Bermuda Triangle documentary 2011

Voor reportages m.b.t. mysterieuze zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80555
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bermuda Triangle documentary 2011

Bericht door Tammy » 09 feb 2012, 14:27

Bermuda Triangle documentary 2011.

"Since the 15th century, the Bermuda Triangle has mysteriously vanished an untold number of ships, planes and lives with three more known incidents in 2004. Using today's scientific knowledge and investigative techniques, we study the riddle of the Bermuda Triangle. History Channel through computer graphics, highly stylized recreations, and underwater cameras, we will dramatically visualize the accidents as well as investigate the possible causes and explanations. On-camera interviews with both skeptics and believers will help lay out the facts and opinions of the cases.

Can the latest science available today finally lay to rest the mysteries of the Triangle?"




http://www.youtube.com/watch?v=Z7iZp0-AAgs

Helaas is de video niet meer beschikbaar.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

vakko

Re: Bermuda Triangle documentary 2011

Bericht door vakko » 12 feb 2012, 14:22

Wie ben ik om hier een antwoord op te weten .......
Het is al decennia lang een raadsel waar vele wetenschappers zich het hoofd over breken.
Mogelijk heeft het iets te maken met een magnetisch veld ,of magnetische stralen die zowel uit de kosmos als vanuit de aarde kunnen komen, die de boordinstrumenten of radar verstoord.
Mogelijk ( maar dat is pure fantasie van mij ) hebben buitenaardsen niet graag dat we de boel daar komen verstoren. Een soort van afweer dus ... [doh]
We weten ondertussen wel dat deze beschavingen het klimaat zelf kunnen regelen , waarom zouden ze dan op de Bermuda driehoek niet het weder plots kunnen laten omslaan in storm , zodat de schepen vergaan ?

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: Bermuda Triangle documentary 2011

Bericht door Paulus » 12 feb 2012, 23:27

vakko schreef:We weten ondertussen wel dat deze beschavingen het klimaat zelf kunnen regelen ,
Waar baseer je dat op?
We weten nog niet eens zeker of er (nog) wel buitenaardse bestaan, laat staan dat we zouden weten wat zij wel of niet kunnen. :aliensmile:
Bovendien werkt de mogelijkheid dat het een vorm van afweer zou zijn juist averechts, omdat het juist de aandacht trekt en niet de aandacht zal afleiden van wat er verborgen zou moeten blijven. :D
Onderzoek alles, maar behoud het goede

vakko

Re: Bermuda Triangle documentary 2011

Bericht door vakko » 13 feb 2012, 19:35

Ik baseer dat op geschriften , afkomstig uit Mysteriescholen.

Natuurlijk bestaan er buitenaardsen !
Grotbewoners hebben op verschillende plaatsen " luchtschepen en wielen " op de rotswanden aangebracht.
De Manu vormden een noodzakelijke inleiding tot de bespiegeling over de oorsprong van een wortelras.
In Transaction 26 vd Londense Loge vd Theosophical Society wordt verwezen naar het werk dat door deze goddelijke wezens werd verricht . Hiertoe behoort niet alleen de planning nd verschillende types vd volledige manvantara , maar ook de supervisie op de vorming en de educatie van alle wortelrassen afzonderlijk.
De wortel Manu incarneerden persoonlijk onder het nieuwe ras om te fungeren als leider en leraar.
Ook waren ze actief in de ontwikkeling van de landbouw : tarwe was een geschenk van de Manu , een gewas dat nooit op de aarde was ontwikkeld.
( bron : W.Scott-Elliot - Atlantis en Lemurië )

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Bermuda Triangle documentary 2011

Bericht door Beatrix Kiddo » 14 feb 2012, 09:08

vakko schreef:Ik baseer dat op geschriften , afkomstig uit Mysteriescholen.
Oh, dus niet op feiten. Waarom zet je je geloof hier neer alsof het om vanzelfsprekende waarheden gaat?
vakko schreef: ( bron : W.Scott-Elliot - Atlantis en Lemurië )
Je weet toch wel dat Atlantis niet echt is he?
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Barrel

Re: Bermuda Triangle documentary 2011

Bericht door Barrel » 14 feb 2012, 11:17

Toch ook wel weer grappig. In mijn tienerjaren was ik gefascineerd door de Bermuda triangle. Wat kon dat toch zijn?

Toen zag ik een keer een documentaire over hydraten, die in dat gebied veel voorkomen op de zeebodem. Als tijdens een beving of verschuiving die hydraten vrij komen, en vol in contact met water, vormen ze een gasvorm. Simulaties lieten zien dat daardoor schepen hun opwaartse kracht verloren, en dus naar beneden zonken. Echter, sommige vna die schepen kwamen weer naar boven als de hydraat-gasvorm weer verdween. Simulaties toonde aan dat ook vliegtuigen hun draagkracht kunnen verliezen als ze boven zo'n gebied vliegen.

Dat was een plausibele verklaring voor alles wat ik tot dan toe erover gehoord had. De verhalen van schepen die midden in een woestijn plots weer verschijnen lijken eerder broodjes aap verhalen. Alle verdwijningen zouden hierdoor goed verklaard kunnen worden.

En daarmee was de kous voor mij dus af; mysterie opgelost. Maar, net zoals bij graancirkels, blijkt de mens een eigenschap te hebben om toch hardnekkig naar het mysterie te verlangen of zo, en wordt het toch telkens weer als mysterie gepresenteerd.

vakko

Re: Bermuda Triangle documentary 2011

Bericht door vakko » 14 feb 2012, 21:41

Beatrix Kiddo schreef:
vakko schreef:Ik baseer dat op geschriften , afkomstig uit Mysteriescholen.
Oh, dus niet op feiten. Waarom zet je je geloof hier neer alsof het om vanzelfsprekende waarheden gaat?
vakko schreef: ( bron : W.Scott-Elliot - Atlantis en Lemurië )
Je weet toch wel dat Atlantis niet echt is he?
Atlantis en Lemurië hebben wel écht bestaan.
Wat bedoel je met feiten ? een opa die je kent en die zegt : ginder , achter die berg is het ??? Is dat een feit ?

Nog niet zo lang geleden hebben onderzoekers van National Geografic brokstukken van de vuurtoren van Atlantis bovengehaald.
De overgebleven inwoners van Antlantis zijn naar Egypte getrokken om aldaar nieuwe mysteriescholen op te richten.
Het zijn zij die de Piramides en de Sfinx hebben gebouwd. Iets wat de huidige bewoners behoorlijk wat kopzorgen zou bezorgd hebben , en het trouwens niet kunnen.
En nooit zullen kunnen !

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80555
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bermuda Triangle documentary 2011

Bericht door Tammy » 15 feb 2012, 07:11

Hai Vakko. :grin:

Kan jij iets meer vertellen over de Mysteriescholen?
Ik ben natuurlijk al heel mijn leven bekend met Atlantis, Lemurie en anderen verdwenen beschavingen, maar van de Mysteriescholen heb ik eigenlijk nog nooit gehoord. [think]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Bermuda Triangle documentary 2011

Bericht door Beatrix Kiddo » 15 feb 2012, 11:54

vakko schreef:Wat bedoel je met feiten ?
Dat zijn van die dingen waar je je uitlatingen mee zou kunnen onderbouwen als je ze zou hebben.

Pak een woordenboek.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Barrel

Re: Bermuda Triangle documentary 2011

Bericht door Barrel » 15 feb 2012, 21:17

vakko schreef: Nog niet zo lang geleden hebben onderzoekers van National Geografic brokstukken van de vuurtoren van Atlantis bovengehaald.
Heb je hier een link van? Klinkt interessant.

vakko

Re: Bermuda Triangle documentary 2011

Bericht door vakko » 20 feb 2012, 20:27

Tammy schreef:Hai Vakko. :grin:

Kan jij iets meer vertellen over de Mysteriescholen?
Ik ben natuurlijk al heel mijn leven bekend met Atlantis, Lemurie en anderen verdwenen beschavingen, maar van de Mysteriescholen heb ik eigenlijk nog nooit gehoord. [think]
Hey Tammy ,

Hier begint natuurlijk het mysterie.
De eerste Mysteriescholen zijn door andere beschavingen naar de aarde gebracht , naargelang de autochtone bewoners er behoefte aan kregen.
Om kort te gaan : ze onderwijzen je hoe je het beste door alle stadia van de geestelijke ontwikkeling komt, om alzo steeds verder te evolueren .
Het lessenpaket gaat over alle facetten van het leven : de échte werking van het lichaam ( psychisch en fysisch ), de werking van het heelal ,alles over reïncarnatie , alles wat Bovennatuurlijk is , onze Meesters enz.
Vele bekende Meesters hebben er hun lessen geleerd : Abraham , Jezus , Leonardo da Vinci , Franklin Benjamin en honderden anderen.
Deze scholen werden geheim gehouden omdat de leerlingen het anders met hun leven moesten bekopen.
Niemand kwam zomaar voorbij de poort van de Tempel.

Omdat ik weet dat onwaardigen er de spot mee zullen drijven, ga ik hier nu niet verder op in.
Maar je weet me te vinden , en ik geef je graag meer uitleg of adressen.

vakko

Re: Bermuda Triangle documentary 2011

Bericht door vakko » 20 feb 2012, 20:31

Barrel schreef:
vakko schreef: Nog niet zo lang geleden hebben onderzoekers van National Geografic brokstukken van de vuurtoren van Atlantis bovengehaald.
Heb je hier een link van? Klinkt interessant.
Sorry , Barrel , heb er geen link van.
Maar wanneer je navraag moest doen op NG zul je zeker je antwoord vinden.

Ik dacht dat de vuurtoren van Atlantisch een van de zeven wereldwonderen was.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Bermuda Triangle documentary 2011

Bericht door MetalPig » 20 feb 2012, 21:22

vakko schreef:Ik dacht dat de vuurtoren van Atlantisch een van de zeven wereldwonderen was.
Dat was Alexandrië, een werkelijk bestaande plaats.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Bermuda Triangle documentary 2011

Bericht door Tardis » 21 feb 2012, 00:03

Vakko, ik weet niet op welke mysterieschool jij opgeleid bent, je doet er erg gewichtig over maar het niveau is niet zo hoog geweest als je de vuurtoren van Alexandrië verwart met Atlantis. Dat is basis kennis Vakko, daar hebben we geen mysterieschool voor nodig. En Franklin Benjamin heet eigenlijk Benjamin Franklin, weet jij eigenlijk wel wie dat geweest is? Uit het hoofd, niet spieken!
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80555
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bermuda Triangle documentary 2011

Bericht door Tammy » 21 feb 2012, 07:43

Dus eigenlijk hebben buitenaardsen die Mysteriescholenn geleid Vakko?
Is dat wat je bedoelt ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

vakko

Re: Bermuda Triangle documentary 2011

Bericht door vakko » 03 mar 2012, 15:48

Ja, dat bedoel ik , Tammy , en zoals ik zei : de eerste Mysteriescholen zijn door andere beschavingen naar de aarde gebracht.

Even terug naar de vuurtoren : ik bedoelde de brokstukken van de vuurtoren van Atlantis die zijn bovengehaald .
Ik heb nooit over de vuurtoren van Alexandrië gesproken.Er was wel even een verwarring met dat ik zei dat ik dacht dat het een vd 7 wereldwondern was. Sorrry hoor !

Franklin Benjamin of Benjamin Franklin is hetzelfde.
Franklin is een voornaam. Maar om gemakkelijk alphabetisch namen te rangschikken , zet men soms de achternaam vooraan.

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: Bermuda Triangle documentary 2011

Bericht door Paulus » 03 mar 2012, 20:23

vakko schreef:Even terug naar de vuurtoren : ik bedoelde de brokstukken van de vuurtoren van Atlantis die zijn bovengehaald .
Ik heb nooit over de vuurtoren van Alexandrië gesproken.Er was wel even een verwarring met dat ik zei dat ik dacht dat het een vd 7 wereldwondern was. Sorrry hoor !
En laat die documentaire over die vuurtoren op NG nu juist over de vuurtoren van Alexandrië zijn gegaan. :wink:
vakko schreef:Franklin Benjamin of Benjamin Franklin is hetzelfde.
Franklin is een voornaam. Maar om gemakkelijk alphabetisch namen te rangschikken , zet men soms de achternaam vooraan.
Benjamin en Franklin zijn beide zowel voornamen als achternamen!
In een tabel met (gelijke) achternamen kan het inderdaad handig zijn om deze op achternaam gesorteerd weer te geven.
Hetgeen vooral met de huidige (geautomatiseerde) informatie systemen regel is.
Dat is echter hier niet het geval, omdat er geen sprake is van een tabel met gelijke achternamen . :D
Ook in alle publikaties over Benjamin Franklin (1706-1790) wordt alleen gesproken over Benjamin Franklin en niet over Franklin Benjamin.
In deze context is derhalve Franklin Benjamin een ander persoon dan Benjamin Franklin. :D
Jouw opmerking wijst dus, zoals Tardis terecht opmerkt, op een gebrek aan basis kennis. [think]

Afgezien daarvan, vind ik je bijdragen wel interessant om te lezen. :D
Onderzoek alles, maar behoud het goede

vakko

Re: Bermuda Triangle documentary 2011

Bericht door vakko » 06 apr 2012, 19:21

Paulus schreef: Afgezien daarvan, vind ik je bijdragen wel interessant om te lezen. :D
Dat is dan toch al iets , Paulus :-P

Wat onze Benjamin betreft , ik heb dat , nu ik even tijd heb , eens gaan opzoeken .
Waaruit blijkt dat je gelijk hebt.
Ik heb nochtans enkele weken daarvoor nog een artikel gelezen over hem , en de auteur had het over Franklin Benjamin .
Heb dit dus klakkeloos overgenomen.
Maar goed , het is dus opgelost. :-P

Plaats reactie