Sinkholes

Hier kan je alle mysterieuze zaken plaatsen zoals Graancirkels, Bermuda Driehoek, Nazca Lines, en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Sinkholes

Bericht door Maxi » 25 jul 2016, 23:38

Ik vind ze prachtig en mysterieus. Het moet toch rillingen geven als je plots aan zo'n rand stand.

Ufo

Re: Sinkholes

Bericht door Ufo » 26 jul 2016, 11:10

Sinkholes worden steeds groter en komen steeds vaker voor. Het is een teken dat planeet Nibiru opkomst is.

http://niburu.co/index.php?option=com_c ... &Itemid=50

http://niburu.co/index.php?option=com_c ... &Itemid=50

http://niburu.co/index.php?option=com_c ... &Itemid=50

gusteman

Re: Sinkholes

Bericht door gusteman » 26 jul 2016, 14:45

Ufo schreef:Sinkholes worden steeds groter en komen steeds vaker voor. Het is een teken dat planeet Nibiru opkomst is.

http://niburu.co/index.php?option=com_c ... &Itemid=50

http://niburu.co/index.php?option=com_c ... &Itemid=50

http://niburu.co/index.php?option=com_c ... &Itemid=50
Interessant zeg ..... Niburu zegt dat Nibiru op komst is.

Hebben die twee iets met elkaar?

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Sinkholes

Bericht door taigitu » 26 jul 2016, 16:03

Ik zie mini sinkholes de laatste tijd regelmatig in het trottoir verschijnen.
Het komt door de hevige regen die we de afgelopen tijd mee maken.
Het spoelt het zand weg dat onder de stoeptegels ligt.
Met klei als ondergrond zal dat minder of niet voorkomen.

Ik vermoed dat die reusachtige sinkholes anders ontstaan?
Maar daar hebben we geen zicht op en het kan waarschijnlijk tientallen tot
miljoenen/miljarden jaren duren voor zo'n sinkhole, die niet te verklaren is door van
oorsprong 'mensenwerk', ontstaat. Diep in de aarde gebeurt het heel veel. Kijk maar naar
het verschuiven van tektonische platen en de gevolgen daarvan, zoals bergen en
het verschuiven van werelddelen.....

1. Bevestigd is dat gebieden in Pakistan 3 meter zijn gedaald.
2. Ook Thailand (Bangkok) ondervindt problemen met de afvoer van vloedwater.
3. Het Indonesische eiland Java is 6 meter in zee gezonken. Wegen en stukken land langs de afwateringskanalen zijn aan het instorten.*
4. In Vietnam heerst een ware epidemie van 'sinkholes', diepe gaten die plotseling in de grond ontstaan. Dit is nog een indicatie dat de tektonische platen aan het verschuiven zijn.
5. Ook de tektonische plaat op de Filippijnen is aan het zakken, met eveneens overstromingen als gevolg. (1)
Lees meer:http://www.onweer-online.nl/forum/topic ... va-al-6-m/
Hier een andere oorzaak?
Oorzaak spontane sinkholes in Siberië verklaard
Klimaatverandering in de praktijk
11-08-2014, 19:04

De afgelopen maanden ontstonden er zomaar gaten in de Siberische grond. Waarom dat was wist niemand. Onder leiding van het Scientific Centre for Arctic Studies heeft men nu een onderzoek uitgevoerd waaruit blijkt dat de lucht in de buurt van de gaten een extreem hoog methaangehalte heeft. Normaal is dat 0,000179%, terwijl de onderzoekers 9,6% hebben gemeten.

Men denkt nu dat de zeer hete zomers van 2012 en 2013 de permafrost hebben ontdooid. Daardoor is het later in elkaar gestort. Ook wijzen de onderzoekers erop dat diezelfde permafrost op een diepte van twintig meter de afgelopen twintig jaar twee graden Celcius warmer is geworden.

Ondanks het lastige werk in de zeventig meter diepe kraters gaan de onderzoekers gewoon door. Als er een gat ontstaat in een bewoond gebied kunnen er immers slachtoffers vallen. Ook de factor methaan is boeiend. Dat is een gas dat een nog groter broeikaseffect oplevert dan CO2. Pessimisten schatten dan ook een enorme stijging van de gemiddelde temperatuur op aarde in, als de enorme hoeveelheid methaan in het permafrost in onder andere Alaska en Siberië loskomt.

http://nieuws.tpo.nl/2014/08/11/oorzaak ... verklaard/
Geeft deze video een idee....
A MASSIVE sink hole is swallowing up the beach at Inskip, north of Tin Can Bay.
Campers have told The Courier-Mail the hole, which appeared about 11am, could be up to 100 feet deep.
Camper Shane Hillhouse said four-wheel-drives had been travelling along the popular stretch of sand, near Inskip Peninsula, shortly before the hole appeared.
``This has the potential to take the tip of Inskip Point with it -- this is huge and on a scale I've never seen before,'' he said.
``People are bringing chairs and sitting back to watch it in awe.
``This is absolutely amazing -- it's almost at the tree line now.''
Mr Hillhouse said the sink hole had expanded dramatically since 11am.
``It's three times bigger than it was an hour ago,'' he said.
``Chunks are falling out of the beach into nowhere. Where is the sand going? It's just incredible.''
Another camper said sand was dropping 150m into the ocean, although the depth of the hole is unknown.
``Sand is sinking in big sections,'' he said.
No one is believed to have been injured.
Gympie police duty officer Sergeant Vic Tipman said sink holes -- which swallowed portions of beach as big as houses -- were common at Inskip.
``Normally it will be between Inskip Point and where the barge goes across,'' he said.
``The sand just erodes from underneath the current and all of a sudden half the beach disappears.``You've got to be careful driving up there.''

Sergeant Tipman said it was only a matter of time before someone was injured.
``The potential is always there,'' he said.
``About once every two or three years a piece as big as a house or maybe two house blocks disappear in the sand.
``It would be hundreds of metres wide. Big areas get washed out.
``What's going to happen one day is Inskip Point is not going to be there anymore.''


Hieronder een video die beelden laat zien van meerdere sinkholes: Ik weet dat planeten ons als persoon, en onze planeet aarde beïnvloeden.
Onze wereldbol is een levende materie waar zich heel veel afspeelt waarvan we nog zoveel niet van weten. Dat deze natuurlijke (voor mij wetmatige gebeurtenissen) alleen
of hoofdzakelijk te wijten zouden zijn aan het dichter bij komen van de planeet Nibiru te wijten is......? Daar kan ik me weinig bij voorstellen.
En de natuurlijke wetmatigheid is een doorlopende beweging. Earth's landmasses were not always what they are today. Continents formed as Earth's crustal plates shifted and collided over long periods of time. This video shows how today's continents are thought to have evolved over the last 600 million years, and where they'll end up in the next 100 million years.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: Sinkholes

Bericht door gusteman » 26 jul 2016, 20:32

taigitu schreef:Onze wereldbol is een levende materie waar zich heel veel afspeelt waarvan we nog zoveel niet van weten. Dat deze natuurlijke (voor mij wetmatige gebeurtenissen) alleen of hoofdzakelijk te wijten zouden zijn aan het dichter bij komen van de planeet Nibiru te wijten is......? Daar kan ik me weinig bij voorstellen.
Inderdaad, beste taigitu.
Indien een planeet, met een volume even groot of zelfs groter dan Jupiter (en dat wordt beweerd over Niburu), zou op weg zijn naar onze aarde dan zou het evenwicht tussen de planeten in ons zonnestelsel volledig verstoord worden.
En indien een dergelijke planeet zou verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van sinkholes op onze planeet dan zou die al zo dichtbij zijn dat ons zonnestelsel op hol zou geslagen zijn.
Daar valt echter niets van te merken wat aangeeft dat dit Niburu verhaal een verzinsel is.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Sinkholes

Bericht door Tammy » 28 jul 2016, 17:05

Ik heb net een half uur geleden een documentaire die ik had opgenomen op RTLZ over sinkholes bekeken. :grin:
Kijk maar eens op die zender, het word vaak herhaald.
Sinkholes ontstaan door de samenstelling van de grond , meestal soort kalksteen en grotten gevuld met water.
Vond het boeiend en leerzaam om te zien.
Ze lieten Florida zien ook, linke soep daar.


Ze lieten duikers zien die diep onder de grond aan het duiken waren, en boven liep een snelweg, waar een ander van het wetenschaps team ze volgde met radar.
Heel apart om te zien.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Sinkholes

Bericht door univers » 28 jul 2016, 19:03

Mooi gezicht hé, zoals die bomen in het water verdwijnen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Sinkholes

Bericht door Tammy » 28 jul 2016, 19:13

Jij hebt de documentaire dus ook gezien Univers. :mrgreen:
Ik kende wat ze lieten zien met die bomen al.
Was in Louisiana.
Creepy om te zien, en het ging snel he ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Sinkholes

Bericht door univers » 28 jul 2016, 19:58

op Nat,Geo. hadden ze het al uitgezonden.
En gisteren met zappen kwam ik het weer tegen, dus heb ik het maar even uitgekeken.
Je hebt nog meer doc. die over sinkholes gaan, overal op de wereld.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Sinkholes

Bericht door Tammy » 29 jul 2016, 04:14

Ja het is overal op de wereld.
Heel akelig en ik denk dat de mens hier helemaal niks aan kan doen.
Dit is gewoon de natuur, kunnen wij nooit tegenhouden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Sinkholes

Bericht door univers » 29 jul 2016, 06:21

In de toekomst krijgen ze het in Groningen ook.
Dankzij de NAM.
Laatst gewijzigd door univers op 29 jul 2016, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Sinkholes

Bericht door Fenna » 29 jul 2016, 08:48

Denk dat je gelijk hebt Uni.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Sinkholes

Bericht door Maxi » 29 jul 2016, 22:19

Tammy schreef:Ja het is overal op de wereld.
Heel akelig en ik denk dat de mens hier helemaal niks aan kan doen.
Dit is gewoon de natuur, kunnen wij nooit tegenhouden.
Misschien eens wat minder olie en andere grondstoffen uit de grond zuigen? Er zijn alternatieven. Maar $$$$ heeft voor grote bedrijven en hele naties meer belang.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Sinkholes

Bericht door Vitharr » 30 jul 2016, 00:02

Maxi schreef:
Tammy schreef:Ja het is overal op de wereld.
Heel akelig en ik denk dat de mens hier helemaal niks aan kan doen.
Dit is gewoon de natuur, kunnen wij nooit tegenhouden.
Misschien eens wat minder olie en andere grondstoffen uit de grond zuigen? Er zijn alternatieven. Maar $$$$ heeft voor grote bedrijven en hele naties meer belang.
Sinkholes worden meestal veroorzaakt door water. Welke alternatieve grondstof stel je voor?
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie