Warmtescan van piramide van Cheops laat grote ‘afwijkingen’

Hier kan je alle mysterieuze zaken plaatsen zoals Graancirkels, Bermuda Driehoek, Nazca Lines, en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Warmtescan van piramide van Cheops laat grote ‘afwijkingen’

Bericht door Vitharr » 12 nov 2015, 00:31

Osiris schreef:Heb ook de Emerald Tablets gelezen en vond het intuitief gezien allemaal vanzelfsprekend.
Maar hoe vaak heb je ze echt gelezen. :wink:

Natuurlijk resoneert wat je leest met wat je weet. Maar het is 'meerlaags'. De rest zoek je zelf maar uit. :mrgreen:
Osiris schreef:Dus dat veel geblockt word verbaast mij niets; wij mogen niet bewust worden van een ver teruggaande geschiedenis van veel oudere, dan tot nu toe 'toegelaten', beschavingen, waarin de 'menselijke' vermogens veel groter waren.

Dit zou betekenen dat we dat bewustzijnslevel ( weer) kunnen bereiken en zou alle macht die nu heerst op deze wereld ondermijnen,we zouden werkelijk 'vrij' kunnen zijn van alle manipulatie en dominantie.
Maar dat kunnen we ook mijn beste vriend. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Warmtescan van piramide van Cheops laat grote ‘afwijkingen’

Bericht door Vitharr » 12 nov 2015, 00:52

taigitu schreef:De periode waar je nu in zit lijkt me benauwend door de beperkingen die het met zich meebrengt.
Dat klopt. Maar ken je het verhaal van de edelman en het zwaard uit 'van ziel tot ziel' van Gary Zukav nog?
taigitu schreef:Na de eerste maal dat je zo'n 'zit'periode had hoe ging het toen daarna met je?
Beter dan er voor. :mrgreen:

Spiritueel bekeken was die zitperiode een enorme uitglijder. Na het faillissement van mijn ex-ex-werkgever viel er een enorme druk van me af. De processen in mijn hoofd konden afgerond worden en wat restte was puur zijn. Zijn in die zin is namelijk zonder ervaren. Ervaren is verandering en dat is "worden". Toen ik stopte met input leveren werd mijn omgeving ook statisch en uiteindelijk zelfs een beetje hol. Ik zocht werk maar liep tegen een paar onneembare hindernissen aan en ook tegen een tekort aan vacatures. Eigenlijk stonden alle systemen op scherp maar de kans passeerde niet en ik viel in de valkuil van letterlijk accepteren dat ik moest wachten. Het kwam achteraf gewoon niet in me op om in de tussentijd iets anders te gaan doen. Daar zou ik me als WW-er schuldig over voelen. Maar ik spoor niet. :wink:

Maar het stelde me in staat om over de ervaring heen te stappen en een nieuw pad in te slaan. En iets dergelijks heb ik in mei dit jaar gedaan. Ik kreeg een bijzondere kans en heb intuïtief besloten. En ik koos bijzonder.

De keuze die ik maakte vereist echter enkele serieuze veranderingen. In het kader van enkele daarvan wilde ik een soortgelijke periode van 'zijn' opnieuw gebruiken, maar ditmaal om te ervaren. En wat ik wil ervaren is hoe mijn omgeving op me reageert. Dat is inderdaad benauwend, maar wel leerzaam en bevrijdend op het eind. Die gekke vikingen ook ... :mrgreen:
taigitu schreef:Weet je dat als je zingt je je beide hersenhelften gebruikt? En dat zingen trillingen/vibraties veroorzaken die je je prettiger laten voelen? Zoals mantra zingen.

http://integralegeneeskunst.org/zelfgen ... ingen.html
Mantra zingen: https://www.youtube.com/watch?v=p3bT4Rkk3x4
http://www.innerned.org/mantra4.html
Nee, dat wist ik niet. Bedankt voor het delen taigitu.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Warmtescan van piramide van Cheops laat grote ‘afwijkingen’

Bericht door univers » 12 nov 2015, 09:30

Oeps. :oops: Ik schreef het aan Fen hoor. Verkeerde naam ingeklopt bij de quote. Ik had haast zei ik toch! :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Warmtescan van piramide van Cheops laat grote ‘afwijkingen’

Bericht door taigitu » 12 nov 2015, 13:51

Vitharr schreef:
taigitu schreef:De periode waar je nu in zit lijkt me benauwend door de beperkingen die het met zich meebrengt.
Dat klopt. Maar ken je het verhaal van de edelman en het zwaard uit 'van ziel tot ziel' van Gary Zukav nog?
taigitu schreef:Na de eerste maal dat je zo'n 'zit'periode had hoe ging het toen daarna met je?
Beter dan er voor. :mrgreen:
Ja, ik ken het verhaal nog. Het is de uitdaging voor je creativiteit. En, zoals ik eerder las van je, creativiteit gebruiken om samenwerking te bevorderen i.p.v. de strijd aan te gaan in je werksituatie.
Vitharr schreef:Spiritueel bekeken was die zitperiode een enorme uitglijder. Na het faillissement van mijn ex-ex-werkgever viel er een enorme druk van me af. De processen in mijn hoofd konden afgerond worden en wat restte was puur zijn. Zijn in die zin is namelijk zonder ervaren. Ervaren is verandering en dat is "worden". Toen ik stopte met input leveren werd mijn omgeving ook statisch en uiteindelijk zelfs een beetje hol. Ik zocht werk maar liep tegen een paar onneembare hindernissen aan en ook tegen een tekort aan vacatures. Eigenlijk stonden alle systemen op scherp maar de kans passeerde niet en ik viel in de valkuil van letterlijk accepteren dat ik moest wachten. Het kwam achteraf gewoon niet in me op om in de tussentijd iets anders te gaan doen. Daar zou ik me als WW-er schuldig over voelen. Maar ik spoor niet. :wink:

Maar het stelde me in staat om over de ervaring heen te stappen en een nieuw pad in te slaan. En iets dergelijks heb ik in mei dit jaar gedaan. Ik kreeg een bijzondere kans en heb intuïtief besloten. En ik koos bijzonder.

De keuze die ik maakte vereist echter enkele serieuze veranderingen. In het kader van enkele daarvan wilde ik een soortgelijke periode van 'zijn' opnieuw gebruiken, maar ditmaal om te ervaren. En wat ik wil ervaren is hoe mijn omgeving op me reageert. Dat is inderdaad benauwend, maar wel leerzaam en bevrijdend op het eind. Die gekke vikingen ook ... :mrgreen:
Die wachttijd was geen valkuil. Ik zie die periodes (door gebruik van de I Tjing) als 'een kosmisch verzamelen'. En dat kan van alles zijn, zoals kennis/info of energie, en wat er ook op je pad komt in die tijd. En in die periode worden bepaalde zaken (voor jou) op rij gezet zodat ze je kunnen toe vallen. Er is nooit een stilvallen, het is ruimte maken in jezelf en verzamelen. Alles heeft een reden. En die WW was onderdeel van het pakket inzake verzamelen. Was er ergens in die 'verzamelde rij'iets weggevallen door een bepaalde keuze die je je gedwongen voelde te doen, had je nu niet op deze 'plek' gezeten? En ik heb de indruk dat die plek de juiste is?
taigitu schreef:Weet je dat als je zingt je je beide hersenhelften gebruikt? En dat zingen trillingen/vibraties veroorzaken die je je prettiger laten voelen? Zoals mantra zingen.
Mensen die stotteren daar functioneert (zoals ik het begrijp) de 'bedrading' in de hersenen niet helemaal goed. Maar zingen kunnen deze mensen zonder 'storing op de lijn'. Ik stel me hierbij voor dat door de vibraties/trillingen net die draadjes elkaar raken die anders iets aan lengte tekort komen. Maar dat is mijn fantasie, een eigen invulling.
Dat zingen je in een andere stemming brengt weet iedereen. Zoals in die ene link wordt verklaard wat de vibraties van zingen ervan in je lichaam teweeg brengt heb ik lang geleden ervaren. Als ik emotioneel blokkeerde wat moeilijk los te krijgen was zette ik een cd op en een liedje dat me raakte. Dan zette ik dat nummer vast op de boombox en liet rustig een uur lang hetzelfde liedje, redelijk luid, spelen en zong ik mee totdat ik emotioneel los kwam. Dat was toen een intuïtieve actie waarvan ik jaren later de uitleg van vond.

Feit is dat zingen heel goed gaat terwijl het spreken moeizaam gaat:
Miss Montreal die in de jury zit bij The Voice stottert maar is een bekende zangeres.
Hier een video naar een gesprek met haar (2008) en waar ze zingt: Om niet helemaal (wat heet) off topic te gaan......
Afbeelding
Zouden die warme delen van die piramide niet veroorzaakt kunnen worden door de schachten die in piramides zitten. Wanneer die tot diep in de grond doorlopen kan er warme lucht opstijgen vanuit die diepte. Sommige 'groene' huizen worden zo verwarmd met warmte diep uit de aarde.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Warmtescan van piramide van Cheops laat grote ‘afwijkingen’

Bericht door univers » 12 nov 2015, 14:15

Die is leuk.Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Warmtescan van piramide van Cheops laat grote ‘afwijkingen’

Bericht door Susan » 12 nov 2015, 15:08

Mooi topic! ;P! Ik heb er ook boeken over.

Een gedeelte uit veel langere tekst:

In dit hoofdstuk zullen we een aantal feiten laten zien die de bewering onderbouwen dat de piramide gebouwd moet zijn door een hoog ontwikkelde beschaving die toegang had tot een technologie die nog beter was dan de onze. Volgens Edgar Cayce zal de Grote Piramide uiteindelijk al haar geheimen prijsgeven wanneer de ‘Hal der Verslagen’ geopend wordt en er bewijs gevonden zal worden van haar Atlantische oorsprong.

De ‘Hal der Verslagen’ zou een grote opslagruimte zijn, die ergens onder het plateau van Gizeh verborgen ligt en waarvan men vermoedt dat deze geavanceerde Atlantische apparatuur bevat. Sommigen vermoeden dat de ontbrekende topsteen een miniatuurversie is van de Grote Piramide, met al haar inwendige details, en speculeren dat deze topsteen begraven ligt in de Hal der Verslagen.

Edgar Cayce gaf aanwijzingen m.b.t. de locatie van de Hal der Verslagen en wees naar de linkerpoot van de Sfinx waar de ingang tot de Hal der Verslagen gevonden zou worden. John Anthony West en Robert M. Schoch ontdekten tijdens hun onderzoek naar de verwering van de Sfinx om haar ouderdom vast te kunnen stellen, d.m.v. seismische scanning van het plateau van Gizeh, dat onder de poten van de Sfinx inderdaad een ondergrondse kamer aanwezig is, precies waar Cayce die voorspeld had.


Binnenste van de Grote Piramide

Op 30 juni 1932 gaf Edgar Cayce een reading over de Grote Piramide. Hier is een citaat van deze reading van die dag:

“Alle veranderingen die in het religieuze mondiale gedachtengoed voorkwamen, worden daar getoond, in variaties in de doorgang waarmee eerder genoemde bereikt wordt, van de basis tot de top, of van de open tombe tot de top. Ze zijn herkenbaar aan de lagen en de kleur en de richting van de draaiing die gemaakt wordt.”

Wat Edgar Cayce hierboven met zoveel woorden zegt, is dat de Grote Piramide middels zijn gangenstelsel precies de historische en toekomstige religieuze veranderingen in de wereld vastlegt. Met andere woorden: het is een gigantische bijbel in steen. Van de basis tot de top van de piramide leggen de inwendige doorgangen in de piramide de opkomst en het verval van het spiritueel bewustzijn vast, dat tot uitdrukking komt door de wendingen in de doorgang (stijgende of dalende hoek), het soort steen dat gebruikt werd en de kleur van ervan.

Peter Lemusier ontdekte precies wat Edgar Cayce beschreven had in zijn reading van 30 juni 1932.

Volgens Lemusier is de Grote Piramide nauwkeurig ontworpen om alle historische gebeurtenissen van de afgelopen 4000 jaar tot op heden te markeren. Lemusier ontdekte dat de lengte van een Engelse inch in een gang van de piramide overeenkomt met de lengte van een jaar. De Enochcirkel in de voorkamer van de Koningskamer blijkt de perfecte sleutel te zijn voor deze vertaling van lengte (een inch) naar tijd (een jaar)

De aanvangdatum van de tijdlijn van de piramide werd door Lemusier bepaald door middel van de twee ‘kraslijnen’ die aangebracht waren in de neerdalende gang dicht bij de ingang van de piramide. Lemusier bewees dat deze lijnen uitgelijnd zijn met de stand van het sterrencluster van de Plejaden in de lente equinox van het jaar 2141 v.Chr. Door deze zeldzame uitlijning kon de begindatum van de tijdlijn die de piramide codeert vastgesteld worden.Deze komt volgens Lemusier overeen met de dag van de zomerzonnewende in het jaar 2623 v.Chr.

De hoogte tussen de vloer en het plafond van de doorgangen in de piramide is tevens een indicatie van de vooruitgang in spiritueel bewustzijn. Als de hoogte toeneemt dan betekent dit vooruitgang, indien ze afneemt is er sprake van achteruitgang.

Vanuit de ingang van de Grote Piramide (2623 v.Chr., tijdperk van farao Khufu) loopt een neerdalende gang helemaal naar een ondergrondse kamer onder de piramide. Halverwege deze dalende gang vinden we een kruising met een opgaande gang die leidt naar zowel de Koninginnekamer als de Koningskamer. De kruising van de dalende gang en de stijgende gang is het tijdstip dat correspondeert met de uittocht (1453 v. Chr.) van Mozes en de Israëlieten uit Egypte. Het wordt gemarkeerd als een tijd van grote spirituele vooruitgang. Volgens de Bijbel gaf God bij deze uittocht uit Egypte op de berg Sinaï de Tien Geboden aan Mozes en instrueerde hem om slechts één God te aanbidden. In de geschiedenis wordt deze gebeurtenis gekenmerkt als de overgang van polytheïsme naar monotheïsme. In de tijd dat Mozes met zijn volk in Egypte leefde, aanbaden zij alle neters (goden) van de Egyptenaren en hingen aldoende een polytheïstisch geloof aan.

In de Grote Galerij neemt de ruimte tussen de vloer en het plafond ineens fors toe wanner men hier komt vanuit de stijgende gang. Deze toegang tot de Grote Galerij markeert de hemelvaart van Jezus van Nazareth (1 april in het jaar 33). De piramide codeert de geboortedatum van Jezus op precies 27 september in het jaar 2 v.Chr!

Aan het einde van de Grote Galerij is een verhoging die bekend staat als de Grote Trede. Peter Lemusier verbaasde zich hierover en hij wist er eigenlijk geen raad mee. Toen Edgar Cayce destijds gevraagd werd wat de Grote Trede betekende, legde hij uit deze de periode markeert tussen 1958 en 1998, de veertigjarige periode die door Edgar Cayce is aangeduid als de tijd waarin vele aardveranderingen zouden plaatsvinden (zie de epiloog van dit boek).

Edgar Cayce voorspelde ook zijn eigen terugkomst in 1998! Hij zei niet dat hij in dat jaar zou reïncarneren maar stelde eenvoudigweg dat hij in dat jaar terug zou zijn. Zoals we verderop zullen aantonen in dit boek, is hij in dat jaar inderdaad teruggekomen. Volgens Edgar Cayce symboliseert de Koningskamer onze huidige tijd. Het is het einde van de tijdlijn die de tijd aangeeft van een immense vooruitgang, een spirituele revolutie. De Koningskamer zou best wel eens gerelateerd kunnen zijn aan de 2012-voorspellingen, het einde van de Maya kalender en de tijd van grote veranderingen. Wat dit boek probeert aan te tonen is dat we in een zeer bijzondere tijd leven waarin wetenschap en spiritualiteit samenkomen. Dit is een immense vooruitgang in spiritueel opzicht. Als de Grote Piramide inderdaad een stenen bijbel is, dan kunnen we begrijpen waarom onze huidige spirituele vooruitgang weerspiegeld wordt in de Grote Piramide d.m.v. de Koningskamer. De bouwers van de Grote Piramide hebben het ons achtergelaten als een geschenk voor onze huidige beschaving om de geheime informatie uit te pluizen. Alleen door onze huidige wetenschappelijk vooruitgang zijn we nu in staat om deze mysterieuze stapel stenen die de mensheid door de eeuwen heen verbaasd heeft, in volle omvang te doorgronden.

Het grootste raadsel van alles is misschien wel dat wanneer de piramide een tijdlijn heeft die perfect de toekomst voorspeld, de bouwers van de piramide in staat moeten zijn geweest om in de toekomst te kijken? Gebruikten zij misschien zelfopgewekte uittredingen als middel om door de tijd te reizen?


Koningskamer en DNA

Geluidsexperimenten die in de Koningskamer werden uitgevoerd hebben aangetoond dat deze ruimte een serie akoestische resonantiefrequenties heeft die blijken overeen te komen met zuivere muzieknoten! De sarcofaag in de Koningskamer heeft bijvoorbeeld een perfecte resonantiefrequentie van 440Hz, de grondtoon A, de frequentie van de stemvork.

Er werden nog vier andere resonantiefrequenties gevonden in de Koningskamer. Deze kwamen overeen met de muzieknoten F#, A, C# en D#. Deze noten zijn de noten van de F-kruis (F#) melodische mineur toonladder. Indiaanse sjamanen stemden hun ceremoniële fluiten in F-kruis omdat ze geloofden dat dit de frequentie was die afgestemd was op Moeder Aarde.

U herinnert zich misschien nog wel van de Cymatica studies dat de Platonische lichamen tevoorschijn komen uit het de perfecte muzikale frequenties van de diatonische toonladder. Het zou dus geen verrassing zijn als pure muzikale frequenties gevonden zouden worden in de frequenties van het aardraster.

Het is verbazingwekkend dat de resonantiefrequenties van de Koningskamer corresponderen met de resonantiefrequenties die gevonden zijn in de 4 basis paren van het DNA-molecuul. DNA is een spiraalhelix van wel drie miljard baseparen. Deze verbazingwekkende structuur kent slechts 4 basis bouwblokken, te weten de DNA-basen adenine (A), cytonsine (C), guanine (G) en thymine (T). Elk basepaar is een combinatie van 2 uit de 4 mogelijke basen die uiteindelijk een ketting vormen van wel 3 miljard baseparen.

Professor in de chemie en biochemie David W. Deamer aan de universiteit van Californië in Santa Cruz heeft met behulp van infrarood licht de resonantiefrequenties gemeten van alle vier de basen van het DNA. Elke base resoneerde zo gemiddeld met 15 frequenties, 60 frequenties in totaal.

Susan Alexjander heeft een mastersdegree in muziektheorie en compositie en geeft momenteel colleges aan verschillende universiteiten in Californië. In 1988 benaderde zij David W. Deamer met de volgende eenvoudige vraag: ‘kunnen we frequenties horen in het lichaam’? In antwoord hierop gaf David Deamer haar alle data van zijn onderzoek naar de DNA-frequenties.
Vanaf dit punt startte Susan Alexjander haar eigen onderzoek om uit te vinden of de gevonden resonantiefrequenties van de DNA-basen compleet willekeurig waren, of dat ze een totnogtoe onbekende relatie vertoonden zoals de ratio’s die voorkomen in muziek. Het eerste wat in haar opkwam was gebruik te maken van een techniek om deze hoge elektromagnetische frequenties hoorbaar te maken. Ze gebruikte een techniek die veelvuldig gebruikt wordt in de muziek en ze transponeerde de hogere octaaffrequenties van licht naar beneden naar het octaaf van geluid. (In het hoofdstuk over Heilige Geometrie vermeldden we al hoe de kleuren van de regenboog, de zeven noten van de diatonische toonladder zijn getransponeerd naar de 48e octaaf)

Het volgende dat Susan deed was dat ze de 60 getransponeerde DNA-frequenties invoerde in haar programeerbare Yamaha DX7 synthesizer. De toonhoogten bleken geen perfecte muzieknoten, maar na een paar weken stemmen ontdekte ze dat de frequenties zich centreerden rond vier puur muzikale noten. De noten die zij vond, u raadt het al, hadden dezelfde resonantiefrequenties van de Koningskamer in de Grote Piramide!

Susan Alexjander heeft haar DNA-muziek gespeeld op een DX7 synthesizer en opgenomen op een CD getiteld ‘Sequencia’. Mensen die de CD beluisterden vertelden naderhand dat ze tijdens het beluisteren gevoelens van betrokkenheid en vertrouwdheid hadden ervaren.
(10)

Deze ontdekking maakt de beweringen van Edgar Cayce en anderen, waarin zij stellen dat de Grote Piramide gebruikt werd voor heling, geloofwaardig. Het lijkt erop dat het geen toeval is dat de resonantiefrequenties die in de Koningskamer werden ontdekt corresponderen met de resonantiefrequenties van de DNA-basenparen.


(11)
Recapitulatie

Hoe meer we weten over de Grote Piramide, hoe wonderlijker dit “zevende wereld wonder” eigenlijk wordt. Egyptologen houden nog steeds vast aan de idee dat de Grote Piramide gebouwd werd om als graftombe te dienen voor farao Khufu, maar dit idee is gewoonweg belachelijk. De piramide is veel ouder dan beweerd wordt en moet gebouwd zijn door een cultuur die superieur was aan de Egyptenaren. Zelfs vandaag de dag hebben we niet de technologie in huis om een bouwwerk als de Grote Piramide te bouwen. De reden dat Egyptologen vasthouden aan hun verouderde theorieën is dat ze geen andere keus hebben dan ze te blijven verdedigen. Veel Egyptologen zijn namelijk moslim en de Koran stelt eenvoudig dat de aarde niet ouder is dan 4.000 jaar. Dus ze nemen eenvoudigweg geen theorie aan die de Grote Piramide vroeger zou kunnen dateren dan het al bevestigde bouwjaar van 2.589 v.Chr.

De Grote Piramide en het plateau van Gizeh kunnen beschouwd worden als gift van een oude cultuur aan een toekomstige generatie, vooropgesteld dat ze een wetenschappelijk niveau ontwikkeld zouden hebben dat hen in staat stelt om de verborgen geheimen te ontrafelen. Terwijl meer bewijs wordt verzameld, wordt het steeds geloofwaardiger dat Edgar Cayce het bij het rechte eind had m.b.t. het doel van de piramiden: spirituele initiatie en heling. Een ander doel zou kunnen zijn dat dit bouwwerk diende als instrument voor het bewaren van het evenwicht in de energieën van het aardraster.

In het volgende hoofdstuk gaan we verder in op de mysteriën van het menselijke DNA. De bouwers van de Grote Piramide moeten namelijk grondige kennis hebben gehad van het menselijke DNA als ze inderdaad in staat waren om de Koningskamer af te stemmen op DNA-frequenties. Is het mogelijk dat simpele geluidsfrequenties gebruikt kunnen worden voor heling van het DNA? Laten we eens gaan zien wat de Russische wetenschap vandaag de dag over dit onderwerp te zeggen heeft.

http://www.soulsofdistortion.nl/dutch/S ... pter8.html
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Warmtescan van piramide van Cheops laat grote ‘afwijkingen’

Bericht door univers » 12 nov 2015, 16:48

:post: ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Warmtescan van piramide van Cheops laat grote ‘afwijkingen’

Bericht door Osiris » 12 nov 2015, 19:07

Inderdaad :post:

Dat geluidsfrequenties helend en creeerend/transformerend zijn,ben ik al langer van overtuigd.
De Ankh bijvoorbeeld,zichtbaar bij vele schilderingen in graftombes in de handen van 'goden' en farao's, is een 'stemvork' waarvan voortgebrachte geluidstrillingen en resonaties voor heling zorgden.

Een ander voorbeeld; de Tibettaanse klankschalen.
Maar ook het zingen/chanten van Tibettaanse monnikken of indiaanse sjamanen ( recentelijk nog een paar korte zweethutsessies Lakota style,mogen ervaren ).
Ook het sjamanistisch trance trommelen kun je daar onder scharen.

En zo zal er in alle verschillende culturen een vorm zijn.

Simpelweg hedendaagse muziek luisteren ( uiteraard niet alle en zeker persoonlijke resonantie met het één of ander :wink: ) kan je stemming al beinvloeden,wat voor de meesten wel bekend is.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Warmtescan van piramide van Cheops laat grote ‘afwijkingen’

Bericht door Osiris » 12 nov 2015, 19:21

Vitharr schreef:
Osiris schreef:Heb ook de Emerald Tablets gelezen en vond het intuitief gezien allemaal vanzelfsprekend.
Maar hoe vaak heb je ze echt gelezen. :wink:

Natuurlijk resoneert wat je leest met wat je weet. Maar het is 'meerlaags'. De rest zoek je zelf maar uit. :mrgreen:
Osiris schreef:Dus dat veel geblockt word verbaast mij niets; wij mogen niet bewust worden van een ver teruggaande geschiedenis van veel oudere, dan tot nu toe 'toegelaten', beschavingen, waarin de 'menselijke' vermogens veel groter waren.

Dit zou betekenen dat we dat bewustzijnslevel ( weer) kunnen bereiken en zou alle macht die nu heerst op deze wereld ondermijnen,we zouden werkelijk 'vrij' kunnen zijn van alle manipulatie en dominantie.
Maar dat kunnen we ook mijn beste vriend. :wink:
Weet dat we het gaan bereiken :mrgreen:
Weet dat de Tablets meer 'dimensies' omvat,maar of ik ze ook werkelijk 'begrijp/bevat/meester ben' ?
Tja dat is, denk ik, een heel ander verhaal :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Warmtescan van piramide van Cheops laat grote ‘afwijkingen’

Bericht door univers » 18 okt 2016, 09:58

Nieuw onderzoek suggereert voorzichtig dat de beroemde Grote Piramide van Gizeh iets te verbergen heeft: twee ruimtes om precies te zijn.

Tot die conclusie komen onderzoekers binnen het ScanPyramids-project. Zoals de naam al doet vermoeden, worden de Egyptische piramides binnen dit project aan allerlei scans onderworpen. De onderzoekers hopen zo de geheimen van deze millennia oude gebouwen te ontrafelen.

Muonen
In 2015 onthulde een warmtescan van de piramide van Cheops al twee ‘afwijkingen’. En onderzoekers hebben deze afwijkingen nu onder meer met behulp van een techniek die ‘muografie’ wordt genoemd, nader bestudeerd. Deze techniek maakt handig gebruik van deeltjes – muonen – die continu op het oppervlak van de aarde ‘regenen’. Hoewel deze deeltjes honderden meters diep in materiaal door kunnen dringen, reizen ze gemakkelijker door lege ruimtes dan door steen (of andere materialen met een grote dichtheid). De onderzoekers plaatsten instrumenten die muonen kunnen detecteren in een reeds bekende gang in de piramide om zo te achterhalen of zich ergens boven die gang wellicht ons nog onbekende ruimtes bevonden.
Twee ruimtes
Het onderzoek suggereert dat de piramide zeker twee verborgen ruimtes herbergt. Eén van deze ruimtes bevindt zich aan de noordoostzijde van de piramide, op een hoogte van ongeveer 105 meter. Deze ruimte zou ongeveer 9 vierkante meter groot zijn. Daarnaast wijzen de metingen op de aanwezigheid van een tweede ons tot voor kort onbekende ruimte die de vorm lijkt te hebben van een gang. Onduidelijk is nog welke vorm en grootte deze ruimte heeft.

Wordt vervolgd
Het onderzoek gaat ondertussen verder. Wetenschappers blijven in de piramide muonen opvangen en hopen begin volgend jaar meer bekend te kunnen maken.

Nog meer verborgen kamers?
Overigens is de piramide van Cheops niet de enige piramide waarvan vermoed wordt dat deze verborgen ruimtes bezit. Datzelfde wordt sinds kort vermoed van het graf van Toetanchamon.

Eerder onthulden onderzoekers binnen het ScanPyramids-project al hoe de beroemde Knikpiramide van farao Sneferu in elkaar steekt. Hun onderzoek wees uit dat de piramide twee gangen telt die elk uitkomen in een kamer. De Knikpiramide bleek niet over een verborgen kamer – die wetenschappers lang in de piramide vermoedden – te beschikken.

Afbeelding

Afbeelding

http://www.hip.institute/press/HIP_INSTITUTE_CP9_FR.pdf

https://www.scientias.nl/bezit-ook-pira ... en-kamers/
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Warmtescan van piramide van Cheops laat grote ‘afwijkingen’

Bericht door Tammy » 19 okt 2016, 03:36

Dit word spannend, wat gaan ze daar aantreffen ? [think]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie