Raadsels van de oude megalithische bouwwerken

Hier kan je alle mysterieuze zaken plaatsen zoals Graancirkels, Bermuda Driehoek, Nazca Lines, en nog veel meer.
Plaats reactie
Ufo

Raadsels van de oude megalithische bouwwerken

Bericht door Ufo » 09 okt 2016, 10:26

Over de gehele wereld waren er in de oudheid verschillende culturen, die grote bouwwerken oprichtten bestaande uit bijzonder grote en zware stenen. Alhoewel vaak wordt geredeneerd dat, voor de Precolombiaanse tijd, de oude culturen aan beide kanten van de Atlantische Oceaan geen contact met elkaar zouden hebben gehad, delen zij echter opmerkelijke overeenkomsten met elkaar dat er op wijst dat deze verschillende culturen op z'n van een eerdere beschaving af zouden kunnen stammen waar men gezamenlijke gewoontes, bekwaamheden en gebruiken deelde.
Zo zijn er namelijk grote piramiden gevonden in Noord- en Zuid-Amerika, in Egypte, in China, en kleinere piramiden in Griekenland, op de Canarische Eilanden en op Indonesië. Zowel de oude Egyptenaren als de inwoners van de beide Amerika's ontwikkelden hun eigen hiërogliefenschrift; mummificatie werd niet alleen gepraktiseerd in Egypte, maar tevens in Zuid-Amerika, China en de Canarische Eilanden, en binnen de geloofsovertuigingen van de Amerika's, Egypte en de Canarische Eilanden nam de zon een belangrijke plaats in.
Het is opmerkelijk dat de inwoners van de zo van de rest van de wereld afgezonderde Canarische Eilanden reeds mummificatie praktiseerden en kleine piramides bouwden in de oudheid, wat het aannemelijk maakt dat deze gebruiken hun herkomst zouden kunnen hebben, in dit gedeelte van de wereld, dat vroeger onderdeel zou zijn geweest van het continent van Atlantis.
In Egypte, Peru (in Cuzco, Machu Picchu en Ollantaytambo) en Paaseiland vinden we bepaalde muren die gebouwd zijn met zeer zware in elkaar passende stenen van verschillende grootten, welke opvallend genoeg vaak geheel naadloos in elkaar passen zonder dat er gebruik werd gemaakt van enige vorm van voegmateriaal. Deze bouwstijl verzekerde de constructie van een enorme stabiliteit welke zelfs bestendig was tegen zware aardbevingen.

Afbeelding

http://www.mythenenmysteries.nl/bouwwerken/

Gast1

Re: Raadsels van de oude megalithische bouwwerken

Bericht door Gast1 » 09 okt 2016, 10:47

Het zijn technieken die door 'wezens van boven' aan de primitieve mensen van toen geschonken zijn.
Die primitieve mensen van destijds zijn gemanipuleerd zoals wij nu ook andere diersoorten manipuleren.
We zijn de evenknie geworden van onze 'makers' oftewel onze 'scheppers'.
Over een langere tijd zullen wij op een planeet landen waar levende wezens zijn.
Deze wezens die dan nog niet zo ver 'geëvolueerd' zijn, zullen wij gaan 'helpen' in dat proces.
Wij zullen dan 'goden' of 'god' genoemd worden, die aanbeden zullen worden.
Die wezens zullen willen hebben dat ze terugkomen als ze hun verlaten hebben door mogelijk reusachtige geogliefen te maken zoals deze:

Afbeelding

De wezens die verder 'geëvolueerd' zijn dan wij, zullen we mogelijk met rust laten en mogelijk bestuderen.
Ik ben heel serieus ...

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Raadsels van de oude megalithische bouwwerken

Bericht door Tammy » 09 okt 2016, 17:37

El Astronauto bij de Nazca Lines. ;P!
Ik deel je mening Gast1.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.


Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Raadsels van de oude megalithische bouwwerken

Bericht door Osiris » 09 okt 2016, 19:21

Deze al gezien Ufo ??
Hier al eerder geplaatst,maar door de 'nieuwelingen' hier misschien niet gezocht in eerdere oude postings.
Voor de rest weet Gast1 hoe ik er over denk :wink:

https://www.youtube.com/watch?v=2fS9ixfQ_no
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Raadsels van de oude megalithische bouwwerken

Bericht door Gast1 » 09 okt 2016, 19:31

Yep, en Osiris weet hoe ik er over denk. :wink:

Fijne zondagavond en ik heb het ook tegen jou, geheime mede lezeres ... :wink:

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Raadsels van de oude megalithische bouwwerken

Bericht door Witte wel » 09 okt 2016, 20:00

Is ter iemand verstopt dan? :shock:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Raadsels van de oude megalithische bouwwerken

Bericht door Gast1 » 10 okt 2016, 07:08

Geen achtervolgingswaanzin hoor, maar ik weet al een hele poos dat dat er door een paar (alleen mij bekende) gasten meegelezen wordt. :wink:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Raadsels van de oude megalithische bouwwerken

Bericht door univers » 10 okt 2016, 12:28

Geen achtervolgingswaanzin hoor, maar ik weet al een hele poos dat dat er door een paar (alleen mij bekende) gasten meegelezen wordt. :wink:
:mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie