Jagers overvallen door dinosauriers in Congo?

Hier kan je alle mysterieuze zaken plaatsen zoals Graancirkels, Bermuda Driehoek, Nazca Lines, en nog veel meer.
Ufo

Jagers overvallen door dinosauriers in Congo?

Bericht door Ufo » 29 dec 2016, 12:58

Een groep jagers werden s’ nachts, tijdens hun slaap overvallen door een groep reptiel-achtige wezens. Deze wezens hadden veel overeenkomsten met de dinosaurus velociraptor. Een van de jagers zou het gelukt zijn om de dinosaurus op video vast te leggen. velociraptor was een klein roofdier van ruim twee meter lang. Hij leek erg op een vogel.
Hij liep op zijn achterpoten, was warmbloedig en bevederd en had een soort vleugels. Anders dan de meeste vogels had hij tanden in zijn bek en een lange staart. Aan zijn voet droeg hij een vergrote opstaande sikkelvormige klauw, waarmee hij een dodelijke steek kon toebrengen aan prooien die zwaarder waren dan hijzelf, zoals protoceratops. Een van de beroemdste fossielen ter wereld bestaat uit een velociraptor en een protoceratops die al vechtend door zand bedolven en gefossiliseerd.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Velociraptor#Leefgebied

gusteman

Re: Jagers overvallen door dinosauriers in Congo?

Bericht door gusteman » 29 dec 2016, 19:15

En dat verhaal wordt natuurlijk bevestigd door de lokale bevolking die al eeuwen lang dergelijke dieren hebben waargenomen?
Of is het een recent fenomeen?
En zo ja, waar komen die beestjes dan plots vandaan?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Jagers overvallen door dinosauriers in Congo?

Bericht door univers » 29 dec 2016, 19:49

En zo ja, waar komen die beestjes dan plots vandaan?
Dat zijn de weggelopen kippen van mijn buurman. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Jagers overvallen door dinosauriers in Congo?

Bericht door Vitharr » 29 dec 2016, 22:40

:rolfl:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Ufo

Re: Jagers overvallen door dinosauriers in Congo?

Bericht door Ufo » 30 dec 2016, 06:30

gusteman schreef:En dat verhaal wordt natuurlijk bevestigd door de lokale bevolking die al eeuwen lang dergelijke dieren hebben waargenomen? Of is het een recent fenomeen? En zo ja, waar komen die beestjes dan plots vandaan?
Nee, het is geen recent fenomeen. Ze zijn er altijd al geweest.
De helderziende Edgar Cayce noemde in zijn lezingen tevens reusachtige beesten ("huge beasts") en hagedissen ("giant lizards") welke nog geleefd zouden hebben gedurende de vroegere tijden van Atlantis. Volgens zijn lezingen zouden de eerste aapachtige mensen die in grotten grotten verbleven leefden in de periode van 10.500.000 v.Chr. (Edgar Cayce Reading 2665-2). Rond 50,000 v.Chr. zouden enorme vleesetende beesten het voortbestaan van de mensheid hebben bedreigd in vele plaatsen op de wereld. Om deze reden bouwde men gigantische constructies om deze grote beesten buiten de steden te houden en tevens voor de stabiliteit van de aarde tegen aardbevingen. Later zou er een vergadering zijn geweest van mensen uit vijf naties van verschillende plaatsen op de wereld waar de beslissing gemaakt werd om deze dieren uit te roeien, want anders zou de mensheid niet kunnen overleven (Edgar Cayce Reading 262-39).

Eerst werden giftige gassen gebruikt in de grotten waar deze beesten zich verbleven. Dit was echter geen groot succes omdat deze gassen terugkwamen naar de mensen vanwege veranderingen in de wind en vaak had het effect dat deze beesten woedend naar buiten kwamen. Uiteindelijk had men ze de das omgedaan met explosieven en door het uitzenden van "superkosmische stralen" van verscheidene centraal gelegen planten. In het jaar 1932 vertelde Edgar Cayce dat deze stralen ontdekt zouden worden binnen de volgende 25 jaar, en zou mogelijk kunnen gaan over de latere (her)ontdekking van de antineutronenstraal.

http://talc.site88.net/lang-nl/atla4.htm
Sommige dinosauriers wisten op afgelegen gebieden op aarde weten te overleven in de onverkende oerwouden van Afrika. Zoals Emela-ntouka, Kasai Rex, Kongamato en Mokele-mbembe.

https://tallsay.com/page/4294977940/myt ... ryptiden-3

gusteman

Re: Jagers overvallen door dinosauriers in Congo?

Bericht door gusteman » 30 dec 2016, 09:13

Ufo schreef:Nee, het is geen recent fenomeen. Ze zijn er altijd al geweest.
Ufo schreef:Zoals Emela-ntouka, Kasai Rex, Kongamato en Mokele-mbembe.
Dat klopt niet hoor, beste Ufo. Een beetje beter je best doen met je argumenten.

De mythische verschijningen waar jij naar verwijst betreffen stuk voor stuk lompe beesten met korte, zware poten; ongeveer zoals van een neushoorn of olifant.
Helemaal het tegenovergestelde van de ranke velociraptor.

Het gaat dus inderdaad over wezens waarover niets valt terug te vinden in de lokale culturen.

En dan blijft de vraag overeind: waar komen die beestjes (los van de kippen van de buurman van univers dan) vandaan en waarom valt er niets over terug te vinden in de lokale cultuur?

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Jagers overvallen door dinosauriers in Congo?

Bericht door Vitharr » 30 dec 2016, 10:34

Ik vind het altijd een beetje vreemd als mensen bronverwijzingen gebruiken die hun verhaal ontkrachten in plaats van bevestigen. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

gusteman

Re: Jagers overvallen door dinosauriers in Congo?

Bericht door gusteman » 30 dec 2016, 11:24

Vitharr schreef:Ik vind het altijd een beetje vreemd als mensen bronverwijzingen gebruiken die hun verhaal ontkrachten in plaats van bevestigen. :wink:
Inderdaad, beste Vitharr, ik krijg dan telkens weer zo'n :shock: moment.

Voor Ufo kan het echter interessant zijn om hierop gewezen te worden. Met wat geluk helpt het om dit soort foutjes in de toekomst te vermijden.

Nu heb ik wel de indruk dat Ufo nog behoorlijk jong is.
In zijn (haar?) profiel staat geen leeftijd genoteerd, dus daar word ik niet wijzer van. Ik vind ook geen kennismaking topic terug (je weet wel: iets in de aard van "hallo allemaal, ik ben Ufo") waar de actieve leden wat extra randinformatie krijgen van een nieuw lid.

Maar het is mij al opgevallen dat Ufo enkel actief is op het forum op dagen die samenvallen met schoolverlof dus veronderstel ik dat hij/zij nog school loopt.

De gedrevenheid is al aanwezig, nu enkel nog de nauwkeurigheid wat bijschaven en het komt wel goed. ;P!

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Jagers overvallen door dinosauriers in Congo?

Bericht door Fenna » 30 dec 2016, 12:06

univers schreef: Dat zijn de weggelopen kippen van mijn buurman. :mrgreen:
:hahaha:
Die kippen zagen het al gebeuren, kerst!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Jagers overvallen door dinosauriers in Congo?

Bericht door herman50 » 30 dec 2016, 12:36

ik kwam op een ´bezoekje´ aan Antartica -op Google Earth- volgende tegen
<zeg verder niks >
Afbeelding ,, :roll:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Jagers overvallen door dinosauriers in Congo?

Bericht door Fenna » 30 dec 2016, 17:13

Dat lijkt een doodgevroren hond.
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: Jagers overvallen door dinosauriers in Congo?

Bericht door gusteman » 30 dec 2016, 21:17

Jammer dat de resolutie zo slecht is.
herman50 schreef:<zeg verder niks >
Och, ik probeer het toch maar eens, misschien is herman50 wel in een goeie bui, zo met oudjaar en zo?

Beste herman50, de resolutie van de afbeelding is enorm laag waardoor het niet mogelijk is om de afbeelding op fatsoenlijke manier te vergroten.

Heb jij die afbeelding rechtstreeks vanuit Google Earth naar het forum gekopieerd? Of heb je er een schermafdruk van gemaakt en dan naar het forum gekopieerd?

Als ik weet hoe je het gedaan hebt vind ik misschien een manier om de afbeelding wat scherper te krijgen.

Of heb jij soms de coördinaten van Google Earth waar je dat gevonden hebt? Dan kan ik zelf eens gaan kijken en een plaatje schieten. Is natuurlijk het eenvoudigste. :wink:

Gast1

Re: Jagers overvallen door dinosauriers in Congo?

Bericht door Gast1 » 31 dec 2016, 10:19

Fenna schreef:Dat lijkt een doodgevroren hond.
Aan de pootjes van het dode dier te zien heb je volgens mij helemaal gelijk Fenna.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Jagers overvallen door dinosauriers in Congo?

Bericht door herman50 » 31 dec 2016, 10:56

@Gusteman, direct van Google Earth overgenomen,,
wil jullie allermaal het Beste Wensen voor nieuwe jaar,,,,,,,, Herman .. :grin: ;P!
alles van waarde is weerloos

gusteman

Re: Jagers overvallen door dinosauriers in Congo?

Bericht door gusteman » 31 dec 2016, 14:31

herman50 schreef:@Gusteman, direct van Google Earth overgenomen,,
Aha, oké, dankjewel.
Heb je dan misschien ook de coördinaten?
Antarctica is net iets groter dan Luxemburg, de correcte ligging zou het zoeken wat veraangenamen. :wink:
herman50 schreef:wil jullie allermaal het Beste Wensen voor nieuwe jaar,,,,,,,, Herman .. :grin: ;P!
Insgelijks, beste Herman, insgelijks.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Jagers overvallen door dinosauriers in Congo?

Bericht door herman50 » 01 jan 2017, 07:38

nee,helaas sorry :?
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Jagers overvallen door dinosauriers in Congo?

Bericht door Vitharr » 03 jan 2017, 21:52

Die foto komt helemaal niet van Google Earth hoor. Het is een lage resolutie versie van een foto die een fotograaf heeft genomen van een dode hondachtige op een gletsjer. De hoogst vindbare resolutie is 1920x1080 en daarop is duidelijk te zien dat Fenna fenomenale ogen heeft, of ik hele slechte. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Jagers overvallen door dinosauriers in Congo?

Bericht door univers » 03 jan 2017, 22:22

Afbeelding :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Jagers overvallen door dinosauriers in Congo?

Bericht door Vitharr » 03 jan 2017, 22:32

Ik denk dat Fen haar ogen gewoon heel goed zijn. :mrgreen:

Ik werd een tijdje terug bij een storing geroepen. De leiding van een pomp die een suikeroplossing verpompt liep steeds leeg en dat kon eigenlijk niet. Ik was er al een behoorlijk tijdje mee bezig toen een collega me uit medelijden kwam assisteren. Ik zeg; 'Dit kan helemaal niet. Er zitten kleppen in de leiding en er is ook geen lekkage te zien.'. De collega keek me vreemd aan, ging daarna glimlachen terwijl hij mijn leesbril uit mijn broekzak trok en zei; 'probeer dit eens, dat helpt.'.'

Ik zet de bril op en wordt vrolijk begroet door allemaal piepkleine suikerkristalletjes op het leidingwerk...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Jagers overvallen door dinosauriers in Congo?

Bericht door Fenna » 04 jan 2017, 11:26

Mijn truc is, dat ik het op mijn smartphone bekijk en met dat ding de foto kan vergroten :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie