De grenzeloze mogelijkheid om alles binnen bereik te hebben

Voor reportages die betrekking hebben op wetenschappelijke zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

De grenzeloze mogelijkheid om alles binnen bereik te hebben

Bericht door taigitu » 29 dec 2015, 09:50


De grenzeloze mogelijkheid om alles binnen bereik te hebben

Nobel prijs winnende natuurkundigen hebben zonder enig twijfel bewezen dat de lichamelijke wereld een grote zee is van energie dat constant aan en uit flitst in milliseconden. Niets is vast. Dit is de wereld van Kwantum Natuurkunde.


Zij hebben bewezen dat gedachten die iets samenbinden, vast gehouden worden met het constant veranderende energieveld in “objecten” die we zien. Dus waarom zien we een persoon in plaats van een flitsende groep van energie? Denk aan een echte film.
Een film is een verzameling van 24 raampjes in een seconde. Elk raampje is gescheiden door een opening. Hoe dan ook door de snelheid wanneer een frame voor de ander gaat, worden onze ogen bedrogen door te denken dat ze een continue veranderend beeld zien. Een tv buis is gewoon een buis met kappen van elektronen die het scherm op een bepaalde manier aanraken en daarmee de illusie van vorm en beweging. Denk aan televisie.
Dit is wat alle objecten in ieder geval zijn. Je hebt 5 lichamelijke zintuigen (zicht, gehoor, gevoel, reuk en smaak). Elk van deze zintuigen hebben een specifiek spectrum (voorbeeld, een hond een ander bereik van geluid dan jij; een slang ziet een ander spectrum van licht dan jij doet; enzovoort). Met andere woorden, jou zintuigen nemen bepaalde dingen waar uit de zee van energie en maken daar een beeld van. Het is niet compleet, of precies. Het is gewoon een interpretatie. Al onze interpretaties zijn slechts gebaseerd op de ‘interne kaart’ van de realiteit die we hebben, en niet van de echte waarheid. Onze ‘kaart’ is een resultaat van ons persoonlijke- en gezamenlijke ervaringen.
Onze gedachten zijn verbonden met deze onzichtbare energie en ze bepalen wat de energie vormt. Je gedachten verschuiven letterlijk deeltje voor deeltje het universum om je fysieke leven te creëren.

Kijk om je heen.

Alles wat je ziet in je lichamelijke wereld begon als een idee, een idee dat groeide terwijl het gedeeld werd en uitgedrukt, tot het groot genoeg was om door middel van een aantal stappen in een fysiek object te manifesteren. Je wordt letterlijk waar je het meest aan denkt. Je leven wordt zoals je je hebt ingebeeld en waar je het meest in hebt gelooft. De wereld is letterlijk je spiegel, waardoor je op fysiek vlak kan ervaren wat voor jou de waarheid is … totdat je het veranderd.
Kwantum natuurkundigen laten ons zien dat de wereld niet zo hard en onveranderbaar iets is als het lijkt. In plaats daarvan is het een niet vaste plaats dat continue wordt opgebouwd door onze individuele en collectieve gedachten. Wat we denken is ware illusie, haast een magische truc.

Gelukkig beginnen we te ontdekken dat het een illusie is en het meest belangrijk, hoe we het kunnen veranderen.


Waar is je lichaam van gemaakt?

Negen systemen omvatten het menselijk lichaam inclusief de bloedsomloop, spijsvertering, hormonen, spieren, zenuwstelsel, voortplanting, ademhaling, skelet, en urine.
Waar bestaan deze uit? Weefsels en organen.
Waar bestaan weefsels en organen uit? Cellen.
Waar bestaan cellen uit? Moleculen.
Waar bestaan moleculen uit? Atomen.
Waar bestaan atomen uit? Sub-atomaire deeltjes.
Waar bestaan Sub-atomaire deeltjes uit? Energie!

Jij en ik zijn pure licht-energie in zijn mooiste en intelligente gedaante.
Energie die constant onder de oppervlakte verandert en die je volkomen controleert met je krachtige gedachten.

Je bent een schitterend en krachtig mens.
Als je jezelf onder een grote elektronenmicroscoop zou zien en andere experimenten op jezelf zou doen, zou je zien dat je bestaat uit een groep van constant veranderende energie in de vorm van elektronen, neutronen, fotonen enzovoort.
Zo is alles anders om je heen. Kwantum natuurkundigen vertellen ons dat het de daad van het observeren van object is dat de reden is er te zijn en hoe we het observeren. Een voorwerp bestaat niet onafhankelijk van zijn waarnemer! Zoals je kan zien, jou waarneming, jou aandacht naar iets, en je intentie, creëert letterlijk dat ding. Dit is wetenschappelijk bewezen. Jou wereld bestaat uit geest, gedachten en lichaam.
Elk van deze drie, geest, gedachten en lichaam, hebben een unieke functie dat niet gedeeld wordt met de ander. Wat je met je ogen ziet en ervaart met je lichaam is de fysieke wereld, wat we lichaam zullen noemen, lichaam is een effect, gecreëerd met een reden. Deze veroorzaken een gedachte.
Het lichaam kan niet creëren, het kan alleen ervaren en ervaren worden … dat is zijn unieke functie. Gedachten kunnen niet ervaren … het kan enkel opstellen, creëren en interpreteren. Het heeft een wereld van relativiteit nodig (de lichamelijke wereld, Lichaam) om zichzelf te ervaren. De geest is alles dat is, dat leven geeft aan gedachten en lichaam.
Het lichaam heeft geen vermogen om te creëren, hoewel het de illusie geeft om deze kracht te hebben. Deze illusie is dan ook de oorzaak van veel frustratie. Lichaam is puur een resultatief en heeft geen kracht om te veroorzaken of te creëren.

De sleutel van al deze informatie is hoe je het universum anders kan leren zien, dan je nu doet en alles kan manifesteren wat je werkelijk verlangt.

Bron: wordenwijwakker.org
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: De grenzeloze mogelijkheid om alles binnen bereik te hebben

Bericht door Gast1 » 29 dec 2015, 10:04

Grappig dat deze nobel prijs winnende natuurkundigen dit zonder enige twijfel bewezen hebben.
Dat wisten wij allang, toch?

Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De grenzeloze mogelijkheid om alles binnen bereik te hebben

Bericht door taigitu » 29 dec 2015, 10:53

Gast1 schreef:Grappig dat deze nobel prijs winnende natuurkundigen dit zonder enige twijfel bewezen hebben.
Dat wisten wij allang, toch?
Dat ik dat allang wist kan ik niet zeggen. Ik ben nog steeds op mijn 'ontdekkingsreis' en sluit
me aan bij een regel uit het O.T.
Gelukkig beginnen we te ontdekken dat het een illusie is en het meest belangrijk,
hoe we het kunnen veranderen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: De grenzeloze mogelijkheid om alles binnen bereik te hebben

Bericht door Gast1 » 29 dec 2015, 11:48

Dan spreek ... heu ... schrijf ik even voor mezelf.
In 'grove lijnen' wist ik wat in het O.T. (niet te verwarren met Oude Testament) geschreven staat.
Maar ontdekken (het -anders- zien) doe ik ook nog steeds en misschien is dat ook waar het om gaat.
Door het (anders) te (kunnen) zien kunnen we het veranderen ...

Plaats reactie