Raadselachtige Rots van Roswell

Hier kan je alle mysterieuze zaken plaatsen zoals Graancirkels, Bermuda Driehoek, Nazca Lines, en nog veel meer.
Plaats reactie
Ufo

Raadselachtige Rots van Roswell

Bericht door Ufo » 26 mar 2017, 10:26

In Roswell, waar in 1947 een UFO schijnt te zijn gecrasht, heeft men een vreemde steen gevonden. Roswell rotsHet stuk bewerkte rots heeft magnetische eigenschappen en beeldt uit wat maanfases, een zonsverduistering en een supernova lijken te zijn. De onderzoekers weten er weinig raad mee en zijn er druk mee bezig.

De roodkleurige steen is ongeveer 4 centimeter in doorsnede en weegt zo'n 40 gram. Robert Ridge, een 50-jarige zakenman vond het kleinood tijdens een jachtpartij in 2004. De vindplaats ligt op zo'n 27 kilometer van de vermeende UFO-crashplaats.

"Ik zag verse sporen en volgde die," verklaart ontdekker Robert Ridge. "Toen zag ik een gedeeltelijk bedekte rots die aan de kant van een zandput lag. Eerst pikte ik het niet op omdat ik dacht vlakbij rendieren te zitten, en die jacht wou ik niet staken."

Eenmaal erachter gekomen dat het spoor slechts naar geiten leidde, keerde hij langs dezelfde weg terug en raapte de steen nu wel op. Hij stopte hem in zijn zak en ging naar huis. Nadat Ridge de raadselachtige rots aan vrienden en familie had getoond besloot hij hem te houden en in een postkluis op te slaan.
"In juli 2007 werd ik voorgesteld aan UFO-onderzoekers Chuck Zukowski en Debbie Ziegelmeyer. Zij waren verbaasd over hetgeen ze aanschouwden," aldus Robert Ridge.

Chuck Zukowski zei dat de onderzoekers zo onder de indruk waren dat ze de rots aan een aantal experts hebben overhandigd, waaronder antropologen. Allen zeiden unaniem dat ze nog nooit iets soortgelijks hadden gezien.
"De onderzoekers zeggen dat het onmogelijk is om een steen op een dergelijke manier te fabriceren, tenzij je beschikt over de meest moderne apparatuur, zoals lasers. Het lijkt alsof de figuren in het artefact letterlijk uit de oppervlakte van de rots zijn getrokken."

De steen heeft magnetische eigenschappen. "Het behoudt zijn magnetische polariteit waardoor het de naald van een kompas
zal doen ronddraaien en zijn magnetische veld meters ver zal doen gelden. De steen zal ook ronddraaien, afhankelijk van de positie die een magneet inneemt op de rotsafbeelding."

Zukowski en Ziegelmeyer laten weten dat archeologen de rots voor verder onderzoek naar het laboratorium willen sturen. Dit is ten behoeve van stap 2 van het onderzoek, zoals ze het noemen.
Bron: http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?i=2128

Plaats reactie