Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Vondsten uit het verleden....de geschiedenis aan het licht gebracht.
Van Toetanchamon en Pompeii tot hedendaagse opgravingen.
Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door Tardis » 14 jan 2015, 19:38

Frank51 ik maak bezwaar tegen het volspammen van dit forum met foto's. Het forum wordt daardoor onleesbaar. Herhaling van hetzelfde maakt het nog niet waar.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gast1

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door Gast1 » 14 jan 2015, 19:42

Frank51 schreef:Ahv foto's kun je het in principe nooit 100% zeker zijn.
Wel zijn er een enkele aanwijzingen die aantonen dat deze artefacten wel eens "echt" kunnen zijn
1) De patina: ziet er steenoud uit.
2) Het aantal artefacten die er gevonden zijn: meer dan 4000 stuks
3) De mensen op dit soort expedities die hun gevonden stenen tentoonstellen -sommigen kwamen met schuiven vol stenen - zien
er eerder 'fier' uit dan geldzuchtig
4) Het materiaal van de stenen: de meeste zijn hardstenen en sommige heel zeldzaam.
Ik post nog een artefact die samengesteld is uit meerdere mineralen en gesteentes..
5) De meeste artefacten zijn echt wel juweeltjes van vakmanskunst. Niet te vergelijken met vb de acambaro figuren die uit klei bestaan. Je moet over verschillende geavanceerde machines beschikken om sommige artefacten te maken. Met primitieve middelen lijkt me dit onmogelijk.

En toch is het paradoxaal :

Onderstaand artefact van amper 1 cm heeft zoveel detail dat het bijna ondenkbaar is dat dit met primitieve middelen gemaakt is maar met machines waardoor je zou kunnen veronderstellen dat het een recente hoax is !

[knip]

Maar als je zo redeneert, ben je verkeerd bezig.
De piramides en Egyptische vazen zijn zogezegd ook met 'primitieve middelen' gemaakt.. :roll:
Voor de goede orde: ik sta er niet 'afwijzend' tegenover.
Ik heb vorig jaar ongeveer 30 musea bezocht in Nederland, maar daarvoor ook in Duitsland, Engeland, Frankrijk en Italië (Uffizi en Vaticaanse Musea).

Ik heb me de ogen uitgekeken over de precisie waar mee mee te werk is gegaan, lang geleden maar ook nog niet zo lang geleden (Monnikenwerk).

Gast1

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door Gast1 » 14 jan 2015, 19:46

Frank51 schreef:Je laatste zinnen gaan waarschijnlijk over de Egyptische granieten vazen.. Die zijn nagenoeg perfect gemaakt, en dat is nog zacht uitgedrukt. Er is een vaas gevonden met ronde onderkant en die balanceert perfect horizontaal.
Frank, allereerst ben ik het met Tardis eens wat hij hierboven schrijft. Het is een beetje veel 'van het goede' en Tardis had het er al over wat ik hier citeer van jou.
Ik vind het wel interessant wat je allemaal laat zien, maar je kunt het beter in 'stukjes kappen'.

Frank51

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door Frank51 » 14 jan 2015, 19:46

Tardis schreef:
Frank51 schreef:Het was maar als voorbeeld. Azteken/Maya lijkende figuren bedoelde ik .Je haalt het totaal uit zijn context..
Oh, daar kijk ik van op, want jij hebt het over Inca's.
Frank51 schreef:De Azteken/Maya's waren wel geen gewone hé.. kun je niet vergelijken met Europese pestverspreiders
Ja hoor, die kun je best met elkaar vergelijken. Wij bouwden kathedralen. En de Romeinen bouwden tempels en paleizen met hele grote stenen en daarvoor deden de Grieken dat ook al.
En wij maar met baksteentjes bouwen nu..
Tijden kunnen veranderen. [jaja]
Afbeelding
Sorry, maar het lijkt erop dat de Romeinen dit platform 'pikten' om er wat tempels op te bouwen. Kijk goed naar het verschil in erosie tussen de trilithonstenen en de gewonere Romeinse stenen.
In Sitchin’s vertaling van de Soemerische kleitabletten lezen we over ‘platformen voor ruimteschepen’:
“Daar boven een bergvallei maakte hij de oppervlakte glad met een krachtstraal. Grote stenen van de heuvelrug vervoerde de helden en sneden deze op maat. Om het platform voor de ruimteschepen te maken werden de stenen gedragen en geplaatst.”
Volgens mij was dit er wel eentje. Net als de Tempelberg!!

Frank51

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door Frank51 » 14 jan 2015, 19:47

Tardis schreef:Frank51 ik maak bezwaar tegen het volspammen van dit forum met foto's. Het forum wordt daardoor onleesbaar. Herhaling van hetzelfde maakt het nog niet waar.
We zitten toch op pg 2? Is goed zo

Frank51

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door Frank51 » 14 jan 2015, 19:50

Gast1 schreef:
Frank51 schreef:Je laatste zinnen gaan waarschijnlijk over de Egyptische granieten vazen.. Die zijn nagenoeg perfect gemaakt, en dat is nog zacht uitgedrukt. Er is een vaas gevonden met ronde onderkant en die balanceert perfect horizontaal.
Frank, allereerst ben ik het met Tardis eens wat hij hierboven schrijft. Het is een beetje veel 'van het goede' en Tardis had het er al over wat ik hier citeer van jou.
Ik vind het wel interessant wat je allemaal laat zien, maar je kunt het beter in 'stukjes kappen'.
Ik vind het goed zo, ik zal stoppen. PG 1 = foto's
PG 2 -... : commentaar :)

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door univers » 14 jan 2015, 19:56

Je kan gewoon 2 a 3 foto's plaatsen.
Doe ik ook, en plaatst de link er bij, zodat de liefhebbers verder kunnen kijken.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Frank51

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door Frank51 » 14 jan 2015, 20:05

univers schreef:Je kan gewoon 2 a 3 foto's plaatsen.
Doe ik ook, en plaatst de link er bij, zodat de liefhebbers verder kunnen kijken.
Ok je hebt gelijk, maar op foto's kijken gaat veel sneller dan een filmpje van meer dan een uur, dacht ik zo. Frank

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door Tardis » 14 jan 2015, 20:08

Frank51 schreef:En wij maar met baksteentjes bouwen nu..
Tijden kunnen veranderen. [jaja]
...en beton en staal en glas en plastics en minerale wol, enz. enz.
Frank51 schreef: Sorry, maar het lijkt erop dat de Romeinen dit platform 'pikten' om er wat tempels op te bouwen. Kijk goed naar het verschil in erosie tussen de trilithonstenen en de gewonere Romeinse stenen.
Zou best eens kunnen dat de grootste stenen pré Romeins zijn. Net zoals de grootste stenen in Peru pré Inca zijn. Wat de Inca's bouwden was echt niet niet indrukwekkend qua grootte en passing van de stenen.
Frank51 schreef:In Sitchin’s vertaling van de Soemerische kleitabletten lezen we over ‘platformen voor ruimteschepen’
Sitchin is een valse profeet die de kleitabletten uit onkunde of uit opzet verkeerd heeft vertaald. Als je echt wilt weten wat er op die kleitabletten staat kun je beter de professionele vertalers raadplegen. Dit schrijf ik niet om flauw te doen, Sitchin is echt zeer onbetrouwbaar v.w.b. zijn 'vertalingen'.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Frank51

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door Frank51 » 14 jan 2015, 20:33

Tardis schreef:
Frank51 schreef:En wij maar met baksteentjes bouwen nu..
Tijden kunnen veranderen. [jaja]
...en beton en staal en glas en plastics en minerale wol, enz. enz.
Frank51 schreef: Sorry, maar het lijkt erop dat de Romeinen dit platform 'pikten' om er wat tempels op te bouwen. Kijk goed naar het verschil in erosie tussen de trilithonstenen en de gewonere Romeinse stenen.
Zou best eens kunnen dat de grootste stenen pré Romeins zijn. Net zoals de grootste stenen in Peru pré Inca zijn. Wat de Inca's bouwden was echt niet niet indrukwekkend qua grootte en passing van de stenen.
Frank51 schreef:In Sitchin’s vertaling van de Soemerische kleitabletten lezen we over ‘platformen voor ruimteschepen’
Sitchin is een valse profeet die de kleitabletten uit onkunde of uit opzet verkeerd heeft vertaald. Als je echt wilt weten wat er op die kleitabletten staat kun je beter de professionele vertalers raadplegen. Dit schrijf ik niet om flauw te doen, Sitchin is echt zeer onbetrouwbaar v.w.b. zijn 'vertalingen'.
Zeer goed, je hebt inderdaad verschillende voorbeelden van pré inca bouwwerken zoals in Cusco, Ollantaytambo, Puma Punku, Machu Picchu (bouwden verder op de beroemde puzzelstuk-muren)

Sitchin is niet betrouwbaar, maar wetenschappers evenmin. Niemand vertrouwen is de boodschap en op jouw eigen intuïtie en onderzoek vertrouwen, ook al is het voor ons zeer moeilijk de juiste waarheid te achterhalen met 'informatieachterhoudende' overheden en doofpotpraktijken.

In de vertaling van Sitchin staan wel zaken die wel eens de waarheid kunnen zijn. De bijbel lijkt zelfs een verkeerd geïnterpreteerd afkooksel van de teksten, die veel 'logischer' zijn. Ook gaat het over de 'nucleaire' aanvallen zoals in Bursippa, de ziggurats, het verhaal van Sodom en Gomorra komt erin voor, de platformen zoals in Baalbek en Tempelberg, Genesis,...
Ik ben zeker niet gelovig, maar dat is nu ook geen reden om alles van de Bijbel te ridiculiseren of af te breken.
Er staan bepaalde zaken in die een correcte weergave kunnen zijn van het verleden, zoals de Genesis of de zondvloed

Maar goed, het gaat hier over de artefacten van de Azteken.
Als deze mensen vervalsers zijn, hoe komt het dan dat ze de artefacten nog niet verkocht hebben?
Op verkoop van historische artefacten staan zware straffen

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door Tardis » 14 jan 2015, 22:26

Frank51 schreef:Maar goed, het gaat hier over de artefacten van de Azteken.
Als deze mensen vervalsers zijn, hoe komt het dan dat ze de artefacten nog niet verkocht hebben?
Op verkoop van historische artefacten staan zware straffen
Je geeft zelf het antwoord al: als ze beweren dat ze echt zijn en er geld voor vangen belanden ze achter de tralies en als ze zeggen dat een tante ze vorige maand gemaakt heeft is niemand geïnteresseerd.

Azteken begonnen hun cultuur vanaf ongeveer 1200 en dus geldt voor hen hetzelfde als wat ik al over de Inca's in relatie tot aliens en de Europese cultuur schreef. In de 13e eeuw liepen hier geen aliens rond tussen de Nederlanders alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. Waarom zou het in Mexico in diezelfde tijd dan wel het geval zijn?
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Frank51

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door Frank51 » 15 jan 2015, 01:04

Nog wat meer informatie over de artefacten:





De UFO-artefacten van Mexico
In een droog gebied in Centraal-Mexico, tussen de plaatsen Pinos en Ojuelos de Jalisco, worden sinds jaar en dag de meest bizarre artefacten gevonden (1), (2). Ze worden al meer dan tien jaar onderzocht door geïnteresseerden, die zich verenigd hebben in de stichting Nahui Ollin ("Nahui Ollin" is de Azteekse benaming voor het tijdperk waarin wij nu leven, de zogenaamde "Vijfde Wereld").

Ze proberen de regering en de wetenschap te overtuigen van het belang van hun vondsten, maar die tonen geen enkele interesse.

De kunstvoorwerpen verwijzen soms naar Azteekse kalenders, maar tonen ook afbeeldingen van astronauten (3), kometen en buitenaardse wezens. Er zijn veel UFO's te zien (4), o.a. eentje die uit de zon komt vliegen, in de staart van een komeet die door een andere UFO getrokken wordt (5). Ook zijn er wormgaten te zien. Er zitten poppetjes met punthoofden bij, langwerpige hoofden, kleine ogen, hele grote ogen, er staan zonne-uitbarstingen op, zwarte gaten, UFO's met wezens erin, noem maar op.

De gebruikte materialen en de kundigheid waarmee de voorwerpen gecreëerd zijn, doen de onderzoekers versteld staan. Zo is er een groot alien-hoofd gevonden, dat uit allerlei verschillende steensoorten samengesteld is. Het is zo mooi afgewerkt, dat er geen enkele overgang tussen de materialen voelbaar is (6).

Klaus Dona



De UFO-artefacten van Mexico
Veel voorwerpen zijn meegenomen door de eerlijke vinders, en sieren nu huiskamers in de streek op. Maar er zijn er zoveel, dat er nog steeds regelmatig nieuwe stukken gevonden worden. Eén boer vond er niet minder dan 3.000 in een grot. Er werden er een aantal opgestuurd naar de Oostenrijkse kunsthistoricus Klaus Dona, die ook onderzoek deed (7).

Dona stelde vast dat er van die 3.000 voorwerpen, 2.500 van steen gemaakt zijn, variërend in grootte van ongeveer een medaillon tot 50 cm. De rest is gemaakt van kaoline, een klei-mineraal dat tegenwoordig wordt gebruikt bij het maken van keramiek en vuurvaste materialen. Daarnaast wordt het toegepast als vulstof voor lijm en verf, als coating voor hoogwaardig papier, en zelfs als middel tegen diarree.

Er zijn geen twee stukken hetzelfde. Op veel stukken zit glans, maar als Dona het nat maakte, liet dat tot zijn verbazing snel los. Hij dacht dat het nep was, maar volgens deskundigen kan dat wel. Als niet exact het juiste bewerkingsproces gebruikt is, kan glans onder invloed van zonlicht of vocht weer loslaten van kaoline, zelfs na honderden jaren.

Om het geheel nog raadselachtiger te maken, werd in de grot bij de 3.000 kunstvoorwerpen ook een kristallen schedel aangetroffen.

bron: http://www.hetgrotereplaatje.nl/UFO-art.html

Frank51

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door Frank51 » 15 jan 2015, 01:38

Tardis schreef:
Frank51 schreef:Maar goed, het gaat hier over de artefacten van de Azteken.
Als deze mensen vervalsers zijn, hoe komt het dan dat ze de artefacten nog niet verkocht hebben?
Op verkoop van historische artefacten staan zware straffen
Je geeft zelf het antwoord al: als ze beweren dat ze echt zijn en er geld voor vangen belanden ze achter de tralies en als ze zeggen dat een tante ze vorige maand gemaakt heeft is niemand geïnteresseerd.

Azteken begonnen hun cultuur vanaf ongeveer 1200 en dus geldt voor hen hetzelfde als wat ik al over de Inca's in relatie tot aliens en de Europese cultuur schreef. In de 13e eeuw liepen hier geen aliens rond tussen de Nederlanders alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. Waarom zou het in Mexico in diezelfde tijd dan wel het geval zijn?
Hoe oud de voorwerpen zijn is helaas niet te achterhalen.. Maar ik geloof niet dat ze slechts 800 jaar zijn. Het kan, maar zou me sterk verwonderen.. Ze kunnen evengoed 10.000 jaar oud zijn.

Het is niet omdat de Egyptenaren een beschaving stichtten in de buurt van de piramides dat ZIJ de piramides bouwden.
Is het bewezen dat de Azteken de piramides bouwden en niet hun 'voorouders'?
Er zijn zeker artefacten gevonden in Mexico die dateren van voor Chr

Ufo's en aliens zijn van alle tijden.. Als ze nu contact maken met een stam in Afrika zullen de Nederlanders dit nooit te weten komen hoor

Gast1

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door Gast1 » 15 jan 2015, 09:15

Frank51 schreef:
Gast1 schreef:
Frank51 schreef:Je laatste zinnen gaan waarschijnlijk over de Egyptische granieten vazen.. Die zijn nagenoeg perfect gemaakt, en dat is nog zacht uitgedrukt. Er is een vaas gevonden met ronde onderkant en die balanceert perfect horizontaal.
Frank, allereerst ben ik het met Tardis eens wat hij hierboven schrijft. Het is een beetje veel 'van het goede' en Tardis had het er al over wat ik hier citeer van jou.
Ik vind het wel interessant wat je allemaal laat zien, maar je kunt het beter in 'stukjes kappen'.
Ik vind het goed zo, ik zal stoppen. PG 1 = foto's
PG 2 -... : commentaar :)
Versta me goed, ik geniet van jouw enthousiasme en volg je met plezier.
Ik ben er zelfs heel zeker van dat deze planeet bezocht is door 'Goden' en dat we een gemanipuleerde diersoort zijn.
De 'missing link' is een 'Goddelijk Gen' wat we toegediend hebben gekregen.
Misschien in fases, maar ik denk dat ongeveer 6000 jaar geleden iets heel belangrijks is gebeurd voor de hedendaagse mens.
Hij begon het op schrift te zetten in het Atrahasis-epos en van daaruit werd er gekopieerd naar het Gilgamesj-epos, voorlopers van de bijbel.
Maar ook het huidige India ging soortgelijke verhalen op geschrift zetten in de Veda's en de Mahabharata ...

Ik zie dat je een plaatje hebt geplaatst van de trilithonstenen in Baalbek.

Wat vind je van deze 'jongen'; Hadjer-el-Gouble- => De steen van het Zuiden (The Pregnant Woman Stone):

Afbeelding

Tja ... aanschouw dit artefact:

Afbeelding

De Groot Nieuws Bijbel:

“Er leefden toen en ook later nog reuzen op aarde.
Het waren de kinderen die de godenzonen bij de dochters van de mensen gekregen hadden.
Zij staan als de beroemde helden van de oudheid bekend.”


Bevatten de oude geschriften (en afbeeldingen) meer waarheid dan de eenvoudige hedendaagse gebrainwashte ende geïnstitutionaliseerde mensen kunnen bevatten?
Jazeker, we zijn stekeblind en Oost-Indisch doof.

Het is de 'eenling' die zich los kan maken van al dit alles en zal gaan zien.
Daar ben ik er één van, zonder enige 'hoogmoed' ...
Ik ben 'niets' en tegelijkertijd 'alles', maar niets meer of minder dan jij, Tardis, een mier, vogel of boom.
Geloof het of niet.

Je schreef:
...je hebt inderdaad verschillende voorbeelden van pré inca bouwwerken zoals in Cusco, Ollantaytambo, Puma Punku, Machu Picchu (bouwden verder op de beroemde puzzelstuk-muren)
Gisterenmiddag plaatste ik elders ik dit plaatje, voordat Tardis het er over had en jij er op reageerde:

Afbeelding

viewtopic.php?f=35&t=12941&p=270538&sid ... 9f#p270538

Deze voeg ik er even aan toe:

Afbeelding

De muren bestaan écht, maar ...
Kijk eens naar de bovenste afbeelding waar het meisje tegen aan staat.
Kijk daarna naar de afbeelding daaronder.
Het zijn exact dezelfde stenen, maar op de onderste afbeelding staan aan de linkerzijde 'andere stenen' dan op de bovenste afbeelding.
Is dat bedrog, is dat toeval of is het een perfect staaltje van kopiewerk?

Het is bedrog en je kunt het 'spiegeleffect' heel duidelijk waarnemen in de onderste foto ...

Maar de stenen zijn er ...

Afbeelding

... en nu stop ik, anders plaats ik er ook teveel. ;P!

Ik heb een manuscript geschreven van 550 pagina's over dit soort zaken en over 'zingeving' ...
Voor mij heb ik al jaren geleden het laatste puzzelstukje kunnen leggen.
Het manuscript ligt inmiddels ruim 2 jaar te wachten ter voltooiing.
Ik dien het een beetje bij te schaven en sinds 2 jaar heb ik ongelooflijk 'geschenken' gekregen die mijn inzichten nog meer hebben vergroot.

Over een tijdje kan me me daar geheel aan wijden.
Zonder dat je het weet, ben jij een van mijn 'helpers' die mij ondersteunen.
Tardis is er daar ook een van en een niet geheel onbelangrijke.

Het merendeel helpt mij en andersom doe ik dat ook ...

Dank je voor jouw bijdragen ...

Gast1

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door Gast1 » 15 jan 2015, 11:55

Afbeelding

Nazca, El astronauta ... een formaatje van 300 meter lengte ...

Zouden ze dat lang geleden voor 'de lol' hebben gedaan, of is er misschien toch meer ...
Interessant is de lijn rechts van El astronauta, deze loopt keurig netjes over het geaccidenteerde landschap door ...
Alsof alles van bovenaf met een soort van 'laser' bewerkt is.
Laatst gewijzigd door Gast1 op 15 jan 2015, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door univers » 15 jan 2015, 12:00

De kabouters hebben het in ieder geval niet gemaakt.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door Tardis » 15 jan 2015, 12:05

Frank51 schreef:Hoe oud de voorwerpen zijn is helaas niet te achterhalen.. Maar ik geloof niet dat ze slechts 800 jaar zijn. Het kan, maar zou me sterk verwonderen.. Ze kunnen evengoed 10.000 jaar oud zijn.
Of een half jaar. Dus die dingen bewijzen helemaal niks nakkes nada. Daarom vind ik het verstandig om voorwerpen te bestuderen die met 100% zekerheid authentiek zijn.
Frank51 schreef:Is het bewezen dat de Azteken de piramides bouwden en niet hun 'voorouders'?
Ja, ik meen ergens ooit gelezen te hebben dat dit inderdaad bewezen is en dat ze er 150 jaar over deden om de zonnetempel te bouwen.
Frank51 schreef:Ufo's en aliens zijn van alle tijden.. Als ze nu contact maken met een stam in Afrika zullen de Nederlanders dit nooit te weten komen hoor
Inderdaad, goden, 'vliegende wagens' en buitenaardsen zijn van alle tijden. In dit topic gaat het er zijdelings over dat de mensen misschien geholpen zouden kunnen zijn door aliens om gebouwen neer te zetten. Daar is geen enkel steekhoudend argument voor gegeven, ook al doen de gelovigen nog zo hun best om wel met steekhoudende argumenten te komen.

Inderdaad, ik denk ook dat de Sphinx in Gizeh uit de ijstijd dateert en mijn argument daarvoor is de specifieke vorm van de erosie (verticale slijtsporen) en de hoeveelheid erosie van de kalksteen waar de Sphinx is uitgehakt (bovenaan de muur rond de Sphinx is dat meer dan een meter!) Want aan erosie door weer en wind is tenminste nog iets van de tijd dat een stuk gesteente kunstmatig werd bewerkt te herleiden. Maar tegen het einde van de ijstijd bestond de mensheid al bijna 200.000 jaar en de kans is reëel dat de mensheid in de 100.000 jaar durende ijstijd in de gebieden met een gematigd klimaat (zoals in noord-oost Afrika) al een heel hoge cultuur had ontwikkeld. Daar hadden ze meer dan genoeg tijd voor. Ik zie daarom geen reden om te denken dat alle precies gevormde voorwerpen in Egypte niet door mensen gemaakt zouden kunnen zijn.

Inderdaad, ik denk ook dat de megalieten in Peru niet door Inca's geplaatst zijn, maar door een cultuur die verdween. Dat kan heel goed een wereldwijd voorkomende cultuur geweest zijn met een levendige uitwisseling van kennis. In Cuzco bestaan sommige muren uit megalieten en iets kleinere bouwstenen die dezelfde uitstulpingen hebben als de nog overgebleven bekleding van een piramide in Egypte. Eveneens in Egypte is een plafond van een oude tempel beschilderd met afbeeldingen die een taal vertegenwoordigen die in Zuid Amerika voor kwam. Een Zuid Amerikaan die dat kon ontcijferen kon zijn ogen haast niet geloven toen hij die voorstelling in Egypte zag.

Dit zijn feiten waar we niet aan hoeven te twijfelen v.w.b. de echtheid er van.

Afbeelding
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door univers » 15 jan 2015, 12:33

:post: ;P!

Eindelijk iets verstandigst in deze topic, dit is de kern.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door Tardis » 15 jan 2015, 12:41

Gast1 schreef:De Groot Nieuws Bijbel:

“Er leefden toen en ook later nog reuzen op aarde.
Het waren de kinderen die de godenzonen bij de dochters van de mensen gekregen hadden.
Zij staan als de beroemde helden van de oudheid bekend.”
.
Deze tekst verwijst naar de tijd van voor de zondvloed. Volgens de hierop volgende tekst was het God een doorn in het oog hoe de mensheid zich had ontwikkeld en besloot om de mensheid weg te vagen. Op Noach en zijn gezin na.
Moeten we het woord godenzonen letterlijk nemen? Net zoals we letterlijk zouden kunnen nemen dat Jezus een zoon van God was? Of is het meer een eretitel? De spelers van Ajax werden in de jaren '90 ook godenzonen genoemd, omdat ze voor de fans helden waren, mannen waar de fans tegen op keken.
Net zoals de 'reuzen'. Moeten we dat letterlijk nemen, of moeten we dat interpreteren zoals de toelichting in de Statenvertaling luidt: mannen van naam. Of, zoals de vertaling in de Groot Nieuws Bijbel luidt: de beroemde helden uit de oudheid. Daarmee bedoelt men dan helden van voor de zondvloed, want die volgt dus kort daarop.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Buitenaardse artefacten gevonden - Azteken/Maya's

Bericht door Tardis » 15 jan 2015, 12:59

univers schreef::post: ;P!

Eindelijk iets verstandigst in deze topic, dit is de kern.
Ja het werd tijd. Bedankt voor je compliment.


Hier nog een filmpje om te bewijzen dat de foto hierboven niet gefotoshopt is, die dekstenen hebben echt die vorm. Vanaf 5:00 worden de uitstulpingen nog eens duidelijk aangewezen. De uitleg van Brien Foerster laat ik geheel voor zijn rekening, het gaat mij slechts om de stenen zoals ze er nu uitzien, niet over hoe ze eventueel gevormd waren.
Ze kijken naar de piramide van Menkaure. De foto die ik plaatste komt van deze site: http://jamminglobal.com/2011/12/egypt-p ... phinx.html
Laatst gewijzigd door Tardis op 15 jan 2015, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Plaats reactie