Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Vondsten uit het verleden....de geschiedenis aan het licht gebracht.
Van Toetanchamon en Pompeii tot hedendaagse opgravingen.
Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door Tardis » 16 jan 2015, 10:01

Frank51 schreef:Een onderzoeker mocht even foto's nemen, maar dat was het dan ook.
Daarom hebben we er niets aan. Die vinger ziet er op de foto net zo lang uit als die van mij. De familie kan wel beweren dat het resten van een reus zijn, maar hebben we het dan inderdaad over een reus van minsten 3 meter lengte of was het een lange man? Zolang ze niet toestaan om DNA onderzoek te doen blijven het beweringen waarvan we niet kunnen bepalen of ze waar zijn of gelogen.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door Tet » 16 jan 2015, 18:10

Tardis schreef:Wanneer stenen gegraveerd zijn is niet te dateren. Het kan 5000 jaar geleden geweest zijn of vorige week.
4000 OOP-arts is zo'n groot aantal dat het op mij in eerste instantie overkomt als een business waarin tientallen mensen aan het werk gezet zijn om die stenen aan toeristen en goedgelovigen te verkopen. Ik voorspel dat er de komende jaren nog wel enige duizenden van deze gegraveerde stenen 'gevonden' zullen worden.
Moest gelijk aan de Ica stones denken, waarover ook gerept wordt in een ander topic.
Mensen geloven wat ze willen geloven, en daar wordt handig op ingespeeld.
Stenen van Ica

De stenen van Ica zijn een aantal gegraveerde stenen, waarvan Dr. Javier Cabrera in 1974 beweerde dat ze afkomstig zouden zijn van een verloren beschaving. Hij bezat de stenen als onderdeel van een verzameling, en volgens hem waren ze miljoenen jaren oud. Op de stenen stonden onder andere afbeeldingen van telescopen, hartoperaties en dinosaurussen.

Een verloren beschaving

Robert Charroux, een Franse auteur uit de grenswetenschappen, publiceerde in 1974 een artikel over de grote collectie stenen en andere artefacten van de arts Javier Cabrera. Cabrera beweerde dat deze stenen afkomstig waren van een oeroude, verloren gegane cultuur. Charroux schreef in zijn artikel dat de stenen enkele miljoenen jaren oud moesten zijn, en dat zij ooit onderdeel waren geweest van de bibliotheek van Atlantis.

Twijfel

Al gauw ontstond er twijfel over de echtheid van de vondst. Hoewel dr. Cabrera op het eerste gezicht zeer hulpvaardig leek bij het verstrekken van informatie, bleek hij bij diepgravender onderzoek erg terughoudend te zijn. Er werden stenen gevonden met dezelfde afbeeldingen als die van dr. Cabrera, alleen waren deze gevonden in de werkplaats van een Indiaan, die ze zelf maakte. De dokter bleef echter volhouden dat hij in het bezit was van de resten van een oude beschaving.

De waarheid

Eind jaren negentig maakte een televisieploeg beelden van een indiaan die een 'Ica-steen' maakte. Dezelfde indiaan zei bovendien dat hij een groot deel van Cabrera's collectie had gemaakt, in opdracht van de arts. Ook ontdekte de televisieploeg dat vergelijkbare stenen nog steeds in de omgeving van Ica gevonden kunnen worden, maar dan zonder de onmogelijke afbeeldingen. Hoewel Cabrera altijd is blijven volhouden dat zijn collectie echt was, is het overgrote deel van de wetenschappers van mening dat de stenen en andere artefacten vervalsingen zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stenen_van_Ica
truth is stranger than fiction

Frank51

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door Frank51 » 16 jan 2015, 18:30

Tardis schreef:
Frank51 schreef:Een onderzoeker mocht even foto's nemen, maar dat was het dan ook.
Daarom hebben we er niets aan. Die vinger ziet er op de foto net zo lang uit als die van mij. De familie kan wel beweren dat het resten van een reus zijn, maar hebben we het dan inderdaad over een reus van minsten 3 meter lengte of was het een lange man? Zolang ze niet toestaan om DNA onderzoek te doen blijven het beweringen waarvan we niet kunnen bepalen of ze waar zijn of gelogen.
Heeft jouw vinger ongeveer een halve lengte van de breedte van een zitbank? :wink:

Iets meer hierover:
In 1988 ontmoette researcher Gregor Spörri een oude gravendief in Egypte. De man toonde hem een buitgemaakte gemummificeerde vinger met een duizelingwekkende lengte van 38 cm! “De gebogen vinger was opengereten en was bedekt met gedroogde schimmel. Het was verbazend licht, misschien enkele honderden gram. Mijn hart ging tekeer.” De gravendief beweerde dat de vinger tot de familieschat behoort en daarom niet te koop was. Gregor mocht wel foto’s nemen van de vinger maar oa ook van een certificaat van echtheid en een röntgenfoto uit de jaren ‘60.

Is er al een topic over Nephilims? Er is heus wat over te vinden hoor

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door Tet » 16 jan 2015, 18:38

Een vinger van 30 centimeter zou ook het gevolg kunnen zijn van het proteussyndroom.

Afbeelding
truth is stranger than fiction

Frank51

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door Frank51 » 16 jan 2015, 19:04

Tet schreef:Een vinger van 30 centimeter zou ook het gevolg kunnen zijn van het proteussyndroom.
:? De vinger zou dan wel vervormd zijn, niet? Verdikkingen en zo
Hij is 38cm!! Een normale wijsvinger is hoelang? max 10cm?
Een ziekte? Dat geloof ik niet echt

Gast1

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door Gast1 » 16 jan 2015, 19:45

Tardis schreef: Hier nog een filmpje om te bewijzen dat de foto hierboven niet gefotoshopt is, die dekstenen hebben echt die vorm. Vanaf 5:00 worden de uitstulpingen nog eens duidelijk aangewezen. De uitleg van Brien Foerster laat ik geheel voor zijn rekening, het gaat mij slechts om de stenen zoals ze er nu uitzien, niet over hoe ze eventueel gevormd waren.
Ze kijken naar de piramide van Menkaure. De foto die ik plaatste komt van deze site: http://jamminglobal.com/2011/12/egypt-p ... phinx.html
Klasse Tardis ;P!
Ik ben overtuigd.
Mooie site trouwens!!

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door Tet » 16 jan 2015, 19:55

Frank51 schreef:
Tet schreef:Een vinger van 30 centimeter zou ook het gevolg kunnen zijn van het proteussyndroom.
:? De vinger zou dan wel vervormd zijn, niet? Verdikkingen en zo
Hij is 38cm!! Een normale wijsvinger is hoelang? max 10cm?
Een ziekte? Dat geloof ik niet echt
Ik opper maar wat.
Echter als een ziekte zo’n voet kan veroorzaken zie ik niet in waarom dit ook niet met een hand zou kunnen.

Afbeelding
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door Tardis » 16 jan 2015, 20:14

Frank51 schreef:Heeft jouw vinger ongeveer een halve lengte van de breedte van een zitbank? :wink:
Nee, je hebt gelijk, ik herkende alleen op de foto rechtsonder een vinger. Dat zwarte goedje op de drie andere foto's kon ik zo gauw niet thuisbrengen. ALS dat een gemummificeerde vinger is, dan is deze wel erg groot. Maar zoals ik al schreef, DNA onderzoek is nodig om te bepalen wat het is.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door Tardis » 17 jan 2015, 18:13

Gast1 schreef:Oké, ik schreef wat ik meende te zien en ik ga dat filmpje bekijken.
Misschien was ik te snel met mij 'oordeel'.
Excuus Tardis :wink:
Geen excuus nodig Gast1, je reactie illustreert dat die dekstenen je zo deden denken aan de muren in Cuzco dat je gevoel je ingaf dat het een fotomontage moest zijn. De overeenkomst in vorm is inderdaad frappant.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Frank51

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door Frank51 » 18 jan 2015, 12:54

Op 4:33 zegt Nassim Haramein : "you shouldn't be recording this, no recording."
Als dit een hoax is, is dit niet een beetje vreemd om te zeggen?
Ik vind ook nergens terug dat je een Dvd kunt kopen over deze conferentie in Saarbrucken in 2011
Dus die maker van dit filmpje zal hij niet gezien hebben waarschijnlijk..

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door Tardis » 18 jan 2015, 13:14

Frank51 schreef:Als dit een hoax is, is dit niet een beetje vreemd om te zeggen?
Het is inderdaad een beetje vreemde opmerking, maar niet omdat het wel of juist niet een hoax is. De spreker had iedereen moeten uitnodigen om opnames van zijn presentatie te maken want hij wil een boodschap wereldkundig maken. Hij zal de camera die achter in de zaal stond opgesteld om zijn lezing op te nemen toch ook wel hebben gezien?

Ik zou er geen conclusies aan verbinden, behalve dan dat het een rare opmerking was.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Plaats reactie