Bigfoots, yeti's en andere wilde mensen van de wereld

Hier kan je alle mysterieuze zaken plaatsen zoals Graancirkels, Bermuda Driehoek, Nazca Lines, en nog veel meer.
Plaats reactie

Geloof je in het bestaan van Bigfoots, yeti's en andere wilde mensen?

Ja
3
60%
Nee
2
40%
 
Totaal aantal stemmen: 5

Frontierscience

Bigfoots, yeti's en andere wilde mensen van de wereld

Bericht door Frontierscience » 20 jun 2015, 10:00

De bigfoot is niet alleen maar een Amerikaanse hype; soortgelijke wezens worden al duizenden jaren in elk werelddeel gezien en zijn langbekend bij de meeste menselijke culturen.

http://plazilla.com/page/4295033962/big ... -de-wereld

gusteman

Re: Bigfoots, yeti's en andere wilde mensen van de wereld

Bericht door gusteman » 20 jun 2015, 16:57

In discussies hoor ik al vaker het argument
"ja maar, er bestaan afbeeldingen van en dus MOET het wel bestaan".
Ook duizenden jaren oude afbeeldingen die er zouden op wijzen dat ooit buitenaardse wezens de planeet aarde hebben bezocht worden "gesteund" met het argument
"die mensen tekenden wat zij zagen, dus kan het niet verzonnen zijn".

Nou, dan zijn ook Centauren, Cyclopen en Saters niet verzonnen en hebben die ook echt bestaan, net zoals trouwens de Eenhoorn, Pegasus en Feniks.
En zo was er ook Icarus die met zelfgemaakte vleugels de zon tegemoet vloog en daarbij te dicht bij de zon kwam (waardoor de was smolt waarmee hij de veren had samengekleefd) en hij te pletter stortte.

Van dit alles bestaan ook afbeeldingen, dus volgens sommigen heeft het dan ook echt bestaan.

Niet dus, gewoon mythes, sagen en legendes: volksvertellingen die dateren uit tijden toen de doorsnee mens als vermaak enkel kon teren op het samen rond een vuur zitten en spannende verhalen vertellen/verzinnen. En dan nog liefst als het buiten donker was en de vlammen zorgden voor spookachtige schaduwen.

Gast1

Re: Bigfoots, yeti's en andere wilde mensen van de wereld

Bericht door Gast1 » 20 jun 2015, 20:03

gusteman schreef:In discussies hoor ik al vaker het argument
"ja maar, er bestaan afbeeldingen van en dus MOET het wel bestaan".
Ook duizenden jaren oude afbeeldingen die er zouden op wijzen dat ooit buitenaardse wezens de planeet aarde hebben bezocht worden "gesteund" met het argument
"die mensen tekenden wat zij zagen, dus kan het niet verzonnen zijn".
Mee eens Gusteman, ik schreef daarom al eerder in een ander eerder geopend topic van Frontierscience dit commentaar ( kijk even in dat topic wat er beweerd wordt) om er vervolgens niets meer van te horen ...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Bigfoots, yeti's en andere wilde mensen van de wereld

Bericht door univers » 21 jun 2015, 08:36

Laten ze maar met bewijs komen.

Zolang deze foto's verspreidt worden, is het niet geloofswaardig.

Afbeelding

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Frontierscience

Re: Bigfoots, yeti's en andere wilde mensen van de wereld

Bericht door Frontierscience » 21 jun 2015, 08:46

@Gusteman

Centauren, Cyclopen, Saters, Eenhoorn, Pegasus en Feniks zijn mytische wezens maar dat zijn bigfoots zeer zeker niet. Velen hebben bigfoots waargenomen.

http://www.bigfootencounters.com/sbs/sbs.html
http://www.bfro.net

Er zijn zelfs filmopnames van bigfoots.

In 1967 legden Roger Patterson en Bob Gimlin iets vast op film wat een gigantische mensaap lijkt te zijn. Hoewel critici graag wijzen naar de schulden van Patterson en gaan er hardnekkige geruchten over hoe hij smeergeld betaald zou hebben gekregen omdat destijds tevens de film “Planet of the Apes” in première ging, is het niemand gelukt om de film te weerleggen of te ontkrachten. Ze is niet aantoonbaar gemanipuleerd en het onderzoek van Engelse en Russische experts is onder andere gebaseerd op de natuurlijke tred van de primaat en de proporties van de armen (relatief lang) en benen (relatief kort). De beelden zijn op 20 oktober 1967 geschoten en tot de dag van vandaag heeft nog geen enkele wetenschappelijke instituut de maker(s) van bedrog kunnen beschuldigen.

http://youtu.be/Us6jo8bl2lk

Gast1

Re: Bigfoots, yeti's en andere wilde mensen van de wereld

Bericht door Gast1 » 21 jun 2015, 09:03

Een giller Uni, die foto's.
Verder bemerk ik dat ik net zo goed in de ruimte kan praten, want Frontierscience reageert niet naar mij.
Dus stop ik er maar mee in dit monoloog.

üfo1:

PS, wel wil ik nog even vermelden dat ik positief gestemd heb in 'Geloof je in het bestaan van Bigfoots, yeti's en andere wilde mensen?' ...

gusteman

Re: Bigfoots, yeti's en andere wilde mensen van de wereld

Bericht door gusteman » 21 jun 2015, 11:00

Frontierscience schreef:@Gusteman

Centauren, Cyclopen, Saters, Eenhoorn, Pegasus en Feniks zijn mytische wezens maar dat zijn bigfoots zeer zeker niet. Velen hebben bigfoots waargenomen.
Sorry hoor, maar dit is geen steekhoudend argument.
Ook van die mythische wezens werd beweerd dat ze werden waargenomen. Pas na eeuwen lange scepcis vormde zich een unaniem standpunt waarbij werd aangenomen dat het ging om verzonnen wezens.
Ook "bigfoot" en "sasquatch" is dit lot beschoren; het wezen blijkt enkel te bestaan in de gedachtewereld van mensen die er van overtuigd zijn dat dit zo is.
Net zoals dit het geval is met "Nessie".
Frontierscience schreef:In 1967 legden Roger Patterson en Bob Gimlin iets vast op film wat een gigantische mensaap lijkt te zijn. Hoewel critici graag wijzen naar de schulden van Patterson en gaan er hardnekkige geruchten over hoe hij smeergeld betaald zou hebben gekregen omdat destijds tevens de film “Planet of the Apes” in première ging, is het niemand gelukt om de film te weerleggen of te ontkrachten. Ze is niet aantoonbaar gemanipuleerd en het onderzoek van Engelse en Russische experts is onder andere gebaseerd op de natuurlijke tred van de primaat en de proporties van de armen (relatief lang) en benen (relatief kort).
Je hebt hier naslagwerk verricht, wat beslist valt aan te bevelen.
Ik zou je echter aanraden ook andere bronnen te bekijken.
Onderzoek heeft aangetoond dat de beelden niet gemanipuleerd zijn. Dit betekent alleen dat er niet geknoeid werd met de film.
Dit vormt echter geen bewijs dat er effectief een "bigfoot" werd gefilmd.
Wanneer je wat dieper gaat graven vind je terug dat Patterson een apenkostuum heeft laten maken in de aanloop naar zijn uitstap naar Bluff Creek.
Ook bestaat er een inconsistentie in het tijdverloop tussen het ogenblik van de opname (naar gegevens verstrekt door Patterson) en het ogenblik waarop de film ter ontwikkeling werd aangeboden in een laboratorium: het tijdstip van aankomst in het labo staat vast volgens een inwendige nota van dat labo. Aangezien Patterson en Gimlin zich te paard naar Bluff Creek hadden begeven en dus ook te paard dienden terug te keren) was het onmogelijk om de film in dat labo te krijgen binnen het vermelde tijdsbestek.
Tevens zou de film per vliegtuig zijn vervoerd naar het labo alhoewel in de loogboeken geen enkel vluchtplan valt terug te vinden voor die dag. Wel de dag ervoor en de dag erna.

Het verhaal van deze film rammelt langs alle kanten.
Zoek het maar eens op. Ben benieuwd naar je bevindingen.

gusteman

Re: Bigfoots, yeti's en andere wilde mensen van de wereld

Bericht door gusteman » 22 jun 2015, 09:43

univers schreef:Laten ze maar met bewijs komen.

Zolang deze foto's verspreidt worden, is het niet geloofswaardig.
En er zijn ook de filmpjes, zoals dezeHier hebben de makers zelfs de moeite genomen om een "reconstructie" uit te voeren waarbij ze iemand (ongeveer, zoals ze zelf aangeven) hetzelfde traject hebben laten afleggen als de vermeende "bigfoot".
Ze verwijzen hierbij naar het gegeven dat de "bigfoot" duidelijk groter van postuur is dan de re-enactor.
Op zich bewijst dit niets, dus zocht ik andere referenties ..... en die vond ik dan ook.
Van een "bigfoot" wordt aangenomen dat het een wezen is wat in het wild leeft ..... en zich dus ook heeft aangepast aan zijn omgeving.
Het zou zich gedragen als een kruising tussen mens en primaat: rechtop lopend.
Wat valt op in deze video: de "bigfoot" heft de knieën op tot heuphoogte, een gedrag wat op geen enkele manier valt te verantwoorden door de afwezigheid van obstakels die dit zouden kunnen noodzaken.
Een wezen wat in het wild leeft en zich heeft aangepast aan zijn omgeving vertoont enkele kenmerkende gedragspatronen, waarvan niet in het minst: energiebesparing.
Zo'n wezen voert geen onnodige bewegingen uit want dat kost energie en noodzaakt een extra inspanning om voedsel te vergaren. Kijk maar eens hoe primaten zich verplaatsen: de voet wordt nooit hoger geheven dan strikt noodzakelijk.

Bij welk wezen merk je wel een dergelijk gedrag? Bij een mens waarvan het gezichtsveld is ingeperkt ..... bijvoorbeeld doordat die een masker draagt om de gelaatstrekken te verhullen.

Neen, ook deze video is in wezen "echt", tenminste waar het louter de technische kant van de opname betreft.
De figuur welke je in de achtergrond ziet is echter gewoon iemand die een pak draagt, wat onwennig zit en waarvan het masker een gezichtsbeperking mee brengt.

Goed geprobeerd, maar zoals Univers al opmerkte over de foto's: niet goed genoeg om te overtuigen.

gusteman

Re: Bigfoots, yeti's en andere wilde mensen van de wereld

Bericht door gusteman » 22 jun 2015, 09:55

Gast1 schreef:Verder bemerk ik dat ik net zo goed in de ruimte kan praten, want Frontierscience reageert niet naar mij.
Dus stop ik er maar mee in dit monoloog.
Wel, beste Gast1, ook al reageert Frontierscience niet op je reacties, toch heeft het nut om die te plaatsen.
Vroeg of laat komen toch andere geïnteresseerden, op zoek naar info over Bigfoot, op deze pagina terecht.
Vanuit dat opzicht blijft het dus hoe dan ook zinvol om valse informatie onderuit te halen. :wink:

Gast1

Re: Bigfoots, yeti's en andere wilde mensen van de wereld

Bericht door Gast1 » 22 jun 2015, 10:29

Ik ben er al weer :wink:

"Spreek slechts één woord, en ik zal ... "

Plaats reactie