Mysterieus geluid houdt West-Nederland in de ban

Hier kan je alle mysterieuze zaken plaatsen zoals Graancirkels, Bermuda Driehoek, Nazca Lines, en nog veel meer.
gusteman

Re: Mysterieus geluid houdt West-Nederland in de ban

Bericht door gusteman » 16 jan 2016, 00:25

Osiris schreef:Heeft deze meneer dan ook een verklaring voor het feit dat de geluiden niet veel eerder gehoord zijn, dan de afgelopen 7 a 8 jaar ?
Is dat zo, beste osiris?
Ik veronderstel dat je dit ook kan bewijzen?
Wat met alle vreemde geluiden waarover wordt verhaald in de honderden sagen en legenden uit de afgelopen tienduizend jaren? Geluiden die werden toegeschreven aan vreemde wezens en/of goden.
Om er maar één te noemen: de geluiden in de Himalaya waarvan al honderden jaren door de lokale bevolking wordt aangenomen dat het kreten van de Yeti te zijn; een mythisch wezen waarvan het bestaan tot op heden nog steeds niet bewezen is.
Osiris schreef:Gold dat simpele natuurkundige verschijnsel daarvoor dus gewoon niet.....? [think].
Dacht dat 'natuurkundige wetten' vaststaand waren, zogenaamd nooit veranderden ?
Waarmee je hier dus gewoon verklaart dat je niet in staat bent het onderscheid te maken tussen een natuurverschijnsel en natuurwetten.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Mysterieus geluid houdt West-Nederland in de ban

Bericht door Osiris » 16 jan 2016, 07:39

Samen met geofysicus Lennart de Groot van de Universiteit Utrecht, loste EditieNL het mysterie op. „Het gebeurt met name 's nachts, dan koelt het aardoppervlak namelijk af. De temperatuurverdeling verandert dan. Geluid wordt op deze manier teruggebogen naar het aardoppervlak en daardoor hoor je het over grotere afstanden dan overdag.” Een heel simpel natuurkundig verschijnsel, dus.
Word niet gesproken over natuur,maar natuurkundig.
Het citaat geeft een proces aan wat dagelijks plaatsvindt,terwijl de atmosferische geluiden niet dagelijks zijn.

In onze tijd met alle technologieen en communicatiemogelijkheden zijn de atmosferische verschijnselen iets van de laatste paar jaar en niet een continuerend iets,wat dagelijkse kost is.
Anders werd het ook niet zo 'gehyped',zou het als 'normaal' ervaren worden.

De mythes en sagen zijn van weleer en heb daar juist naar verwezen alszijnde een terugkerende ( cyclische ) verandering,die nu plaatsvindt.

Dat ons magnetisch veld qua sterkte afgenomen is en ook uiteindelijk weer zal toenemen is ook een verschijnsel wat een frequentie heeft net als toenemen en afnemen van zon-activiteit ( en dan bedoel ik niet de 11-jarige 'normale' cyclus ).
Zie bijvoorbeeld het Maunder Minimum.
En m.i. zijn dat de periodes waar de geluiden frequenter te horen zullen zijn geweest.
Ook de periodes waar het wereldklimaat drastische veranderingen onderging.
Wij zitten nu in zo'n periode.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Mysterieus geluid houdt West-Nederland in de ban

Bericht door Osiris » 16 jan 2016, 12:29

De oude culturen wezen met hun grotere kalenders en bouwwerken op onze tijd.
Ze deden dat op basis van de precessiecyclus.
Zij voorzagen een zelfde tijd als ongeveer 13.000 jaar geleden ,maar dan in de toekomst.

Het gaat niet zo zeer over de overgang van Vissen naar Aquarius/Waterman,is maar een kleinere overgangsfase.
Maar van de ene helft van de cyclus naar de andere ( volledige cyclus is ongeveer 26.000 jaar ).
Een soort van polariteitswisseling binnen die cyclus, die dus 2x elke 26.000 jaar voorkomt.

Zoals al eerder gemeld ondergaat ons hele zonnestelsel grote veranderingen,het beinvloedt al onze planeten en de zon.
Of het een nog groter gebied betreft ,weet ik niet.

De hoorngeluiden lijken sterk op een didgeridoo,maar ook op hoorns ,die in bijbelse tijden gebruikt werden om te waarschuwen. ( zie video die Gast1 plaatste ).
Waarschuwen voor wat ??
Daar kunnen we voorlopig alleen maar naar gissen....

Maar met een einde van een ( halve precessie ) periode komt ook weer een nieuw (beter, in de vorm van een hoger stadium qua bewustzijn,waar de oude culturen de nadruk op legden ) begin.
Dat is wat er m.i. met 'eindtijd of einde der tijden' bedoeld word.
De rest word gezien als collateral damage,zuivering van 'het oude,wat niet meer voldoet' in het nieuwe stuk.

Maar dat zijn mijn interpretaties van het hele geheel, samengesteld van wat ik de afgelopen pakweg 15 jaar heb kunnen onderzoeken.
Time will tell....

Noem het allemaal onzin of niet, we hebben allen een vrije wil en keuze om dat te bepalen :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Mysterieus geluid houdt West-Nederland in de ban

Bericht door Gast1 » 17 jan 2016, 05:30

Goed geschreven Osiris ;P!

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Mysterieus geluid houdt West-Nederland in de ban

Bericht door Susan » 18 jan 2016, 16:31

gusteman schreef:
Susan schreef:Ik hoop dat ze er achter kunnen komen,
zodat men het op den duur niet als onzin af doet en geen
'wildespinnenverhalen' gaat noemen... :grin:
Waarom zouden het geen 'wildespinnenverhalen' kunnen zijn, beste Susan?
Of mogen zijn, want ik meen uit je post te begrijpen dat je het zou jammer vinden moesten het 'wildespinnenverhalen' blijken te zijn.
Dat heb je mis hoor Gusteman. Ik heb ook nergens gesuggereerd dat het geen 'wildespinnenverhalen' zouden kunnen zijn. Wat ik met mijn opmerkingen bedoelde was dat men het vaak vóórdat er ook maar iets over onderzocht is, al afdoet als flauwekul,blabla, 'tussen de oren'zittende verhalen, dat men elkaar iets aanpraat enz enz enz, al komt dat voor natuurlijk.
Het is ook niet zo dat ik het jammer zou vinden indien men met bewijsbare verklaringen komt.
Zó zit ik niet inelkaar. Dat heb je verkeerd gedacht.

Het is voor mij nog altijd EN EN, wetenschap én het ongeziene, waarvan ik weet dat er onverklaarbare dingen gebeuren en gezien worden, echt bestaan en uitkomen, geen verzinsels zijn.
Zo zou het bijv. ook wel eens kunnen zijn bij die geluiden dat er iets onverklaarbaars aan de hand is, ik sluit dat niet uit.
Dat er nog steeds ook onverklaarbare en onbegrijpelijke zaken zijn voor ons simpele mensjes, staat voor mij vast. Zelfs de wetenschap weet nog lang niet alles al willen ze dit niet allemaal graag horen en/of toegeven, beetje arrogantie is daar niet vreemd aan heb ik de indruk.

(Aangaande de wilde verhalen van 2012 daar heb ik me verre van gehouden, de Maya's zijn totaal verkeerd begrepen wat betreft hun uitleg over 2012 en het einde van de tijd)
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Mysterieus geluid houdt West-Nederland in de ban

Bericht door Gast1 » 18 jan 2016, 19:03

Beste Susan ... :mrgreen:

Dit (dat hierboven) gelezen te hebben, moet mij iets van het hart, waarbij ik je een warm hart bij wil toedragen.
Jij hebt het hart op de rechte plaats.
Je weet dat een goed hart goud waard is.
Ja, het is niets nieuws en je weet dat ik mijn hart op de tong heb.
Jij bent mijn hart in hart en nieren, met mijn hand op het hart en in hart en ziel wil ik je dit op het hart drukken.
Ik maak van mijn hart geen moordkuil en neem het je gerust ter harte.
Ik haal mijn hart op en lucht mijn hart,
ik stort mijn hart uit en je hoeft je hart niet vast te houden ... :grin:
Ik wil je dit op het hart binden en je een hart onder de riem steken.
Je ligt me ontzettend aan mijn hart ...

:knuffie:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Mysterieus geluid houdt West-Nederland in de ban

Bericht door Susan » 19 jan 2016, 13:02

Joh... Gast1! :oops:
'k Kreeg er een kleur van toen ik dit las, hardstikke lief
dankjewel en het is geheel wederkerig. [jaja]

Hier

http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... 55#p292555

zei ik het al:

"Het gaat er om in álles in balans te zijn,volkomen jezelf ook kunnen zijn in het
uiten hier van en dat doe jij volgens mij (bijna) altijd."

Dát doe je hier dus.Dit ben jij ten voeten uit om het er gewoon net zo neer te zetten als je het
echt meent,voelde en bedoelde. Wordt misschien niet door iedereen altijd goed begrepen en/of opgepakt, maar dat hou je toch, ik weet het precies.

:loveU:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende


Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4699
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Mysterieus geluid houdt West-Nederland in de ban

Bericht door Witte wel » 20 jan 2016, 18:50

:wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Mysterieus geluid houdt West-Nederland in de ban

Bericht door Gast1 » 21 jan 2016, 07:46

Ik heb bedenkingen met de bovenstaande clip:

Afbeelding

... en denk eerder dat dit het geval is:
Watch this:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Mysterieus geluid houdt West-Nederland in de ban

Bericht door Susan » 21 jan 2016, 09:06

Ja en ook hier blijft het vooralsnog gissen wat nu de waarheid is... [think]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

gusteman

Re: Mysterieus geluid houdt West-Nederland in de ban

Bericht door gusteman » 21 jan 2016, 09:14

Gast1 schreef:... en denk eerder dat dit het geval is:
Aha ... dus jij denkt dat ergens de film Close Encounters of the Third Kind wordt gespeeld en de klankband van die film zwaar versterkt wordt en mensen niet begrijpen/weten wat ze horen?

Gast1

Re: Mysterieus geluid houdt West-Nederland in de ban

Bericht door Gast1 » 21 jan 2016, 17:06

[lamp] ............. :post: ........... :wink:

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Mysterieus geluid houdt West-Nederland in de ban

Bericht door herman50 » 01 feb 2016, 11:23

alles van waarde is weerloos


Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Mysterieus geluid houdt West-Nederland in de ban

Bericht door Osiris » 29 apr 2016, 05:59

Onze hele wereld is zo langzamerhand één grote hoax.
Er zijn zoveel gecreeerde leugens en bedrog dat niemand meer weet hoe de wereld werkelijk in elkaar steekt.

Technologische vooruitgang maakt vele dingen mogelijk, ook om twijfel en verwarring te creeren en af te leiden van de authentieke gevallen op gebieden zoals ufo's,graancirkels en genoemde geluiden.

Maar er zijn voor mij voldoende onverklaarbare gevallen ( wb ufo's het nodige zelf getuige van mogen zijn ) om te concluderen dat er meer aan de hand is en dat er alles aan gedaan word om ons onwetend en 'rustig' te houden.....

En zeker lastig om te 'filteren'.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Mysterieus geluid houdt West-Nederland in de ban

Bericht door herman50 » 29 apr 2016, 07:26

afgelopen zondagochtend tegen 09.00uur een zwaar ´brommend´ geluid, eerst gedacht aan vliegtuig maar hemel was redelijk blauw maar van vliegtuig geen spoor , welke hoek ik ook nam toon bleef hangen en zwakte geen moment af tot na zeg 5minuten het ineens afbrak , het werd doodstil spooky :roll:
alles van waarde is weerloos

Gast1

Re: Mysterieus geluid houdt West-Nederland in de ban

Bericht door Gast1 » 29 apr 2016, 09:23

Osiris schreef:En zeker lastig om te 'filteren'.
Daarom ga ik op mijn gevoel (= 'weten') af :wink:

Ufo

Re: Mysterieus geluid houdt West-Nederland in de ban

Bericht door Ufo » 29 apr 2016, 11:19

herman50 schreef:afgelopen zondagochtend tegen 09.00uur een zwaar ´brommend´ geluid, eerst gedacht aan vliegtuig maar hemel was redelijk blauw maar van vliegtuig geen spoor , welke hoek ik ook nam toon bleef hangen en zwakte geen moment af tot na zeg 5minuten het ineens afbrak , het werd doodstil spooky :roll:
Zo spooky is dat niet. Die geluiden worden over het algemeen gewoon geproduceerd door fabrieken. Ik ben zelf niet zo snel onder de indruk van geluiden.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Mysterieus geluid houdt West-Nederland in de ban

Bericht door herman50 » 29 apr 2016, 13:11

Ufo schreef:
herman50 schreef:afgelopen zondagochtend tegen 09.00uur een zwaar ´brommend´ geluid, eerst gedacht aan vliegtuig maar hemel was redelijk blauw maar van vliegtuig geen spoor , welke hoek ik ook nam toon bleef hangen en zwakte geen moment af tot na zeg 5minuten het ineens afbrak , het werd doodstil spooky :roll:
Zo spooky is dat niet. Die geluiden worden over het algemeen gewoon geproduceerd door fabrieken. Ik ben zelf niet zo snel onder de indruk van geluiden.
hmm, wel woon hier nu 56jaar 1e keer dat ik het hoor en fabrieken ,, de PLUS een fabriek of Appie Heijn //? géén fabrieken in de buurt zekers weten ....o was dus geen zondag maar koningsdag alles thuis onder de wol
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie