Wat weten we nu echt van ons verleden?

Voor reportages m.b.t. mysterieuze zaken.
Plaats reactie
Romeo

Wat weten we nu echt van ons verleden?

Bericht door Romeo » 03 apr 2013, 20:03

IN DE VROEGSTE GESCHIEDENIS VAN DE MENSHEID WERDEN ER PLOTSELING
ZONDER AANWIJSBARE ONTWIKKELING, DE MEEST COMPLEXE EN GEAVANCEERDE
BOUWWERKEN OPGERICHT EN STEENBEWERKINGSTECHNOLOGIEN TOEGEPAST DIE
ONS BEVATTINGSVERMOGEN NOG STEEDS OVERSTIJGEN.

Wat is hier aan de hand?
Waar haalde de mens die geavanceerde kennis zomaar ineens vandaan?
Waarom zijn die high-tech beschavingen verdwenen?
Of kreeg de mens hulp van buitenaf? Maar van wie dan?


http://www.ancientmysteries.eu/fotogalerij.html#M
Voor uitgebreide beschrijvingen, klik op de foto,s.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Wat weten we nu echt van ons verleden?

Bericht door Vitharr » 03 apr 2013, 22:45

Mijn verwondering richt zich niet zozeer op hoe ver ze vroeger waren maar hoe het mogelijk is dat wij zo ver afgezakt zijn. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Wat weten we nu echt van ons verleden?

Bericht door Beatrix Kiddo » 04 apr 2013, 07:55

Romeo schreef:Waar haalde de mens die geavanceerde kennis zomaar ineens vandaan?
Waarom denk je dat dat 'zomaar ineens' was?

En wat is er high-tech aan stenen opstapelen?
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Wat weten we nu echt van ons verleden?

Bericht door Tardis » 04 apr 2013, 12:26

Voorbeelden van high-tech stenen maken en stapelen:

In Cuzco:
Afbeelding

De stenen hebben de karakteristieken van plastisch materiaal dat is uitgehard. Sommige stenen zijn aan het oppervlak beschadigd als gevolg van afbladderen van de toplaag, vergelijkbaar met het afbladderen van 20e eeuws stucwerk op een binnenwand van een huis. Het ziet er naar uit dat de bouwers van de 'Inca muren' deze stenen niet in zijn geheel uithakten maar ter plaatse samenstelden uit een soort betonmortel.

Dezelfde vrije vormen komen we tegen op Paaseiland: Afbeelding

En in Egypte ook. Ik kan er geen foto's van vinden maar wel een documentaire waar vanaf 0:14:00 min. tot 0:15:00 min. te zien is dat een zelfde vrije vorm in een tempelcomplex werd gebruikt. Maar de ogenschijnlijk vrije vorm is helemaal niet vrij, want de tegenover gelegen muur heeft gespiegeld dezelfde 'vrije' vorm.


De gedachte achter deze vrije vorm kennen we niet, noch hoe ze de stenen precies maakten. Dit noem ik high-tech stenen stapelen.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Wat weten we nu echt van ons verleden?

Bericht door Vitharr » 04 apr 2013, 12:39

Tardis schreef: De stenen hebben de karakteristieken van plastisch materiaal dat is uitgehard.
Ik overwoog dat dit bijvoorbeeld met een "kruidenpapje" wat stenen week maakt gedaan zou kunnen zijn. Dan is het zeker "high" maar voor mij geen "tech". :wink:

Maar gelijk heb je hoor Tardis. Ik vind het zelf ook altijd een boeiend onderwerp. Al vind ik het wel vaak vreemd dat er nog zoveel onbekend is.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Wat weten we nu echt van ons verleden?

Bericht door Gast1 » 04 apr 2013, 16:57

Dit noem ik high-tech stenen stapelen.
Ik ook :wink:

billy bonny

Re: Wat weten we nu echt van ons verleden?

Bericht door billy bonny » 04 apr 2013, 19:11

Ja idd wat is er aan de hand ?? als bimini nou de verzonken continent van Atlantis zou zijn en de verzonken bouwwerken bij Japan het land van Mu zou zijn. Dan zou er een verklaring kunnen zijn voor die oude bouwwerken in bv. Zuid Amerika en Egypte en alle andere dus ergens is er een heleboel geschiedenis vergaan of doelbewust achter gehouden.Maar door wie of wat??. Als je nu nagaat dat de Romeinen eigenlijk op de laagste trede van de gecivilizeerde trap stonden dan moeten er toch echt anderen zijn geweest die daar boven stonden. Neem bv. de doortrek WC op kreta (zoals wij die kennen ) die hadden de Romeinen niet, waarom niet, mogelijk omdat zij die niet kenden,zij hadden doorloop WC s daar zat je bv. op een trog waar water door stroomden en meteen alles meenam naar de dichts bij zijnde rivier. Nu wil ik niet zeggen dat de Romeinse bouwwerken geen bouwkundige staaltjes zijn waar over onze tegenwoordige architecten zich nogal eens achter hun oor van krabben. Na het ineen storten van het Romeinse rijk is alles in een sneltrein vaart bergafwaards gegaan en we terecht zijn gekomen in de bekende middeleeuwen met hun brandstapels en hun verbod op kennis tot we daar overheen waren gegroeid en we de tijdperk van de technologie hebben bereikt en zelfs nu nog maar kunnen gissen naar het verleden.
Dus was er voor ons een hele hoge beschaving en wat is daarmee gebeurd ? is de boel door een katastrofe in elkaar geploft en waren die mensen aangewezen op overlevingsdrang en in een soort prehistorie terecht gekomen om zich weer langzaam op te trekken zonder hun oude technologieen. Mogelijk als de buitenaardsen openlijk durven te landen en met ons durven te mengen dat we dan meer komen te weten over onze ver verloren gechiedenis. Wie weet.

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Wat weten we nu echt van ons verleden?

Bericht door Beatrix Kiddo » 05 apr 2013, 08:12

Tardis schreef:De gedachte achter deze vrije vorm kennen we niet, noch hoe ze de stenen precies maakten. Dit noem ik high-tech stenen stapelen.
Is stenen op maat maken echt zo high-tech? Vergeleken met latere bouwsels vind ik het niet high-tech. Romeo heeft het over het verdwijnen van de high-tech beschavingen, maar volgens mij is de ontwikkeling gewoon doorgegaan tot de wolkenkrabbers van nu.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Wat weten we nu echt van ons verleden?

Bericht door Vitharr » 05 apr 2013, 08:33

Beatrix Kiddo schreef: Is stenen op maat maken echt zo high-tech? Vergeleken met latere bouwsels vind ik het niet high-tech.
De definitie van "High-Tech" groeit ook mee he Kiddo. Wat we nu primitief noemen was ooit High-Tech. Ha ha, denk maar aan de Commodore 64. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Wat weten we nu echt van ons verleden?

Bericht door Tardis » 05 apr 2013, 11:06

Beatrix Kiddo schreef:Is stenen op maat maken echt zo high-tech? Vergeleken met latere bouwsels vind ik het niet high-tech.
De hoge ontwikkeling zit hem in het hele proces dat nodig is om die stenen zo te vormen en naar de bouwplaats te transporteren.

Een vriend van wijlen mijn vader is geoloog en heeft een flink aantal jaren in Equador gewoond en in Zuid-Amerika bodemonderzoek gedaan. Hij was ook gefascineerd door de enorme stenen die de Inca's de berg op zouden hebben gesleept. Het gesteente waar Sacsayhuaman mee gebouwd is komt naar zijn zeggen oorspronkelijk uit een gebied dat 50 kilometer stroomafwaarts ligt en Sacsayhuaman zelf ligt ook nog eens hoog boven Cuzco. Als wij dergelijk transport zouden organiseren dan zou National Geographic daar een documentaire van maken met een bassende commentaarstem die steeds benadrukt hoe geavanceerd het transport is.
Maarrrrrr, als de bouwers een techniek hadden om kleine beetjes natuursteen zacht te maken en dit samen te voegen tot hele grote stenen die als enorme puzzelstukken, eenmaal uitgehard, prachtig in elkaar passen, dan is het transport welliswaar geen enkel probleem maar dan spreken we nog steeds van high-tech omdat betongiettechniek in alle opzichten ook high-tech is. Dus het is het één of het ander en beide technieken zijn huzarenstukjes waar wij anno 2013 alles voor uit de kast moeten trekken om het te evenaren.

Dus door neerbuigend te doen over de technische stand van zaken v.w.b. het vormen en opstapelen van enorme stenen etaleer je vooral een gebrek aan voorstellingsvermogen van wat er allemaal bij komt kijken om die muren te bouwen zoals ze gebouwd zijn.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

billy bonny

Re: Wat weten we nu echt van ons verleden?

Bericht door billy bonny » 05 apr 2013, 15:09

Ik denk eerder dat die hele grote stenen ter pleke zijn gevormd en op hun plaats zijn gezet door geluid of mogelijk zelfs antizwaarte kracht en dat bedoelden ik dus met een hoge beschaving voor onze tijd waar alle info. van is verdwenen,en alleen de afgetakelde bouwwerken nog van over zijn als mysterie.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Wat weten we nu echt van ons verleden?

Bericht door Witte wel » 05 apr 2013, 22:10

In 2008 heeft history channel een documentaire uitgebracht, Life after people, waarin de afbraak van materie uitstekend uiteengezet wordt als men de materie niet meer beschermd tegen de elementen.
Van alle materie is rubber de enige die na 1000 jaar nog een vorm van het oorspronkelijke ontwerp bevat, de rest is dan al uiteengevallen of totaal verdwenen. Dus ook wolkenkrabbers zijn dan verdwenen. Slechts materie wat door de omstandigheden van de natuur geconserveerd is gebleven zal nog een vorm van het oorspronkelijke hebben behouden.
Zeker de moeite waard deze documentaire eens te bekijken.
Onlangs bekeek ik een documentaire over Tjernobyl na twintig jaren waarin al heel duidelijk te zien was hoe de elementen van de natuur zeer snel weer herstellen en de overhand krijgen. En dat al na twintig jaar.

Een wolkenkrabber is zeer zeker een vooruitstrevende bouw techniek maar redelijk eenvoudig samen te stellen en tot in detail te verklaren. Probeer dat maar eens bij de stenen wand van Tardis.
Daarnaast is de duurzaamheid van een wolkenkrabber afhankelijk van het onderhoud van de constructie. Zonder preventief onderhoud zal deze niet blijven bestaan. De stenen wand staat nog, al is het voor een deel.
Neemt niet weg dat de bouwtechniek van wolkenkrabbers niet onder high-tech valt. Zeer zeker wel. Maar beide bouwtechnieken hier beschrevn kan men niet naast elkaar zetten als vergelijk.
Doet men dat wel dan zal de stenen wand een veel grotere mate van techniekbeheersing met zich meebrengen dan het bedenken en construeren van een ommantelde staalconstructie.
Elke creatie van de mens in deze tijd kent een verklaring. Sommige bouwwerken uit de oudheid missen deze verklaring.
Mogelijk dat als wij de technieken zouden kennen, die destijds werden toegepast, zouden wij hier nu dan ook wat makkelijker over na kunnen denken. Het vraagteken hierin overheerst en dat is dan tevens de reden waarom wij er vanuit gaan dat de technieken uit de oudheid geavanceerder zouden zijn.
Er bestaat in deze stelling daarom een twistpunt waar we voorlopig niet uit zullen komen wat dan ook weer de vraagstelling wat is high-tech wederom wankelend maakt.

Aannemelijk is dat zonder dit vergelijk van technieken we eerder uitgevogeld zouden kunnen krijgen wat en hoe iets heeft kunnen ontstaan in de oudheid omdat bij het zoeken van verklaringen wij de huidige technologie in ons achterhoofd meeslepen waarvan we al met zekerheid weten dat deze technologiën niet toereikend genoeg zijn.

Wie zal het zeggen. [think]
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Wat weten we nu echt van ons verleden?

Bericht door Beatrix Kiddo » 09 apr 2013, 08:28

Tardis schreef:Dus door neerbuigend te doen over de technische stand van zaken v.w.b. het vormen en opstapelen van enorme stenen etaleer je vooral een gebrek aan voorstellingsvermogen van wat er allemaal bij komt kijken om die muren te bouwen zoals ze gebouwd zijn.
Mijn neerbuigendheid is meer gericht naar degenen die denken dat er iets bovennatuurlijks / buitenaards aan te pas moet zijn gekomen.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Wat weten we nu echt van ons verleden?

Bericht door Tardis » 09 apr 2013, 11:25

Ben met je eens dat er geen steekhoudend argument is voor een bovennatuurlijk ontstaan van deze stenen constructies of dat er sprake moet zijn van buitenaardse inmenging. Ook met verwijzingen naar het mythische Atlantis moeten we heel voorzichtig zijn. Wel kunnen we met zekerheid vaststellen dat er ooit een beschaving is geweest die in staat was om gesteente te bewerken met een nauwkeurigheid die ons kunnen nog te boven gaat. Ik heb in musea hardstenen gebruiksvoorwerpen gezien die we niet op hetzelfde kwaliteitsniveau (qua precisie) kunnen namaken.

Dat er op zijn minst op drie ver van elkaar gelegen plaatsen op Aarde overeenkomstige stijlen van stenen stapelen gevonden zijn is ook iets wat we nog verder zouden moeten onderzoeken. Mijn eerste indruk is toch dat de makers er van contact met elkaar hadden, zoals de makers van b.v. de bouwstijlen Art Nouveau, Art Deco of Modernisme met elkaar in contact stonden. Dus wel veel vragen maar helaas nog geen antwoorden.

In dat opzicht sluit ik me aan bij de vraag die in dit topic centraal staat: wat weten we nou echt van ons verleden?
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Wat weten we nu echt van ons verleden?

Bericht door Beatrix Kiddo » 09 apr 2013, 13:46

Tardis schreef: wat weten we nou echt van ons verleden?
Steeds meer :)

Ik weet wel dat ik verre familie ben van de zalm die gedeeltelijk in mijn koelkast ligt. Maar wat heb je eraan [think]
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wat weten we nu echt van ons verleden?

Bericht door univers » 09 apr 2013, 13:54

Ik weet wel dat ik verre familie ben van de zalm die gedeeltelijk in mijn koelkast ligt. Maar wat heb je eraan
Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Wat weten we nu echt van ons verleden?

Bericht door Tardis » 09 apr 2013, 14:00

Beatrix Kiddo schreef:Ik weet wel dat ik verre familie ben van de zalm die gedeeltelijk in mijn koelkast ligt. Maar wat heb je eraan [think]
Met zalm weet ik wel raad. Een glas Chardonnay er bij :cheers: en Tardis is gelukkig.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality


Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Wat weten we nu echt van ons verleden?

Bericht door Osiris » 09 apr 2013, 19:05

Heeft iemand de docu die hier geplaatst is 'Revelation of the pyramids' wel in zijn geheel gekeken ?
Hedendaagse vooraanstaande architecten en aannemers van immense hedendaagse bouwwerken geven toe dat ze de oude constructies niet of nauwelijks kunnen nabouwen.
Afgeronde hoeken in graniet ( en niet alleen in Egypte,maar op meer plekken in de wereld) zouden we nu alleen met lasertechniek voor elkaar kunnen krijgen en dan nog een zeer tijdrovend proces.

Wat Billy Bonny noemt is voor mij persoonlijk de manier geweest om de stenen te bewerken zoals ze zijn en te vervoeren,nml door middel van geluidstrilling en frequentie en behulp van magnetisch velden.

Hier een stukje over Coral Castle wat met dezelfde soort technieken gebouwd is.
Maar waar kwam die kennis vandaan ?
Atlantis/Lemurie of van onze sterrenbroeders of beide ( door Atlantische interdimensionale contacten) ?
Wie het weet mag het zeggen :wink:

http://www.argusoog.org/het-ongelooflij ... al-castle/

''Believe or not to believe that is the question"
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Wat weten we nu echt van ons verleden?

Bericht door Osiris » 09 apr 2013, 19:24

Voor degenen die iets meer over Coral Castle willen weten,met name het 'electromagnetisch' aspect en links naar de oude kennis.
Heb me wegens tijdgebrek en gebrek aan wetenschappelijke kennis,hier zelf niet uitgebreid in verdiept.

maar voor degenen die dit wel willen/kunnen;

http://www.coralcastlecode.com/index.html
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie