Moeten dieren rechten krijgen?

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.

Moeten dieren rechten krijgen?

JA, DIEREN ZIJN VOELENDE WEZENS NET ALS MENSEN
9
90%
NEE, DIEREN WETEN NIET WAT RECHTEN EN PLICHTEN ZIJN
1
10%
 
Totaal aantal stemmen: 10

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Moeten dieren rechten krijgen?

Bericht door univers » 21 jul 2015, 21:54

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Moeten dieren rechten krijgen?

Bericht door Gast1 » 22 jul 2015, 10:29

Fenna schreef:
Gast1 schreef:Waarom zou je dan toch een hond aanlijnen in een heel drukke stad met veel verkeer?
Ik vraag uiteraard naar de bekende weg ...
Dat doen mensen puur uit gemak.
Ik heb mijn honden zelfs los in de stad mee.
Een nadeeltje heeft het, je moet veel meer met je hond bezig zijn waardoor je minder tijd hebt om in de etalages te kijken.
Voor de interactie van baas/hond is het juist super omdat je met je hond bezig bent en dat een goede band schept en ook de alfa/omega rang wordt zo voor de hond duidelijk, want jij neemt leiding.
Maar even voor alle duidelijkheid, dit kan je alleen doen als je hond goed onder appél staat, anders is het levensgevaarlijk voor hond en omgeving.
Fenna schreef:
Gast1 schreef:ik ben ook wel eens zomaar over het veld gelopen waar ze 'bezig' zijn.
Mag je blij zijn dat je geen schot hagel in je kont hebt gekregen, jagers hebben hele korte lontjes als je hun moordpartijtje verziekt. :wink:
Je hebt in elk opzicht gelijk Fenna, serieus!
Het is meer dan 10 jaren geleden dat ik dat met die jagers deed en in die tijd was ik een soort 'super-macho', dat ben ik allang niet meer.
Anderzijds waardeer ik mezelf nog steeds.
Mijn inzichten zijn veranderd en ik spreek mensen ook veel en veel anders aan op hun gedrag.
Soms doe ik het ook wel eens niet en dat voelt dan weer niet zo goed.
Dan is het alsof ik 'zondig' en dan voel ik me ook 'hypocriet' ...
Soms zou ik ver weg van de mensenwereld willen zijn, maar ik kan blijkbaar ook niet zonder.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Moeten dieren rechten krijgen?

Bericht door Susan » 22 jul 2015, 10:48

Gast1 schreef:Tja, misschien had ik moeten schrijven: "... en zijn veel vaker minder aangelijnd, dan dat je misschien denkt.
Bijzonder wat ik verder lees dat alle honden aangelijnd zijn en dat ze in het bos los mogen lopen.
Bij ons staan in de bossen overal deze bordjes hieronder, maar ik zie ze ook in andere provincies.

Noord-Holland is mogelijk een uitzondering dan en wellicht ook andere gebieden.
Er zijn ook onverlaten bij zoals Uni, die zich er blijkbaar geen reet van aantrekt.
Wat je verder schrijft, buiten het gedrag van de 'baasjes' natuurlijk (want daar heb je gelijk in), slaat wat mij betreft nergens op.
Dat je het nergens verder op vind slaan wat ik schreef mag hoor, ook de wijze waarop je het doet, dáár sloeg mijn eerdere
zin op van 'puber' ....hoewel natuurlijk niet alleen pubers zulke taal uitslaan..helaas.
En nee, Noord-Holland is heus geen uitzondering, waarom je dat speciaal noemde snap ik niet want er zijn door het land verspreid meer plaatsen waar honden in het bos los mogen lopen.
Bij ons hier is het wel verboden op straat de hond los naast je mee te nemen en in het centrum mogen ze helemaal niet meer komen. En begrijpelijk gezien de poep voorheen overal en er nu eenmaal mensen zijn die hun hond beslist niet onder controle hebben, levensgevaarlijk in drukke straten en verkeer.De bordjes die jij plaatste staan inderdaad niet hier, waar dus op staat dat honden aangelijnd dienen te zijn.
Over 'jagers' enz wat je schreef ben ik het mee eens.
Voor wat betreft de voorzieningen in je eigen tuin te maken om katten te weren of te beletten dat ze in de zandbak van de kinderen schijten?
Kom zeg, ook hier gaat het op 'zo baas, zo hond'.
Ja ik weet het, een hond heeft een baas en een kat heeft personeel.
Laten we maar alles aan onze laars lappen en onze eigen naad naaien.
Laten we maar eigenwijs zijn en laten we mensen die regels achten, vooral in de zeik zetten of negeren.
Goed bezig.
Overdreven wat je hier zegt hoor.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Moeten dieren rechten krijgen?

Bericht door Gast1 » 22 jul 2015, 13:58

Voor de goede orde: dat was algemeen bedoeld ...

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Moeten dieren rechten krijgen?

Bericht door Susan » 22 jul 2015, 14:15

Gast1 schreef:Voor de goede orde: dat was algemeen bedoeld ...
Aha, ;P!
Was niet zo duidelijk, al dacht ik het wel vooral bij het laatste stukje tekst.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie