De Michigan tabletten

Hier kan je alle mysterieuze zaken plaatsen zoals Graancirkels, Bermuda Driehoek, Nazca Lines, en nog veel meer.
Plaats reactie
Ufo

De Michigan tabletten

Bericht door Ufo » 28 okt 2016, 10:46

In the late 1800’s farmers and laymen alike were migrating to different areas in Michigan and claiming their newly acquired parcels of land. These common folk were unaware of the amazing discoveries that would soon be unearthed from the many ancient mounds that dotted the landscape. Farmers destroyed many of the mounds while preparing their lands for crops, meantime other citizens were digging into the mounds out of pure curiosity. Imagine the disbelief when they began uncovering what was perceived to be ancient relics from a forgotten time. Estimates on the number of relics recovered ranges from 10,000 to 30,000. These artifact were mainly comprised of clay, copper, and slate. The majority of the relics contained strange inscriptions that were unrecognizable to those who discovered them. The thousands of relics bearing an unrecognizable language were almost immediately declared a hoax of unprecedented proportions. Although this was, and is, the conclusion of mainstream archeologist, there were, and are others who disagree.

http://chadstuemke.com/michigan-relics/

gusteman

Re: De Michigan tabletten

Bericht door gusteman » 28 okt 2016, 11:22

Boeiend, maar jammer genoeg bestaan er twee getuigenissen, één van een buurvrouw van Scotford en één van een schoondochter van Scotford.
De buurvrouw verklaarde dat de twee zonen (Percy en Charles) voortdurend in de weer waren met het vervaardigen van dergelijke tabletten; de schoondochter verklaarde dat zij haar schoonvader aan het werk had gezien terwijl hij tabletten vervaardigde.

In hoeverre die getuigenissen betrouwbaar zijn heb ik (nog) niet kunnen achterhalen maar er dient wel rekening mee gehouden te worden.

Een vaststelling van de ouderdom, via bijvoorbeeld koolstofdatering, zou natuurlijk al op één punt kunnen klaarheid brengen maar daar heb ik nog geen info kunnen over vinden.
Wat mij toch enigszins verwondert gezien de technologische mogelijkheden die er nu bestaan.

Er bestaat natuurlijk ook nog ander onderzoek, een interessant artikel is hier te vinden.
Ik heb het nog niet helemaal doorgenomen maar het levert andere benaderingen op, de moeite om die eens na te gaan.

Plaats reactie