The Real Secrets Hidden in Antarctica

Hier kan je alle mysterieuze zaken plaatsen zoals Graancirkels, Bermuda Driehoek, Nazca Lines, en nog veel meer.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

The Real Secrets Hidden in Antarctica

Bericht door univers » 04 aug 2018, 07:33

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: The Real Secrets Hidden in Antarctica

Bericht door oktagon » 05 aug 2018, 14:43

Ik ben sinds 24 juli uitgeschakeld en poog weer zo snel mogelijk" aan de bak te komen.de film komt me bekend voor;de toegang in de jaren 30 van de vorige eeuw door Adolfus met de snor ;het verdwijnen naar Zuid-Amerika voor de jaren 40 van de vorige eeuw.
Operation "Deepfreze" ook bekend;een door Hitler met zijn kornuiten gefantaseerd plan en bestreden door een USadmiraal kan ik me ook herinneren,etc,etc.
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: The Real Secrets Hidden in Antarctica

Bericht door Tammy » 05 aug 2018, 16:06

Veel beterschap Oktagon, hoop dat je je gauw weer helemaal ok voelt. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: The Real Secrets Hidden in Antarctica

Bericht door univers » 19 aug 2018, 14:44

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Re: The Real Secrets Hidden in Antarctica

Bericht door Laurier » 20 sep 2018, 22:28

het probleem dat ik met dit soort films heb is dat ze de ontdekkingen eenzijdig archeologisch belichten. Ik snap wel dat hij daarbij begint. Maar om de slag naar theologie te maken: De trappiramide in Babylon was de blauwdruk voor al deze piramiden. Daar moeten we de oorsprong zoeken en dus niet op een fictief eiland Atlantis. En 2, in Exodus 14:1-2 lezen we dat de piramide een tempel voor de sfinx was. De sfinx was Baal Tzafon. Als er inderdaad een piramide op de Zuidpool is dat getuigt deze van een verdwenen Baal religie. Deze werd pas na de Zondvloed gebouwd. We kunnen eruit opmaken dat het klimaat na de zondvloed op een bepaald moment warmer was op Antarctica zodat de Filistijnen en Feniciërs er piramiden bouwden. De sneeuw en het ijs op de zuidpool zijn minder oud dan de meeste mensen denken.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: The Real Secrets Hidden in Antarctica

Bericht door Berjan » 21 sep 2018, 01:07

Laurier schreef:
20 sep 2018, 22:28
het probleem dat ik met dit soort films heb is dat ze de ontdekkingen eenzijdig archeologisch belichten. Ik snap wel dat hij daarbij begint. Maar om de slag naar theologie te maken: De trappiramide in Babylon was de blauwdruk voor al deze piramiden. Daar moeten we de oorsprong zoeken en dus niet op een fictief eiland Atlantis. En 2, in Exodus 14:1-2 lezen we dat de piramide een tempel voor de sfinx was. De sfinx was Baal Tzafon. Als er inderdaad een piramide op de Zuidpool is dat getuigt deze van een verdwenen Baal religie. Deze werd pas na de Zondvloed gebouwd. We kunnen eruit opmaken dat het klimaat na de zondvloed op een bepaald moment warmer was op Antarctica zodat de Filistijnen en Feniciërs er piramiden bouwden. De sneeuw en het ijs op de zuidpool zijn minder oud dan de meeste mensen denken.
Filistijnen en Feniceers die op Antarctica piramiden bouwen? Het moet niet gekker worden.
Exodus 14:1-2 lees ik niks van een piramide of een tempel van de sfinx. In de hele bijbel komt piramide niet voor, niet belangrijk genoeg [doh]

Plus het feit dat het vreemd is dat je het hebt over een fictief eiland als Atlantis maar wel stelselmatig overal de bijbel bij betrekt alsof die de werkelijkheid beschrijft. Lijkt mij eerder andersom.

O ja, waar is het bewijs dat de sneeuw en het ijs op de zuidpool minder oud zijn dan de meeste mensen denken? Hoe kom je aan jouw kennis?

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4716
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: The Real Secrets Hidden in Antarctica

Bericht door Osiris » 21 sep 2018, 05:40

In de bijbel word negens gesproken over de piramiden,zelfs niet in de Egyptische geschiedenis zelf.
Wel in de Sumerische teksten.



Maak er van wat je wilt.... :peace:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Re: The Real Secrets Hidden in Antarctica

Bericht door Laurier » 21 sep 2018, 10:26

piramide = migdol, sfinx = baal tzafon in Genesis 11 en Exodus 14 (scripture4all.org)

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: The Real Secrets Hidden in Antarctica

Bericht door univers » 21 sep 2018, 10:47

piramide = migdol, sfinx = baal tzafon
Ik zie het verband niet.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Re: The Real Secrets Hidden in Antarctica

Bericht door Laurier » 21 sep 2018, 11:12

hoezo geen verband. Het is duidelijk dat de ziggoerat in Genesis 11 met migdol aangeduid een zelfde bouwwerk was als de piramide die in Exodus 14 met migdol werd aangeduid. Dat de Sfinx met Baal Tzafon werd aangeduid is bekend in de Joodse traditie. Wie anders dan de Israelitische slaven in Exodus hadden de Grote Piramide van Gizeh gebouwd. Zie boek Gary Matheny, Exodus. Piramiden zijn bij uitstek gewijd aan Baal Tzafon. Ook al staan ze op de zuidpool.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: The Real Secrets Hidden in Antarctica

Bericht door univers » 21 sep 2018, 11:31

Met Genesis 11 en Exodus 14, veeg ik mijn kont af.
Wat ik tot nu toe, van je gelezen hebt, raakt kant nog wal, je hebt de bel horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Re: The Real Secrets Hidden in Antarctica

Bericht door Laurier » 21 sep 2018, 14:06

met genesis en exodus veeg je je kont af. Dan krijg je het nog druk met de minimaal 60 theorieën over de ijsvorming op de zuidpool.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: The Real Secrets Hidden in Antarctica

Bericht door univers » 21 sep 2018, 14:40

Vertel jij dan maar hoe het ontstaan is.
bespaart mij wc-papier.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: The Real Secrets Hidden in Antarctica

Bericht door MetalPig » 21 sep 2018, 15:02

Is het ijs niet gewoon gevormd omdat het daar koud was?
Zo werkt het in mijn vriezer in ieder geval wel.

Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Re: The Real Secrets Hidden in Antarctica

Bericht door Laurier » 21 sep 2018, 15:18

wat ik al zei: na de Zondvloed was er een ijsvrije periode op de zuidpool. De Filistijnen of Feniciërs hadden er toen een piramide gebouwd.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: The Real Secrets Hidden in Antarctica

Bericht door univers » 21 sep 2018, 15:41

De Filistijnen of Feniciërs hadden er toen een piramide gebouwd.
Heb jij daar bewijs van ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: The Real Secrets Hidden in Antarctica

Bericht door Berjan » 21 sep 2018, 16:24

Laurier schreef:
21 sep 2018, 15:18
wat ik al zei: na de Zondvloed was er een ijsvrije periode op de zuidpool. De Filistijnen of Feniciërs hadden er toen een piramide gebouwd.
Dat jij dit soort onzin verkondigt is prima, maar doe niet alsof dit de waarheid is. Filistijnen en Feniceers kwamen niet op de zuidpool of van de zuidpool, ze woonden in het Midden-Oosten.
De ziggoerat is een Babylonische toren die waarschijnlijk symbool stond voor de toren van Babel die "reikte tot aan de hemel" waar de Bijbel het over heeft.

De rest van jouw verhaal is zo warrig dat ik zonder paddo's tot mij te nemen er geen chocolade van kan maken. Volgens mij is er iets mis met jouw logisch nadenken of zo. A=G dus V=F, zulke logica hou jij erop na. Als de bijbel er maar in voor komt en het laatste woord heeft...

O ja, in Exodus 14 staat Migdol voor een stad niet voor een gebouw. Net als Baal-Tzafon.


https://en.wikipedia.org/wiki/Baal-zephon

https://books.google.nl/books?id=8_NfAA ... ad&f=false

Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Re: The Real Secrets Hidden in Antarctica

Bericht door Laurier » 21 sep 2018, 16:34

tut tut, wat een preek

de Migdol staat niet voor een stad maar voor een gebouw, net als in Genesis 11. Het is pas warrig als je er een stad van maakt. De uittocht verliep dus via de Nijldelta en niet via de Golf van Aqaba. En de Filistijnen kwamen niet uit het Midden-Oosten maar uit Kreta. Pas later gingen ze in Gaza wonen. Hun boten waren zeewaardig genoeg om er Amerika mee te bereiken en ziehier de herkomst van de indianen. De Prins van de Lelies op het fresco van Knossos toont een indiaan. En Quetzalcoatl is dezelfde personage als Atlas. Het is maar een stap verder en we zitten in Antarctica.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: The Real Secrets Hidden in Antarctica

Bericht door univers » 21 sep 2018, 17:12

Het is maar een stap verder en we zitten in Antarctica.
Dan krijg je wel natte voeten.
Heb je wel eens van tektonische platen gehoord ?

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Re: The Real Secrets Hidden in Antarctica

Bericht door Laurier » 21 sep 2018, 17:22

moderne wetenschap en de bijbel staan vaak haaks op elkaar. de Zondvloed scheurde continenten uit elkaar. Maar ook werden sommige delen uitgeschuurd waarna ze onder water kwamen te staan. Andere delen werden opgestuwd. Zomaar uiteen scheuren van continenten zou de mensheid niet overleven. Het is één van de 60 theorieën.

Plaats reactie