Rennes Le Chateau

Hier kan je alle mysterieuze zaken plaatsen zoals Graancirkels, Bermuda Driehoek, Nazca Lines, en nog veel meer.
faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Rennes Le Chateau

Bericht door faithless » 14 aug 2018, 12:17

Goedemiddag allen,

Zijn er hier mensen bekend met het mysterie van Rennes Le Chateau ?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rennes-le-Ch%C3%A2teau

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Rennes Le Chateau

Bericht door univers » 14 aug 2018, 12:29





Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Rennes Le Chateau

Bericht door Gast1 » 14 aug 2018, 12:33

Yep, helemaal ... heu ... behoorlijk op de hoogte en ook al een onderwerp geweest hier dacht ik.
Of was dat op het vorige forum.

Ik zal eens aan Susan vragen.

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Rennes Le Chateau

Bericht door faithless » 14 aug 2018, 13:01

Ah ok ik kon het niet vinden via de zoekfunctie op dit forum.
Internationale fora zijn een beetje doodgebloed op het gebied van Rennes Le Chateau, de "hype" is wat voorbij.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Rennes Le Chateau

Bericht door Tammy » 14 aug 2018, 13:06

Ik ben ook aan het zoeken op de zoekfunctie maar kan nog niks vinden terwijl ik zeker weet dat het hier uitgebreid besproken is .
Ik zoek even verder.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Rennes Le Chateau

Bericht door Fenna » 14 aug 2018, 13:19

Beetje.
"Het heilige bloed en de heilige Reaal" van Michael Baigent, Richard Keith en Henry Lincoln gelezen.
Kwam tot de conclusie dat de R.K. een duistere bende is waar veel geheimen, geheim moeten blijven als je leven je lief is.
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Rennes Le Chateau

Bericht door Mypos » 14 aug 2018, 16:43

faithless schreef:
14 aug 2018, 12:17
Goedemiddag allen,

Zijn er hier mensen bekend met het mysterie van Rennes Le Chateau ?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rennes-le-Ch%C3%A2teau
Nooit van gehoord. Wat is er volgens jou zo interessant aan? Net even stukje doorgelezen maar het triggert me nog niet.

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Rennes Le Chateau

Bericht door faithless » 14 aug 2018, 16:49

Mypos schreef:
14 aug 2018, 16:43
faithless schreef:
14 aug 2018, 12:17
Goedemiddag allen,

Zijn er hier mensen bekend met het mysterie van Rennes Le Chateau ?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rennes-le-Ch%C3%A2teau
Nooit van gehoord. Wat is er volgens jou zo interessant aan? Net even stukje doorgelezen maar het triggert me nog niet.
Heel het gebied is omgeven van geschiedenis en de nodige mysteries, Catharen, tempeliers etc. nu ben ik daar zelf erg geinteresseerd vandaar dat dit mysterie mij wel boeit.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Rennes Le Chateau

Bericht door taigitu » 14 aug 2018, 17:11

Ik vond wel iets......
viewtopic.php?f=50&t=7196
Misschien dat het iets met de herinnering doet...?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Rennes Le Chateau

Bericht door Tammy » 14 aug 2018, 19:46

In 2008 een kleine topic erover.

viewtopic.php?f=42&t=5286

En in 2011 met film die Univers hierboven al heeft geplaatst. :grin:

viewtopic.php?f=76&t=7552

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Rennes Le Chateau

Bericht door Fenna » 14 aug 2018, 21:22

faithless schreef:
14 aug 2018, 16:49

Heel het gebied is omgeven van geschiedenis en de nodige mysteries, Catharen, tempeliers etc. nu ben ik daar zelf erg geinteresseerd vandaar dat dit mysterie mij wel boeit.
Ik kan je echt het boek aanraden wat ik noemde.
De priester is er achter gekomen en is daarom vermoord.
Op de begraafplaats bij zijn kerk staat een steen met een mysterieuze tekst.
Er staan ook vele foto's van de kerk, begraafplaats, priester e.d.
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Rennes Le Chateau

Bericht door Gast1 » 15 aug 2018, 02:36

Even een 'latertje' van Gast1, die de slaap maar niet kan vatten:
Ik herinner mij dat Rennes Le Chateau uitvoerig in het eerdere forum 'Wereldgeheimen' zaliger aan de orde is geweest.
Volgens mij was het Tardis die een goed stuk schreef over de 'Rozenkruisers'

Muziekje erbij:



Ik heb er een paar pagina's aan gewijd in mijn manuscript ... en daar voel ik de slaap eindelijk komen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Rennes Le Chateau

Bericht door Susan » 15 aug 2018, 08:06

Ik heb verschillende boeken gelezen over de Katharen, Maria Magdalena, Rozenkruisers,Tempeliers, Heilige Graal enz.
van onder andere Bram Moerland, Jacob Slavenburg, plus nog een paar anderen en plaats hier een stuk van Ton Kroon.

CITAAT:

De Katharen komen terug!

Op 16 maart 1244 lopen vroeg in de ochtend zo’n 200 mannen, vrouwen en kinderen de berg de Montsegur af, hand in hand. Na een jaar te hebben standgehouden op deze onneembare vesting zijn ze tot overgave gedwongen: of het dorp wordt uitgeroeid of de Katharen moeten zich overgeven. Onderaan de berg staat een grote brandstapel te wachten, omheind door een houten palissade. Biddend en zingend springen ze in het vuur en worden verteerd door de vlammen. De inquisitie kijkt tevreden toe; de laatste ketters van Zuid Frankrijk zijn verslagen. Wat ze niet weten is dat de nacht ervoor vier Katharen met een schat zijn ontsnapt. Terwijl het vuur brandt roept een troubadour die staat te kijken: ‘Over 700 jaar zal de laurier weer bloeien...”

700 jaar later vinden er twee wonderlijke gebeurtenissen plaats: Terwijl de tweede wereldoorlog bijna is uitgewoed komen aan de voet van de Montsegur een drietal mannen bij elkaar en steken het heilige vuur weer aan. De kennis van de laurier, die symbool staat voor de esoterische kennis die via de Essenen, de Manicheeërs via de Katharen, de Tempeliers en later de Rozenkruizers en Vrijmetselaars onze tijd bereikt wordt weer in ere hersteld. Niet lang daarvoor vindt in Egypte een andere merkwaardige gebeurtenis plaats; bij Nag Hammadi worden delen gevonden van het evangelie van Maria Magdalena. Het is een van de apocriefe evangeliën die niet in de Bijbel zijn opgenomen en gedurende 2000 jaar vergeten zijn geweest. Beide gebeurtenissen hebben met elkaar verband, maar het duurt nog zo’n vijftig jaar voordat de volle omvang van het mysterie aan het licht komt.

Terug naar de eenvoud
Terwijl de kerk in de middeleeuwen een steeds grotere macht krijgt, kloosters als paddestoelen uit de grond springen en de pracht en praal van het Vaticaan toeneemt, is er een monnikenorde die weer terug wil keren naar de eenvoud van het vroege Christendom. Ze noemen zich Katharen, wat afstamt van het woord Catharoi, wat zuiveren betekent. Ze leven volgens eenvoudige principes, trekken van dorp naar dorp en moeten een strenge discipline en inwijding ondergaan voordat ze de staat van ‘parfaites’ hebben bereikt. Het gaat bij de Katharen om ‘endura’; het volharden in een leven in dienst van de ziel. Daarvoor moeten ze zichzelf reinigen van de schaduwkanten die in ieder mens leven, zoals negativiteit, hebzucht, egoïsme, lust en angst. Door diepgaand zelfonderzoek komen ze in contact met het goddelijke.
De Katharen staan een innerlijke weg van loutering en zuivering voor, waarbij het aardse lichaam wordt afgelegd en het hemelse lichaam wordt opgebouwd. Ze zien de gewone wereld als een wereld van illusies waarvan je je dient te bevrijden door innerlijk onderzoek. Ze zweren het wereldse af, niet om het te verketteren maar om het te ontstijgen. ‘In de wereld, maar niet ván de wereld’ is hun adagium. Aan het eind van hun opleiding krijgen ze het ‘consolamentum’; een soort bezegeling van de keus dat ze voortaan hun hele leven leiden in dienst van de ziel.
De katharen zorgen ervoor dat de Langedoc, of Occitanie (van het Franse woord Oc, dat ja betekent) een bloeiend gebied wordt. Er is een rijke cultuur, met invloeden van de Islam, en veel interesse voor muziek, dans, dichtkunst en literatuur. Door de eerste kruistochten in 1096 naar Palestina komen er allerlei invloeden van de Arabische cultuur naar het westen. Kennis van architectuur, heilige geometrie, het brandschilderen van ramen, maar ook oude geschriften uit de bijbel en hermetische teksten van oudere datum worden meegenomen van de strooptochten naar het Heilige land. Zuid-Frankrijk is een smeltkroes van kennis en culturen; troubadours bezingen de l’Art d’amour in vele liefdesgedichten, de Katharen zijn kind aan huis bij de edelen en graven van het land, en trekken rond van dorp naar dorp, predikend en genezend.


De Kruistocht tegen de Katharen
Het zuiden van Frankrijk bloeit, maar het Vaticaan begint zich steeds meer zorgen te maken. Een aantal concilies volgen, o.a. in 1119 in Toulouse, waarbij de kerk en de Katharen elkaar in de haren vliegen. Was Christus nu wel of niet de zoon van God, of gewoon een profeet? De Katharen staan met hun innerlijke, esoterische weg naar God lijnrecht tegenover de exoterische benadering van de roomse kerk, waarin het gaat om een uiterlijk godsbeeld met regels en wetten. De innerlijke weg naar God is de kerk een doorn in het oog. De kerk wil absolute gehoorzaamheid aan de bijbel en aan de paus.
In 1120 brandt de basiliek van Vezelay af, met 1200 pelgrims erin die op weg waren naar Santiago de Compostella. Het is 21 juli, aan de vooravond van de naamsdag van Maria Magdalena. Het lijkt het begin van een pijnlijke religieuze strijd, die de westerse geschiedenis zal bepalen. In de 100 jaar die volgen neemt de strijd neemt serieuzere vormen aan. Uiteindelijk besluit het Vaticaan het leger van de inquisitie naar zuid Frankrijk te sturen om de Katharen voor eens en voor altijd het zwijgen op te leggen. De kruistocht vangt aan bij de stad Beziers, waar zich een aantal Katharen onder de bevolking bevinden. Het is 22 juli, opnieuw op de naamsdag van Maria Magdalena, waarop het leger ingrijpt. De stad wordt gevraagd de monniken uit te leveren, maar de stedelingen weigeren. Simon de Monfort, de aanvoerder van de Inquisitie beveelt de hele stad uit te moorden. “Ook de vrouwen en kinderen?”, vragen de soldaten vertwijfelt. “Ook hen. God zal de zijnen herkennen...” Een dag en nacht later drijft het bloed kniehoog door de straten van Beziers. De laatste bewoners zijn gevlucht voor het geweld naar de kerk van Maria Magdalena, maar ook daar vindt een slachtpartij plaats.
Vanaf dat moment trekt het leger moordend door het zuid Franse land in wat later wordt genoemd de Albigenzer kruistocht. Dorpen worden geplunderd en de bevolking wordt soms vooruitgestuurd naar het volgende dorp, met afgesneden neuzen en uitgestoken ogen om de komst van de inquisiteurs aan te kondigen.

De laatste burcht die valt is de Montsegur, de inwijdingsburcht van de Katharen. Sommige Katharen vluchten via de ‘route des Bonshommes’ naar Spanje, anderen vluchten via de Provence naar Italië waar ze zich vestigen in Florence. (en jawel, niet veel later in de geschiedenis pakt Leonardo da Vinci de draad weer op en creeërt zijn eigen Da Vinci Code in zijn verwijzingen naar het vrouwelijke principe...)
De cultuur van Occitanie is verloren en zuid Frankrijk wordt een arm gebied, overheerst door het sterkere noorden, geregeerd vanuit Parijs.
De Katharen worden vergeten en alles wat rest zijn een aantal ruïnes en kastelen die herinneren aan een illuster verleden. Aangezien de Katharen weinig tot niets op papier hebben achtergelaten is het meeste van hun kennis en traditie tot ons gekomen via de inquisitie. Deze legde nauwkeurig alles vast wat ze tegenkwamen in de verhoren van de monniken en de dorpelingen. Zo hebben we een zeer gedetailleerd beeld gekregen van bijvoorbeeld het dorpje Montaillou, dat zich iets ten zuidoosten van de Montsegur bevindt, langs de route naar Spanje.
Maar terwijl de historische kennis over de Katharen tekort schiet, bloeien de mythen en legenden welig.

Maria Magdalena
Een van de opmerkelijke dingen van de Katharen is dat ze mannen en vrouwen als gelijken zagen, bonshommes en bonsfemmes. Ze eerden het vrouwelijke principe, de Graal, het principe van creativiteit, heling en genezing. Maar de Graal bleek ook nog voor iets anders te staan. De beker van het laatste avondmaal, waarin het bloed van Christus was opgevangen toen hij aan het kruis hing, werd ook wel de San Greaal genoemd. Als we de letter G opschuiven verandert het woord in Sang Reaal, oftewel het ‘koninklijke bloed’. In de Middeleeuwen was men er de overtuiging toegedaan dat de koninklijke bloedlijn die via David bij Jezus was terecht gekomen niet was uitgestorven, maar voortleefde. Maria Magdalena werd gezien als de ‘partner van Christus’, zoals in het evangelie van Phillipus staat. Na de kruisiging van Jezus vlucht ze naar Alexandrië en vandaar gaat ze per boot naar Zuid Frankrijk, samen met nog twee Maria’s, Joseph van Arimethea en een jong meisje dat Sarah heet. Ze komt aan in een klein dorpje aan de kust, wat tegenwoordig Saintes Maries de la Mer heet -de Maria’s uit de zee. Ieder jaar op 24 mei trekken alle zigeuners van Europa naar dit dorpje om de heilige Sarah te eren; Kan het zijn dat zij het kind was van Maria Magdalena en Jezus? We weten het niet, maar wat we wel weten is dat de kerk er alles aan heeft gedaan om de ware gedaante van Maria Magdalena onder het vloerkleed te schuiven. In de derde eeuw na Christus, tijdens het concilie van Nicea, werd besloten dat Maria Magdalena een gevallen vrouw was, van wie zeven zonden waren uitgedreven, en dat zij een prostituée was. Maar in de oorspronkelijke geschriften is daar niets van terug te vonden. Integendeel, ze wordt ‘de vrouw die het Al kende’ genoemd, en de ‘apostel der apostelen’, oftewel een hoge ingewijde. Het blijkt ook dan al dat de kennis van vrouwen niet bij iedereen geliefd is. Petrus beklaagd zich over het feit dat Jezus het meest met Maria Magdalena bespreekt en dat ze zoveel het woord neemt. Jezus wijst hem terecht en zegt dat zij het meest begrijpt van wat hij te vertellen heeft.

In de tweeduizend jaar die volgen wordt de rol van de vrouw in de kerk, die sterk stoelt op de macht van Petrus, steeds meer ingedamd - ze wordt gezien als de verleidster, de handlangster van de duivel - wat uiteindelijk leidt tot de heksenvervolgingen in de Middeleeuwen.
De Graal wordt vergeten totdat de Katharen haar weer in ere herstellen. De geheime kennis van het vrouwelijke is ondergronds doorgegeven en duikt duizend jaar later weer op. Er worden vele kerken aan ‘Notre dame’ gewijd, en aan Marie Madeleine, oftewel Maria Magdalena. Op een altaar in Foix zien we naast Jezus Maria Magdalena zitten aan het laatste avondmaal.
En wie goed kijkt naar het laatste avondmaal van Leonardo da Vinci zal niet verbaasd zijn naast Jezus een vrouw te zien zitten, die lange tijd per abuis voor Johannes is aangezien. Het heilige huwelijk tussen Jezus en Maria Magdalena, de gnostieke kennis van de graal, en de waarde van het vrouwelijke principe van heling, genezing en creativiteit werden twee millennia lang zorgvuldig verborgen.

Rennes le Chateau
Maar niet alleen door de teksten van de dode zeerollen die bij Qumran zijn gevonden en bij Nag Hammadi blijkt een ander beeld van Maria Magdalena naar voren te komen, ook in het dorpje Rennes le Chateau in het Katharengebied zijn mysterieuze aanwijzingen gevonden die leiden naar de vrouwe van Bethanië, Maria van Magdala. Aan het begin van de 20e eeuw vindt de pastoor van het dorpje een schat onder het altaar van zijn kerk. Niet veel later wordt de kerk, de pastorie en de tuin grondig opgeknapt en niemand weet waar het geld vandaan komt. De pastoor doet er het zwijgen toe, maar laat in zijn kerk allerlei aanwijzingen achter. Boven de ingang van de kerk staat: ‘Lumen est in coelo’ - Het licht is in de hemel. Als we naar de hemel kijken die op de achterwand van de kerk is geschilderd zien we in het licht - het gebrandschilderde raam - een afbeelding van Maria Magdalena die Jezus de voeten wast. Op het altaar is een afbeelding van haar te zien met een schedel bij de grot in Baume, waar ze de laatste jaren van haar leven zou hebben doorgebracht. De verbouwde pastorie heet ‘Huize Bethanië’ en de bibliotheek heet ‘La tour de Magdala’. Het doopvont wordt gedragen door een duivel en verschillende beelden in de kerk hebben wonderlijke afwijkingen van de gebruikelijke kerkelijke versies. Wat wilde de pastoor ons laten weten? In het boek ‘Het heilige Bloed, de heilige Graal’ wordt het mysterie uit de doeken gedaan.

Het blijkt dat de Katharen en later de tempeliers niet voor niets de hoeders van de graal werden genoemd; ze wisten van het verhaal van de afstammingslijn van Christus en Maria Magdalena af, en hielden de traditie in ere. Het vrouwelijke aspect van God, dat veel meer een persoonlijke, innerlijke ervaring behelst in plaats van de wetten en regels van de kerk, werd in het geheim doorgegeven. In de verhalen van Parcival, koning Arthur, de romantische liefdesverhalen, de tarot, maar ook in het hooglied vinden we nog aanwijzingen over de kennis van de Graal. In het hooglied, dat wordt voorgelezen op de naamsdag van Maria Magdalena wordt beschreven hoe een vrouw haar verloren geliefde zoekt, daarmee wellicht doelend op Christus. “Donker van huid ben ik” zegt de vrouw, donker als de huid van Sarah, van de zwarte madonna’s en van Maria van Magdala.

De Katharen komen terug
In deze tijd blijkt de kennis van de Katharen weer volop in de belangstelling te komen. Vele mensen reizen naar Zuid Frankrijk, maken er Katharentochten of gaan er wonen om de geschiedenis te bestuderen en de magie van het land zijn werk te laten doen. Uitgestrekte bossen, meren, oude inwijdingsplaatsen en pittoreske dorpjes zijn het decor voor een herleving van de oude kennis van de Laurier. Zo is er de inwijdingsgrot van Bethlehem bij Usat, het troubadourskasteel van Puivert, het inwijdingslabyrinth van Nebias, de onderaardse rivier bij Fontestorbes, die ieder uur stopt, de zwarte madonna van La Val d’amour etc. etc. In een tijd waarin velen op zoek zijn naar bezieling, bezinning en een hernieuwd contact met het goddelijke komt het aloude beeld van de Graal plotseling weer naar voren.
De laurier bloeit weer...


Katharen boeken
- De Da Vinci Code. Dan Brown, uitgeverij Luitingh-Sijthoff
- De Katharen en de val van de Montsegur. Bram Moerland, uitgeverij Mirananda
- De weg der Katharen, dertien zangen van een troubadour. Marcel Messing, uitgeverij Ankh Hermes
- De religie van de Katharen, oorsprong en inwijding. Jean Blum, uitgeverij Ankh Hermes
- De vrouw met de albasten kruik. Margaret Starbird, uitgeverij Ankh Hermes
- Maria Magdalena of het lot van de vrouw. Hans Stolp, uitgeverij ten Have
- Het heilige bloed en de heilige graal. Baigent e.a. uitgeverij Tirion
- De erfopvolgers van de Graal. Laurence Gardner, uitgeverij Tirion
- De Heilige Graal, een legende voor deze tijd. Malcolm Godwin, uitgeverij Elmar
- Het geheime boek der Grootmeesters; Maria Magdalena, Johannes de Doper en de ware identiteit van de Messias. Lynn Picknett, uitgeverij Tirion

http://tonvanderkroon.blogs.com/ton_van ... /catharen/
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Rennes Le Chateau

Bericht door Gast1 » 15 aug 2018, 08:26

Susan, :post:

:loveU:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Rennes Le Chateau

Bericht door Fenna » 15 aug 2018, 09:15

Sluit ik mij helemaal bij aan :post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Rennes Le Chateau

Bericht door univers » 15 aug 2018, 09:31

Er is momenteel een documentaire over de de tempeliers bezig, op hystotie chanel bezig.
Elke werkdag om 21.00

Gisteren hier naar gekeken.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Rennes Le Chateau

Bericht door Gast1 » 16 aug 2018, 08:09

Goeie tip uni ;P!

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4716
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Rennes Le Chateau

Bericht door Osiris » 16 aug 2018, 09:38

Tempeliers en Katharen kenden de ware oorsprong van Jezus en Maria ( zijn moeder ) en de andere Maria ( zijn zwangere vrouw,gevlucht naar Frankrijk ).

Naar mijn idee zijn ze erachter gekomen dat Jezus als mens een Egyptische oorsprong had ; de zoon van vermoorde Julius Caesar en Cleopatra.
Wat Jezus maakte tot wettige troonopvolger van Rome en Egypte, waar hij tijdens het verhaal van de 40 dagen woestijn, met moeite en pijn,in gevecht met eigen ego,afstand van deed.
De laatste Per Aoh ( farao= zoon van God ).

Maria de 'onbevlekte' moeder ,de Ethiopische vroedvrouw Maya ( 'zwarte' Madonna ) van Egyptische prinsen en prinsessen Egypte ontvluchtte naar Bethlehem, dus niet zijn werkelijke moeder .
Dit om vermoorden van de enige erfgenaam te voorkomen,maar ontdekt door Romeinen,waarna slachting van alle pasgeboren kinderen plaatsvond.
Terug naar Egypte werd Jezus opgevangen door de hogepriesters van de overleden farao en 16 jaar lang ingewijd in de Egyptische leer/esoterie en alchemie,geboorterecht van elke farao's zoon ( iets wat ook Mozes ten deel viel ).

Daarna is 15 jaar lang niets meer bekend over Jezus,waarschijnlijk wel dat in Tibet en India een zeer belangrijk persoon in die tijd, vanuit het midden-oosten daar allerlei andere esoterische leringen onderging.
Ziehier de basis voor alle 'wonderen' die Jezus verrichtte.

Veel van de Kathaarse leer ,net als bij de Essenen,waar Jezus en moeder Maria onderdeel van uitmaakten , is Egyptische esoterie.

Als ik me goed herinner vormen de gebouwen rond Rennes le Chateau een belangrijk Egyptisch symbool ,de vijfpuntige ster.

Later bracht Napoleon in Parijs ook allerlei verwijzingen aan naar Egypte, in nieuwe gebouwen en plattegronden etc.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Rennes Le Chateau

Bericht door Fenna » 16 aug 2018, 09:40

:post: :post: :post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Rennes Le Chateau

Bericht door Tammy » 17 aug 2018, 11:16

Dat zijn zwangere vrouw naar Frankrijk vluchtte ken ik Osiris maar de rest nog niet.
Dat is wel interessant wat je zegt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie