Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Voor reportages m.b.t. mysterieuze zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Tardis » 29 dec 2012, 23:25

Volgens Edgar Cayce (bijnaam 'de slapende profeet') zou er rond het jaar 1999 een ruimte onder de voorpoten van de Sphinx op het plateau van Gizeh gevonden worden. In die ruimte, de 'Hall of Records' zou zich een boodschap van 'de goden' bevinden. Dat is dus niet gebeurd.
Volgens de hieronder geplaatste documentaire zou de veronderstelde informatie zich wel eens gewoon bovengronds kunnen bevinden en voor iedereen zichtbaar kunnen zijn, mits je snapt waar je eigenlijk naar kijkt...

De documentaire legt het uit.



In hoge resolutie:



Edit d.d. 1 februari: De versie die ik aanvankelijk postte is van YouTube verdwenen wegens schending van auteursrechten. Dus het is de vraag hoe lang bovenstaande links nog werken. Tegen de tijd dat deze ook geblokkeerd zijn kun je zoeken naar de naam van de documentaire:The Revelations Of The Pyramids Misschien is hij ooit nog eens te koop op i-net. Het is de moeite van het zoeken waard.
Laatst gewijzigd door Tardis op 02 feb 2013, 10:19, 3 keer totaal gewijzigd.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80551
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Tammy » 30 dec 2012, 07:44

Ik heb vele prachtige documentaires gezien maar deze is absoluut de mooiste.! :grin:

Tardis, hartelijk dank, ik heb net heel de documentaire gezien.
Ik heb genoten elke minuut.
Dit zijn de zaken waardoor dit forum is ontstaan jaren geleden.
Dit zijn de zaken waar ik al vanaf mijn twaalfde jaar mee bezig ben.

Het is van een ongelooflijke schoonheid.
En het zou mooi zijn als we hier erover kunnen praten.
Met een open mind.
Want het is geen toeval, dit heeft iets te betekenen.

Een profeet heeft lang geleden dit gezegt:

De mens heeft ogen, maar hij ziet niks........

Deze uitspraak zeg ik vaak als ik met mensen hierover praat.
Over de mysteries op deze aarde.
Altijd krijg ik dan een niet begrijpende blik toegeworpen.

Maar er zijn mensen in de wereld die wel weten wat ik bedoel.

En deze documentaire says it all. :wink:

Nogmaals hartelijk dank Tardis, een juweeltje van een film is dit. [clap] [clap] [clap] [clap]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

tofu_kronos

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door tofu_kronos » 30 dec 2012, 08:02

The hall of records is allang leeg. Er gaat het gerucht dat net na de tweede wereld oorlog de amerikanen een kamp hadden. Waarvan ze een tunnel graafde naar de ruimte onder de sphinx. Kan alleen het artikel niet meer terug vinden.

The docu zelf haal ik wel van youtube af en kijk ik vanavond. Lijkt me interresant.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80551
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Tammy » 30 dec 2012, 08:16

Het is werkelijk de moeite waard Tofu om deze documentaire te bekijken.
Zeer interessant. ;P!

Hij duurt 1.45 minuten en is elke minuut waard. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Gast1 » 30 dec 2012, 09:23

Maar er zijn mensen in de wereld die wel weten wat ik bedoel.
Jazeker ... Een prachtige docu en ik heb tot nu toe een uur en vijf minuten gekeken. Ik kom heel veel bevestigingen tegen van mijn heel oude aannames waarbij zich de laatste paar weken een ommekeer leek te vormen bij mij. Ik begon me zelf een fantast te vinden en ook deze docu haalt het weer weg en vraag mij steeds af waarom die twijfel toch weer komt. Waarschijnlijk zijn het de schijnbaar vastgeroeste conditioneringen die me soms te parten spelen. Er is of gaat binnen heel korte termijn iets gebeuren. Ook ik ben vanaf mijn heel vroege jaren met dit soort zaken bezig. Morgenvroeg kijk ik verder en Tammy heeft gelijk, het is een absolute aanrader om te kijken. Toppie Tardis!!
;P! ;P! ;P!

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80551
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Tammy » 30 dec 2012, 09:33

Gast1 schreef:
Ik begon me zelf een fantast te vinden en ook deze docu haalt het weer weg en vraag mij steeds af waarom die twijfel toch weer komt.
Dat heb ik heel vroeger af en toe gevoeld of gedacht als mensen mij weer uitlachte.
Maar dat duurde maar een paar minuten.
En is maar een paar keer voortgekomen.
Ik weet al heel lang nu dat ik wat ik weet en geloof eens voor iedereen duidelijk word.
Dat is geen arrogantie van mij, dat is een Weten zeg maar.
Moeilijk om in woorden uit te drukken.
Voor mij zijn deze zaken heel logisch , net als adem halen.
Ze horen bij mij.
En ik weet voor mezelf dat ik goed zit.
En dat is een verdomd goed gevoel moet ik zeggen. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80551
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Tammy » 30 dec 2012, 09:39

Bij ongeveer 15 minuten van de film zie je stenen die hetzelfde zijn als de stenen tegenover de muur.
Soort spiegelbeeld.
Ontzettend interessant vond ik dat om te zien, dat wist ik nog niet.

Ik geloof dat er wel machines aan te pas zijn gekomen met het bouwen van de Pyramide.
Ik geloof ook dat dat met behulp van buitenaardse technologie is gebeurd.
Dat we daar niks meer van kunnen vinden is omdat ze dat weer hebben meegenomen.
Klinkt te simpel misschien maar waarom niet .?
Misschien wilde ze niet dat de mensheid er meteen achter kwam in deze tijd.

Ze hebben het in de documentaire erover dat de Pyramide ongeveer 4000 jaar oud is.
Ik neig naar 12.500 wat Graham Hancock beweerd.
De ongelooflijke preciesie waarmee de betonnen blokken op elkaar liggen is echt niet met de werktuigen gemaakt zoals de gevestigde Egyptologen denken.
We kunnen het amper nu zelf namaken.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80551
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Tammy » 30 dec 2012, 09:43

Als je ziet hoe alle Pyramides over heel de wereld met elkaar verbonden zijn is dat echt geen toeval.
Er zit een boodschap in.
Ook het feit dat de blokken overal ter wereld op dezelfde manier zijn neergezet is opmerkelijk vind ik.
Want ik heb begrepen dat ze niet allemaal in dezelfde tijd werden gebouwd.

Ooh ik kan hier toch zo van genieten over deze materie. :mrgreen:
Kan er maanden achter elkaar over praten. [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Gast1 » 30 dec 2012, 09:45

Ik ging al bijna afsluiten om koffie te zetten. Wat ik van jou in je voorlaatste reactie lees, zijn bijna helemaal mijn woorden en zo noemde ik mij al een aantal jaren een 'weter' (weet je nog?) maar de laatste paar weken ben ik een beetje gaan twijfelen en die twijfel heeft in die verleden 6-7 jaren nog nooit zolang aangehouden als nu, maar begint nu toch weer langzaam weg te ebben ...
Ik beschouw het als een soort beproeving :wink: en met de laatste reactie van jou ... Tja, 'zwei Herzen und eine Sehle' Tammy, ik heb er op het vorige forum al hele stukken over geschreven en dus nogmaals een :wink: Hahaha, en weer schrijf je een reactie ... Ik geniet met je mee ...

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80551
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Tammy » 30 dec 2012, 09:52

Het woordje Weter heb ik ook van jou Gast1 op het anderen forum. :grin:
Ik had er nooit een goed woord voor , maar dat woordje dekt heel de lading.

Ja ik kan hier zo van genieten over deze zaken.
Heerlijk vind ik het.! :grin:

En nu koffie zetten jij jongeman.! :coffee:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Susan » 30 dec 2012, 09:53

En ik sluit me hier Tammy en Gast1, helemaal bij jullie woorden aan! :grin:

@Tardis, Gewldig dat je dit hier geplaatst hebt! ;P!
Heb er veel over gelezen en ben heel benieuwt wat er komende tijden nog gaat komen.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Gast1 » 30 dec 2012, 10:00

Bij ongeveer 15 minuten van de film zie je stenen die hetzelfde zijn als de stenen tegenover de muur. Soort spiegelbeeld. Ontzettend interessant vond ik dat om te zien, dat wist ik nog niet.
Niet een soort spiegelbeeld, maar een perfect spiegelbeeld en dat zie je later in het filmpje ook terug in het beeld van Ramses. Dit filmpje plaatste ik destijds op het andere forum.



Zo, en nu koffie zett'n ... :grin:

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Tardis » 30 dec 2012, 11:26

Er worden in de documentaire drie punten genoemd die ik niet wist.

1. Dat er in Egypte ook muren zijn die bestaan uit stenen die op de randen afgerond zijn en een veelhoekige vorm hebben die perfect in de naastgelegen stenen past.

Een ongeoefend oog kan zien dat dit dezelfde bouwstijl is en dat exact dezelfde techniek is toegepast. Daaruit mag je concluderen dat de bouwers van deze muren in Egypte en Cuzco contact met elkaar hadden of dat het dezelfde bouwers waren.

2. Dat de topsteen van de rode piramide exact 1 meter hoog is (totdat hij in aangepaste vorm werd tentoongesteld) en dat in het Egyptische meetstelsel de meter zoals wij die kennen ook voorkomt. Dat vind ik nogal een boude bewering, maar wel interessant genoeg om daar veel meer onderzoek naar te doen. Want is het alleen maar een indruk op basis van een paar interpretaties, of is de meter structureel terug te vinden in de Egyptische bouwwerken?

Hetzelfde geldt voor de bewering dat de lichtsnelheid is af te leiden uit de lengte van de binnen- en buitencirkels van de grote piramide. Ik ben zelf opgeleid als architect en het is algemeen bekend dat meetkundige principes zoals pi en de gulden snede veel voorkomen in de verhoudingen in gebouwen, en het verbaast me niet dat in de piramides ook gespeeld wordt met verhoudingen. Maar wat is hineininterpretierung (wat een mooi Duits woord is dat toch) en wat is werkelijk opzet van de ontwerper(s) geweest?

3. De knik in de vlakken van de grote piramide, zodat het een piramide met 8 vlakken is. Vooral omdat alle vier de kanten dezelfde knik hebben is dit geen toevallige afwijking en zit hier ook een gedachte achter. Maar welke?


Al met al zijn er steekhoudende argumenten om te aanvaarden dat er in de prehistorie op Aarde een zeer hoogontwikkelde beschaving is geweest en dat die verloren is gegaan. Dus dat er een kern van waarheid schuilt in de Atlantis mythe. Het idee dat de Egyptenaren en de Inca's tweedehands gebouwen en voorwerpen gebruikten is veel minder ongeloofwaardig dan te beweren dat Egyptenaren met koperen beitels en grof geweld en een engelengeduld hardsteen hebben bewerkt tot de perfectie die we aantreffen in hardstenen schalen en -vazen.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gast1

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Gast1 » 30 dec 2012, 11:48

Helemaal mee eens Tardis ;P!

2 en vooral 3 wist ik ook niet :shock: Heel interessant.
Al met al zijn er steekhoudende argumenten om te aanvaarden dat er in de prehistorie op Aarde een zeer hoogontwikkelde beschaving is geweest en dat die verloren is gegaan. Dus dat er een kern van waarheid schuilt in de Atlantis mythe. Het idee dat de Egyptenaren en de Inca's tweedehands gebouwen en voorwerpen gebruikten is veel minder ongeloofwaardig dan te beweren dat Egyptenaren met koperen beitels en grof geweld en een engelengeduld hardsteen hebben bewerkt tot de perfectie die we aantreffen in hardstenen schalen en -vazen.
En zo is dat! Nogmaals, prachtige docu die ik morgenvroeg verder ga bekijken.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Tardis » 30 dec 2012, 15:08

Zonet nog even nagerekend en het klopt: pi - phi^2 = 1 cubit ofwel 3,1416 - 2,618 = 0,5236 meter.

Betekent dit dat de pyramide bouwers de meter al kenden? Of is de gestandaardiseerde meter gebaseerd op de rekensom pi - phi^2 = 0,5236 (meter)? Ik zoek even wat ik kan vinden over het tot stand komen van de meter.

edit: Nee, volgens Wiki is de meter bepaald op basis van de afstand van noordpool tot evenaar gedeeld door tien miljoen. http://en.wikipedia.org/wiki/Metre
Dit maakt dat de lengte van de Egyptische cubit 0,5236 meter wel heel opmerkelijk is. De pyramide bouwers kenden de meter??? :shock:
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80551
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Tammy » 31 dec 2012, 04:28

Tardis, zoals je weet ben ik heel slecht in rekenen.
Wat is precies die gulden snede ?

En toen ik las over de lichtsnelheid moest ik meteen aan iets denken wat misschien heel raar is maar ik zeg het toch.

De omtrek van de Pyramide , dat getal is dus het getal van de lichtsnelheid.
Zou het mogelijk zijn dat de afstand van die lichtsnelheid de afstand is waar eventuele de buitenaardsen vandaan komen?

I know, waarschijnlijk hele rare vraag van mij, maar dat is het eerste wat ik dacht. [think]

Excuses voor mijn misschien wat kinderlijke vraag, maar rekenen is iets wat ik totaal niet kan.
Maar aldoende leert men zei mijn moeder altijd. :aliensmile:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80551
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Tammy » 31 dec 2012, 06:11

Gast1 jouw filmpje, ongelooflijk he dat ze dat konden.
Hoe is dat mogelijk toch. [think]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Gast1 » 31 dec 2012, 06:38

Ja, ongelooflijk Tammy.

Inmiddels heb ik de docu van Tardis bekeken in totaliteit.

Tja .... Toeval? Toeval bestaat niet (1 uur en 19 minuten)
Ik hou het (al mijn hele leven lang) op de groet naar boven.
Naar God, naar de Goden ... El Astronauta ...
Tekens. Tekens voor ons die in de kleine en gigantische artefacten liggen.
Lijnen die ons een weg laten zien geheel rond de Aarde.
Kennis en technologieën uit een heel ver verleden wat nog steeds niet te verklaren is, laat staan te evenaren. Een waarschuwing? Een waarschuwing vanuit het verleden voor de toekomst? Ik denk van wel, nog steeds.
Ik denk het ook mee te gaan maken ...

Prachtige docu van Tardis! Ik stuur deze docu door naar mijn zoon.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Tardis » 31 dec 2012, 11:54

Tammy schreef:Tardis, zoals je weet ben ik heel slecht in rekenen.
Wat is precies die gulden snede ?
De gulden snede is een verhouding tussen twee lengtes. Een bekende uit ons dagelijks leven is de verhouding van de A papier formaten zoals A4. De lengte gedeeld door de breedte is 1,618.
Hier vind je de uitleg over de gulden snede. Let ook op de illustraties hoe je met passer en winkelhaak de gulden snede bepaalt. http://nl.wikipedia.org/wiki/Gulden_snede

De omtrek van de Pyramide , dat getal is dus het getal van de lichtsnelheid.
Zou het mogelijk zijn dat de afstand van die lichtsnelheid de afstand is waar eventuele de buitenaardsen vandaan komen?
In de documentaire laat de anonieme informant zien hoe hij daartoe komt. De omtrek van de buitenste cirkel minus de omtrek van de binnenste cirkel (in meters) is ongeveer gelijk aan de lichtsnelheid in kilometers per seconde. Hier is denk ik sprake van 'hineininterpretierung', dat de anonieme bron er naar toe redeneert en iets in de pyramide wil zien waarvan twijfelachtig is of de ontwerper(s) van de piramide van Gizeh dat ook zo bedacht hadden.

Mijn redenering is als volgt: pi en phi zijn getallen die een verhouding weergeven, pi en phi zijn onafhankelijk van een meetkundig stelsel, ze gelden voor het oud-Griekse meetsysteem, de Engelse meetsysteem en het metrisch systeem, enz. enz. Dat de verhoudingen van de piramide van Gizeh voortkomen uit pi en phi is op zichzelf niet opmerkelijk, wel dat de afmetingen van de piramide overeenkomen met pi en phi uitgedrukt in meters. Ik kan me voorstellen dat de piramidebouwers de meter baseerden op dezelfde manier als wij deden: de afstand noordpool- evenaar gedeeld door 10 miljoen. Maar er is in de natuur geen enkel verband tussen deze afstand en de lichtsnelheid. Dus als de afmeting van de piramide van Gizeh tot stand is gekomen door pi en phi te gebruiken kan de lichtsnelheid daar niet in terug te vinden zijn.

Als er toch sprake is van een onweerlegbaar bewijs dat ook de lichtsnelheid wordt uitgedrukt in de verhoudingen en lengte in meters van de piramide, dan lijkt het er op dat de ontwerpers van de piramide van Gizeh ook de ontwerpers van het universum zoals wij dat kennen waren. We kunnen de mogelijkheid niet uitsluiten dat we in een simulatie van de werkelijkheid leven en dat de korreligheid van ons universum niets anders is dan pixels die gebruikt worden om de multi-dimensie waar we ons in bevinden vorm te geven.

Ik vind het nog steeds onverklaarbaar waarom de roodverschuiving in het lichtspectrum gekwantificeerd is. Roodverschuiving zou het gevolg zijn van bewegingssnelheid. Veranderingen in bewegingssnelheid verlopen vloeiend, dus niet in bepaalde snelheden wel en andere snelheden niet. Zou het universum zoals we dat zien een decorstuk zijn, een video afbeelding van een echt universum en dat in dat echte universum niets gekwantificeerd is? Dat kwantumfysica alleen maar de manier is om een indruk van een universum te hebben, de afbeelding van een werkelijk bestaand universum? Vergelijkbaar met het kijken naar een TV beeld en dat TV beeld wetenschappelijk te gaan onderzoeken op de totstandkoming van de beelden omdat de wetenschappers denken dat men op die manier de oorsprong van het beeld zal ontdekken?

Stel dat we inderdaad in een simulatie van een werkelijkheid leven en dat de bouwers van deze simulatie een geintje hebben uitgehaald door de piramide van Gizeh vorm te geven volgens pi en phi en de standaard meter, dan is het inderdaad voorstelbaar dat ze de lichtsnelheid (die dan ook een simulatie is) bepaald hebben op basis van het verschil in lengte tussen de buitenste en binnenste cirkel van de piramide van Gizeh.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Is dit de eigenlijke 'Hall of Records'?

Bericht door Tardis » 31 dec 2012, 12:24

Na bovenstaande reactie vrees ik dat ik het voor sommigen nog ingewikkelder heb gemaakt dan het al was. Wat ik bedoel te zeggen is dat we geen enkele zekerheid hebben over wie de piramidebouwers waren. Er zijn sterke argumenten voor de bewering dat de oude Egyptenaren en Inca's tweedehands gebouwen gebruikten en de farao's gebruikten tweedehands vazen en andere voorwerpen van zeer hoge kwaliteit. Zelfs tegenwoordig kunnen we de meeste voorwerpen uit die tijd niet namaken.

En daarbij komt dan nog dat het mij wel duidelijk is dat de piramidebouwers een hoogstaande cultuur vertegenwoordigden en dat ze iets van hun kennis over de tijd hebben willen heen tillen, inderdaad een soort flessenpost met mededelingen aan de onbekende ontvanger.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Plaats reactie