Het getal 12 ...

Hier kan je alle mysterieuze zaken plaatsen zoals Graancirkels, Bermuda Driehoek, Nazca Lines, en nog veel meer.
Plaats reactie
Gast1

Het getal 12 ...

Bericht door Gast1 » 20 mei 2018, 08:21

12 is een samengesteld getal, het kleinste getal met precies zes delers, te weten 1, 2, 3, 4, 6 en 12. Twaalf is ook een hogelijk samengesteld getal, het volgende is 24.
12 heeft als priemfactoren twee tweeën en drie.
Er bestaan vijf regelmatige veelvlakken; één daarvan is een regelmatig twaalfvlak, de dodecaëder. De zijkanten hiervan zijn 12 identieke regelmatige vijfhoeken.
12 is een vijfhoeksgetal.
12 is een getal uit de rij van Padovan.

12 wordt wel als het getal van perfectie gezien. Dit heeft waarschijnlijk ermee te maken dat 12 oorspronkelijk als grondtal werd beschouwd.
Er zijn 12 maanden, 12 apostelen 12 uren per half etmaal enz.
Omdat 3 en 4 volgens de christelijke leer beide heilige getallen zijn, is het product hiervan net als de som zeven extra heilig, dus perfect.
Dat 12 als grondtal gekozen is, heeft te maken met de deelbaarheid van het getal.
Het is behalve deelbaar door 1 en zichzelf - zoals alle gehele getallen - deelbaar door 2, 3, 4 en 6, dus door de eerste vier getallen.

De Europese vlag kent 12 sterren.
Aan de Ronde Tafel in Koning Arthurs kasteel zaten in het bekende verhaal 12 ridders.
De hoogste uuraanduiding op een (analoge) wijzerklok.
12 uur in de nacht wordt zowel als 24.00 als 0.00 uur geschreven.
12 is de hoogste worp bij spellen met twee dobbelstenen.

In het boek Jona wordt 12 als getal van volmaaktheid aangehaald in hoofdstuk 4 vers 11:
"En zou Ik dan niet begaan zijn met Nineve, de grote stad, waar zoveel mensen wonen, meer dan twaalf tienduizendtallen mensen, die het verschil tussen hun rechterhand en hun linkerhand niet weten, en ook nog zoveel dieren?"
Het getal 12 als het getal van perfectie vermenigvuldigd met 10.000 (in het Hebreeuws het hoogste getal met een eigennaam, dus te interpreteren als volledigheid) duidt dus op de mensheid.
Jakob had 12 zonen, de voorvaders van de Twaalf stammen van Israël.
Jezus had 12 discipelen (apostelen)
12 fundamenten en 12 poorten van het hemelse Jeruzalem
12 x 12.000 eerstelingen voor God en voor het Lam.
Elisa ploegde met het 12e span: hij was tevoren gekend en uitverkoren tot het uitoefenen van een bediening met goddelijke autoriteit.
De Twaalf Imams

Hercules (ahum), de held uit de Griekse mythologie, moest 12 moeilijke opdrachten vervullen om onsterfelijk te worden.
De Olympiërs / Olympische Goden, die eveneens afkomstig zijn uit de Griekse mythologie, bewoonden met 12 godheden in totaal de berg Olympus (Ὄλυμπος) in Griekenland.

Verhalen die vertellen over:
De twaalf luie knechten
De twaalf broeders
De twaalf jagers

Bron: Wikipedia

Het heelheidsgetal 12 staat voor de volledige cirkel, iets wat we bijvoorbeeld zien in de wijzerplaat en de Zodiak.
Dit alles is gebaseerd op het basisgetal 6, iets wat voor onze voorouders in Sumerië gesneden koek was.
Daarom heeft een volledige cirkel ook 360 booggraden (wat gelijk is aan 6 × 6 × 10).
Zowel 12 als 360 hebben uitzonderlijk veel delers. Voor 12 zijn dit 1, 2, 3, 4 en 6.
En voor 360 zijn dit 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 12, 15, 18, 20, 24, 30, 36, 40, 45, 60, 72, 90, 120 en 180.

Mede daarom zijn beide getallen heelheidsgetallen, want via ongewoon veel combinaties kunnen vormen beide getallen het product van twee of meer samenstellende getallen.
12 tekens van de Zodiak en volgens de Bijbel is de betekenis van het getal 12 Koninklijk priesterschap, Gods volmaakte regering, Verkiezing tot goddelijke heerschappij.
In de tarot is het getal 12 is ook gerelateerd aan De Gehangene, de twaalfde kaart van de Grote Arcana.
Daar zien we een man ondersteboven aan een kruis hangen. Hij hangt er relaxed bij. Hij heeft alles los gelaten.

12 in een dozijn ...
Gast1 schreef:
03 mei 2018, 09:13
Ik schreef al eerder dat ik een heel bijzondere relatie heb met het getal 12.
Als oudste van 8 kinderen ben ik in Venlo geboren en wel in de Petrus Canisiusstraat op nummer 12.
Ik ben op dit straatnummer geboren en ik woon in een andere plaats op ditzelfde straatnummer.
Mijn moeder is in de Maria lentemaand geboren op de 12e dag en ik ben geboren in de Maria herfstmaand op de 12e dag.
Mijn Opa is op 12 januari geboren en op diezelfde dag gestorven en ik kan zo nog wel even door gaan.

Ene meneer Rozema plaatste in het gastenboek van mijn site ooit een bericht dat ik heel opmerkelijk vond.
Hij bleek het geografisch kruis in Rome aan een nader onderzoek te hebben onderworpen en ontdekt dat de 'Vicolo del divino amore' precies op het snijpunt van het kruis ligt.
Op zich is dat niet zo bijzonder, maar dat verandert als je de vertaling opdiept: “de steeg van de Goddelijke liefde”.
Deze steeg, gelegen tussen het Bourgeoisplein en de Prefectenstraat, ontleent zijn naam aan de kerk van de Goddelijke Liefde die hier staat.
Die kerk ligt precies daar waar de lijnen van het geografische kruis elkaar raken en de kerk heeft als huisnummer... 12 !!

Eind 2010 vroeg iemand of ik een KIN kaart wil trekken van het Maya-orakel.
De KIN kaart geeft een korte omschrijving van de innerlijke kracht, de resonantie die je bij je geboorte hebt meegekregen.
Ik had er nog nooit van gehoord of gelezen en ook hier heb ik niets mee en haalde een totaal ondoordachte grap uit.
Je moest je naam en geboortedatum in vullen en ik dacht ook toen nog wel eens 'daar gaan we weer'.
In gedachten haalde ik mijn schouders op en besloot nu dan eens om toch maar mee te doen.
Ik wilde een grap uit gaan halen en vulde ik de gedoodverfde datum 21 december 2012 in.
Dat bleek ook nog te kunnen ook. Dit rolde er tot mijn verbazing uit:

PC, Petrus Christus of Petrus Christoffel: 21 - 12 - 2012. Het zonneteken 'hand' orkestreert je leven vanuit de kracht van je openheid.
Andere kwaliteiten die dit zonneteken jou geeft zijn: de afronding, helen en geheeld worden, het universele plan te vervullen en in 'de flow' te zijn.
Het leven is een paradox. De schaduwzijde van het zonneteken 'hand' is problemen hebben om de zaken af te ronden, opgewonden en verstoord zijn.
De Tzolkin zegt het volgende over jouw zonneteken: Je wilt van de wereld een betere plaats om in te leven maken.
Je wilt het universum ten dienste zijn. Je bent de hand van God en soms weet je niet waarom je dingen zegt en doet.
Het waarom begrijp je vaak pas veel later. Je bent katalysator en spreekt voortdurend de waarheid.
Je innerlijke weten vindt zijn oorsprong in het samengaan van je rationele en emotionele intelligentie.
Het moment dat je je ondergeschikt maakt aan de kosmische krachten, zal er een golf van vreugde en extase over je heen komen.
Je bent dan in flow en alles zal je lukken. Voorkom dat je aandacht te veel wordt versnipperd.
Je uitdaging is te leren omgaan met tegenstrijdige behoeften, tussen persoonlijke vrijheid en de zekerheid van een relatie.
Centreer je energie en richt je op een enkel doelen maak dat doel ook af. Wees alert met wie je verder gaat.
Zorg er voor de hoofdrolspeler in je eigen film te zijn. Doe je dit niet dan zul je je mislukt voelen.
Wanneer dit gebeurt, is het wijselijk om naar je motivatie achter je eerder genomen beslissingen van de samenwerking te kijken.
Probeer er achter te komen wie zich door wie heeft laten gebruiken. Laat de wonden die openbreken helen.
Jij hebt al het weten en alle instrumenten om je eigen genezingsproces te bewerkstelligen. Maak hiervan gebruik.
Veroorloof jezelf om onbevangen naïef te zijn. Je kinderlijke openheid is een van je sterkste kanten...


Ik wilde een grap uithalen en kreeg een tekst voorgeschoteld die mij met de neus op de feiten drukte.
Iedereen die een goed beeld van mij heeft leest hier werkelijk mijn wezen in.
De 'openheid' – 'de paradox' – 'opgewonden en verstoord zijn' – de hele tekst klopt tot en met de 'kinderlijke openheid' en de 'naïviteit.

Arminius

Re: Het getal 12 ...

Bericht door Arminius » 20 mei 2018, 09:30

:post:

Gast1

Re: Het getal 12 ...

Bericht door Gast1 » 20 mei 2018, 09:47

:wink:

Jouw komst hier geeft me weer een flinke portie inspiratie.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het getal 12 ...

Bericht door taigitu » 20 mei 2018, 10:02

Twaalf 12 十二

Soort - Geluksgetal
Reden- Er zijn twaalf dieren in de Chinese horoscoop.
Uiting- Het jaar waarin je 12, 24, 36, etc. wordt is je geluksjaar.
Ieder jaar wordt op de Chinese kalender geassocieerd met een dier en elke twaalf jaar herhaalt deze cyclus zich.
Als je dus weer bent aangekomen bij een jaar waarin jouw dier centraal staat, dan brengt dat geluk.

https://mens-en-samenleving.infonu.nl/i ... china.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Het getal 12 ...

Bericht door Gast1 » 20 mei 2018, 10:10

Dank taigitu, mijn volgende geluksjaar zou dus nu 62 zijn, over anderhalf jaar.

Ik ga even terug naar een zinsneden in mijn OT:
Er bestaan vijf regelmatige veelvlakken; één daarvan is een regelmatig twaalfvlak, de dodecaëder.
De zijkanten hiervan zijn 12 identieke regelmatige vijfhoeken.
... :grin:

Afbeelding

Ik kwam een dodecaëder tegen in het Rijksmuseum van Oudheden te Leiden.
Fascinerend en inspirerend en dus vond ik deze link.
Ik duik er nog eens wat dieper op in.

Overigens -om op het getal 12 terug te komen- ben ik geboren op 12 oktober 1957.
Toen ik 30 jaar was en nog volop zoekende, vertelde mij een bijzondere vrouw -vroeger noemde men die vrouwen heksen- iets bijzonders.
Ze wist niets van mij, maar vertelde mij dat de 12 een heel belangrijk getal was in mijn leven, waarbij ze van mijn geboortedatum uitging.

12 vooraan en 12 achteraan als je de 5 en 7 -ook belangrijke getallen voor mij- bij elkaar optelt.
Het getal 1 beïnvloedt iemand om in actie te komen, om iets nieuws te beginnen. Het is het getal van de leider, de pionier en van een uitgesproken individualist.
Het getal 2 wil het liefst samenwerken of alles met z'n tweeën doen. Ook zijn mensen met sterke 2 invloed vaak op zoek naar hun zielepartner.
Wanneer 'het doel' bereikt is, begint het weer met 1, een nooit te stoppen weg die leidt naar het ultieme doel.
Dat ultieme doel heeft ze toen niet benoemd, maar ik weet nog wel dat ze me heel apart aankeek.

Gast1

Re: Het getal 12 ...

Bericht door Gast1 » 20 mei 2018, 10:19

Jeetje, er is er al een geweest die wel een heel diep onderzoek heeft verricht naar de -mogelijke- bedoeling van het dodecaëder. :shock:

Arminius

Re: Het getal 12 ...

Bericht door Arminius » 20 mei 2018, 11:15

Gast1 schreef:
20 mei 2018, 09:47
:wink:

Jouw komst hier geeft me weer een flinke portie inspiratie.
Altijd leuk om te horen. ;P!

Wat is er mooier dan kennis met elkaar te delen. Daarvoor hoef je geen lid te worden van een of ander duister clubje [Vrijmetselarij]

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het getal 12 ...

Bericht door Witte wel » 20 mei 2018, 11:24

Blijft voor mij de vraagstelling open wat de noodzakelijkheid en het belang van de twaalf eenheden is. Individueel opererend, dus uniek, maar wel de mogelijkheid tot samenhang.
Ik doel niet op het rationele rekenkundige wat daar op is aangepast maar op het belang van 12 stuks aanwezigheid. Ik doel ook niet op dat het zo is of wat er aan toegekend is maar waarom het zo is.
Mogelijk dat het een natuurwet is die hierin bijdraagt of iets cosmisch. De twaalf eenheden worden vaak aangeduid of verklaard als zijnde een soort formule voor compleetheid. Welke compleetheid wordt dan nagestreefd of is het resultaat van de aanwezigheid van 12 eenheden. Religie is geen onderdeel van de twaalf eenheden maar heeft zich daaraan gebonden. Ook in de mythologische verhalen komt de verbondenheid naar boven maar niet de oorsprong. De tot op heden onbekende formule van de twaalf eenheden welke de mens diverse malen heeft trachten te verklaren, een gehele rekenkundigheid hier op heeft aangepast maar waarbij het antwoord van belang en noodzakelijkheid achterwege bleef.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Arminius

Re: Het getal 12 ...

Bericht door Arminius » 20 mei 2018, 11:48

Ik heb niet zo veel met getallen en spiritualiteit. Voor mij hebben getallen geen spirituele betekenis. Ik hecht er geen extra waarde aan zal ik maar zeggen. [zoals bij Numerologie] Mij gaat het puur om de uitkomst van berekeningen. Zoals bijvoorbeeld in mijn topic elders over nummer 9. Bijvoorbeeld bij de Fibonacci reeks. Ik zie er dus niets mystieks in.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het getal 12 ...

Bericht door Witte wel » 20 mei 2018, 12:12

Ik ook niet met de spiritualiteit die er aan vast gekleefd is. Ook niet de overige zweverigheid die wordt toegepast hier op. Voor jou geldt de uitkomst van de berekeningen, het erop aangepaste rekenkundige wat een later ontstaan kent. Mij gaat het om de essentie wat een compleetheid of volmaaktheid zou bewerkstelligen. Het waarom en dan niet de logica die de mensheid heeft gevormd, deze vormt misleiding, maar de natuurlijke gang.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Arminius

Re: Het getal 12 ...

Bericht door Arminius » 20 mei 2018, 12:26

Witte wel schreef:
20 mei 2018, 12:12
Ik ook niet met de spiritualiteit die er aan vast gekleefd is. Ook niet de overige zweverigheid die wordt toegepast hier op. Voor jou geldt de uitkomst van de berekeningen, het erop aangepaste rekenkundige wat een later ontstaan kent. Mij gaat het om de essentie wat een compleetheid of volmaaktheid zou bewerkstelligen. Het waarom en dan niet de logica die de mensheid heeft gevormd, deze vormt misleiding, maar de natuurlijke gang.
Ja zo zit ik er ook wel een beetje in. Mij fascineert het verband tussen nummers en de natuur. 144 bv is ook zo`n eigenaardig nummer.


Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het getal 12 ...

Bericht door Witte wel » 20 mei 2018, 12:51

Arminius schreef:
20 mei 2018, 11:48
.... over nummer 9. ...
Mogelijk dat 9 stuks eenheden bijdraagt tot de perceptie vanuit het manifest die wij kennen en met toevoeging van nog drie eenheden deze perceptie een ander resultaat biedt wat vele wetenschappelijke struikelpunten glad strijkt. De logica die wij kennen in rekenkundigheid hebben wij zelf ontwikkeld omdat het zo zou moeten zijn. Als de cirkeltjes om de getallen zo rond zijn waarom ontdekken wij dan niet het belang en/ of de noodzaak hiervan? Dat zou men kunnen zie als filosofische benadering maar is het niet. Gewoon een directe benadering waarbij antwoorden blijkbaar tekort schieten of achter gehouden worden.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Arminius

Re: Het getal 12 ...

Bericht door Arminius » 20 mei 2018, 13:04

Witte wel schreef:
20 mei 2018, 12:51
Arminius schreef:
20 mei 2018, 11:48
.... over nummer 9. ...
Mogelijk dat 9 stuks eenheden bijdraagt tot de perceptie vanuit het manifest die wij kennen en met toevoeging van nog drie eenheden deze perceptie een ander resultaat biedt wat vele wetenschappelijke struikelpunten glad strijkt. De logica die wij kennen in rekenkundigheid hebben wij zelf ontwikkeld omdat het zo zou moeten zijn. Als de cirkeltjes om de getallen zo rond zijn waarom ontdekken wij dan niet het belang en/ of de noodzaak hiervan? Dat zou men kunnen zie als filosofische benadering maar is het niet. Gewoon een directe benadering waarbij antwoorden blijkbaar tekort schieten of achter gehouden worden.
Ik neem bovenstaand even mee naar het topic van nr. 9. Anders zitten we Gast1 zijn topic te veel te verkloten. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het getal 12 ...

Bericht door Witte wel » 20 mei 2018, 15:44

Haha, dat maakt hier op het forum niet uit. Onze Gast1 plaatst zo vaak een niet gerelateerde muzieklink waarvan ik denk wat doet dat in een zekere topic maar goed, alles went hoor. En dan mag er in een topic best wel eens een slinger gemaakt worden.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Arminius

Re: Het getal 12 ...

Bericht door Arminius » 20 mei 2018, 18:14

Witte wel schreef:
20 mei 2018, 15:44
Haha, dat maakt hier op het forum niet uit. Onze Gast1 plaatst zo vaak een niet gerelateerde muzieklink waarvan ik denk wat doet dat in een zekere topic maar goed, alles went hoor. En dan mag er in een topic best wel eens een slinger gemaakt worden.
Nou, ik vind het soms ook best storend als mensen offtopic kletsen, dus een beetje zelfdiscipline kan geen kwaad. Ik heb je geantwoord in het andere topic. ;)

Gast1

Re: Het getal 12 ...

Bericht door Gast1 » 21 mei 2018, 09:02

Witte wel schreef:
20 mei 2018, 15:44
Haha, dat maakt hier op het forum niet uit. Onze Gast1 plaatst zo vaak een niet gerelateerde muzieklink waarvan ik denk wat doet dat in een zekere topic maar goed, alles went hoor.
En dan mag er in een topic best wel eens een slinger gemaakt worden.
:post:

Mijn muzieklink heeft echter altijd betrekking op mijn post in dat topic en dat is dan weer een voor mij bepaalde 'sfeer'.
En die 'sfeer' hoort dan zeker wel weer bij dat topic. :wink:

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het getal 12 ...

Bericht door Witte wel » 21 mei 2018, 09:47

Gast1 schreef:
21 mei 2018, 09:02
En die 'sfeer' hoort dan zeker wel weer bij dat topic. :wink:
Die sfeer is jou sfeer en heeft vaak niets met de topicinhoud te maken. Net als Arminius vind ook ik dat best wel storend. Geeft een indruk dat de topic niet serieus genomen wordt maar goed, ben er aan gewend geraakt. :grin:
Heb er ook al vaker op gereageerd maar goed, onze Gast1 heeft zo zijn ding. Niks mis mee. ;P!
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Het getal 12 ...

Bericht door Gast1 » 21 mei 2018, 11:39

Witte wel schreef:
21 mei 2018, 09:47
Die sfeer is jou sfeer en heeft vaak niets met de topicinhoud te maken.
Dat is wat jij vindt waarbij ik het dan weer bijzonder vind dat jij dat -mijn gevoel daarbij- zomaar kunt aanvoelen.
Witte wel schreef:
21 mei 2018, 09:47
Net als Arminius vind ook ik dat best wel storend.
Het stoort mij dan op mijn beurt weer niet als jullie beiden dat vinden.
Witte wel schreef:
21 mei 2018, 09:47
Geeft een indruk dat de topic niet serieus genomen wordt ...
Ah, een voorbeeld van interpretatie ende conditionering.
Ik neem de serieuze topics altijd serieus en reageer om mijn wijze en geloof me, dat heeft met het topic te maken en mijn sfeer waarin ik me dan bevindt.
Die sfeer is dan een sfeer die je blijkbaar niet begrijpt, niet begrijpen wil of niet begrijpen kunt. :wink:
Witte wel schreef:
21 mei 2018, 09:47
Heb er ook al vaker op gereageerd maar goed, onze Gast1 heeft zo zijn ding. Niks mis mee. ;P!
En dat heet dan weer acceptatie en zo heeft eenieder zijn groeimomenten of niet.
Jij hebt die en daarom krijg je van mij 12 digitale kussen: xxxxxxxxxxxx

Blijf ik bij het topic of niet?

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het getal 12 ...

Bericht door Witte wel » 21 mei 2018, 12:24

Tuurlijk Gast1, dat moet jou sfeer wel zijn want ik voel deze niet als een sfeer maar enkel als een reactie die naar mijn beleving niet aansluit op het topic.
Een sfeer is een individuele beleving en behoort bij het individu. Als deze sfeer dan wordt uitgedragen in bijvoorbeeld hier een topic en de sfeer heeft geen enkele verbondenheid met de topic, dan wel met de reagerende partij, dan kan deze uitdracht als storend gezien worden en heeft niets van doen met iets niet begrijpen of wel begrijpen. Is hier meer een kwestie van logica.
En of het accepteren hier een groei moment is dat betwijfel ik erg. Is meer een kwestie van het zij zo en daar verander ik toch niks aan. Toch. :grin:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Het getal 12 ...

Bericht door Gast1 » 21 mei 2018, 17:49

Witte wel schreef:
21 mei 2018, 12:24
Een sfeer is een individuele beleving en behoort bij het individu.
Dat kan maar dat hoeft niet. In dit geval is dat wel zo inderdaad.
Witte wel schreef:
21 mei 2018, 12:24
Als deze sfeer dan wordt uitgedragen in bijvoorbeeld hier een topic en de sfeer heeft geen enkele verbondenheid met de topic, dan wel met de reagerende partij, dan kan deze uitdracht als storend gezien worden ...
I agree.
Witte wel schreef:
21 mei 2018, 12:24
... en heeft niets van doen met iets niet begrijpen of wel begrijpen.
I disagree.

Je schreef: "Geeft een indruk dat de topic niet serieus genomen wordt ..." en ook dat is en blijft een interpretatie, net als het niet of wel begrijpen.
Ik schrijf woorden die zinnen vormen, soms met behulp van smileys die mijn gevoel bij mijn bedoeling achter die woorden en ook vooral de intonatie expliceren, net zoals een muziekstuk dat kan doen, maar niet hoef te doen.
Het is geen verlangen wat daar -het gevoel/de sfeer- om vraagt, maar een toevoeging van de auteur zelf.
Je schreef ook al: "Onze Gast1 heeft zo zijn ding. Niks mis mee. ;P! "
Met een smiley overigens, en ook daar kunnen mensen zich aan storen. :wink:
Witte wel schreef:
21 mei 2018, 12:24
En of het accepteren hier een groei moment is dat betwijfel ik erg. Is meer een kwestie van het zij zo en daar verander ik toch niks aan. Toch. :grin:
And again, I agree.

:hands:

Plaats reactie