Atlantis

Hier kan je alle mysterieuze zaken plaatsen zoals Graancirkels, Bermuda Driehoek, Nazca Lines, en nog veel meer.
Arminius

Re: Atlantis

Bericht door Arminius » 14 mei 2018, 17:40

univers schreef:
14 mei 2018, 17:40
De ondergang van Atlantis staat beschreven in Openbaring 18, inderdaad: Babylon.
En jij geloofd dat?
sorry maar ik heb me 5 jaar verdiept in de materie,
Ik al meer dan 60 jaar.
:rolfl:

Hij loopt overal op internet die zooi te spammen trouwens
https://www.credible.nl/topic/28560-atl ... de-bijbel/
Steeds onder andere namen

Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Re: Atlantis

Bericht door Laurier » 14 mei 2018, 18:04

sprookjes zijn gnostiek. De Bijbel is anti-gnostiek. Het hele thema van Atlantis is dat de schepping in de tegengestelde richting van Eden begon en dat satan zelf verantwoordelijk was voor het kwaad in plaats van God. De val van Lucifer is een afgeleide van het Atlantis verhaal.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Atlantis

Bericht door univers » 14 mei 2018, 18:56

Wie is satan, wie is god ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Atlantis

Bericht door Witte wel » 14 mei 2018, 19:38

Eens in de zoveel tijd valt er iemand binnen met een zekere kennis echter de uitdracht blijkt een monoloog te zijn. Dat gebeurd, komt met een zekere regelmaat voor. En wat bereiken we daar mee?
Duidelijk.
Niets. :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Atlantis

Bericht door MetalPig » 15 mei 2018, 09:06

Laurier schreef:
14 mei 2018, 16:52
Trouwens: Plato ging voorbij aan het Bijbelse principe van de aionen.
Mja, het lijkt soms wel of Plato de Bijbel niet eens gelezen heeft [think]

Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Re: Atlantis

Bericht door Laurier » 15 mei 2018, 09:27

@ MetalPig, des te merkwaardiger is het dat het Atlantis epos vol met symbolen uit het boek Openbaring zit, te beginnen met het Orichalcum. De overeenkomsten tussen Atlantis, de Koran en het boek Henoch zijn treffend.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Atlantis

Bericht door Determinist » 15 mei 2018, 09:50

Het nieuwe testament is ongeveer vanaf 50 na christus samengesteld op schrift in verschillende Bijbelboeken en is de eeuwen daarna in verschillende versies op verschillende plekken in het romeinse rijk aangepast, aangevuld en uiteindelijk als canon samengevoegd.

Openbaringen is geschreven ergens tussen 68 en 100 na christus. Eerder wat later dan vroeger in die periode.
Openbaringen is het laatste boek die toegevoegd is aan het nieuwe testament, maar niet bij alle christelijke denominaties.
(er is niet 1 nieuwe testament, maar meerdere).

Plato zelf leefde ongeveer van 427 tot 347 VOOR christus.

Arminius

Re: Atlantis

Bericht door Arminius » 15 mei 2018, 10:02

Eens in de zoveel tijd komen er weer mensen langs die beweren Atlantis te hebben gevonden. Dan ligt het weer voor de kust van Cuba, dan weer in Portugal, dan weer in Irak.




Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Atlantis

Bericht door MetalPig » 15 mei 2018, 10:23

Determinist schreef:
15 mei 2018, 09:50
Plato zelf leefde ongeveer van 427 tot 347 VOOR christus.
Precies. Laurier pikte dat helaas niet op.

Arminius

Re: Atlantis

Bericht door Arminius » 15 mei 2018, 10:30

MetalPig schreef:
15 mei 2018, 10:23
Determinist schreef:
15 mei 2018, 09:50
Plato zelf leefde ongeveer van 427 tot 347 VOOR christus.
Precies. Laurier pikte dat helaas niet op.
Ik denk dat hij het oude testament bedoelt. Maar dan zou hij [Plato] wel Hebreeuws hebben moeten kunnen lezen
Een team van Israëlische wetenschappers zou hebben aangetoond dat de 7e eeuw voor Christus de beslissende periode is geweest voor het ontstaan van het Oude Testament.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Atlantis

Bericht door MetalPig » 15 mei 2018, 10:35

Arminius schreef:
15 mei 2018, 10:30
MetalPig schreef:
15 mei 2018, 10:23
Determinist schreef:
15 mei 2018, 09:50
Plato zelf leefde ongeveer van 427 tot 347 VOOR christus.
Precies. Laurier pikte dat helaas niet op.
Ik denk dat hij het oude testament bedoelt. Maar dan zou hij [Plato] wel Hebreeuws hebben moeten kunnen lezen
Ik vind bij het aionen-gebeuren alleen verwijzingen naar het nieuwe testament. Petrus, Efeziers, Openbaring, ...

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Atlantis

Bericht door Determinist » 15 mei 2018, 10:39

Arminius schreef:
15 mei 2018, 10:30
Ik denk dat hij het oude testament bedoelt. Maar dan zou hij [Plato] wel Hebreeuws hebben moeten kunnen lezen
Inderdaad. Plato was Grieks. Maar wellicht heeft hij het als bijvak gehad.

Echter Openbaringen zit in het nieuwe testament. Kon hij wel lezen, maar post-mortem. Zit een slordige 450 jaar tussen.

Arminius

Re: Atlantis

Bericht door Arminius » 15 mei 2018, 10:47

Determinist schreef:
15 mei 2018, 10:39
Arminius schreef:
15 mei 2018, 10:30
Ik denk dat hij het oude testament bedoelt. Maar dan zou hij [Plato] wel Hebreeuws hebben moeten kunnen lezen
Inderdaad. Plato was Grieks. Maar wellicht heeft hij het als bijvak gehad.

Echter Openbaringen zit in het nieuwe testament. Kon hij wel lezen, maar post-mortem. Zit een slordige 450 jaar tussen.
Volgens de link naar de site die Laurier gaf komen we elkaar na onze dood nas verloop van tijd allemaal weer tegen [ook de dieren] dus dat zou zo maar kunnen [jaja] :grin:

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Atlantis

Bericht door Determinist » 15 mei 2018, 10:59

Arminius schreef:
15 mei 2018, 10:47
Volgens de link naar de site die Laurier gaf komen we elkaar na onze dood nas verloop van tijd allemaal weer tegen [ook de dieren] dus dat zou zo maar kunnen [jaja] :grin:
Ojeetje.

Ik hoop dat ze een "opt-out" clausule in de policy hebben. Ik weet nog niet of ik zit te wachten op dat gehannes na mijn dood.

Arminius

Re: Atlantis

Bericht door Arminius » 15 mei 2018, 11:04

Voor iemand die zegt anti religie te zijn staat er wel veel religieuze meuk op die site. https://roodgoudvanparvaim.nl/

Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Re: Atlantis

Bericht door Laurier » 15 mei 2018, 11:27

@@@ Openbaring is veel eerder geschreven omdat de verwoesting van Jeruzalem nergens in het NT genoemd wordt. Het is dus in elk geval voor 70 na christus geschreven. Paulus voerde de eindredactie.

Plato leefde uiteraard voor Christus maar rond de tijd van Daniël en Ezekiel. Hij kan hun voorzeggingen hebben gelezen. Aannemelijker is het dat hij zijn Atlantis verhaal gechanneld kreeg.

Ik begrijp het al: jullie verdiepen je niet in de materie maar je vindt alles "onzin". Jammer en zonde van mijn tijd.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Atlantis

Bericht door univers » 15 mei 2018, 11:38

Ik begrijp het al: jullie verdiepen je niet in de materie maar je vindt alles "onzin".
Ik denk eerder dat jij het niet begrijpt, wat wij jou duidelijk proberen te maken.
Er is meer dan bijbelse teksten.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Arminius

Re: Atlantis

Bericht door Arminius » 15 mei 2018, 11:46

Laurier schreef:
15 mei 2018, 11:27
Aannemelijker is het dat hij zijn Atlantis verhaal gechanneld kreeg.
Sorry, maar bij het woord channeling ben ik dus al afgehaakt. Mensen die daar in geloven kan ik niet meer serieus nemen. Kom je zeker zo ook aan met de aartsengel Michael?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Atlantis

Bericht door Determinist » 15 mei 2018, 11:51

Laurier schreef:
15 mei 2018, 11:27
@@@ Openbaring is veel eerder geschreven omdat de verwoesting van Jeruzalem nergens in het NT genoemd wordt. Het is dus in elk geval voor 70 na christus geschreven. Paulus voerde de eindredactie.
Er wordt veel meer niet genoemd in het NT. Daar waar velen nu inlegkunde op toepassen om het significant te maken.
Het tijdstip van schrijven wordt heftig over gediscussieerd. Let op het woord "gediscussieerd".
De ene groep bijbelwetenschappers zegt dat het over de vernietiging van Rome gaat OMDAT deze de vijand is OMDAT deze Jeruzalem vernietigd hebben.
En waarom zou je de reden van een verhaal over de vernietiging van Rome expliciet moeten melden? Iedereen weet het namelijk al.
In vele geschriften kom je nasleep van gebeurtenissen tegen waarbij de gebeurtenis zelf niet beschreven is.

Maar anderen denken wat jij denkt. Maar maakt niet uit. Daarom heb ik ook aangegeven dat het geschreven is ergens tussen 68 en 100 na christus.

Men weet niet wie de schrijver is. En Paulus deed de eindredactie? Ik ben benieuwd naar de notulen.
Plato leefde uiteraard voor Christus maar rond de tijd van Daniël en Ezekiel. Hij kan hun voorzeggingen hebben gelezen. Aannemelijker is het dat hij zijn Atlantis verhaal gechanneld kreeg.
Dat kan. Waar maak jij dit echter aannemelijk?
Ik begrijp het al: jullie verdiepen je niet in de materie maar je vindt alles "onzin". Jammer en zonde van mijn tijd.
Oei. Dat is een uitglijder van jewelste.

Dit is een discussieforum. Je weet wel...met discussies. We zijn het hier soms met elkaar eens en soms ook niet.
Ieder zijn ding en ieder kan zijn zegje doen. Lang leve de discussie.

Echter wat jij hier doet is iets poneren en elke kritiek of discussie is niet mogelijk omdat het "zonde van je tijd" is?

Wat doe je dan hier? Want iets roepen en dan als reactie zoals het laatste geven op onze reacties is zonde van onze tijd.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Atlantis

Bericht door univers » 15 mei 2018, 11:58

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie