De Sealand Skull, echt of nep?

Hier kan je alle mysterieuze zaken plaatsen zoals Graancirkels, Bermuda Driehoek, Nazca Lines, en nog veel meer.
Plaats reactie
Ufo

De Sealand Skull, echt of nep?

Bericht door Ufo » 01 aug 2016, 13:55

Deense werknemers in Sealand Island waren bezig om de honderd jaar oude rioolbuizen te vervangen, tot ze tot hun grote verbazing een geweldig mensachtige schedel hadden opgegraven. Nader onderzoek van het ​​Veterinary College verklaarde “Hoewel die lijkt op een zoogdier, bepaalde functies maken het onmogelijk om het dier te passen in Linnaeus taxonomie.” Dit soort schedel is nog nooit gevonden in het aardse natuurlijke dierenrijk, zover we weten.

Koolstofdatering van de schedel heeft vastgesteld dat het ongeveer 800 jaar oud was. Echter, de werknemers vonden de schedel boven de honderd jaar oude leidingen, wat betekent dat het veel later moet zijn herbegraven. De schedel is ongeveer 50% groter dan die van een mannelijke Homo Sapiens. Het heeft enorme oogkassen. Met enorme oogkassen moet je grote ogen hebben. Het blijft een mysterie …

Afbeelding
http://gelgoe.blogspot.nl/2013/08/myste ... -fake.html


gusteman

Re: De Sealand Skull, echt of nep?

Bericht door gusteman » 01 aug 2016, 15:15

De hoektandjes zijn wel leuk bedacht, die geven het ding de impressie een vampierenhoofd te zijn. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13642
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: De Sealand Skull, echt of nep?

Bericht door Fenna » 01 aug 2016, 16:55

Nep
Afbeelding
Afbeelding

Ufo

Re: De Sealand Skull, echt of nep?

Bericht door Ufo » 02 aug 2016, 10:46

En daar begint de speculatie, want feitelijk is er (alweer) geen poot om op te staan. Die speculatie gaat in de richting van een gerucht dat blijkbaar al heel lang circuleerde in Olstykke en omgeving: een lokaal lid van de geheime 'Orde van Pegasus' Licht' die in opdracht van de Orde bepaalde kostbare items bewaarde, waaronder de mysterieuze schedel en ook stukken heel licht maar onbreekbaar metaal of keramiek. De schedel zou oorspronkelijk uit de Balkan komen, maar na in Parijs en München onderdak te zijn geweest uiteindelijk in Denemarken een thuis te hebben gevonden. Hoe men dat allemaal weet? Geen idee. Maar het speculeren gaat nog even door. "Het is mogelijk dat de Orde nog steeds objecten in bewaring heeft, en ook de informatie over de herkomst." Alleen, kinkje in de kabel, er is over de orde die in 1350 werd gesticht niets bekend. Maar dat ligt aan de geheimhouding, weet de schrijver. Ooit waren er beroemde mensen lid van, zegt het artikel, dat steeds meer op een hoax begint te lijken. Persoonlijk vrees ik dat de orde nooit heeft bestaan. Een snelle googel onthult dat het artikel dat naast mij ligt het enige is dat op internet circuleert, op tientallen websites. Dat is op z'n minst verdacht, voor 'zo'n belangrijke vondst'.

De schrijver is nog niet klaar. Hij gaat geïnspireerd verder over de betekenis van Pegasus, het gevleugelde paard van de muzen en speculeert dat de hele Orde rond deze schedel was geformeerd, die mogelijk van ster 51 in het sterrenbeeld Pegasus naar beneden is komen vliegen en hier blijkbaar is gecrasht, gelijk die andere ongelukkige schotel, in Roswell 1947. En laat Pegasus nou net de constellatie zijn waar de eerste planeet werd ontdekt buiten ons zonnestelsel die mogelijk geschikt zou zijn voor leven? Hoe bestaat het. Al met al vrees ik dat het hier om een gefotoshopte schedel gaat, of eentje die door een handige hoaxer is gefabriceerd, met de Orde erbij. Jammer jammer voor de Starchild Skull, ze hadden het zo gezellig kunnen hebben samen.

http://www.ufowijzer.nl/pdf/DE%20SEALAND%20SCHEDEL.pdf

Gast1

Re: De Sealand Skull, echt of nep?

Bericht door Gast1 » 02 aug 2016, 12:58

Ik bedoel maar ...

gusteman

Re: De Sealand Skull, echt of nep?

Bericht door gusteman » 02 aug 2016, 20:48

Ufowijzer schreef:Dat is op z'n minst verdacht, voor 'zo'n belangrijke vondst'.
Mijn eerste idee was: en hop, daar gaan we weer maar eens, de Starchild Skull achterna.

Voor dergelijke spullen telt voor mij maar één maatstaf:
als die dingen inderdaad onderzocht werden door mensen die hun vak verstaan, en er bleek onomstotelijk dat ze niet van aardse afkomst waren, dan hadden die al lang een wereld-expositie reis doorgemaakt; en waren ze wereldwijd "onderwerp van de dag" geweest.

En al die verhaaltjes over "geheimhouderij"?

Welja, dat zijn dus inderdaad verhaaltjes.

Plaats reactie