Verblind door de Verlichting

Hier kan je alle mysterieuze zaken plaatsen zoals Graancirkels, Bermuda Driehoek, Nazca Lines, en nog veel meer.
Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Verblind door de Verlichting

Bericht door Laurier » 17 sep 2018, 16:39

Wat in de volksmond en zelfs in de geschiedenisboeken Verlichting genoemd wordt heeft onze blik versluierd. Ons is wijs gemaakt dat de helden van de Trojaanse Oorlog en ook de koningen van Atlantis mensen waren. Maar zoek 20 seconden in Wiki en we zien dat ze van één of andere riviergod afstammen. We zijn zo gehersenspoeld door de Verlichting dat we de waarheid niet willen zien. Er waren geen Trojaanse helden. Achilles, Agamemnon, Helena, Paris en noem maar op waren geen van allen mensen. Wat ze dan wel waren laat ik nu even in het midden. De Bijbel noemde ze demonen (Psalm 96:5). Voor veel mensen is dit misschien een stap te ver. En dus was er ook geen Trojaanse Oorlog in een grijs verleden.

Troje was in essentie een paleis met een burcht. Dit komen we ook in de Ugaritische Baal Cyclus tegen. Troje was dus eigenlijk het paleis van Baal Tzafon op de berg Tzafon in noord SyrÍe. Thans de Jebel Aqra. Daarna werd dit hemelse paleis op een heuvel bij Hisarlik geprojecteerd om er een Griekse versie van te maken. Troje, de Olympus en Asgard waren dus dezelfde zaken.

Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Re: Verblind door de Verlichting

Bericht door Laurier » 17 sep 2018, 18:39

hoe een professor als Arysio Santos niet door de mythe heen kon prikken blijft een raadsel. Dat intellectuelen niet even 10 seconden op wikipedia kijken is het echte mysterie.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Verblind door de Verlichting

Bericht door Kristof Piessens » 17 sep 2018, 20:46

Naar mijn inziens is "verlichting" zuivere bewustwording en vooral zich onthouden van elke eventuele verleiding, verlicht zijn betekend niets anders dan niet gebonden zijn aan de aardse wetten (daarom zijn veel mensen niet verlicht) en/of niet gebonden aan het bezitten van de aarde, soms wordt 'verlichting' in zekere zin tegelijkertijd 'vrijheid' genoemd omdat je geen rekenschap houdt met defensieve verdediging van de aardse bekoringen !

Ik vindt nog steeds dat wat ooit werkelijkheid was, via verhalen van mythes, legendes en dergelijke doorgegeven of nagelaten werd daar terug naar verwijst, ze zijn er niet voor niets ter herinnering aan wat ooit geweest was wetende dat wat ooit in het verleden was nooit exact zal terugkeren maar op een andere manier grootser effect zal sorteren, alleen heft dit het probleem van de huidige tijd, namelijk het voortdurend onbewust zijn, niet op.

Atlantis heeft ooit bestaan, daar ben ik zeker van, maar dat Atlantis was een kleinschalig experimenteermodel, door omstandigheden is deze vernietigd, edgar cayce zei toch dat Atlantis ooit boven water zal komen, en dan denk ik dat het volgende Atlantis ooit groter en beter zal worden dan het ooit was, dat is al wereldomvattende, alleen dit idee zal moeilijk ingang krijgen gezien veel mensen nog steeds denken op een ronde aarde leven en daardoor ook denken dat Atlantis op een draaiende bol nooit heeft kunnen bestaan. VIa 1 en ander opzoeking heb ik geleerd dat Atlantis wel degelijk heeft bestaan, de geologie van de aarde heeft me al heel wat informatie verschaft en ook door YouTube...voorlopig nog bezig met bestudering van heel wat kaarten...er zijn me nog heel wat zaken onduidelijk waar ik nog even de scoop op hou... is nog niet compleet.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Re: Verblind door de Verlichting

Bericht door Laurier » 17 sep 2018, 21:48

heb je mijn posting wel gelezen? Ik zou zeggen kijk in wikipedia wie atlas, kleito dan wel Parsis of Achilles waren. Ze waren geen mensen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Verblind door de Verlichting

Bericht door MetalPig » 18 sep 2018, 08:48

Laurier schreef:
17 sep 2018, 18:39
Dat intellectuelen niet even 10 seconden op wikipedia kijken is het echte mysterie.
Ja want alles wat op Wikipedia staat is waar :roll:

Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Re: Verblind door de Verlichting

Bericht door Laurier » 18 sep 2018, 09:44

we zijn bedonderd en bedrogen. er was nooit een Trojaanse Oorlog. de wetenschappers zijn er massaal in gestonken.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Verblind door de Verlichting

Bericht door MetalPig » 18 sep 2018, 10:20

Laurier schreef:
18 sep 2018, 09:44
er was nooit een Trojaanse Oorlog.
Misschien wel, misschien niet. Wikipedia zegt dat die vraag nog open is. Dat Troje bestond staat vast, of er een oorlog was niet. Volgens de wetenschap dan hè, jij weet het natuurlijk beter :roll:

Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Re: Verblind door de Verlichting

Bericht door Laurier » 18 sep 2018, 11:24

Dit verbaast me nou extreem. Het is 1000 keer simpeler dan je neus snuiten. Tik gewoon Atlas en Kleito in in Wikipedia en zie wat eruit rolt. ik kan het ook voor je doen maar je bent oud genoeg om dit zelf te doen en het kost 10 seconden werk. Dan zie je dat dit geen menselijke wezens waren. Dus was er ook geen Troje.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kleito
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ilos

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Verblind door de Verlichting

Bericht door MetalPig » 18 sep 2018, 11:35

Laurier schreef:
18 sep 2018, 11:24
Dan zie je dat dit geen menselijke wezens waren. Dus was er ook geen Troje.
Deze stap moet je wat verder uitleggen. Volgens deze redenering bestaat New York niet, omdat King Kong niet echt is. Dat lijkt me niet de bedoeling toch?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Verblind door de Verlichting

Bericht door univers » 18 sep 2018, 12:48

Hoe komt Wikipedia eraan ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Verblind door de Verlichting

Bericht door MetalPig » 18 sep 2018, 14:43

univers schreef:
18 sep 2018, 12:48
Hoe komt Wikipedia eraan ?
[fluister]Niet verklappen dat het (indirect) van wetenschappers komt[/fluister]

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Verblind door de Verlichting

Bericht door Vitharr » 18 sep 2018, 15:48

En hou Asgard er buiten. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Re: Verblind door de Verlichting

Bericht door Laurier » 19 sep 2018, 10:25

In Wiki zie je dat Helena van Troje een dochter van Zeus was. Ze was dus geen menselijk wezen. Door de eeuwen heen kreeg ze een menselijk masker maar dit was volkomen onterecht. Psalm 96:5 noemt deze wezens demonen. In Encyclopedia Britannica zul je waarschijnlijk dezelfde uitleg tegenkomen dat ze een dochter van Zeus was.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Helena_(mythologie)

Dan was er Walter Whiter die al in 1883 vaststelde dat Troje net als Asgard een hemelse berg was. Dan weet ik al wat Troje was: de berg Tzafon in noord Syrië, de Jebel Aqra waarop Baal Tzafon zijn paleis bouwde. De Olympische goden waren voortzettingen van de Kanaanitische goden. En de berg Tzafon was op zijn beurt een spiegel van Babylon dat in Jeremia 51:25 een berg genoemd werd. Het Atlantis epos is niets anders dan een uitwerking van de Ugaritische Baal en Anat Cyclus.

https://books.google.nl/books?id=bzVAAA ... oy&f=false

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Verblind door de Verlichting

Bericht door Vitharr » 19 sep 2018, 15:33

En volgens de Edda is JHWH een jammerend wraakzuchtig zandgodje.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Re: Verblind door de Verlichting

Bericht door Laurier » 19 sep 2018, 22:11

In Britannica staat ook dat Helena de dochter van Zeus was: https://www.britannica.com/topic/Helen-of-Troy

Plato zelf beweerde dat Atlas een zoon van Poseidon was (Kritias 113/114). Hij beweerde nergens dat Atlas een mens was. Dit hebben wij ervan gemaakt. Mijn stelling is dat Odysseus en Atlas dezelfde personages waren. Net zoals Helena en Athena de zelfde personages waren. De relatie tussen Atlas en Poseidon resoneert met die van Nebo en Marduk in Jesaja 46:1.

Ik schrijf niets nieuws. Dit is bekende informatie maar niemand schonk er aandacht aan. Edda, Edom, Odin en AdlantUz hebben mijns inziens dezelfde woordstam.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Verblind door de Verlichting

Bericht door MetalPig » 20 sep 2018, 09:27

Laurier schreef:
19 sep 2018, 22:11
Ik schrijf niets nieuws.
Dat klopt.

Maar leg nou eens uit hoe "er was geen Troje" volgt uit "Atlas en Kleito waren geen menselijke wezens"?

Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Re: Verblind door de Verlichting

Bericht door Laurier » 20 sep 2018, 13:18

Helena van Troje was geen menselijk wezen net als Odysseus geen menselijk wezen was daar hij een zoon van Antikleia was. En dus was Troje een hemels schouwspel en niet aards. Troje was de Berg Tzafon.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Verblind door de Verlichting

Bericht door univers » 20 sep 2018, 13:20

Heeft Wikipedia de stamboom ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Verblind door de Verlichting

Bericht door MetalPig » 20 sep 2018, 13:26

Laurier schreef:
20 sep 2018, 13:18
Helena van Troje was geen menselijk wezen <...>. En dus was Troje <...> niet aards.
Ja maar hoe verklaar je die "dus"? Hoe volgt het een uit het ander?

Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Re: Verblind door de Verlichting

Bericht door Laurier » 20 sep 2018, 15:31

In Britannica kun je hetzelfde lezen. Verder likt me dit een zinloze discussie te worden. als de helden van Troje geen mensen waren dan was Troje ook geen aardse locatie.

Plaats reactie