Susan Rennisson 2014 TU Delft

Voor reportages die betrekking hebben op wetenschappelijke zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Susan Rennisson 2014 TU Delft

Bericht door Osiris » 07 sep 2014, 13:43

Twijfelde even of het hier thuishoorde,maar vind van wel.
Ook geplaatst in zonnevlam topic

Susan Rennisson is al jaren bezig om de extreme veranderingen in ons zonnestelsel en op aarde ,niet alleen wetenschappelijk te verklaren,maar ook de link te leggen naar wat ons verleden hier over heeft voorspeld.

In eerste gedeelte worden die wetenschappelijke astronomische feiten op tafel gelegd betreffende de tijd waarin we leven; de eindtijd en de nieuwe tijd,die aanstaande is.

Tweede gedeelte laat meer zien dat de kennis van deze bijzondere tijd er altijd is geweest en door symboliek via religie en oude culturen,mythes en legendes,is door gegeven.

Dit is de tweede presentatie door haar gegeven op de TU van Delft.

http://sg.tudelft.nl/event/1654/

Hoewel de duur van presentatie voor velen te lang is,misschien belangrijk om te beseffen dat de nieuwe kosmische energie die ons gaat beheersen alles wat we kennen zal veranderen/transformeren :shock:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Susan Rennisson 2014 TU Delft

Bericht door Vitharr » 08 sep 2014, 11:11

Ik vond de presentatie inderdaad wat lang, maar gelukkig had ze ook een site. :mrgreen:

http://www.susanrennison.com/Joyfire_Sp ... deshow.php

Eerlijk gezegd is dit niet zo heel erg nieuw voor me. Ik heb er vorig jaar nog iets over op het forum gepost. Waar ik echter zelf nog even een slag om de arm hou is de claim dat ons magnetisch veld aan het veranderen is. De bronnen die ze daarvoor aandraagt stellen namelijk niet dat het magnetisch veld verandert, maar zich anders gedraagt dan wij hadden verwacht. Een subtiel, maar cruciaal verschil voor mij. Onze verwachtingen stelden toch al niet zoveel voor, want over ons magnetisch veld weten we nog maar verrekte weinig.

Dit verschijnsel heeft al flinke gevolgen, maar die houdt men stil. Luchtvaartpassagiers krijgen door die onverwachte verschijnselen namelijk enorme dosissen kosmische straling. De instabiliteit van het magnetisch veld is een verrassing waar men geen antwoord op weet, en dus bestraalt men iedereen maar. Het summum van de moderne, beschaafde mens.

Maar goed dat er over gesproken wordt. Bedankt voor het delen Osiris. ;P!
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Susan Rennisson 2014 TU Delft

Bericht door Tardis » 08 sep 2014, 11:59

De lezing begon met feitenmateriaal en dat vond ik interessant. Daarna ontaarde de lezing in het uitvoerig presenteren van haar geloofsopvattingen en als een wetenschappelijk instituut je uitnodigt om een wetenschappelijk getinte voordracht te houden is dat zeer ongepast. Ik zou de zaal uit protest hebben verlaten, om dezelfde reden ben ik op 2/3 van de tijd gestopt met kijken.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Susan Rennisson 2014 TU Delft

Bericht door Vitharr » 08 sep 2014, 12:18

Ik vond toevallig net de site die ik al eerder postte. Hier een tweede ronde:

http://science.nasa.gov/science-news/sc ... antbreach/

Of de boodschapster zich nu wel of niet aan de etiquette houdt, het blijft wel een interessant fenomeen. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Susan Rennisson 2014 TU Delft

Bericht door Vitharr » 08 sep 2014, 12:43

Voor Osiris, zelfde ingrediënten als in eerdere topics, andere soep. (punt 9 en 10 hebben denk ik je interesse)

http://www.science27.com/earth/
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Susan Rennisson 2014 TU Delft

Bericht door univers » 08 sep 2014, 13:07

Thanks ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Susan Rennisson 2014 TU Delft

Bericht door Tardis » 08 sep 2014, 15:24

Vitharr schreef:Of de boodschapster zich nu wel of niet aan de etiquette houdt, het blijft wel een interessant fenomeen. :wink:
Dat ben ik niet met je eens, ze haalt er opeens de Bijbel bij als vorm van bewijs en gebruikt het woord astronomie waar ze astrologie bedoelt en hecht waarde aan sterrenbeelden en hoe lang het duurt voordat de zon door een sterrenbeeld heen is zonder gegevens te tonen waaruit zou moeten blijken dat dit voor ons van enig belang is. Dit is pseudowetenschap en een belediging voor het publiek dat een goed onderbouwde wetenschappelijke verhandeling had verwacht en dan deze nonsens allemaal moet aanhoren.

Ik zie op de teller dat ik het niet tot 2/3, maar zelfs tot 1:40 uur heb volgehouden, en toen werd het me toch echt te gortig.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Susan Rennisson 2014 TU Delft

Bericht door Vitharr » 08 sep 2014, 18:37

Dan heb je er serieus moeite voor gedaan. :wink:

Wat ik bedoelde was dat het gedrag van ons magnetisch veld, in combinatie met 'Space Weather', een interessant thema is. En zonder de lezing van deze dame was het onderwerp hier nu niet aangekaart. (Door intelligente mensen! :mrgreen: )
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Susan Rennisson 2014 TU Delft

Bericht door Osiris » 08 sep 2014, 19:19

Tardis schreef:
Vitharr schreef:Of de boodschapster zich nu wel of niet aan de etiquette houdt, het blijft wel een interessant fenomeen. :wink:
Dat ben ik niet met je eens, ze haalt er opeens de Bijbel bij als vorm van bewijs en gebruikt het woord astronomie waar ze astrologie bedoelt en hecht waarde aan sterrenbeelden en hoe lang het duurt voordat de zon door een sterrenbeeld heen is zonder gegevens te tonen waaruit zou moeten blijken dat dit voor ons van enig belang is. Dit is pseudowetenschap en een belediging voor het publiek dat een goed onderbouwde wetenschappelijke verhandeling had verwacht en dan deze nonsens allemaal moet aanhoren.

Ik zie op de teller dat ik het niet tot 2/3, maar zelfs tot 1:40 uur heb volgehouden, en toen werd het me toch echt te gortig.
De dame in kwestie is voor de 2e keer gevraagd.
De eerste keer in 2011,waar ze eigenlijk veel meer verwijzingen had naar de oude culturen die deze tijd voorspelden.
Dus blijkbaar lopen mensen toch niet zo maar weg, Tardis.

Ze geeft ook meestal zelf aan dat ze op dat metafysische vlak alleen de overeenkomsten/toevalligheden aangeeft ( een stukje interesse en verwondering dat daar al meer bekend was) die die wetenschappelijke kant/bewijsvoering zijn 'voorgegaan' en zich zelf liever met de wetenschappelijke kant bezighoudt.
Verdere verdieping laat ze aan de luisteraar over,ook al zullen er liever alleen maar die wetenschappelijke bewijsvoering willen zien.

Mijn beginpunt lag juist altijd omgekeerd,vanuit die oude culturen,religies,mythes,legendes etc.
Voor mij kwam zij juist met de wetenschappelijke bevestigingen dat er wel degelijk grote veranderingen op stapel staan,wat voor mij al zo'n 20 jaar vanuit de metafysische ( noem het zelf meer spiritueel/esoterisch ) kennis 'bekend' was.

Vind het in ieder geval lef hebben om 'out of the box' te denken; zijn er veel te weinig die dat doen.
Vaak worden ze door de gevestigde wetenschap verguisd en verkettert om buiten hun wetenschappelijke domein te treden.

Maar goed ieder mens is verschillend en heeft zijn eigen voorkeur :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Susan Rennisson 2014 TU Delft

Bericht door Osiris » 08 sep 2014, 19:53

Vitharr schreef:Voor Osiris, zelfde ingrediënten als in eerdere topics, andere soep. (punt 9 en 10 hebben denk ik je interesse)

http://www.science27.com/earth/
Zeker interessant,wel lastig als je zelf niet zo goed wetenschappelijk onderbouwd bent :shock: .

Toch mis ik, in de lijn van Susan Rennisson, e.v.t. invloed van energieen buiten ons zonnestelsel.
Niet alleen het nieuwe hoogenergetische veld wat ons zonnestelsel aan het binnentreden is,wat een verklaring kan zijn voor de afname van sunspots en uitbarstingen aan onze kant,terwijl aan de achterkant het evengoed toch een spektakel is.
Als je volgende beweging van ons zonnestelsel zou kunnen accepteren,komt het daarmee overeen, de 'achterkant' van onze zon komt het eerst in aanraking met die nieuwe energieen.
http://www.youtube.com/watch?v=0jHsq36_NTU.

Daarnaast zijn er gamma burst,die over grote afstanden energieen de ruimte in schieten.
Naar mijn idee zijn vele,zo niet alle kosmische events cyclisch ( toch een soort van structuur in schijnbare chaos).
En geloof niet dat we daar al een vinger op kunnen leggen wat voor invloed ze uitoefenen op ons speldeknopje.

Naar mijn idee alleen maar binnen ons zonnestelsel de cycli bekijken ,schiet je tekort.
Maar is mijn bescheiden mening :wink: .
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Susan Rennisson 2014 TU Delft

Bericht door univers » 08 sep 2014, 20:22

Buiten ons zonnestelsel heeft ook invloed heeft ook invloed hier op aarde.
De magnetische velden zijn al een aantal jaren aan het veranderen, zowel de polen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie