Echte fake nieuws: leugen over hiernamaals

Hier kan je alle mysterieuze zaken plaatsen zoals Graancirkels, Bermuda Driehoek, Nazca Lines, en nog veel meer.
Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Echte fake nieuws: leugen over hiernamaals

Bericht door Laurier » 20 mei 2018, 16:57

Op de website Earthfiles staat thans een artikel over een vrouw die haar kat begeleidt die op sterven na dood is. Op een bepaald moment krijgt ze haar kat in een ufo-achtige gloed te zien. Hup, daar gaan we weer. Deze gloed doet me denken aan de Nachtmist in Spreuken 3:20. Uiteraard is hier sprake van een demonische misleiding. Alles wordt door de demonenwereld uit de kast gehaald om ons ervan te overtuigen dat er een hiernamaals is. Maar er is geen hiernamaals. In de Bijbel lezen we niets over Bijna Dood Ervaringen. De Bijbel preekt een fysieke opstanding uit de dood en geen hiernamaals. En sorry dat het weer over religie gaat.

https://www.earthfiles.com/2018/05/18/w ... s-of-pets/

Arminius

Re: Echte fake nieuws: leugen over hiernamaals

Bericht door Arminius » 20 mei 2018, 17:17

Misschien moet jij de Bijbel nog eens lezen

Matteüs 7:1 Oordeel niet, opdat u niet geoordeeld wordt...

Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Re: Echte fake nieuws: leugen over hiernamaals

Bericht door Laurier » 20 mei 2018, 17:36

wat heeft dat ermee te maken?

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Echte fake nieuws: leugen over hiernamaals

Bericht door Determinist » 20 mei 2018, 18:02

Beste Laurier.
Heel mooi dat je wijst op de Bijbel. Echter je vergeet één heel belangrijk ding...

Je dient eerst aan te tonen dat wat in de Bijbel staat geloofwaardig is.
Mijn vraag is simpel. Kan jij mij aangeven waarom ik moet geloven wat in de Bijbel staat aannemelijk is?

Want elke conclusie die je trekt uit de Bijbel valt of staat of de Bijbel wel klopt als basis.

Arminius

Re: Echte fake nieuws: leugen over hiernamaals

Bericht door Arminius » 20 mei 2018, 18:03

Laurier schreef:
20 mei 2018, 17:36
wat heeft dat ermee te maken?
Je oordeelt
Uiteraard is hier sprake van een demonische misleiding.
Heb je daar bewijs van?
Maar er is geen hiernamaals.
Hoe weet je dat? Ben je er geweest?
In de Bijbel lezen we niets over Bijna Dood Ervaringen.
Ja en? Dat wil niet zeggen dat het niet bestaat

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Echte fake nieuws: leugen over hiernamaals

Bericht door Tammy » 20 mei 2018, 18:21

Laurier , in mijn wereld bestaat god niet.
En de bijbel is gewoon een boek waar veel mensen in geloven.
Ik geloof wel in de paranormale wereld en dat mensen geesten kunnen zien.
Voor mij heeft dat niks met een god te maken.
Iets van astrale lichamen in andere dimensie maar kan ook dat ik aan wishfull thinking doe.

De bijbel is geen boek van absolute waarheid , dus je hoeft je daar niet door te laten leiden.
Denk na voor jezelf, maar dat is hoe ik denk.
Jij hebt het recht ofcourse om er anders over te denken. :wink:

Je schreef :
En sorry dat het weer over religie gaat.
Geen sorry zeggen, is niet nodig hier.
Als daar jouw overtuiging en passie ligt kan je daar gewoon hierover praten.
Dit forum is zeer veelzijdig.
Als ik niks over religie op dit forum had willen hebben had ik ook geen subforum erover gemaakt.
Dus het woordje sorry is totaal niet nodig hier.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Re: Echte fake nieuws: leugen over hiernamaals

Bericht door Laurier » 20 mei 2018, 18:30

@ nee ik kan niet bewijzen dat de Bijbel de waarheid is. Doch, de voorzegging over de komst van Cyrus de Grote werd vervuld net als de verwoesting van Jeruzalem door Nebuchanedzar. Het Nieuwe Testament is bovendien een ooggetuigenverslag. Als we de Bijbel niet geloven dan rijst de vraag: moeten we bij een ongeluk de omstanders wel geloven? Verder verwijs ik je naar het boek van Vittorio Messori, Wat te Zeggen van Jezus? Schitterend boek.

@ dat sorry was ironisch bedoeld. Ik probeerde ermee aan te geven dat veel van de spookverschijningen en ufo verschijningen religieus of eigenlijk gnostisch zijn.

Nog wat; de Bijbel is Anti-Religie. Alle religie kwam uit Babylon.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Echte fake nieuws: leugen over hiernamaals

Bericht door Tammy » 20 mei 2018, 18:34

Laurier schreef :
@ dat sorry was ironisch bedoeld.
Ok goed zo. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Re: Echte fake nieuws: leugen over hiernamaals

Bericht door Laurier » 20 mei 2018, 18:59

de gedachte aan een hiernamaals komt uit de gnostiek en dus uit de mythe (Atlantis). Maar het mythische hiernamaals in Homerus is een mix van een gnostische Sheol (dodenrijk) en de Bijbelse Tartarus. De wezens die hier volgens Homeros in terechtkwamen zijn sowieso niet menselijk maar Titanen. Deze titanen lijken nog het meest op de gevallen engelen die in 2 Petrus 2:4 genoemd worden. Als er al een hiernamaals is dan zitten er obscure wezens in en geen overleden mensen of dieren.

Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Re: Echte fake nieuws: leugen over hiernamaals

Bericht door Laurier » 20 mei 2018, 20:50

iets anders is: een systeem van aionen (perioden) in de Bijbel kon geen mens verzinnen. Geen enkele religie kent dit systeem, alleen de Bijbel kent de aionen wel. De Bijbel moet wel van hogerhand zijn ingegeven. Zie grondtekst: scripture4all.org

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Echte fake nieuws: leugen over hiernamaals

Bericht door univers » 20 mei 2018, 21:27

iets anders is: een systeem van aionen (perioden) in de Bijbel kon geen mens verzinnen.
De mens is de grootste fantast die op deze planeet rondloopt.
De Bijbel moet wel van hogerhand zijn ingegeven.
Die is hier gewoon op aarde door een menselijke hand geschreven.
De bijbel is door iemand geschreven, die de bel hoorde luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Echte fake nieuws: leugen over hiernamaals

Bericht door Determinist » 20 mei 2018, 22:03

laurier schreef: nee ik kan niet bewijzen dat de Bijbel de waarheid is
Nou Laurier, dat hoef je ook niet. Zo'n hoge lat leg ik je zeker niet op.
Waarheid is lastig te bewijzen. We kunnen van één van de meest geteste en elke keer opnieuw gevalideerde theorie zoals die van Einstein niet zeggen dat we bewezen hebben dat het de waarheid is. Ik ga voor veel minder. Je dient het slechts aannemelijk te maken.

Laurier schreef:
20 mei 2018, 18:30
Doch, de voorzegging over de komst van Cyrus de Grote werd vervuld net als de verwoesting van Jeruzalem door Nebuchanedzar.
Ok. Dus deze profetie, als deze waar zou zijn, is een aanwijzing dat de validiteit van de Bijbel aannemelijk is.
Volgens die gedachte zou deze profetie het gehele boek aannemelijk maken. Of eigenlijk stellen dat als de Bijbel aannemelijk is, en er is een profetie die waar is, dat daarmee de rest en alle andere profetieën in de Bijbel waar moeten zijn.

Nou die claim mag je maken, maar dien je aannemelijk te maken. Dus kijkende naar andere profetieën in de Bijbel. Kunnen we profetieën ontdekken die zeer zeker aannemelijk NIET waar zijn?
Jazekers. Er zijn talloze uitspraken in de Bijbel te vinden, in de trend van de profetie die jij hier noemt, die evident niet uitgekomen zijn.
Ik kan bijvoorbeeld er ééntje uitnemen (maar er zijn er veel meer): Jezus zou terugkeren voordat hun generatie voorbij was. Dit staat duidelijk beschreven en is een profetie die, na 2000 jaar na dato, nog steeds niet is geschied. Een mislukte profetie dus.

Met alleen al deze ene vervalt je argument dat profetie de aannemelijkheid van de Bijbel aantoont. Het kan niet zo zijn dat je wel de ene profetie neemt die uitkomt als bewijs voor aannemelijkheid opgeeft, maar tegelijkertijd andere niet gebruikt om het tegendeel te bewijzen. Dat noemen we cherry picking.
Het Nieuwe Testament is bovendien een ooggetuigenverslag.
Nee dat is het niet en dat kan ook niet omdat de bijbelboeken van het NT vele decennia na de gebeurtenissen zijn opgeschreven. Als de informatie van getuigenissen komen, dan is dat info die oraal doorgegeven is. Dat is geen ooggetuigenverslag, maar het neerpennen van wat er aan verhalen verteld wordt, in een totaal andere taal die de ooggetuigen zeer aannemelijk niet spraken.

De reactie die ik van je verwacht is dat de Bijbel zelf spreekt over ooggetuigen. Maar dat is "wij van Wc Eend adviseren...".
Je kan niet de Bijbel zelf gebruiken om de Bijbel aannemelijk te maken. Het argument, de Bijbel is waar omdat het er staat, is een cirkelredenatie en kan niet dienen als argument voor aannemelijkheid.
Als we de Bijbel niet geloven dan rijst de vraag: moeten we bij een ongeluk de omstanders wel geloven?
Zoals ik al zei, een omstander verklaard vrijwel direct na het ongelijk bij de instanties wat er is gebeurd. Dit wordt opgeschreven uit eerste hand en gebruikt in verder onderzoek.
Je begrijpt dat een ongeluk met mijn opa, pakweg 40 jaar geleden, lastig is te reconstrueren als ooggetuigen het ongeluk oraal van persoon tot persoon doorvertelt en daarna als bewijs voor de toedracht kan dienen.
Verder verwijs ik je naar het boek van Vittorio Messori, Wat te Zeggen van Jezus? Schitterend boek.
Ik vraag je argumenten aan te dragen het boek de Bijbel aannemelijk te maken. En nu kom je met een ander boek. Ook die dien je dan aannemelijk te maken.
Je verschuift je probleem alleen maar verder. Een boek maakt een ander boek niet aannemelijk. De argumenten moeten over de Bijbel zelf gaan en niet over een boek dat over de Bijbel gaat.
En, als het duidelijk is dat de Bijbel aannemelijk is, dan zou je de argumenten hier makkelijk kunnen presenteren.
iets anders is: een systeem van aionen (perioden) in de Bijbel kon geen mens verzinnen. Geen enkele religie kent dit systeem, alleen de Bijbel kent de aionen wel. De Bijbel moet wel van hogerhand zijn ingegeven.
Kan ik je wijzen op andere heilige boeken waar unieke dingen in staan die niet in de Bijbel voorkomen. Het zelfde argument die je hier gebruikt kan je dus ook toepassen op andere boeken. Dus dit argument kan je gebruiken in meer situaties en is niet in staat om het ene boek dan wel het andere boek te onderscheiden.

Ik vraag je dus hoe kan ik al die boeken van al die religies zodanig aan onderzoek onderwerpen dat ik op het ware boek uitkom? Niet met je argument, omdat iedereen die kan lezen en al die boeken leest duidelijk kan zien dat ze ieder claimen de waarheid te zijn. Hoe maak ik de keuze? Het is aan jou om mij te overtuigen dat de Bijbel het boek is.

Echter de argumenten die ik hier hoor overtuigen mij geenszins. Wellicht moet je meer je best doen met betere argumenten.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Echte fake nieuws: leugen over hiernamaals

Bericht door Witte wel » 20 mei 2018, 22:07

univers schreef:
20 mei 2018, 21:27
De bijbel is door iemand geschreven, die de bel hoorde luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.
Dat wist de persoon verdraaid goed, als het al één persoon zou betreffen maar dat is onwaarschijnlijk.
De mensen achter de bijbel wisten zeer goed hoe de bel te luiden maar vertelde niet hoe ze dat deden. Een goede speurder komt een heel eind maar deze moet wel erg anders denkend zijn.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Echte fake nieuws: leugen over hiernamaals

Bericht door Gast1 » 21 mei 2018, 08:39

Laurier schreef:
20 mei 2018, 16:57
De Bijbel preekt een fysieke opstanding uit de dood en geen hiernamaals.
Dan begrijp je niet wat het 'hiernamaals' is.
Het hiernamaals is een voorgestelde plaats of bestaanssfeer van een leven na de dood en als je dood gaat en dan daarna weer opstaat uit de dood, is dát 'het leven' na de dood. :wink:
Laurier schreef:
20 mei 2018, 16:57
En sorry dat het weer over religie gaat.
Trek je niets van ongelovigen of religiehaters aan.
Zij begrijpen de Bijbel niet.
Mijn geloof gaat de religie zelfs voorbij, daar ik sinds een jaar of elf 'weet'.
Ik sta naast je, aan jouw zijde.

Gast1

Re: Echte fake nieuws: leugen over hiernamaals

Bericht door Gast1 » 21 mei 2018, 08:43

Tammy schreef:
20 mei 2018, 18:21
De bijbel is geen boek van absolute waarheid, dus je hoeft je daar niet door te laten leiden.
Denk na voor jezelf ...
En daar ben ik het helemaal mee eens ...

Gast1

Re: Echte fake nieuws: leugen over hiernamaals

Bericht door Gast1 » 21 mei 2018, 08:49

Laurier schreef:
20 mei 2018, 18:30
Nog wat; de Bijbel is Anti-Religie. Alle religie kwam uit Babylon.
Waarom zou de Bijbel 'anti-religie' zijn en waarom schrijf je dat met hoofdletters?
Wat is het verschil tussen 'anti-religie' en 'religie'?

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Echte fake nieuws: leugen over hiernamaals

Bericht door Determinist » 21 mei 2018, 09:54

Het is uiteraard een behoorlijke misvatting te denken dat religie alleen maar voorkwam in dat gedeelte van onze Aardkloot.
Overal waar mensen gewoond hebben, vanaf het ontstaan van de moderne mens vinden we gebruik van religie in vele vormen en maten.
Daarbij qua inhoud elkaar vaak tegensprekend.

Geinig om te zien dat het ene kamp de eigen religie als de ware ziet en de andere als onwaar en visaversa.

Alleen dit gegeven al is aanwijzing dat religie een door de mens geconstrueerd fenomeen is. Het is niet God die de mens schiep naar zijn evenbeeld...het is de mens die God schiep naar zijn evenbeeld.

Arminius

Re: Echte fake nieuws: leugen over hiernamaals

Bericht door Arminius » 21 mei 2018, 10:03

Determinist schreef:
21 mei 2018, 09:54
Het is uiteraard een behoorlijke misvatting te denken dat religie alleen maar voorkwam in dat gedeelte van onze Aardkloot.
Overal waar mensen gewoond hebben, vanaf het ontstaan van de moderne mens vinden we gebruik van religie in vele vormen en maten.
Daarbij qua inhoud elkaar vaak tegensprekend.

Geinig om te zien dat het ene kamp de eigen religie als de ware ziet en de andere als onwaar en visaversa.

Alleen dit gegeven al is aanwijzing dat religie een door de mens geconstrueerd fenomeen is. Het is niet God die de mens schiep naar zijn evenbeeld...het is de mens die God schiep naar zijn evenbeeld.
Yep! :mrgreen:



When it comes to bullshit, big-time, major league bullshit, you have to stand in awe of the all-time champion of false promises and exaggerated claims, religion. No contest. No contest. Religion. Religion easily has the greatest bullshit story ever told. Think about it. Religion has actually convinced people that there's an invisible man living in the sky who watches everything you do, every minute of every day. And the invisible man has a special list of ten things he does not want you to do. And if you do any of these ten things, he has a special place, full of fire and smoke and burning and torture and anguish, where he will send you to live and suffer and burn and choke and scream and cry forever and ever 'til the end of time!

But He loves you. He loves you, and He needs money! He always needs money! He's all-powerful, all-perfect, all-knowing, and all-wise, somehow just can't handle money! Religion takes in billions of dollars, they pay no taxes, and they always need a little more. Now, you talk about a good bullshit story. Holy Shit!

But I want you to know something, this is sincere, I want you to know, when it comes to believing in God, I really tried. I really, really tried. I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up.

Something is wrong here. War, disease, death, destruction, hunger, filth, poverty, torture, crime, corruption, and the Ice Capades. Something is definitely wrong. This is not good work. If this is the best God can do, I am not impressed. Results like these do not belong on the résumé of a Supreme Being. This is the kind of shit you'd expect from an office temp with a bad attitude. And just between you and me, in any decently-run universe, this guy would've been out on his all-powerful ass a long time ago. And by the way, I say "this guy", because I firmly believe, looking at these results, that if there is a God, it has to be a man.

No woman could or would ever fuck things up like this. So, if there is a God, I think most reasonable people might agree that he's at least incompetent, and maybe, just maybe, doesn't give a shit. Doesn't give a shit, which I admire in a person, and which would explain a lot of these bad results.

So rather than be just another mindless religious robot, mindlessly and aimlessly and blindly believing that all of this is in the hands of some spooky incompetent father figure who doesn't give a shit, I decided to look around for something else to worship. Something I could really count on.

And immediately, I thought of the sun. Happened like that. Overnight I became a sun-worshipper. Well, not overnight, you can't see the sun at night. But first thing the next morning, I became a sun-worshipper. Several reasons. First of all, I can see the sun, okay? Unlike some other gods I could mention, I can actually see the sun. I'm big on that. If I can see something, I don't know, it kind of helps the credibility along, you know? So everyday I can see the sun, as it gives me everything I need; heat, light, food, flowers in the park, reflections on the lake, an occasional skin cancer, but hey. At least there are no crucifixions, and we're not setting people on fire simply because they don't agree with us.

Sun worship is fairly simple. There's no mystery, no miracles, no pageantry, no one asks for money, there are no songs to learn, and we don't have a special building where we all gather once a week to compare clothing. And the best thing about the sun, it never tells me I'm unworthy. Doesn't tell me I'm a bad person who needs to be saved. Hasn't said an unkind word. Treats me fine. So, I worship the sun. But, I don't pray to the sun. Know why? I wouldn't presume on our friendship. It's not polite.

I've often thought people treat God rather rudely, don't you? Asking trillions and trillions of prayers every day. Asking and pleading and begging for favors. Do this, gimme that, I need a new car, I want a better job. And most of this praying takes place on Sunday His day off. It's not nice. And it's no way to treat a friend.

But people do pray, and they pray for a lot of different things, you know, your sister needs an operation on her crotch, your brother was arrested for defecating in a mall. But most of all, you'd really like to fuck that hot little redhead down at the convenience store. You know, the one with the eyepatch and the clubfoot? Can you pray for that? I think you'd have to. And I say, fine. Pray for anything you want. Pray for anything, but what about the Divine Plan?

Remember that? The Divine Plan. Long time ago, God made a Divine Plan. Gave it a lot of thought, decided it was a good plan, put it into practice. And for billions and billions of years, the Divine Plan has been doing just fine. Now, you come along, and pray for something. Well suppose the thing you want isn't in God's Divine Plan? What do you want Him to do? Change His plan? Just for you? Doesn't it seem a little arrogant? It's a Divine Plan. What's the use of being God if every run-down shmuck with a two-dollar prayerbook can come along and fuck up Your Plan?

And here's something else, another problem you might have: Suppose your prayers aren't answered. What do you say? "Well, it's God's will." "Thy Will Be Done." Fine, but if it's God's will, and He's going to do what He wants to anyway, why the fuck bother praying in the first place? Seems like a big waste of time to me! Couldn't you just skip the praying part and go right to His Will? It's all very confusing.

So to get around a lot of this, I decided to worship the sun. But, as I said, I don't pray to the sun. You know who I pray to? Joe Pesci. Two reasons: First of all, I think he's a good actor, okay? To me, that counts. Second, he looks like a guy who can get things done. Joe Pesci doesn't fuck around. In fact, Joe Pesci came through on a couple of things that God was having trouble with.

For years I asked God to do something about my noisy neighbor with the barking dog, Joe Pesci straightened that cocksucker out with one visit. It's amazing what you can accomplish with a simple baseball bat.

So I've been praying to Joe for about a year now. And I noticed something. I noticed that all the prayers I used to offer to God, and all the prayers I now offer to Joe Pesci, are being answered at about the same 50% rate. Half the time I get what I want, half the time I don't. Same as God, 50-50. Same as the four-leaf clover and the horseshoe, the wishing well and the rabbit's foot, same as the Mojo Man, same as the Voodoo Lady who tells you your fortune by squeezing the goat's testicles, it's all the same: 50-50. So just pick your superstition, sit back, make a wish, and enjoy yourself.

And for those of you who look to The Bible for moral lessons and literary qualities, I might suggest a couple of other stories for you. You might want to look at the Three Little Pigs, that's a good one. Has a nice happy ending, I'm sure you'll like that. Then there's Little Red Riding Hood, although it does have that X-rated part where the Big Bad Wolf actually eats the grandmother. Which I didn't care for, by the way. And finally, I've always drawn a great deal of moral comfort from Humpty Dumpty. The part I like the best? "All the king's horses and all the king's men couldn't put Humpty Dumpty back together again." That's because there is no Humpty Dumpty, and there is no God. None, not one, no God, never was.

In fact, I'm gonna put it this way. If there is a God, may he strike this audience dead! See? Nothing happened. Nothing happened? Everybody's okay? All right, tell you what, I'll raise the stakes a little bit. If there is a God, may he strike me dead. See? Nothing happened, oh, wait, I've got a little cramp in my leg. And my balls hurt. Plus, I'm blind. I'm blind, oh, now I'm okay again, must have been Joe Pesci, huh? God Bless Joe Pesci. Thank you all very much. Joe Bless You!

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Echte fake nieuws: leugen over hiernamaals

Bericht door Determinist » 21 mei 2018, 10:08

George Carlin is geniaal in deze rant.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Echte fake nieuws: leugen over hiernamaals

Bericht door taigitu » 21 mei 2018, 10:22

Hemel op Aarde of Hemel en Aarde?


Hemel op AardeUit verschillende geschriften, waarvan hieronder enkele voorbeelden staan,
zou je kunnen concluderen dat zo boven zo beneden misschien wel heel letterlijk kan worden opgevat.

Afbeelding

Ik lees de teksten in figuurlijke zin m.b.t. God(en) omdat voor mij geen entiteiten bestaan die het recht hebben mij of jou zaken op te leggen.
Zelfs met die bril op wekken deze teksten de indruk dat de Hemel en Aarde onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.

Dit mysterieuze Jeruzalem "ergens" boven ons hoofd heeft dezelfde politieke en huiselijke invloedssfeer als haar replica op aarde..!!
Met 1 verschil; het hemelse Jeruzalem is 1000 maal zo groot..!! (Openbaring 21:16)..!!

De inwoners zijn echter even groot als wij zoals ook Jezus na zijn opstanding eruit zag als wij..!!
Doch was Hij een goddelijke mens en één met de Vader..!!
God zelf, een goddelijk wezen ziet eruit als een mens!!! Hebr. 1:3; Joh. 14:9; 2 kor. 4:4; Kol. 1:15–16. O
ok wordt met aardse maten gemeten in het hemelse Jeruzalem..!!
De hemelse stad is ongeveer 1500 mijl in het vierkant..!!

En die inwoners daar ver boven ons hoofd..?? Wie zijn dat..??
Wat te denken van dit schrijven dewelke ik aangereikt kreeg jaren terug,

Wie wonen er eigenlijk boven onze hoofden? Volgens het boek Openbaring krioelt het daarboven van volksstammen, naties, inwoners en tongen: Ope. 7:9, 12:12, 13:6 en 19:1 waar van zeer veel inwoners wordt gesproken..!! Dit zijn geen aardse mensen maar hemelse wezens..!!
Het aardse Jeruzalem was de hoofdstad van de 12 stammen van Israël in de tijd van David en Salomon.!!. Zo is de hemelse tegenhanger een stad met 12 poorten met de individuele namen van de 12 stammen van Israël boven iedere poort..!! Ook staan de namen van de 12 apostelen in de poorten gegraveerd..!!
Of moeten we de boel omdraaien en zeggen dat de 12 stammen van Israël en de 12 apostelen genoemd waren naar de namen die in de 12 poorten van de hemelse stad gegraveerd staan..??

Drie hemelen

De eerste hemel is de atmosfeer rondom ons waarin ook de vogels vliegen en waar het weer zijn gang gaat..!!
De 2de hemel is waar de planeten en sterren zijn. Deze hemel staat in Genesis 1:14-18.
In de 3de hemel woont God..!! Hij woont in een paleis dat in een stad staat binnen een gebied dat Jeruzalem heeft ofwel Berg Zion..!!
De tuin van eden en het land van eden waren een exacte weergave van Gods hemelse residentie..!!
De 24 priesterlijke divisies in Salomons tempel (1 Kron. 24:1-18) symboliseerden de 24 oudsten uit openbaring 5:8..!!

Afbeelding

De bijbel zegt dat de 4 rivieren, de Eufraat, Tigris, Pison en Gihon het land van Eden gescheiden binnenkwamen tot ze in de Tuin van Eden samenvloeiden tot één rivier die het verlengde was van de Gihon..!! Dus het water dat uit de Tuin van God kwam was de Gihonrivier die een stuk breder was omdat deze een samenvoeging met de andere 3 was..!! Toen David en Salomon hun tempel bouwden, gebeurde dit boven de enige bron in Jeruzalem, de Gihonbron..!! Beiden, Gihonbron en zijn hemelse tegenhanger stemmen ook overeen met de Waters van Redding waarover David zingt in Psalm 87:1-3,7; Psalm 29:2-3, 9-10, Psalm 104:3 en Psalm 36:7-9..!!
Dus de aardse rivier Gihon ontleende zijn naam aan zijn hemelse tegenhanger in de 3de hemel..!!

Onze hemelse equivalenten


Er is zeker een hemelse regio die Perzië heet omdat de engel Gabriël tegen de prins van Persië vocht IN De HEMEL..!! Inderdaad staat er in Openbaring 12:7 dat er een oorlog wordt gevoerd in de hemel..!! Later vocht Gabriël tegen de prins van Javan (het hemelse Griekenland en de Balkan) in de hemel en zeker niet tegen het aardse Griekenland..!! Maar zowel Perzië als Griekenland hebben hun equivalenten in de hemel..!!


Daniël was in staat om met de hulp van zijn tegenhanger in de hemel tegen de hemelse machten te strijden: Daniel 10:21, 8:9-10, Daniel 11-12:4..!! Wat gebeurt er als er in de hemel oorlog is..?? Dat heeft zijn weerslag op de aarde.!!. We hebben dan vergelijkbare oorlogen op aarde, Zie Ope..!! 12:12-17..!! Soms echter, gaan gebeurtenissen op aarde vooraf aan gebeurtenissen in de hemel..!! Jezus heeft het over een tijd van grote verdrukking op aarde..!! Deze tijd zal zo erg zijn als geen enkele periode daarvoor (Mat. 24:15-29)..!! Maar in Daniel 12:1 begint de tijd van de verdrukking pas na de 3,5 jaar en vindt plaats tijdens de opstanding van de doden..!!

Openbaring 7:9 stelt dat er een enorme menigte in de hemel is die niemand kan tellen, van alle naties, volkeren, mensen en tongen die voor de troon van het lam staan..!! Dit zijn HEMELSE wezens en geen aardse..!! Zij komen uit de Hemelse Periode van de grote Kwelling (Dan. 12:1) en niet de aardse die Jezus in Mat. 24 noemt.!!. Dus noemt de bijbel 2 grote perioden van verdrukking - één in de hemel die zo heftig als als nooit tevoren en een andere op aarde..!!

Alle profetieën over Perzië, Javan, de koning van het Noorden en de koning van het Zuiden in Daniel 10:21 en Daniel 11 tot 12:4 gaan over de oorlogen in de hemel en niet op aarde..!! Deze oorlogen zijn voornamelijk tussen de aartsengelen Gabriël en Michaël en de hemelse prinsen van Perzië en Javan en met de hemelse machten die we de koningen van het Noorden en Zuiden noemen..!! De gebieden Edom, Moab en Ammon die genoemd worden in Daniel 11:41 zijn hemelse gebieden, geen aardse..!! En als het hemelse Jeruzalem 1000 maal grote is dan het aardse jeruzalem, dan zullen het hemelse Perzië, Edom, Moab en Ammon ook 1000 maal groter zijn dan de aardse tegenhangers..!! En dus zal het hemelse Nederland 1000 keer groter zijn dan ons land op aarde..!!

Er zijn grote massa's naties, stammen, mensen en talen die de 3de hemel bewonen.!!. Daar kunnen wij met ons verstand niet bij maar het is wel degelijk zo.!!. Deze mensen zijn niet op aarde maar wonen in de 3de hemel en hebben hun eigen hemelse oorlogen en periode van de grote verdrukking (Ope. 7:9-17)..!!
In Psalm 45 geeft David een visioen weer van Jezus Christus op één van zijn vroegere trouwceremonies IN de hemel..!! Paulus verwijst hier ook naar in Hebr. 1:8-9..!! Dit visioen vertelt van een dochter van een koning die van een district in de Hemel komt, Tyrus genoemd (Psalm 45:12) en er is een ander district dat Ophir heet (vers 9)..!! Deze beide hemelse districten hebben hun tegenhangers op aarde..!!

Zowel de aardse koning van Tyrus in Ezekiel 28:1-10 en de hemelse koning van Tyrus (een cherub) worden in Ezekiel 28:11 genoemd..!! Er is ook een aardse koning van Babylon die een tegenhanger heeft in de hemel en die de troon van God wil overnemen (Jes. 14:4 en 12-14)..!! Ook mensen op aarde hebben hun hemelse tegenhangers in de vorm van engelen in de hemel..!! Jezus zei dat kinderen hun beschermengelen hebben (Mat. 18:10)..!! Petrus had een engel die er precies als hijzelf uitzag, Hand. 12:15..!! De engel van de profeet Samuel heette zelfs Samuel (1 Sam. 28:11-15)..!! De aarde is dus een patroon van de hemel maar dan in het klein..!! De hemelse regionen zijn gigantisch veel groter dan onze aardse regionen maar de inwoners zien er net zo uit als wijzelf..!! In de hemel is er evenveel diversiteit als op aarde.!!. In de hemel zijn dezelfde oorlogen gevoerd als op aarde..!!

Maar spoedig zal dit allemaal voorbij zijn..!!

http://www.bovendien.com/verboden-gesch ... l-en-aarde


Afbeelding

Als je dat zo leest hoeft je toch niet naar de hemel, het hiernamaals, te verlangen.
Ik ben benieuwd wat mijn hemelse equivalent aan het uitspoken is.....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie