vertelt, alsook mij zo geleerd werd via school, dus neem ik aan dat dit de enigste en echte waarheid is ? protesteren heeft geen zin want heb een eventuele leugen al aanvaard voordat ik zelf onderzoek als volwassen verricht heb, dan wordt je als ketter gezien omdat ik op een gegeven moment de leugen heb doorprikt ?

Waarom het verband er leggen als niemand het onderscheid kent tussen feit en fictie ?
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4740
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 22 sep 2017, 06:54

Quote uit de serie TUT,over het leven van Toetanchamon,die gisteren en eergisteren vertoond werd;

'' Er is geen 1 enkele waarheid,slechts ieders eigen perceptie van 1 enkele waarheid ''.

So be it.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11957
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door MetalPig » 22 sep 2017, 08:55

Osiris schreef:Quote uit de serie TUT,over het leven van Toetanchamon,die gisteren en eergisteren vertoond werd;

'' Er is geen 1 enkele waarheid,slechts ieders eigen perceptie van 1 enkele waarheid ''.
Ieders eigen perceptie van iets wat er niet is? Curieus...

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13638
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Fenna » 22 sep 2017, 09:10

MetalPig schreef: En dat net nu de zon rustig is... Het lijkt wel of er geen samenhang is.
Op 19 september 2017 was er een geomagnetische storm: Kp5 (G1) dit kan terdege invloed hebben gehad op de aardbeving in Mexico.
Bron;https://www.poollicht.be/nl/zonneactiviteit
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11957
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door MetalPig » 22 sep 2017, 09:14

Fenna schreef:
MetalPig schreef: En dat net nu de zon rustig is... Het lijkt wel of er geen samenhang is.
Op 19 september 2017 was er een geomagnetische storm: Kp5 (G1) dit kan terdege invloed hebben gehad op de aardbeving in Mexico.
Ik heb me 19 september verslapen, dit kan terdege invloed hebben gehad op de aardbeving in Mexico.
Afgelopen zomer is een van mijn katten ontsnapt, dit kan terdege invloed hebben gehad op de aardbeving in Mexico.

En zo kun je nog wel even doorgaan.

Maar goed, Orisis zegt dat de zon rustig was, en bij jou stormde het. Wat is waar?

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13638
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Fenna » 22 sep 2017, 09:21

Osiris heeft het over X flares oftewel zonnevlammen en dat is anders dan een geomagnetische storm.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11957
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door MetalPig » 22 sep 2017, 09:26

Fenna schreef:Osiris heeft het over X flares oftewel zonnevlammen en dat is anders dan een geomagnetische storm.
Oh okee ;P!

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4740
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 22 sep 2017, 09:57

MetalPig schreef:
Fenna schreef:Osiris heeft het over X flares oftewel zonnevlammen en dat is anders dan een geomagnetische storm.
Oh okee ;P!
Ter verduidelijking; op het moment van mijn schrijven was de geomagnetische storm ,die uren,degen daarvoor aanhield,aan het afnemen.
Dit was om 19-09 11.03. daarvoor was die dus wel aanwezig.
De 19e begint om 00.00 uur,maar dat wist je vast wel.

Het tijdstip van de aardbeving was voor die 11.03 nml 8.14 onze tijd

https://earthquaketrack.com/quakes/2017 ... utc-7-1-51


Fenna heeft dus gelijk.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13638
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Fenna » 22 sep 2017, 10:04

Ik zag trouwens dat de zonnevlek waar jij over had had Osiris, dat deze weer terugkomt.
Het lijkt dat jij gelijk krijgt.
Ik hoop dat hij in sterkte is afgenomen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4740
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 22 sep 2017, 10:11

Fenna schreef:Ik zag trouwens dat de zonnevlek waar jij over had had Osiris, dat deze weer terugkomt.
Het lijkt dat jij gelijk krijgt.
Ik hoop dat hij in sterkte is afgenomen.
Klopt ,vandaag of morgen zal hij de aardegerichte positie weer innemen wat ook weer ongeveer 14 dagen zal duren.
Hopelijk voor iedereen op aarde is hij i.d.d. in kracht afgenomen, die laatste killshot,waarvan de CME ons net mistte de vorige keer, zou alles op onze planeet kunnen verwoesten,inclusief de mensheid.

Maar goed ,de meesten hebben geen flauw benul.
Als een dief in de nacht ......
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4740
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zonnevlammen: de meter voor rampen en bewustzijns sprongen

Bericht door Osiris » 22 sep 2017, 10:29

Hier is te zien waar die bewuste zonnevlek 2673 zich nu bevindt.
Vlak erboven zit 2674 eveneens een actieve sunspot.
Tevens zit er daar direct bij ook nog eens een coronal hole ( ch )
Explosief trio dus.....


Links en rechts ,farside is de achterkant van de zon.


http://www.solarham.net/farside.htm
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie