Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Voor reportages m.b.t. mysterieuze zaken.
Gast1

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Gast1 » 31 dec 2012, 12:57

Na bovenstaande reactie vrees ik dat ik het voor sommigen nog ingewikkelder heb gemaakt dan het al was.
Hahahaha, ik herken dat fenomeen (van mijzelf). Ik ga nog lezen wat je geschreven hebt.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80383
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Tammy » 01 jan 2013, 08:44

Helemaal geweldig Tardis wat je hebt geschreven. :grin:
Ik lees het ook nog een paar keer door, ik begin het te snappen.
Ooh wat vind ik dit toch interessant, heerlijk ! ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Tardis » 01 feb 2013, 13:46

De documentaire wordt regelmatig van YouTube verwijderd wegens schending van de auteursrechten. De link die in de openingspost stond liep inmiddels ook naar een niet meer bestaande versie. Ik schop dit topic daarom omhoog zodat iedereen die hem nog niet gezien heeft toch nog even kan kijken voordat hij definitief foetsie is.

Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gast1

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Gast1 » 01 feb 2013, 15:45

Yep, dat is de moeite waard om te bekijken !!

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80383
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Tammy » 02 feb 2013, 03:41

Toppie ! ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Osiris » 02 apr 2013, 10:20

Blijft een intrigerende documentaire,wat heel veel duidelijk maakt.
De kennis hierin verwerkt laat nog steeds zien waar de oude beschavingen toe in staat waren.
En daarmee een boodschap voor de volgende beschavingen nalieten.
Ook een schrijver als Rand Flem Ath heeft ontdekt dat onze huidige evenaar in vroegere tijden anders lag,door radicale verschuivingen van de polen en/of omkering.

Ook geloof ik dat de onderlinge connecties van piramides en tempels wereldwijd een soort energetisch grid gevormd hebben in vroegere tijden.
Met welke doelsteling,in positieve of negatieve zin, is (nog) niet duidelijk.
En of ze nu nog op juiste manier werken na verschuivingen,betwijfel het.
Drunvalo Melchizedec heeft het hier ook vaker over gehad.

Ben ook niet iemand die bepaalde meningen blind volgt,maar er is wel een gevoelsmatige resonantie met bovenstaande beweringen.

Of het de genoemde Hall of Records is ,betwijfel ik ook.
Er schijnt volgends oude geschriften ( Herodotus) nog een immens labyrinth/gebouw te hebben bestaan,waar de allereeerste farao's (overlevenden van Atlantis) en de geschiedenis en kennis van Atlantis is begraven/opgeslagen.
Dit gebouw is zo immens dat het nooit onder de huidige sfinxs kan hebben gelegen ( kilometers lang en honderden meters breed ??) en waarschijnlijk nog onder het woestijnzand verborgen.
Ook ben ik al ergens tegengekomen dat er ooit 2 sfinxen zijn geweest; een die wijst naar het huidige sterrenbeeld Leeuw en een die verwijst naar vorige positie van Leeuw ( voor de laatste poolomkering/verschuiving en vernietiging van Atlantische beschaving,ong 10500 voor Chr.).
Deze laatste is dus niet gevonden en zou de sfinxs van Edgar Cayce kunnen zijn,omdat die verwijzing van Leeuwpositie met de tijd van Atlantis in verband stond.

Helaas zijn de Egyptische authoriteiten steeds minder geneigd onderzoek te laten doen,wat eigenlijk ook wel logisch is.
Hun religie gaat niet verder terug in de tijd ,qua bestaan van de mensheid, maar enkele duizenden jaren voor Christus.
En dit gebouw zou qua leeftijd ( evenals de werkelijke leeftijd van Sfinxs en Gizeh piramides ) hun ( Islamitische) religieuze overtuigingen volledig overhoop kunnen gooien.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Tardis » 02 apr 2013, 10:53

Osiris schreef:Ook een schrijver als Rand Flem Ath heeft ontdekt dat onze huidige evenaar in vroegere tijden anders lag,door radicale verschuivingen van de polen en/of omkering.
Dat beweert hij wel, maar dat betekent niet dat het ook zo is. Flem Ath is een fantast. Het enige dat zeker is, is dat het aardmagnetisch veld sinds het bestaan van deze planeet een paar keer is omgepoold en dat de aardkorst uit traag bewegende schollen bestaat.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door taigitu » 02 apr 2013, 10:59

Osiris schreef: Ook geloof ik dat de onderlinge connecties van piramides en tempels wereldwijd een soort energetisch grid gevormd hebben in vroegere tijden.
Met welke doelsteling,in positieve of negatieve zin, is (nog) niet duidelijk.
En of ze nu nog op juiste manier werken na verschuivingen,betwijfel het.
Drunvalo Melchizedec heeft het hier ook vaker over gehad.
Zoals ons lichaam zijn chakra's en meridianen heeft (energiepunten), zo heeft ook de aarde zijn chakra's en meridianen.
De energiepunten op de meridianen in ons lichaam worden o.a. gebruikt door o.a. acupuncturisten. Je kunt ook je zelf beïnvloeden/helen door druk of massage op die punten uit te oefenen, acupressuur of mudra's. Wat wel interessant zou zijn in deze is ... of we met heel veel mensen specifiek op die energiepunten van de aarde begeleid mediteren iets positief beïnvloeden op/voor moeder Aarde. Ik vermoed van wel als het ook bij het lichaam mogelijk is.
The Мayan Сalendar and the Earth's Crystalline Grid
http://eng.astrozvon.com/
Written by Administrator
Friday, 04 June 2010

The planet is a living creature Spirit of Ma'at

The crystal planet lattice is a system of chakras and meridians.
All ancient buildings, such as Stonehenge, pyramids, Easter Island are placed on the lattice junctions.
If meditate or place a special building on the lattice junction-chakra, it will clean the entire planet from the negative.
The energy of meditation will enter the lattice junction and spread along its ribs around the planet.
Afbeelding
Afbeelding
Deze oude bouwsels liggen op de kruising van leylijnen, meridianen ofwel energiebanen.
Zo heb ik ook wel eens gelezen dat ook de lokatie van de piramiden ten opzichte van elkaar, terug te vinden is in het sterrenstelsel....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Osiris » 02 apr 2013, 11:38

Mee eens :hands: !!
Ook de leylijnen wereldwijd zijn hier onderdeel van.
En ja, ik geloof ook dat we als collectief bewustzijn met juiste focus deze 3 dimensionale wereld kunnen beinvloeden/veranderen.
Had gehoopt dat dit rond 21-12-2012 plaats zou vinden,echter was er niet de juiste focus,gedachten en meningen te verdeeld.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Tardis » 02 apr 2013, 13:49

Dit onderwerp gaat over meetkunde van de piramidebouwers. Geneuzel over leylijnen en chakra's graag elders plaatsen, dank u.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gast1

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Gast1 » 02 apr 2013, 14:36

'Geneuzel' Tardis?

Da's een beetje oneerbiedig voor degenen die er serieus mee omgaan, toch?

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Beatrix Kiddo » 02 apr 2013, 15:59

Gast1 schreef:'Geneuzel' Tardis?

Da's een beetje oneerbiedig voor degenen die er serieus mee omgaan, toch?
Ja, en terecht :mrgreen:
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gast1

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Gast1 » 02 apr 2013, 18:30

Beatrix Kiddo schreef:
Gast1 schreef:'Geneuzel' Tardis?

Da's een beetje oneerbiedig voor degenen die er serieus mee omgaan, toch?
Ja, en terecht :mrgreen:
Dat antwoord van jou kon niet missen Beatrix Kiddo :-P

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door taigitu » 02 apr 2013, 19:05

Tardis schreef:Dit onderwerp gaat over meetkunde van de piramidebouwers. Geneuzel over leylijnen en chakra's graag elders plaatsen, dank u.
Mijn excuses, het zal niet weer gebeuren.
Toch even over 'meetkunde' ..... deze piramides zijn niet zo maar in het wilde weg in de woestijn geplant door de piramidebouwers, het is geen 'natte vinger werk'.
Dus is er al veel meten en weten aan vooraf gegaan voordat de architecten en bouwers aan de slag konden. De locatie waar de piramide werd gebouwd is specifiek berekend en wel om de volgende reden......
Er wordt altijd beweerd dat de piramiden gemaakt werden om te dienen als graf voor de farao. Maar in de grote piramide werd geen farao begraven. Op de muren waren ook geen hiëroglyfen geschreven. En waarom bouwde sommige farao's 2 piramiden? En waarom was de ene piramide weer groter dan de andere? En waarom werden hele belangrijke koningen helemaal niet in een piramide begraven? Zij werden begraven in de "koningenvallei". Alleen de piramiden die NIET uit vaste steenblokken gemaakt waren, werden WEL gebruikt als graf.
Men ontdekte dat de schachten gericht stonden op sterren. Aan de linkerkant zijn de schachten gericht op de ster Sirius (onder) en op het sterrenbeeld Orion. De schachten rechts zijn gericht op sterren in het sterrenbeeld Draco (slang) Waarom deden de Egyptenaren zoveel moeite om deze schachten te laten wijzen op sterren?? Om dat te begrijpen moet je wat afweten van de Egyptische godsdienst. De Egyptenaren geloofden in een leven na de dood. Ze dachten dat je ziel na je dood naar de sterren zou gaan. Goede zielen zouden zich voegen bij de koning van de onderwereld, Osiris genaamd. In één van de oudste hiëroglyfen staat dat de ziel van de dode farao naar het sterrenbeeld Orion zou afreizen naar Osiris toe.
http://www.egyptegeschiedenis.be/piramides.html
Afbeelding
Dus het is niet helemaal geneuzel..... en dat dit soort bouwwerken als een soort raster over de aardbol verdeeld zijn en dat deze 'toevallig' als leylijnen en chakra's worden gezien, het zij zo.....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Tardis » 05 mei 2013, 17:24

taigitu schreef:Waarom deden de Egyptenaren zoveel moeite om deze schachten te laten wijzen op sterren??
Dat is een verkeerde vraag. De denkfout is dat het zeker is dat een schacht op een bepaalde ster gericht is. Mijn tegenargumenten zijn als volgt:
Ten eerste zitten er voldoende bochten in de schachten om niet te kunnen spreken van 'gericht' zijn op een ster.
Ten tweede lopen alle schachten dood, ze staan geen van allen in verbinding met de buitenlucht en ze stonden aanvankelijk ook geen van allen in verbinding met de kamers in de piramide; hun bestaan werd pas ontdekt toen er met een hamer tegen de wanden van de kamers werd getikt en de klank van het gehamer t.p.v. de schachten veranderde. Toen ging men in de wand hakken en kwamen de schachten daarachter tevoorschijn.
Ten derde zijn de piramides niet als graf voor de farao's bedoeld geweest, het artikel vermeldt dat nota bene zelf. De grafkamer waar de farao wel werd begraven werd volgepropt met meubels, sieraden, vazen met drank en etenswaren en wat al niet om het de farao in het hiernamaals zo comfortabel mogelijk te maken. Dus dat de schachten van de piramides bedoeld zijn om de ziel van de overleden farao de juiste weg te wijzen is een interpretatie die kant noch wal raakt. Waar ze wel voor bedoeld zijn weten we niet. Dat is op zichzelf wel jammer, maar bekennen dat we het niet weten is een stuk eerlijker dan er in het wilde weg over te gaan fantaseren.

De theorie dat de bouw en de plaatsing van de piramides een mededeling is die kennis van een hoogontwikkelde beschaving uit de prehistorie (dus nog voor de oude Egyptenaren en de tijd van de farao's) over de tijd heen tilt vind ik een heel stuk aannemelijker. Ik besef dat die theorie juist nòg fantastischer is dan de theorie over zielen die door de schachten naar sterren gaan, maar we treffen geometrische principes aan die we niet kunnen negeren en een mate van precisie die we in sommige gevallen nog niet kunnen evenaren. Dan mogen we de gecodeerde informatie die we uit de afmetingen kunnen afleiden ook niet afdoen als toevalligheden. We zouden het niet leuk vinden als buitenaardsen de gecodeerde informatie die NASA op de gouden plaquette de ruimte in schoot af zouden doen als toevalligheid. Wie de piramidebouwers ook geweest zijn, de ontwerpers hebben duidelijk gemaakt dat ze niet op hun achterhoofd gevallen waren.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Tardis » 05 mei 2013, 18:23

Ik zet hem er nog een laatste keer op, maar dan moeten jullie wel snel gaan kijken en niet over een paar weken klagen dat'ie alweer verwijderd is.

Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gast1

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Gast1 » 05 mei 2013, 19:07

Toegevoegd :wink:

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door taigitu » 05 mei 2013, 19:55

Tardis bedankt, ik heb hem even ge-bookmarked voor mezelf.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Tardis » 05 mei 2013, 20:26

Als YouTube morgen de film weer verwijdert heeft bookmarken geen zin gehad. Als je die documentaire echt wilt zien kun je dat beter nu meteen doen. Als je nu geen tijd hebt doe je er goed aan om de documentaire op te slaan op je computer en met RealPlayer te bekijken. Ik doe dat door YouTube met Internet Explorer te openen en als de film speelt ga ik met de cursor in het venster van YouTube staan en dan opent rechtsboven een pop-up venstertje met de functie Download This Video. Aanklikken en klaar is Kees. Misschien zijn er andere methodes om een filmpje van YouTube naar je harde schijf te krijgen, maar voor mij werkt deze methode goed.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

carbon

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door carbon » 05 mei 2013, 21:03

Ik heb een klein progje van Youtube en daarin kan ik heel gemakkelijk en snel films downoaden, GTK Youtube Viewer heet dat, weet alleen niet of dat met Windows het zelfde heet. Even zoeken en progje opslaan.

Plaats reactie