Mystery of the Sphinx

Vondsten uit het verleden....de geschiedenis aan het licht gebracht.
Van Toetanchamon en Pompeii tot hedendaagse opgravingen.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Mystery of the Sphinx

Bericht door Tammy » 21 aug 2014, 06:13

Hoezo het Vaticaan ook Univers ? :shock:
Ooh boy ik heb iets gemist volgens mij.

Ik weet dat er sommige geloofsfanaten dat denken, maar het Vaticaan ook ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Mystery of the Sphinx

Bericht door Osiris » 21 aug 2014, 06:14

Geldt bijv ook voor de zogenaamde Olmeekse kolossale hoofden gevonden in Midden-Amerika.
De Olmeken waren voorlopers van de Azteken,op hun beurt voorlopers van de Maya.
Deze hoofden zijn zeer duidelijk van negroide afkomst.
En dat terwijl onze geschiedenis verteld dat negroide mensen pas met de komst van slavenhandel vanuit Afrika, na 1500 na Chr. Amerika bevolkten.

Dus ook hier kun je je weer afvragen wat kloppend is aan onze geschiedenis.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Mystery of the Sphinx

Bericht door Tammy » 21 aug 2014, 06:16

Dat klopt van de Olmeken Osiris, dat weet ik al jaren.
Hele mooie beelden zijn dat en het klopt niet met de gangbare theorie inderdaad.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mystery of the Sphinx

Bericht door univers » 21 aug 2014, 06:28

Ik weet dat er sommige geloofsfanaten dat denken, maar het Vaticaan ook ?
Nog niet zo lang geleden verkondigden ze dat de mensen 6.000 jaar oud waren.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Mystery of the Sphinx

Bericht door Osiris » 21 aug 2014, 06:35

Geschiedenis word geschreven door overwinnaars/overheersers.
De laatste Milennia kun je daaronder scharen; het katholiek/christelijke geloof,het Islamitisch geloof,maar in zekere zin ook het rationeel wetenschappelijk denken.

Ze gaan hand in hand om met leugens hun verworven 'macht en controle' in stand te houden om zo het onbewuste in stand te houden.
Daarom mogen we niet weten van veel oudere beschavingen,die weleens de sleutel kunnen bezitten van de ' mentaal/spirituele bevrijding' van de huidige staat van onderdrukking en controle.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mystery of the Sphinx

Bericht door univers » 21 aug 2014, 06:37

:post: ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Mystery of the Sphinx

Bericht door Gast1 » 21 aug 2014, 06:43

univers schreef:
Ik weet dat er sommige geloofsfanaten dat denken, maar het Vaticaan ook ?
Nog niet zo lang geleden verkondigden ze dat de mensen 6.000 jaar oud waren.
Klopt helemaal Uni.
Toen Darwin aan zijn reis met de Beagle begon was hij een gelovige christen. Hij reisde samen met de kapitein van het schip, Robert Fitzroy. Deze man was een zeer gelovige en steile fundamentalist, die ieder woord van de Bijbel letterlijk nam. Aanvankelijk leek het doel van de reis de bevestiging van de scheppingstheorie volgens het bijbelboek Genesis. Darwin ontdekte tijdens zijn onderzoekingen twee dingen, die in strijd bleken met de bijbelse waarheden. Hij ontdekte bij het bestuderen van fossielen in diverse aardlagen, dat deze wereld onnoemelijk veel ouder moest zijn dan de berekende leeftijd van ca 6000 jaar. Die berekening stoelde op de mening van bisschop Usscher, die de datum van de schepping van deze aarde had berekend op 4004 jaar voor Christus, en wel precies op 23 oktober, in de ochtend om 03.00 uur. Die tijd stond zelfs afgedrukt in veel bijbels van die tijd en het was toen een onaantastbaar dogma.
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... GE&cad=rja

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Mystery of the Sphinx

Bericht door Tardis » 21 aug 2014, 11:33

Tammy schreef:Van die regenval wist ik, maar niet dat Robert Schoch die had ontdekt.
Schoch verwijst zelf weer naar voorgangers die ook al zoiets hadden geopperd, maar hij vertelt dat hij eind jaren '80 door John Anthony West werd uitgenodigd om naar de sfinx te komen kijken en de verwering te bestuderen. Daar had hij niet veel tijd voor nodig, iemand met een ervaren oog voor gesteente zoals een geoloog herkent die sporen in de kalksteen meteen als veroorzaakt door eeuwen van intensive regenval. Aangezien Egypte in de tijd van de farao's ook al woestijn was waarin nauwelijks regen viel kun je eenvoudig concluderen dat de sfinx al bestond toen het nog wel heel dikwijls regende. Dan is er nog het verschil in erosie tussen het lijf van de leeuw en het hoofd van de koning of farao, en daar is ook een heel plausibele verklaring voor te geven, die je ongetwijfeld ook bekend is. Het is allemaal geen rocket science, toch willen de Egyptologen er niets van weten.
Tammy schreef:De Egyptologen blijven inderdaad hardnekkig bij hun standaard beweringen.
Als ik het goed heb is een zekere meneer Hawas daar heel sterk in.
En dat is zeer jammer, en ik snap de reden daar ook totaal niet voor.
Hawass is met pensioen gegaan. Hij was een zeer ijdele man die graag iedere nieuwe vondst op zijn naam wilde hebben staan. Hij tolereerde geen afwijkende meningen, ik kan je daar een paar fraaie staaltjes van geven. Maar nader onderzoek wees uit dat Hawass het herhaaldelijk bij het verkeerde eind had.
Tammy schreef:Waarom denk jij dat ze zo doen?
Bang om prestige te verliezen. Zij hebben de afgelopen eeuw een levenswerk gemaakt van het reconstrueren van de geschiedenis van de mensheid en hun culturen. Ze doen daar heel gewichtig over want ze hebben er een opleiding voor gevolgd. Ze worden kwaad als je het wetenschappelijke gehalte van hun bevindingen in twijfel trekt. Ik kan je daar nog meer sappige voorbeelden van geven, maar dat gaat teveel offtopic.
Tammy schreef:Wat is er zo erg aan om de jaartelling aan te passen ?
Niks natuurlijk, als je op zoek bent naar de waarheid. Maar mensen die voor zichzelf er van overtuigd zijn dat ze de waarheid al gevonden hebben zijn niet meer voor rede vatbaar.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Mystery of the Sphinx

Bericht door Tardis » 22 aug 2014, 12:34

Een foto uit 1867 met daarop de ongerestaureerde sfinx. Er is een man opgeklommen, hij staat onder het oor.

Afbeelding
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gast1

Re: Mystery of the Sphinx

Bericht door Gast1 » 22 aug 2014, 14:41

Die foto vind ik persoonlijk indrukwekkender dan de gerestaureerde sfinx:

Afbeelding

Deze link is mogelijk interessant:

http://egypte-info-site.nl/sfinx.html

Plaats reactie